Jump to content
IGNORERAD

Thaksin blir av med medaljer - röda demonstrerar


noBuzz

Recommended Posts

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    8

  • BaBoo

    7

  • MaiChai

    4

  • Vaxet

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är onekligen så att SN gillar att skriva och underhålla. Och gör detta väl. great.gif

Eftersom hans typ av storhet kräver en hel del uppmärksamhet för sin skrivarkonst kanske vi kunde tillägna honom en egen forumdel där han kunde få fokus?

Det är ju egentligen synd att hans briljans måste besudlas av sådana tråkiga saker som trådar om Thailändsk politik.

Själv läser jag ofta i rent avslappnande syfte, mellan mina mentala ansträngningar i jobbet, och känner att min halvdumma hjärna

inte gör SN´s talanger rättvisa då den inte har ork att ta till sig hans bipolära trixerier.

Vad skönt då att ha dem samlade på ett ställe där man med glädje kunde frossa när man var kapabel att hänga med.

Och slapp spendera en massa tid på att söka efter dem förstås.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är onekligen så att SN gillar att skriva och underhålla. Och gör detta väl. great.gif

Eftersom hans typ av storhet kräver en hel del uppmärksamhet för sin skrivarkonst kanske vi kunde tillägna honom en egen forumdel där han kunde få fokus?

Det är ju egentligen synd att hans briljans måste besudlas av sådana tråkiga saker som trådar om Thailändsk politik.

Själv läser jag ofta i rent avslappnande syfte, mellan mina mentala ansträngningar i jobbet, och känner att min halvdumma hjärna

inte gör SN´s talanger rättvisa då den inte har ork att ta till sig hans bipolära trixerier.

Vad skönt då att ha dem samlade på ett ställe där man med glädje kunde frossa när man var kapabel att hänga med.

Och slapp spendera en massa tid på att söka efter dem förstås.

Personligen är jag nog inte tillräckligt intelligent för att förstå SN och hans inlägg.

Visst ser jag vad han skriver, men om hans mål är att skapa debatt, eller som han själv skrev någonstans, kittla våra intellekt. Ja då tror jag han fullständigt skjuter bredvid målet.

Är rätt säker på att många liksom jag, bara efter att ha läst några rader av hans inlägg tröttnar på alla avancerade formuleringar, svårtydda syftningar och därmed slutar läsa.

Får en känsla av att den som uppskattar SN:s inlägg mest är just han själv, för det hjälper inte att skriva 2 kilometer långa inlägg när det ändå inte står något i dem, eller?

Men jag har säkert fel och mitt tillkortakommande när jag läser SN beror säkert som jag inledningsvis skrev på att jag bara inte är tilräckligt smart för att fatta.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Se där ja - inte för mycket, och inte för lite textmassa, utan alldeles lagom skrivet med tre snärtigt böljande verser som bjöd på lite uppfostrande visdomsord av farbror Atom. Man tackar och bugar med hela den tilltufsade Labbås-själen. rolleyes.gif

Angående genomgången personlig metamorfos eller inte, ja det är ju inte så lätt att svara på eftersom det kräver en självdiagnostisering av rang. Vill man eller vågar man verkligen spegla sig på djupet för att få klarhet i frågan?

Mina personliga uppfattningar i politiska frågor beror nog på den aktuella frågan och kanske även på dagshumöret.

Och i mitt fall kan man nog aldrig vara riktigt säker på åt vilket håll som kåseriinläggen lutar. Det är som med statistik där man med valfri fakta kan underbygga i stort sett vilken tes som helst, detta oavsett om annan information har oförskämdheten att peka i motsatt riktning.

Att jag ibland har helt rätt i det jag skriver är väl ett bonus i så fall. Förhoppningsvis kan väl i bästa fall vissa av dessa levererade teser ge upphov till en viss munterhet och eftertanke gällande olika aktuella förhållanden i Thailand. Om inte annat så kan nog mina amatörfilosofier ge näring till en viss debattglädje bland övriga skribenter, och det är ju inte av ondo på ett forum.

upp från porslinsfåtöljen inne i författarhörnan och ägna resten av kvällen åt dumburken.

S-M,

Du får ursäkta att jag kapar lite, Surin får inforskaffa en storre server om man ska citera dina inlägg i sin helhet smile.gif .

Jag tycker det är kul med skribenter som har formåga och vilja att skriva långa inlägg. Det är givetvis inte nodvändigt eller ens onskvärt att alltid vara snusfornuftig ens i "allvarliga" diskussioner men din liknelse mellan Thaksin och Mandela får du nog leva med på samma sätt som en viss ex-minister for alltid kommer forknippas med sitt uttalande om internet som en modefluga biggrin.gif .

PS. Ska jag tolka det som att du tycker att jag är tråkig när du titulerar mig "Farbror Atom"? Skulle nog tro att jag är minst 10 år yngre än du men den hårda skaraborgska uppväxttiden kanske gjort mig gammal i fortid sad.gif .

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej SN,

Fantastiskt!

Vi vanliga långtidsturister kan bara drömma om att komma dessa individer tillräckligt nära för att ens se dem.Att få hälsa på dem vore skitkul. En egen "Jag känner Lassie" lixom.

Men att som du så ha kommit hela gräddan in på livet så pass att du känner den Thailändska maktelitens känslor, värderingar och interna överenskommelser är ju bara helt avundsvärt.

Grattis! great.gif

Kanske för att jag tillhör "Bangkok nomenklaturen" så var jag faktikt inbjuden till öppnandet av Loy Krahtong firandet i Rama 8 parken i Bangkok. Ett öppnande som sköttes av Abbhisit och när han var på väg för att skicka iväg sin krahtong i Chao Phraya så gick han igenom en hord journalister där han stannade upp och pratade med en del. Bland annat så fick jag växlat ett par ord med honom.

Så visst kan man komma nära makteliten även om man kommer från en liten byhåla i Sverige...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske för att jag tillhör "Bangkok nomenklaturen" så var jag faktikt inbjuden till öppnandet av Loy Krahtong firandet i Rama 8 parken i Bangkok. Ett öppnande som sköttes av Abbhisit och när han var på väg för att skicka iväg sin krahtong i Chao Phraya så gick han igenom en hord journalister där han stannade upp och pratade med en del. Bland annat så fick jag växlat ett par ord med honom.

Så visst kan man komma nära makteliten även om man kommer från en liten byhåla i Sverige...

Jaa... så fick jag äntligen, iaf nästan, min egna "lassie"! mdr.gif

Han var där med sin familj får man hoppas! (det var väl han som tyckte att en krathong per familj skulle vara årets motto?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaa... så fick jag äntligen, iaf nästan, min egna "lassie"! mdr.gif

Han var där med sin familj får man hoppas! (det var väl han som tyckte att en krathong per familj skulle vara årets motto?)

Nja, turistminstern var där samt en mycket nervös viceguvenör från Bangkok. Trodde hon skulle sjunka igenom podiet under sitt inledande tal. Abbhisits familj såg jag inte till?

Det var en hel del som ville fotograferas med honom. Trots att han är så impopulär.

post-3473-125740088067_thumb.jpg

post-3473-125740088067_thumb.jpg

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Till er som tycker att berövandet av Thaksins titlar och ordnar är ett bra sätt att ena landet och hela såren i samhället

så kan man bara säga att det är inte konstigt att det blir krig i världen.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Till er som tycker att berövandet av Thaksins titlar och ordnar är ett bra sätt att ena landet och hela såren i samhället

så kan man bara säga att det är inte konstigt att det blir krig i världen.

Mvh Isan Lover

Ja är det inte för sorgligt att vi är några stycken här som inte tycker att politiker skall ha rätt att ge sig själva just de titlar de själva vill ha.

Självklart skall varje demokratiskt vald politiker få göra precis vad han vill, lagligt eller olagligt, skitsamma.

Vi borde självklart förstå att det är sådana politiker som skapar fred och frihet åt folket.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Till er som tycker att berövandet av Thaksins titlar och ordnar är ett bra sätt att ena landet och hela såren i samhället

så kan man bara säga att det är inte konstigt att det blir krig i världen.

Mvh Isan Lover

Nej, det ar nog inte basta sattet att ena landet men a andra sidan, om inte de rodas ledare hade basunerat ut hur synd det ar om Thaksin sa tror jag faktiskt att varken motstandare eller anhangare till Thaksin skulle brytt sig sarskilt mycket. Finns ju trots allt ett par tusen saker i en normal thailandares liv som ar viktigare an huruvida Thaksin far behalla ett antal medaljer han kanske eller kanske inte skulle haft i forsta laget.

Det lite roliga i sammanhanget ar att det var Thaksin sjalv som drev igenom lagen som gor att medaljer och titlar kan tas tillbaka fran domda brottslingar. Att Thaksin ar en domd brottsling rader det inga tvivel om och det ar val bara de mest fanatiska som tycker att han inte borde domts for nagot. Inte ens sarskilt manga av hans tidigare narmsta medarbetare har ju fordomt domen. Det ar val egentligen bara IL, Bossej, Hun Sen och Svennis som inte sag nagra ekonomiska, folkrattsliga och framforallt moraliska brott under Thaksins regim.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Till er som tycker att berövandet av Thaksins titlar och ordnar är ett bra sätt att ena landet och hela såren i samhället

så kan man bara säga att det är inte konstigt att det blir krig i världen.

Mvh Isan Lover

Det är ju klart att det kommer bli världskrig för att Thaksin blivit av med några titlar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...