Jump to content
IGNORERAD

Thaksin blir av med medaljer - röda demonstrerar


noBuzz

Recommended Posts

Thaksins blir av med sina polisiära titlar och kungliga utmärkelser pga sina fängelsedomar.

Eftersom detta är alldeles bedrövligt (för de fattiga?) så ska de röda demonstrera i Chiang Mai.

Och Thaksins rådgivare Noppadon Pattama varnar för spänningar om man fortsätter ta ifrån Thaksin hans utmärkelser.

http://www.nationmultimedia.com/2009/10/29/politics/politics_30115457.php

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    8

  • BaBoo

    7

  • MaiChai

    4

  • Vaxet

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tja, Dr T fick ju regeringen att "Loose face" under ASEAN mötet genom att skicka fram citatmaskinen Hun Sen till sitt försvar samt att hävda att sultanen av Brunei minsann bodde i Thaksins strandvilla under besöket. Något som förvånade folket på hotellet där sultanen bodde med sitt entourage under hela visiten...

Känns som det är lite payback för detta med att beslagta hans medaljer och ta bort hans polisrang.

Just när det gäller det sista kan jag inte begripa varför de får behålla den, slutar man inom polisen/militären så slutar man väl?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk att få vara premiärminister, polis, doktor, lagtextskrivare, monopolist och storföretagsägare samtidigt.

Vilka möjligheter... :)

.. för de fattiga alltså!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaksins blir av med sina polisiära titlar och kungliga utmärkelser pga sina fängelsedomar.

Eftersom detta är alldeles bedrövligt (för de fattiga?) så ska de röda demonstrera i Chiang Mai.

Och Thaksins rådgivare Noppadon Pattama varnar för spänningar om man fortsätter ta ifrån Thaksin hans utmärkelser.

http://www.nationmultimedia.com/2009/10/29/politics/politics_30115457.php

En fråga?

Räknas Chiang Mai som ett "Thaksin fäste"?

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga?

Räknas Chiang Mai som ett "Thaksin fäste"?

Absolut. Han kommer från Chiang Mai om jag inte missminner mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grabbar, skulle ni vilja vara tysta en liten stund, så att vi kan höra vad Thaksins försvarsadvokat har att säga i saken.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta ifrån honom det som han har tagit från folket,så de får tillbaka det som är deras :drinks:

Mvh Maitan.

Vad exakt gör käppkinesen Abshit, åt de fattigas situation? Har han skapat fler arbeten, bättre skolor eller bättre sjukvårdsreformer för dom fattiga? En stilla undran bara, då jag inte har en aning. Man hör aldrig att det blivit bättre i Thailand för dom fattiga, efter det att Dr.T försvann.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad exakt gör käppkinesen Abshit, åt de fattigas situation? Har han skapat fler arbeten, bättre skolor eller bättre sjukvårdsreformer för dom fattiga? En stilla undran bara, då jag inte har en aning. Man hör aldrig att det blivit bättre i Thailand för dom fattiga, efter det att Dr.T försvann.

Vad är en käppkines?

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga?

Räknas Chiang Mai som ett "Thaksin fäste"?

Absolut. Han kommer från Chiang Mai om jag inte missminner mig.

Dessutom har släkten Shinawatra ett ganska stort inflytande i delar av näringslivet i Chiang Mai och dess omgivningar.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är en käppkines?

Nu blev det OT!

Det är synonymt med en dum, okamratlig finne ifrån Norrland. mdr.gif

Nu är ju Thaksin ifrån Norrland och en riktig knöl verkar han vara dessutom; så det är kanske ett passande epitet.

jap.gif

---------------------------------------------------------------------

Ordet käppkines tillskrivs skilda betydelser som 1. dum el. okamratlig individ, knöl 2. finne 3. norrlänning. Det tidigaste kända skriftliga belägget på käppkines är från 1924. Dessutom är Käpp-Kina belagt 1928. Det förekommer i titeln till en roman av sjökapten Sigurd Sternvall (1886–1951), en känd insamlare och utgivare av sjömansvisor: "Resan till Käpp-Kina".

Det finns ingen säker uppgift om varifrån Käpp-Kina eller käppkines härstammar. En teori som har framkastats är dock att ordet skulle vara en anspelning antingen på kineser, om vilka man förr trodde sig veta att de vandrade med en bambukäpp i handen, eller på gårdfarihandlare, som hade sitt knyte med varor fastsatt vid en käpp som bars över axeln.

Källa: Språkrådet

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blev det OT!

Det är synonymt med en dum, okamratlig finne ifrån Norrland. mdr.gif

Nu är ju Thaksin ifrån Norrland och en riktig knöl verkar han vara dessutom; så det är kanske ett passande epitet.

jap.gif

---------------------------------------------------------------------

Ordet käppkines tillskrivs skilda betydelser som 1. dum el. okamratlig individ, knöl 2. finne 3. norrlänning. Det tidigaste kända skriftliga belägget på käppkines är från 1924. Dessutom är Käpp-Kina belagt 1928. Det förekommer i titeln till en roman av sjökapten Sigurd Sternvall (1886–1951), en känd insamlare och utgivare av sjömansvisor: "Resan till Käpp-Kina".

Det finns ingen säker uppgift om varifrån Käpp-Kina eller käppkines härstammar. En teori som har framkastats är dock att ordet skulle vara en anspelning antingen på kineser, om vilka man förr trodde sig veta att de vandrade med en bambukäpp i handen, eller på gårdfarihandlare, som hade sitt knyte med varor fastsatt vid en käpp som bars över axeln.

Källa: Språkrådet

Nu var det iofs Absihnt som han kallade "Käppkines"!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad exakt gör käppkinesen Abshit, åt de fattigas situation? Har han skapat fler arbeten, bättre skolor eller bättre sjukvårdsreformer för dom fattiga? En stilla undran bara, då jag inte har en aning. Man hör aldrig att det blivit bättre i Thailand för dom fattiga, efter det att Dr.T försvann.

Till skillnad från käppkinesen Thakisn då? Båda två är av Hakka kinesiskt ursprung och deras släkter invandrade till Thailand på 1800 talet

För övrigt är i princip alla politiker i Thailand av kinesiskt ursprung.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Till skillnad från käppkinesen Thakisn då? Båda två är av Hakka kinesiskt ursprung och deras släkter invandrade till Thailand på 1800 talet

För övrigt är i princip alla politiker i Thailand av kinesiskt ursprung.

Intressant, har inte funderat så mycket runt det här med Thailändares ursprung och i synnerhet då inte politikers eftersom jag inte intresserat mig för det, dock har jag ofta hört att framgångsrika Thailändska affärsmän skulle vara av kinesiskt ursprung.

Det som jag finner lite tragikomiskt är att samtidigt som detta påtalas vill Thailändarna gärna smått förlöjlga "kineserna" som bor i sitt townhouse hela familjen med an shopp i gatuplanet för den dagliga sysslan samt ett kontor högra upp för den kanske inte alltid helt klanderfria sysselsättningen med lotterier, lånemarknad e.t.c.

Jojo, så kan det gå, släpper man in en kines blir det ofta som med kaniner, dom flefaldigas explositionartat. :mdr:

Baa

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad exakt gör käppkinesen Abshit, åt de fattigas situation? Har han skapat fler arbeten, bättre skolor eller bättre sjukvårdsreformer för dom fattiga? En stilla undran bara, då jag inte har en aning. Man hör aldrig att det blivit bättre i Thailand för dom fattiga, efter det att Dr.T försvann.

Vet inte heller vad Abhisit gör åt de fattigas situation.

Troligen inte mycket eftersom han mest tampas med inrikespolitiska problem känns det som.

Är det inte de röda så är det en polischef som ska utses med en massa stötta fraktioner som följd.

Eller så kommer en viss Saxena hem varpå en massa politiker blir oroliga.

Eller tjafs om konstitution, eller . etc etc.

Dessutom fokuserar han inte på de fattiga specifikt då de är inte hans målgrupp.

Alla Thai är hans målgrupp. Iaf enligt honom själv på hans hemsida.

http://www.abhisit.org/visiondetail.php?cate_id=59

Fast läser man om de politiska planerna så blir man ju inte superentusiastisk direkt.

http://Thailand.prd.go.th/print.php?id=4020&type=inside

Men det kanske finns bättre information på andra ställen?

UT006,

Trodde käppkines bara betydde rotlös vandrande Kines. Alltså i princip en Kines som lämnade sitt hem i Kina och bosatte sig någon annanstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

dock har jag ofta hört att framgångsrika Thailändska affärsmän skulle vara av kinesiskt ursprung.

Men så är ju de flesta politiker affärsmän också, precis som militärer och poliser .

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ni ser er om i asien så skall ni finna att i alla länder är det kineser, kines ättlingar som ägerallt som är värt att äga .Till dr t Han byggde upp hela detta landets telekomunikation, det mesta inom tv,kan i viss mån jämföras med Berluskone i Italien.Tjänade otroligt massa stålar under denna tid.Sedean sålde han allt detta ock gick in i politiken.Vad jag har kunnat läsa mig till lade han ner en stor energi för att hjälpa de fattiga i speciellt norra Thailand.Ordnade mickro lån så att de mindre bemedlade kunde köpa det de behövde för att starta en liten rörelse.Så han fick de GULA i mot sig ,som helst vill att de fattiga inte skall ha röst rätt.Bara ett litet inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ni ser er om i asien så skall ni finna att i alla länder är det kineser, kines ättlingar som ägerallt som är värt att äga .Till dr t Han byggde upp hela detta landets telekomunikation, det mesta inom tv,kan i viss mån jämföras med Berluskone i Italien.Tjänade otroligt massa stålar under denna tid.Sedean sålde han allt detta ock gick in i politiken.Vad jag har kunnat läsa mig till lade han ner en stor energi för att hjälpa de fattiga i speciellt norra Thailand.Ordnade mickro lån så att de mindre bemedlade kunde köpa det de behövde för att starta en liten rörelse.Så han fick de GULA i mot sig ,som helst vill att de fattiga inte skall ha röst rätt.Bara ett litet inlägg.

En mkt viktig parantes som blev hans fall till slut var att han inte salde av sina foretagsintressen innan han gav sig in i politiken. Sen ar resten av din historiebeskrivning onekligen relativ och diskutabel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Vet inte heller vad Abhisit gör åt de fattigas situation.

Troligen inte mycket eftersom han mest tampas med inrikespolitiska problem känns det som.

Är det inte de röda så är det en polischef som ska utses med en massa stötta fraktioner som följd.

Eller så kommer en viss Saxena hem varpå en massa politiker blir oroliga.

Eller tjafs om konstitution, eller . etc etc.

Dessutom fokuserar han inte på de fattiga specifikt då de är inte hans målgrupp.

Alla Thai är hans målgrupp. Iaf enligt honom själv på hans hemsida.

http://www.abhisit.org/visiondetail.php?cate_id=59

Fast läser man om de politiska planerna så blir man ju inte superentusiastisk direkt.

http://Thailand.prd.go.th/print.php?id=4020&type=inside

Men det kanske finns bättre information på andra ställen?

Hej NoBuzz,

Jag tillhör väl inte den skaran av beundrare som brukar hylla herr Abhisit Vejjajivas gärningar eller applådera att han just nu tillåts regera i Thailand. Det dock lite orättvist att anklaga honom för att dra den icke-urbana samhällsutvecklingen i långbänk. Det har som du skriver aldrig varit hans agenda att försöka bli en ny Robin Hod eller fattigböndernas frälsare. Tvärtom är han som aristokrat en stolt försvarare och förespråkare av PoYai kulturen, där var man och kvinna ska veta sin plats på samhällstrappan utan knyst och gnäll.

Det finns säkert flera anledningar till att kuppmakarna och deras lakejer ”lät” just honom få regera under tiden som man funderar vidare på om Isaan-befolkningen har nått upp till den intellektuella mognadsgrad som de gula kräver av en godkänd valmanskår.

En viktig anledning till att det blev herr Abhisit Vejjajiva är ju också att han är en sådan där härligt beskedlig snubbe som är välutbildad, vältalig, välkammad, och sedan generationer tillbaka är den välmående familjen drillad och väluppfostrad gentemot de verkliga makthavarna i Thailand. Han är med andra ord väldigt foglig och förutsägbar i sitt agerande vilket gör att de grupper som är oroliga för stora och snabba samhällsförändringar kan sova gott om natten.

Att han säger sig vara en premiärminister för hela det ”thailändska” folket, kan ju också tolkas som att han avser att representera den delen populationen som talar just thailändska istället för en mer utpräglad Lao-dialekt.

Vi får väl se om han kan hålla vad han har lovat, dvs att det blir ett demokratiskt ny-val nästa år.

Då kan han ju avgå med flaggan i topp.

Har han lite tur och smidighet så kan han kanske nästan bli lika beundrad som Kung Bhumipol Adulyadej’s favoritkandidat ”Anan Panyarachun” en gång i tiden blev efter det att han fick bli Thailands interimsledare under 1991-1992.

Bara att önska A.V. lycka till med ledarskapet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tvärtom är han som aristokrat en stolt försvarare och förespråkare av PoYai kulturen, där var man och kvinna ska veta sin plats på samhällstrappan utan knyst och gnäll.

Det finns säkert flera anledningar till att kuppmakarna och deras lakejer ”lät” just honom få regera under tiden som man funderar vidare på om Isaan-befolkningen har nått upp till den intellektuella mognadsgrad som de gula kräver av en godkänd valmanskår.

En viktig anledning till att det blev herr Abhisit Vejjajiva är ju också att han är en sådan där härligt beskedlig snubbe som är välutbildad, vältalig, välkammad, och sedan generationer tillbaka är den välmående familjen drillad och väluppfostrad gentemot de verkliga makthavarna i Thailand. Han är med andra ord väldigt foglig och förutsägbar i sitt agerande vilket gör att de grupper som är oroliga för stora och snabba samhällsförändringar kan sova gott om natten.

Hej SN,

Fantastiskt!

Vi vanliga långtidsturister kan bara drömma om att komma dessa individer tillräckligt nära för att ens se dem.

Att få hälsa på dem vore skitkul. En egen "Jag känner Lassie" lixom.

Men att som du så ha kommit hela gräddan in på livet så pass att du känner den Thailändska maktelitens känslor, värderingar och interna överenskommelser är ju bara helt avundsvärt.

Grattis! great.gif

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej på dig NoBuzz,

Ha ha, :whistle:

- Ja visst är det härligt att man i Sverige kan sitta och tro sig förstå och veta vad andra människor tycker och tänker.

Speciellt om det gäller avlägsna premiärministrar eller beundransvärda Hollywood-jyckar som "Lassie" Woff, woff

Visst var det ett smaskigt ben att gnaga på. . . he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu satte jag nästan nudlarna i halsen och tänkte skriva ett inlägg om att den gamle Labbåsarn de senaste veckorna genomgått en metamorfos och kommit ut som en Isan Lover på steroider men så kom jag på att han ofta påtalat att han bara skriver sina inlägg på skoj och att man inte ska tolka hans inlägg bokstavligt utan mer som roliga kåserier.

Även om S-M aldrig hade sagt att man inte ska tolka hans inlägg seriost så hade jag nog inte gjort det ändå, även om de ofta är underhållande och välskrivna. Det blir lätt per automatik lite buskis over det när en svensk borgare som ser likheter mellan Thaksin och Mandela skriver att ett gäng av Thailands rikaste och mest korrumperade affärsmän skulle vara risbondernas frälsare och att de till skillnad från nuvarande premiärminister forsokte avskaffa Pooyai kulturen. Det vore lite grand som om Moderaterna skulle avskaffa Småforetagarnas Riksforbund och Frimurarna.

Jag utgår ifrån att Labbåsarn i själva verket vet att alla hittills sittande thailändska regeringar har representerat den grupp de själva tillhor, dvs absoluta overklassen, och sedan sokt stod från de lägre stående klasserna via olika patroniseringskanaler for att få tillräckligt med roster. Har man ett så pass stort intresse for Thailand som Labbåsarn så kan man omojligt missat det men i kåseriernas värld så är ju tråkig logik inget man nodvändigtvis måste skriva om när populism är så mycket roligare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Nu satte jag nästan nudlarna i halsen och tänkte skriva ett inlägg om att den gamle Labbåsarn de senaste veckorna genomgått en metamorfos och kommit ut som en Isan Lover på steroider men så kom jag på att han ofta påtalat att han bara skriver sina inlägg på skoj och att man inte ska tolka hans inlägg bokstavligt utan mer som roliga kåserier.

Även om S-M aldrig hade sagt att man inte ska tolka hans inlägg seriost så hade jag nog inte gjort det ändå, även om de ofta är underhållande och välskrivna. Det blir lätt per automatik lite buskis over det när en svensk borgare som ser likheter mellan Thaksin och Mandela skriver att ett gäng av Thailands rikaste och mest korrumperade affärsmän skulle vara risbondernas frälsare och att de till skillnad från nuvarande premiärminister forsokte avskaffa Pooyai kulturen. Det vore lite grand som om Moderaterna skulle avskaffa Småforetagarnas Riksforbund och Frimurarna.

Jag utgår ifrån att Labbåsarn i själva verket vet att alla hittills sittande thailändska regeringar har representerat den grupp de själva tillhor, dvs absoluta overklassen, och sedan sokt stod från de lägre stående klasserna via olika patroniseringskanaler for att få tillräckligt med roster. Har man ett så pass stort intresse for Thailand som Labbåsarn så kan man omojligt missat det men i kåseriernas värld så är ju tråkig logik inget man nodvändigtvis måste skriva om när populism är så mycket roligare.

Se där ja - inte för mycket, och inte för lite textmassa, utan alldeles lagom skrivet med tre snärtigt böljande verser som bjöd på lite uppfostrande visdomsord av farbror Atom. Man tackar och bugar med hela den tilltufsade Labbås-själen. :rolleyes:

Angående genomgången personlig metamorfos eller inte, ja det är ju inte så lätt att svara på eftersom det kräver en självdiagnostisering av rang. Vill man eller vågar man verkligen spegla sig på djupet för att få klarhet i frågan?

Mina personliga uppfattningar i politiska frågor beror nog på den aktuella frågan och kanske även på dagshumöret.

Och i mitt fall kan man nog aldrig vara riktigt säker på åt vilket håll som kåseriinläggen lutar. Det är som med statistik där man med valfri fakta kan underbygga i stort sett vilken tes som helst, detta oavsett om annan information har oförskämdheten att peka i motsatt riktning.

Att jag ibland har helt rätt i det jag skriver är väl ett bonus i så fall. Förhoppningsvis kan väl i bästa fall vissa av dessa levererade teser ge upphov till en viss munterhet och eftertanke gällande olika aktuella förhållanden i Thailand. Om inte annat så kan nog mina amatörfilosofier ge näring till en viss debattglädje bland övriga skribenter, och det är ju inte av ondo på ett forum.

Men om man som jag väljer att ge sig på att försöka vara ironisk eller smått satirisk i sina inlägg så är det ingen lätt balansgång om man samtidigt vill vinna acceptans hos rättrogna och känslomässigt laddade thailandresenärer. Skriver man si eller så, så blir det antingen burop eller applåder beroende på tycke och smak. Det är liksom min stil att kommunicera på det viset i samhällspolitiska frågor. Jag tycker att det vore oerhört tråkigt om man redan på förhand visste vilken tanke det är jag vill förmedla i ett inlägg. Roligare då om folk ger sig tid att läsa och begrunda innehållet.

- Nej låt det istället bli en överraskning för läsaren, och att texten väcker en del tankar och frågor.

Varför inte vara mer saklig och genomtänkt förnuftig tänker då vissa personer som med emfas nagelfar texterna efter en oliktänkande tanke eller en gryende misstolkning av uppenbara förhållanden i Thailand?

I deras svart-vita värld tycks det alltid finnas ett sinistert syfte hos den som ställer sig vid sidan och plötsligt gör sin röst hörd på ett lite ovanligt vis. En del av dessa jantelagshämmade personer har faktiskt både uppmanat mig att sluta och frågat mig om varför jag håller på med dessa provokativa politiska pajaskonster och verbala krumbukter istället för att bara koncentrera mig på att försöka stava rätt.

Jag kommer ihåg en gång när jag hade skrivit ett riktigt digert och smått fyndigt kåseri här på Mpr. Då uppenbarade sig en av mina gamla kritiker, och han berättade då lite farbroderligt för mig att om jag bara kunde lära mig att stava rätt så skulle jag eventuellt få lite trovärdighet bland läsarna. Han hade nämligen hittat ett enda felstavat namn i hela texten, och han var så nöjd över sin upptäckt, ha ha. Numera ges dock inte mina inlägg någon notis av denna herre som uppenbarligen har viktigare saker för sig. Det unnar jag honom.

Även om vi i grund och botten bär på ett likartat rättvisepatos så har vi lite olika sätt att verka och kommunicera, och denna allvarsamme rättstavningskritiker broderar istället skickligt verkligheten genom den ständigt medhavda kameralinsen. Hans egna vidhängande texter har dock samma spänningshalt som bruksanvisningen för en magnecyl i FASS. Alla hans personliga antaganden är alltid försiktigt avvägda, och alla utskjutande kanter på textens adjektiv och adverb har noggrant filats bort innan ett inlägg kan publiceras.

Vill jag ägna mig åt denna typ av självscensur – nej tack!

Vill jag att läsaren ska läsa mellan raderna för att tänka efter – ja tack!

Vad det gäller frågan om SiamNilssons eventuella politiska medvetenhet i den tredje skrivna versen av Atom, så kan jag bara instämma i hur han beskriver thailändska regeringspolitiker från överklassen, och deras politiskt sinistra syften och metoder. :diablo:

Phhuu – nu orkar jag inte ordbajsa mer.

Dags att stiga upp från porslinsfåtöljen inne i författarhörnan och ägna resten av kvällen åt dumburken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej SN,

Fantastiskt!

Vi vanliga långtidsturister kan bara drömma om att komma dessa individer tillräckligt nära för att ens se dem.

Att få hälsa på dem vore skitkul. En egen "Jag känner Lassie" lixom.

Men att som du så ha kommit hela gräddan in på livet så pass att du känner den Thailändska maktelitens känslor, värderingar och interna överenskommelser är ju bara helt avundsvärt.

Grattis! great.gif

Du skall nog inte bry dig så mycket om vad S-N har att berätta, i vanlig ordning så vill han ordbajsa utan innehåll, tycker det vore bättre om han förde sin socialistpropaganda på sin egen blogg så man slapp läsa om det här!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...