Jump to content
IGNORERAD

Köra bil till Thailand. Sverige-Thailand ?


harvstav

Recommended Posts

Hej alla !

Jag sitter och fantiserar om det idag går att köra bil till Thailand, känner ingen som har gjort det.

Finns det någon som har kunskap om detta ??

Finns det någon som är intresserad av att deltaga i typ konvoj, 1-4 bilar ??

:kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Finns väl ingen vettig människa som ger sig ut på en sån stolleresa.

Tar man en sömntablett sover man gott i åtta timmar på ett relativt lugnt flyg och sen anländer man pigg o glad och kan sätta sig i baren natten efter.

Har man Thailand som förstahandsmål ter sig ju en biltur som något fullständigt idi*tiskt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en resblogg någonstans om ett par som körde en Saab runt hela Asien. Helt omöjligt är det ju inte men det finns en del problematiska länder på vägen. Skulle själv vilja göra något liknande fast på två hjul istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

har för mig att det fanns nån som körde hem en tuk-tuk för ett par år sen,

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Bangkok till Århus med tuk tuk

http://www.tuktuk.dk/

Dom verkar ha fuskat :) och åkt båt mellan Singapore och Madras. mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Kaj och Lasse från Sverige körde till Thailand omkring mitten på 90-talet med en Volvo 244, men dom fick köra till Indien och ta båt till Singapore och köra till Thailand genom Malaysia för det var visst problem att komma in i Thailand via Burma.

Jag vet att för 10 år sen hängde ett inramat foto på bilen hos Hasse Soft Rock Cafe på soi postoffice

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest gosatta

man måste nog fuska om man inte vill åka i 4 månader genom kina . .Burma är helt stängt för genomfarts trafik..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla !

Jag sitter och fantiserar om det idag går att köra bil till Thailand, känner ingen som har gjort det.

Finns det någon som har kunskap om detta ??

Finns det någon som är intresserad av att deltaga i typ konvoj, 1-4 bilar ??

:kort:

Konvojer till Thailand? Visst har det gått konvojer till Thailand..Var det inte bananen och semi som höll på med detta? :rolleyes:

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då gäller det nog och se till att ha en fungerande bil + en del reservdelar och verktyg ifall man skulle få stop mitt ute ingenstans där dom inte äns knappt vet vad en bil är.Jag hade nog aldrig gett mig ut med bil så långt,men sen är det säkert en jä**a upplevelse :dance1: . Men nån som vet ungefär hur lång tid det skulle ta att köra och hur många mil det är?

Hade gärna viljat höra berättelsen efter en sån resa haha..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då gäller det nog och se till att ha en fungerande bil + en del reservdelar och verktyg ifall man skulle få stop mitt ute ingenstans där dom inte äns knappt vet vad en bil är.Jag hade nog aldrig gett mig ut med bil så långt,men sen är det säkert en jä**a upplevelse :dance1: . Men nån som vet ungefär hur lång tid det skulle ta att köra och hur många mil det är?

Hade gärna viljat höra berättelsen efter en sån resa haha..

Hej!

Mycket nöje

http://www.dreamtrip.se/dreamtrip/

Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Kaj och Lasse från Sverige körde till Thailand omkring mitten på 90-talet med en Volvo 244, men dom fick köra till Indien och ta båt till Singapore och köra till Thailand genom Malaysia för det var visst problem att komma in i Thailand via Burma.

Jag vet att för 10 år sen hängde ett inramat foto på bilen hos Hasse Soft Rock Cafe på soi postoffice

ja det kommer jag ihåg, dom kom till Jussi i lamai.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Changnoi!

Damen på din bild, rätta mig om jag har fel, är ju en gammal bekant. Hon är ju välkänd bland barerna bland annat på soi 8 i Pattaya.

Redan i slutet av 90 talet stötte jag på henne för första gången när hon kom vandrande på nattkvisten. Rykten cirkulerade att hon skulle vara anställd av polisen som barspion och rapportör.

De flesta gamla Pattayaveteranerna känner säkert till henne.

Vet inte så mycket i övrigt bara att hon hängt med ett antal år.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta gamla Pattayaveteranerna känner säkert till henne.

Vet inte så mycket i övrigt bara att hon hängt med ett antal år.

Har sett henne ett otal ggr på plats utan att kunna kalla mig pattayaveteran och ryktena har du nog läst dig till på TT/mpr precis som jag.

Fast å andra sidan, jag har nog utan att kunna kallas veteran varit betydligt fler ggr i Pattaya än herr BTT som ju avslöjats som en av dom allra största mytomanerna som någonsin synts till på forumet. wink.gif

Köra bil till Thailand vore säkert ett jätteäventyr om man har tillräckligt lång tid på sig för att stanna en tid där man känner för det. Tidspressade resor där så många platser som möjligt ska prickas in under en väldigt begränsad tid ger jag inte mycket för, blir mest att sitta bakom ratten och se världen svischa förbi utan att det ger något tillbaka.

Fast ovanligt och uppseendeväckande är det ju onekligen att bila ända bort till Thailand och kanske det t o m skulle gå att tjäna pengar på bok/föredrag/artiklar etc efteråt om man lyckades dokumentera äventyret ordentligt. Om man nu är intresserad av att kunna leva av sitt resande/äventyrande?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sett henne ett otal ggr på plats utan att kunna kalla mig pattayaveteran och ryktena har du nog läst dig till på TT/mpr precis som jag.

Fast å andra sidan, jag har nog utan att kunna kallas veteran varit betydligt fler ggr i Pattaya än herr BTT som ju avslöjats som en av dom allra största mytomanerna som någonsin synts till på forumet. wink.gif

Köra bil till Thailand vore säkert ett jätteäventyr om man har tillräckligt lång tid på sig för att stanna en tid där man känner för det. Tidspressade resor där så många platser som möjligt ska prickas in under en väldigt begränsad tid ger jag inte mycket för, blir mest att sitta bakom ratten och se världen svischa förbi utan att det ger något tillbaka.

Fast ovanligt och uppseendeväckande är det ju onekligen att bila ända bort till Thailand och kanske det t o m skulle gå att tjäna pengar på bok/föredrag/artiklar etc efteråt om man lyckades dokumentera äventyret ordentligt. Om man nu är intresserad av att kunna leva av sitt resande/äventyrande?

Nu har jag för mig att Kaj och Lasses resa tog 3 månader, så världen svischade nog inte förbi för deras del, utan dom han nog se ett och annat

Kliver förresten på flyget i Kalmar om cirka 4 timmar för transport till Bangkok via Stockholm, för en 6 månaders Thailandsvistelse

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående BTT...

Det sorgliga med Brodern är att han ytterst sällan har något nytt att komma med. OK, jag är väl själv inte så ofta i Thailand nuförtiden, men åtminstone en gång per år. Och då kan kan jag producera ett antal bildberättelser som bevis på det. Det är nytt material.

Till skillnad från BTT som om och om igen gaggar om sina gamla erfarenheter. Förutsatt att man väljer att tro på honom...

BTT har ingen lust att åka till forumträff i Göteborg eftersom det regnar för mycket där. Att det också regnar i Pattaya är förstås inget problem. Jag och till exempel Drivern är rörande överens om att vädret spelar ingen roll, vi har mycket trevligt tillsammans på dessa forumträffar oavsett väder.

Om BTT dyker upp på en forumträff lovar jag att dricka Beer Sääng hela dagen utanför 7/11 någon gång vid nästa besök i Thailand... även om det vore plågsamt ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående cangnois avatar kan jag meddela att hon heter Noi och jobbade under senare delen av nittiotalet på matafay bar på soi 8, men efter att ha gått med en snål farang som först försökte pruta på priset, hon hade ju trots allt fått dela en portion kaopat gai med denna farang som senare på rummet chockade lilla Noi med att hänsynslöst dunka hela nitton centimeter i flickstackaren, efter denna chockartade upplevelse blev hon polisspion, med uppgiften att uppsöka och arrestera denna farang, som dessvärre aldrig har återkommit till pattya, men ryktet säger att han sparar och planerar för en eventuell återkommst någon gång 2015. Dock endast om han kan få plats som gratis passangerare i en bilkolonn.

Ändrades av clas391

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående BTT...

Det sorgliga med Brodern är att han ytterst sällan har något nytt att komma med. OK, jag är väl själv inte så ofta i Thailand nuförtiden, men åtminstone en gång per år. Och då kan kan jag producera ett antal bildberättelser som bevis på det. Det är nytt material.

Till skillnad från BTT som om och om igen gaggar om sina gamla erfarenheter. Förutsatt att man väljer att tro på honom...

BTT har ingen lust att åka till forumträff i Göteborg eftersom det regnar för mycket där. Att det också regnar i Pattaya är förstås inget problem. Jag och till exempel Drivern är rörande överens om att vädret spelar ingen roll, vi har mycket trevligt tillsammans på dessa forumträffar oavsett väder.

Om BTT dyker upp på en forumträff lovar jag att dricka Beer Sääng hela dagen utanför 7/11 någon gång vid nästa besök i Thailand... även om det vore plågsamt ;-)

Herr Chang har talat.

Den risken är obefintlig, tror inte troll går på forumträffar :no:

Link to comment
Dela på andra sajter

tror det är möjligt om man nu vill köra genom ryssland å riskera att träfffa på skrupelfria rånara å så.

Vet av en norrman som körde mc hela vägen som tur var sa han hade han en risig mc då han for genom ryssland men dom besköt han men han klarade sig ganska bra enligt vad jag hörde av den berättelsen.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Hej alla !

Jag sitter och fantiserar om det idag går att köra bil till Thailand, känner ingen som har gjort det.

Finns det någon som har kunskap om detta ??

Finns det någon som är intresserad av att deltaga i typ konvoj, 1-4 bilar ??

:kort:

Kanske man inte har nått val nu.....Iallafall om man nu måste back to Sweden

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske man inte har nått val nu.....Iallafall om man nu måste back to Sweden

Man skall kanske satsa pengar i aktier inom videokonferrens-sektionen och skeppsbyggnad ! :dance1:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Med risk att jämföras med BT så säger jag att jag såg 2 HH reggade mersor i BKK vid Sukumvits börja det var omk. 1990 På dess bilar stod det Hamburg --Bangkok Bilarna var genomsktiga så jag tror att de prcis hade anlänt Satt på bussen så jag kunde inte kontakta Tyskarna

Förövrigt hade jag en galen polare som skulle åka Asien runt i 4 C Han kom till Afganistan sedan fick han springa allt vad han kunde när det kom rövare Detta var för Ryssarna-Talibaner

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en resblogg någonstans om ett par som körde en Saab runt hela Asien. Helt omöjligt är det ju inte men det finns en del problematiska länder på vägen. Skulle själv vilja göra något liknande fast på två hjul istället.

Det var inte bara en SAAB, den var utrustad med en Toppola och vi gjorde stora ögon på Kantiang Beach, Koh Lanta nå'n gång i nov/dec -06.

Vill minnas att de hette Bert o Katarina och var ifrån Sundsvall. Jag läste deras berättelse efter att jag fått syn på dem i Aftonbladet efter hemkomsten till Sverige, klart läsvärt. http://www.dreamtrip.se/dreamtrip/

post-6118-127178476532_thumb.jpg

post-6118-127178476532_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...