Jump to content
IGNORERAD

lankawi malaysia


jannegbg

Recommended Posts

Jag var där för några dar sen. Inte mycket att hänga i julgranen jämfört med Thailand. Det är dock lite billigare rent allmänt och priserna på alkohol är riktigt bra, t ex 1 liter Absolut Citron ca 100 Sek. Men stränderna är ingenting jämfört med många andra i Thailand och maten var ingen höjdare heller. Inte ens Mc Donalds smakade nåt vidare, varken glassen eller burgarna och då är det riktigt illa ;-)

Men jag har nog aldrig under mina resor runt om i världen mött så trevlig befolkning som på Langkawi. Otroligt trevliga och det kändes "äkta" jämfört med vad det gör på t ex många turistställen i Thailand.

Besökte "Massuri"´s hem, det var en tjej från Thailand som bodde på ön och som på felaktiga grunder dömdes till döden och då gav hon ön en förbannelse som skulle vara i 7 generationer. Detta uppskattade min tjej att besöka och var en hel del andra Thaiare där med.

Besökte även krokodilfarmen som var riktigt tråkig, fruktträdgården där man fick en guidad tur och smakprover samt linbanan och parken där vilket var höjdpunkten i mitt tycke.

Åkte till Langkawi eftersom jag ändå skulle till Koh Lipe som ligger i närheten och nån gång under min Thailandsresa skulle behöva göra en visa run så då passade ju Langkawi bra men kommer nog aldrig åka dit igen.

Mvh Swippe

post-3081-125671464794_thumb.jpg

post-3081-125671464794_thumb.jpg

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

fin ö tycker jag.

3 dagar är lagom.

Ankomstdagen glider man runt lite.

Dag 2 tar man en moppetur runt ön.Och besöker olika beacher runt ön + linbanan som cola-mannen sa.

Dag 3 så åker man vidare.

Kan kanske sträcka ut vistelsen till 4 dagar om man har nån o göka med.

Lite för mycke skrikande från såna däringa torn för min smak.

Några bilder på apor och Volvo därifrån har jag här: http://www.magnusj.org/borneo2005/6/index.html

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

snygt jobbat lamai.är inte krögarn me? eller har han åkt hem.vart trevligt å sett honom på nåt pics :drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

snygt jobbat lamai.är inte krögarn me? eller har han åkt hem.vart trevligt å sett honom på nåt pics :drinks:

Tror inte jag hade träffat pojkvasker'n ännu det året!?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tusan jag trodde ni åkte tillsammans ja man börjar blanda ihop saker (åldern)

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...