Jump to content
IGNORERAD

MPR-corona v36


Surin P3

Covid 19  

108 röster

  1. 1. Corona

    • Jag har eller har haft Coronan
      9
    • Någon i min familj har eller har haft corona
      13
    • Någon i min bekantskapskrets har eller har haft corona
      45
    • Känner ingen som haft corona
      48
  2. 2. #Känslig fråga# Känner du personligen något fall där någon avlidit av covid 19?

    • Ja
      17
    • Nej
      91
  3. 3. Bär du mask på publika platser?

    • Ja
      16
    • Nej
      92
  4. 4. Var befinner du dig?

    • Sverige
      88
    • Thailand
      13
    • Annat land
      7

This poll is closed to new votes

  • Vänligen logga in eller registrera dig för att rösta i denna omröstning.
  • Poll closed on 2020-09-29 at 18:43

Recommended Posts

16 minuter sedan, skrev LTD:

Spelar det nån roll varför? 

Pga Corona får folk som behöver ingen vård. 

Men fullt blev det inte.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 176
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bike

    43

  • andrejsdenruskige

    20

  • Soengsang

    19

  • Jive

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

14 minuter sedan, skrev Esspe:

Verkar som även du gått på den nya vinklingen nu när antalet döda är under det normala. Nu rapporterar man smittfallen i stället.

Inte alls , jag läser vad som står, smittade är väl just smittade och inte levande döda, 150 per dag är ju positivt då vi hade 5 ggr mer i april. Här i Sörmland knappt någon smitta,

Kan tilläggas att nu har arbetet med det  vaccinet som Sverige beställt  stoppats tillfälligt pga av ev allvarlig bieffekt 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
55 minuter sedan, skrev LTD:

Spelar det nån roll varför? 

Pga Corona får folk som behöver ingen vård. 

På grund av hysterin så får folk ingen vård.......

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

På grund av hysterin så får folk ingen vård.......

Vilket med än mer facit i hand så småningom, kommer att leda till slutsatsen att även Sverige fick för mycket panik. Trots att vi är bäst i klassen. IG på större delen av världens länder, max ett G på Sverige.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
22 minuter sedan, skrev spooncreek:

Vilket med än mer facit i hand så småningom, kommer att leda till slutsatsen att även Sverige fick för mycket panik. Trots att vi är bäst i klassen. IG på större delen av världens länder, max ett G på Sverige.

Det är väl en del snyfthistorier nu och med all rätt. 
Jag väntar dock på de stora snyfthistorierna som kommer när Covid hysterin kommer till sans. 
 

Många kommer att slita i decennier för att man handlade panikartat. 
 

Noll sans och noll logik

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Bike:

Inte jag som skrev , direkt kopierat ut Worldometern , så skyll gärna dina antaganden på någon annan 😉

Ok, det du skriver/klistrar in kan alltså vara nonsens, inget som du egentligen har någon åsikt om?

Me  lite kul att du redigerade det du klistrade in från, för det stod en nedan.

 ”I fredags var den siffran 84 985. Det innebär en ökning med 573 fall.”

 

4A53C853-DF4C-42B3-A670-8FFD7236FDA2.thumb.jpeg.91019a5c7a6fe4975d683625c7e11a64.jpeg
Fan du är ju sämre än Marjasin på att klippa o klistra.

Men allt för att spä på hysterin, få det att se hemskt ut....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ok, det du skriver/klistrar in kan alltså vara nonsens, inget som du egentligen har någon åsikt om?

Me  lite kul att du redigerade det du klistrade in från, för det stod en nedan.

 ”I fredags var den siffran 84 985. Det innebär en ökning med 573 fall.”

 

4A53C853-DF4C-42B3-A670-8FFD7236FDA2.thumb.jpeg.91019a5c7a6fe4975d683625c7e11a64.jpeg
Fan du är ju sämre än Marjasin på att klippa o klistra.

Men allt för att spä på hysterin, få det att se hemskt ut....

Din bedömning som är felaktig , inget ändrat eller klistrat på något sätt, rent bull du kommer med nu, Varför blir du upprörd, detta är det som gäller enligt John Hopkins Worldometer, lägg inte skulden på deras felaktigheter på mig

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Bike:

Din bedömning som är felaktig , inget ändrat eller klistrat på något sätt, rent bull du kommer med nu, Varför blir du upprörd, detta är det som gäller enligt John Hopkins Worldometer, lägg inte skulden på deras felaktigheter på mig

Inklistrade siffror utan källangivelse hamnar i samma fack som eget hittepå. Det borde tom du förstå bakom masken.

 

Ta åtminstone en riktig skärmbild om du ska kopiera (där källan syns), så kan folk själva avgöra vad som är sant eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev frogfish:

Inklistrade siffror utan källangivelse hamnar i samma fack som eget hittepå. Det borde tom du förstå bakom masken.

 

Ta åtminstone en riktig skärmbild om du ska kopiera (där källan syns), så kan folk själva avgöra vad som är sant eller inte.

Vet NI vad !  Jag skiter i vilka siffror som gäller eller vem vilken myndighets /person som har rätt, eller vilka som har mask eller inte, jag tycker diskussionerna blir allt larvigare,  så varför inte komma överens om att vi egentligen vill samma saker dvs ha slut på smittan så att vi kan åka till vårt kära Thailand , det är i alla fall vad jag vill 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Bike:

Vet NI vad !  Jag skiter i vilka siffror som gäller eller vem vilken myndighets /person som har rätt, eller vilka som har mask eller inte, jag tycker diskussionerna blir allt larvigare,  så varför inte komma överens om att vi egentligen vill samma saker dvs ha slut på smittan så att vi kan åka till vårt kära Thailand , det är i alla fall vad jag vill 👍

Vad yrar du om? Du klistrade, eller skrev, in siffror du hittat nånstans, utan att ange källa. Ingen hade en aning om var de kom ifrån, du kunde lika gärna hittat på dem själv.

 

Då förklarade jag för dig att om du anger var du fått siffrorna ifrån, så behöver du inte stå för dem själv. Det är enligt mig kutym när man använder sig av nån annans siffor eller uppgifter.

 

Och nu skriver du att du skiter i vilka siffror som gäller. Varför ens skriva in dem från början (eller om du hittade på dem)?

 

Kanske dags att lätta på masken lite, verkar vara lite syrebrist där inne.....

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frogfish:

Vad yrar du om? Du klistrade, eller skrev, in siffror du hittat nånstans, utan att ange källa. Ingen hade en aning om var de kom ifrån, du kunde lika gärna hittat på dem själv.

Nu påstår han ju att det var Hopskins, intressant att de har text på Svenska?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Nu påstår han ju att det var Hopskins, intressant att de har text på Svenska?

Får man skriva det numera? Redskins är ju förbjudet......😉

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ni kan larva Er själva, inget självändamål för mig att underhålla ett par fjantpellar som letar allt från stavfel till andra dumheter i varje inlägg 

Finns andra intressanta trådar 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Bike:

Finns andra intressanta trådar

Så du tycker ändå att denna tråd är lite intressant....? Så länge du är med blir den ju iaf intressant för oss andra....🙃

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Bike:

 

Ni kan larva Er själva, inget självändamål för mig att underhålla ett par fjantpellar som letar allt från stavfel till andra dumheter i varje inlägg 

Finns andra intressanta trådar 😉

Har du länken till den sida du kopierade, jag har inte hittat någon svensk från Hopkins......

 

Blir föresten inte särskilt sårad då Grodan gör narr av mig, det tar jag :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
11 minuter sedan, skrev Bike:

 

Ni kan larva Er själva, inget självändamål för mig att underhålla ett par fjantpellar som letar allt från stavfel till andra dumheter i varje inlägg 

Finns andra intressanta trådar 😉

Speciellt det med andra dumheter är det mycket anmärkningar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Soengsang:

Har du länken till den sida du kopierade, jag har inte hittat någon svensk från Hopkins......

 

Blir föresten inte särskilt sårad då Grodan gör narr av mig, det tar jag :)

Jag blir inte sårad Tho..s, jag känner dig redan, vi har suttit vid samma bord i Pattis , men du har nog ingen koll tänker jag.

ingen som har lyckats med att såra mig skall du veta, tykna inlägg samt dumheter skadar mer den som skriver än mig , jag bara omvärderar den personen 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Speciellt det med andra dumheter är det mycket anmärkningar på.

Jo, det är ju inte svårhittat precis......😆

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Bike:

tykna inlägg samt dumheter skadar mer den som skriver än mig

Vaddå skadar? Det är ingen annan än du som tycker det alltså skadas inte den personen alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev LTD:

Spelar det nån roll varför? 

Pga Corona får folk som behöver ingen vård. 

Med avseende på att människor inte får vård spelar det ingen roll. 

 

Men du påstod, felaktigt, att vården blev full. Vilket inte är sant. 

 

Vill man göra billiga politiska poäng kan man dribbla hur man vill. Men när det handlade om tillgång till coronavård och patientsäkerheten så klarade Sverige uppgiften.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev frogfish:

Så du tycker ändå att denna tråd är lite intressant....? Så länge du är med blir den ju iaf intressant för oss andra....🙃

Intressant vet jag inte... dock underhållande. 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Bike:

Jag blir inte sårad Tho..s, jag känner dig redan, vi har suttit vid samma bord i Pattis , men du har nog ingen koll tänker jag.

ingen som har lyckats med att såra mig skall du veta, tykna inlägg samt dumheter skadar mer den som skriver än mig , jag bara omvärderar den personen 

Wow... du har lyckats snappa upp hans namn och skall nu antyda det... inte snyggt. Men vi kan väl skriva ut hela dit namn om du så önskar? 

 

Att du "känner" honom efter att ha suttit vid samma bort i Pattis. Ja, det säger mer om din tragiska definition av att "känna" någon. 

 

Jag har träffat massor med personer, känner dem verkligen inte för det. Å skulle aldrig få för mig att antyda deras namn som någon härskarteknik. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

efter att ha suttit vid samma bort i Pattis.

Till råga på allt har jag nog aldrig träffat Phonta i Pattis........

För övrigt så stavar jag Tomas utan h :)

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Till råga på allt har jag nog aldrig träffat Phonta i Pattis........

För övrigt så stavar jag Tomas utan h :)

Jodå , vi har träffats hos en gemensam facebookvän och inte alls frågan om någon härskarteknik, Vad säger ett förnamn fö övrigt ,tyckte du var en trevlig kille som de flesta på det stället , Sen att det verkar som att det hela tiden av vissa här skall hoppas på och djävlas, det är inget jag kan styra över, jag antar inte era åsikter pga av den tekniken 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...