Jump to content
IGNORERAD

MPR-corona v36


Surin P3

Covid 19  

108 röster

  1. 1. Corona

    • Jag har eller har haft Coronan
      9
    • Någon i min familj har eller har haft corona
      13
    • Någon i min bekantskapskrets har eller har haft corona
      45
    • Känner ingen som haft corona
      48
  2. 2. #Känslig fråga# Känner du personligen något fall där någon avlidit av covid 19?

    • Ja
      17
    • Nej
      91
  3. 3. Bär du mask på publika platser?

    • Ja
      16
    • Nej
      92
  4. 4. Var befinner du dig?

    • Sverige
      88
    • Thailand
      13
    • Annat land
      7

This poll is closed to new votes

  • Vänligen logga in eller registrera dig för att rösta i denna omröstning.
  • Poll closed on 2020-09-29 at 18:43

Recommended Posts

  • Svar 176
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bike

    43

  • andrejsdenruskige

    20

  • Soengsang

    19

  • Jive

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Skulle vara intressant att veta hur många som har antikroppar! 

Frugan var hemma ett par veckor i våras med hosta och tappade smak och lukt en period men inget mer. 

Jag kände mig lite "rugglig" en dag, vi har båda antikroppar för corona.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag själv var bergsäker på att jag inte hade haft det efter mina 2v i Österrike i februari. 
När vi i Stockholm fick testa oss gratis så visade sig att jag hade haft det, hade en lite enklare bonnförkylning bara.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
4 timmar sedan, skrev ellim63:

Skulle vara intressant att veta hur många som har antikroppar! 

Frugan var hemma ett par veckor i våras med hosta och tappade smak och lukt en period men inget mer. 

Jag kände mig lite "rugglig" en dag, vi har båda antikroppar för corona.

 

2 timmar sedan, skrev 65Selander:

Jag själv var bergsäker på att jag inte hade haft det efter mina 2v i Österrike i februari. 
När vi i Stockholm fick testa oss gratis så visade sig att jag hade haft det, hade en lite enklare bonnförkylning bara.

 

Ett mycket farligt virus.

Det är så pass lömskt (lumskt) så att man fan inte ens vet om att man kommer att dö eller att man ens ska vara trött och andfådd.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

Ett mycket farligt virus.

Det är så pass lömskt (lumskt) så att man fan inte ens vet om att man kommer att dö eller att man ens ska vara trött och andfådd.

 

Nä det är lätt att man blandar ihop det med arbete :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
54 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Nä det är lätt att man blandar ihop det med arbete :-)

 

/ SatanG

Ja, fyfan vad hemskt.

Men om du var tvungen att välja...

Jobba eller Covid. Vad hade du valt?

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ja, fyfan vad hemskt.

Men om du var tvungen att välja...

Jobba eller Covid. Vad hade du valt?

 

Hmmm, tuff fråga. 

Är sjuksystrarna snygga?

Kan man porta svärmor från besök?

Nä jag vågar inte chansa, det får bli Covid :-)

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev SatanG:

 

Hmmm, tuff fråga. 

Är sjuksystrarna snygga?

Kan man porta svärmor från besök?

Nä jag vågar inte chansa, det får bli Covid :-)

 

/ SatanG

 

Ja, du gör nog helt rätt.

Med väldigt stor sannolikhet så fixar du Covid ganska enkelt och den går mest troligt över inom några veckor.

Senast du jobbade så gick det i alla fall 25år innan den plågan försvann ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

Ett mycket farligt virus.

Det är så pass lömskt (lumskt) så att man fan inte ens vet om att man kommer att dö eller att man ens ska vara trött och andfådd.

Helt korrekt som du skriver, ingen som vet hur de drabbas,  om de drabbas av smitta 

Link to comment
Dela på andra sajter

Förvånansvärt få som "personligen känner till någon som avlidit av Covid 19". Eller tolkar ni frågan som "personligen känner någon som avlidit"?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev JohanR:

Förvånansvärt få som "personligen känner till någon som avlidit av Covid 19". Eller tolkar ni frågan som "personligen känner någon som avlidit"?

Jag tänkte nog att det var det senare frågeställaren menade även om egentligen står något annat. Svaret på om man hört talas om något fall där någon dött torde väl ge i det närmaste hundraprocentigt resultat och känns därmed ganska ointressant.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

Ett mycket farligt virus.

Det är så pass lömskt (lumskt) så att man fan inte ens vet om att man kommer att dö eller att man ens ska vara trött och andfådd.

Du kommer aldrig att dö, det e säkerställt statistiskt!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 minuter sedan, skrev audirs2:

Du kommer aldrig att dö, det e säkerställt statistiskt!:lipa:

Jodå, jag kommer nog att dö.

Men jag försöker att leva de få dagar jag inte är död, med tanke på att jag kommer att vara död en jävligt bra stund.

Än värre är det för folk som aldrig ens kommer att födas

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Vi kommer alla att dö en dag, alla andra dagar kommer vi inte att dö. Lyssnade på Svante Lindqvist sommarprat. Han har varit klinisk död några minuter. På frågan om hur det var svarade han : ”ungefär som innan man var född”, 

Säger som Miss Li, ”lev nu dö sen”.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev JohanR:

Förvånansvärt få som "personligen känner till någon som avlidit av Covid 19". Eller tolkar ni frågan som "personligen känner någon som avlidit"?

Njaa, varför det 12,9 % känner någon som avlidit i/med  Covid är väl då ganska rättvisande när  endast  knappt  6000 av landets population på 11 milj personer, har avlidit i/med  Covid 

 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Bike:

Njaa, varför det 12,9 % känner någon som avlidit i/med  Covid är väl då ganska rättvisande när  endast  knappt  6000 av landets population på 11 milj personer, har avlidit i/med  Covid 

 

Knappt 6000 har EJ avlidit i/med Covid. Många har dött av allt möjligt bla morfinet som dom har gett gamlingarna som hade influensa.

Exempel i USA t.o.m från CDC ...

New reports från CDC shows 94% of COVID-19 deaths in USA had underlying medical conditions.

Eftersom dom inte kan tvinga folk (mandatory) att vaccinera sig. 

Så börjar dom nu att kalla Covid för en sjukdom. Då blir det en annan femma.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Bike:

Njaa, varför det 12,9 % känner någon som avlidit i/med  Covid är väl då ganska rättvisande när  endast  knappt  6000 av landets population på 11 milj personer, har avlidit i/med  Covid 

 

Läste du inte min fråga? Det står ju i enkäten "personligen känner till" och inte "personligen känner". Jag känner till Adam Alsing och t ex flera på ett äldreboende där en bekant jobbar.

Ändrades av JohanR
Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev JohanR:

Läste du inte min fråga? Det står ju i enkäten "personligen känner till" och inte "personligen känner". Jag känner till Adam Alsing och t ex flera på ett äldreboende där en bekant jobbar.

Misstänker att bra många med mig i så fall tolkade det som jag, i så fall märkligt att bara 12,9 % kikar på SVT, genom nyheterna  så borde samtliga i Sveriges befolkning personligen "Känna till " att folk avlidit, Det har ja varit namngivna patienter intervjuade väldigt ofta 

Sorry, där föll hela frågan  anser jag,

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Bike:

Misstänker att bra många med mig i så fall tolkade det som jag, i så fall märkligt att bara 12,9 % kikar på SVT, genom nyheterna  så borde samtliga i Sveriges befolkning "Känna till " att folk avlidit,

Sorry, där föll hela frågan  anser jag, om det var din avsikt att skoja så var det ju skitkul Lol

Nä, ingen avsikt att skoja utan det vara bara en fråga. Och jag antog också att de flesta tolkade frågan som du med tanke på andelen som svarat Nej på frågan. Over and out i denna fråga. Ha en bra söndag!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev JohanR:

Nä, ingen avsikt att skoja utan det vara bara en fråga. Och jag antog också att de flesta tolkade frågan som du med tanke på andelen som svarat Nej på frågan. Over and out i denna fråga. Ha en bra söndag!

Tack det samma, ha en fin söndag och hoppas allt snart löser sig med Covid 19

 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Mr atm:

Knappt 6000 har EJ avlidit i/med Covid. Många har dött av allt möjligt bla morfinet som dom har gett gamlingarna som hade influensa.

Exempel i USA t.o.m från CDC ...

New reports från CDC shows 94% of COVID-19 deaths in USA had underlying medical conditions.

Eftersom dom inte kan tvinga folk (mandatory) att vaccinera sig. 

Så börjar dom nu att kalla Covid för en sjukdom. Då blir det en annan femma.

Jo, men det är de officiella siffrorna från FHM  , det är väl ändock dessa som gäller ?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev JohanR:

Läste du inte min fråga? Det står ju i enkäten "personligen känner till" och inte "personligen känner". Jag känner till Adam Alsing och t ex flera på ett äldreboende där en bekant jobbar.

Vi alla känner till omkring 875.000, så det bör alltså vara 100% som svarade ”Ja”

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar,hur det egentligen,står till med Covid i Thailand.

Min fru uppsökte Pattaya City hospital idag, för en undersökning, men blev inte insläppt i sjukhusbyggnaden utan fick vänta på läkaren utanför.

Skälet de angav var rädslan att få in Covid,19. De släpper bara in vårdsökande, som har genomgått ett covid-test.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...