Jump to content
IGNORERAD

MPR-corona v36


Surin P3

Covid 19  

108 röster

  1. 1. Corona

    • Jag har eller har haft Coronan
      9
    • Någon i min familj har eller har haft corona
      13
    • Någon i min bekantskapskrets har eller har haft corona
      45
    • Känner ingen som haft corona
      48
  2. 2. #Känslig fråga# Känner du personligen något fall där någon avlidit av covid 19?

    • Ja
      17
    • Nej
      91
  3. 3. Bär du mask på publika platser?

    • Ja
      16
    • Nej
      92
  4. 4. Var befinner du dig?

    • Sverige
      88
    • Thailand
      13
    • Annat land
      7

This poll is closed to new votes

  • Vänligen logga in eller registrera dig för att rösta i denna omröstning.
  • Poll closed on 2020-09-29 at 18:43

Recommended Posts

  • Svar 176
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bike

    43

  • andrejsdenruskige

    20

  • Soengsang

    19

  • Jive

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev Jive:

He he he, de har covid -19program både före och efter. Text med covid-19 är klistrat på väggen i nästan alla studioprogram.

Ja, de där dagliga programmen om kungahuset där de ligger i sina uniformer och krälar på golvet framför kungligheterna........

Kan nog bli för mycket , men kan även bli för lite av sanningar också, svidande sanningar 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ja, härligt att överleva!

Det finns nog massor av folk som börjar fundera på om inte aktiv dödshjälp kommer att få ett uppsving i Sverige.

 

Jag tror att de flesta som har några år kvar vill spendera tiden med nära och kära och uppleva lite frihet. Inte bli tvingade till att överleva i fullständig psykisk missär

Det har ju nu praktiserats en hel del av just aktiv dödshjålp under pandemin , då tänker jag på äldreboenden 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Bike:

Kan nog bli för mycket , men kan även bli för lite av sanningar också, svidande sanningar 

Som t ex..?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand överdriver Coronaskräcken anser jag, många i Sverige blundar för allvaret, politiker skyller ifrån sig på Kommuner mfl 

verkar inte finnas någon medelväg i något av länderna, Du som nu är  i Thailand (om jag inte missförstått dig ), Vad ser du, finns det någon Corona ute i samhället, vad känner du ? Ett lokalt fall i Phuket visar ju på att det trots allt finns smitta i samhället, måste mao finnas kluster i Phuket, ett enda överlever inte om det inte smittar vidare  

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Bike:

Det har ju nu praktiserats en hel del av just aktiv dödshjålp under pandemin , då tänker jag på äldreboenden 

 

 

Så strategin har inte varit helt åt helvete, men sjukvården har ställt till det?

Jag har ingen aning. Kanske det blev fullmatning av morfin vid första bästa nysning.

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Bike:

Thailand överdriver Coronaskräcken anser jag, många i Sverige blundar för allvaret, politiker skyller ifrån sig på Kommuner mfl 

verkar inte finnas någon medelväg i något av länderna, Du som nu är  i Thailand (om jag inte missförstått dig ), Vad ser du, finns det någon Corona ute i samhället, vad känner du ? Ett lokalt fall i Phuket visar ju på att det trots allt finns smitta i samhället, måste mao finnas kluster i Phuket, ett enda överlever inte om det inte smittar vidare  

Det sägs att det har inte funnits något nytt fall på 100 dagar i Thailand, förutom detta i Phuket för några dagar sedan och nu är skiträdda för att inte få in fler. Samtidigt är den thailändska ekonomin på väg ner i källaren. Får se hur de klarar den här balansgången.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Bike:

Thailand överdriver Coronaskräcken anser jag, många i Sverige blundar för allvaret, politiker skyller ifrån sig på Kommuner mfl 

verkar inte finnas någon medelväg i något av länderna, Du som nu är  i Thailand (om jag inte missförstått dig ), Vad ser du, finns det någon Corona ute i samhället, vad känner du ? Ett lokalt fall i Phuket visar ju på att det trots allt finns smitta i samhället, måste mao finnas kluster i Phuket, ett enda överlever inte om det inte smittar vidare  

Vad menar du med att "Sverige blundar för allvaret? Är du fortfarande kvar i panikläge? Då är du i sanning precis så faktaresistent som jag förstått att många tycker.

 

Thailands senaste coronafall var inte alls i Phuket, utan en DJ som innan han hamnade i finkan och blev testad, jobbade på klubbar i Bangkok och Nonthaburi.

 

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Vad menar du med att "Sverige blundar för allvaret? Är du fortfarande kvar i panikläge? Då är du i sanning precis så faktaresistent som jag förstått att många tycker.

 

Thailands senaste coronafall var inte alls i Phuket, utan en DJ som innan han hamnade i finkan och blev testad, jobbade på klubbar i Bangkok och Nonthaburi.

 

 

 

Jag råder dig att ge upp innan du fastnar i den debatten.

Det spelar ingen roll vad du säger, Sverige är sämst. Och pekar man på att det nog görs en hel del rätt i Sverige, så har du fel. Och lägger du fram bevis kommer den tunga släggan, inget av detta betyder nåt, för Sverige har ca 5800 st döda med Corona (ordet med kommer han dock inte nämna). Och skulle Sverige vinna VM-guld i fotboll gills inte det heller, av samma anledning som förra meningen.

 

Så vill du spara lite tid, låt han sitta och andas i sin mask.....

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev spooncreek:

Vad menar du med att "Sverige blundar för allvaret? Är du fortfarande kvar i panikläge? Då är du i sanning precis så faktaresistent som jag förstått att många tycker.

 

Thailands senaste coronafall var inte alls i Phuket, utan en DJ som innan han hamnade i finkan och blev testad, jobbade på klubbar i Bangkok och Nonthaburi.

 

 

 

Läste någonstans att "lokalt fall " testats positivt i Phuket , men kan ju vara fel. och nej jag är definitivt inte i  den faktaresistenta gruppen som många tycks vara , och något panikläge har jag aldrig befunnit mig i, snarare ett analytiskt läge, där kanske fler skulle vara och inte tro sig veta att viruset är ett vanligt ofarligt influensavirus   👍

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev frogfish:

Jag råder dig att ge upp innan du fastnar i den debatten.

Det spelar ingen roll vad du säger, Sverige är sämst. Och pekar man på att det nog görs en hel del rätt i Sverige, så har du fel. Och lägger du fram bevis kommer den tunga släggan, inget av detta betyder nåt, för Sverige har ca 5800 st döda med Corona (ordet med kommer han dock inte nämna). Och skulle Sverige vinna VM-guld i fotboll gills inte det heller, av samma anledning som förra meningen.

 

Så vill du spara lite tid, låt han sitta och andas i sin mask.....

MED Covid 19 🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Bike:

MED Covid 19 🤣

Covid 19 eller Corona, välj själv. Det är så definitionen är.

 

Senast idag rapporterades in ett (1) nytt dödsfall MED corona (eller covid 19), oavsett om det passar din agenda eller ej.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Bike:

jag är definitivt i den faktaresistenta gruppen

Dina egna ord, jag kunde inte skrivit det bättre själv🤣

 

Edit: Citatet är korrekt, det är inte jag som reviderat historien....

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev frogfish:

Covid 19 eller Corona, välj själv. Det är så definitionen är.

 

Senast idag rapporterades in ett (1) nytt dödsfall MED corona (eller covid 19), oavsett om det passar din agenda eller ej.

Det är vi nog överens om , alla som hade Covid avled inte av Covid, säkert ganska många fall som Sauk även påstod. 

De dog av till ex morfin i kombination med lunginflammationen eller av feber pga Covid eller att man inte gjorde vad man skulle gjort för att de skulle överleva 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev spooncreek:

Vad menar du med att "Sverige blundar för allvaret? Är du fortfarande kvar i panikläge? Då är du i sanning precis så faktaresistent som jag förstått att många tycker.

 

Thailands senaste coronafall var inte alls i Phuket, utan en DJ som innan han hamnade i finkan och blev testad, jobbade på klubbar i Bangkok och Nonthaburi.

 

 

 

Phuket för två dagar sedan Sorry , det är fakta 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Bike:

Phuket för två dagar sedan Sorry , det är fakta 

 

Jag rättar gärna om jag har fel om orten. Länk till en källa vore dock önskvärt.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev frogfish:

Jag råder dig att ge upp innan du fastnar i den debatten.

Det spelar ingen roll vad du säger, Sverige är sämst. Och pekar man på att det nog görs en hel del rätt i Sverige, så har du fel. Och lägger du fram bevis kommer den tunga släggan, inget av detta betyder nåt, för Sverige har ca 5800 st döda med Corona (ordet med kommer han dock inte nämna). Och skulle Sverige vinna VM-guld i fotboll gills inte det heller, av samma anledning som förra meningen.

 

Så vill du spara lite tid, låt han sitta och andas i sin mask.....

Andas?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Jag rättar gärna om jag har fel om orten. Länk till en källa vore dock önskvärt.

Vet inte om denna är mycket värd, men såg det någon annanstans också.

https://www.traveldailymedia.com/phuket-Thailand-reopening-delayed-new-covid-case/

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Soengsang:

Vet inte om denna är mycket värd, men såg det någon annanstans också.

https://www.traveldailymedia.com/phuket-Thailand-reopening-delayed-new-covid-case/

 

Tackar, men jag har läst den nyheten redan, man kan säga att vi bombarderats med den här i Thailand . Bangkok samt  Nonthaburi.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev spooncreek:

Tackar, men jag har läst den nyheten redan, man kan säga att vi bombarderats med den här i Thailand . Bangkok samt  Nonthaburi.

Hm, det var fel länk, men gissar att det är pga att "Phuket model" nämns där folk blandar ihop det och tror smittan upptäcktes i Phuket, kan ju bli så om man bara läser lite hastigt?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Soengsang:

Vet inte om denna är mycket värd, men såg det någon annanstans också.

https://www.traveldailymedia.com/phuket-Thailand-reopening-delayed-new-covid-case/

 

Så var det nog, Tack !! Det var en DJ i BKK , men Phuket stoppar öppnandet för ett fall i Bangkok. 

Herrejisses 😱 det kommer att bli för evigt denna lockdown i Thailand. ett fall så var det kört 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

Så strategin har inte varit helt åt helvete, men sjukvården har ställt till det?

Jag har ingen aning. Kanske det blev fullmatning av morfin vid första bästa nysning.

Möjligt , det är ju vad Steffe nu påstår vid Riksdagens öppnande, Det är grymt bra, då är det ju kommunernas fel 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Soengsang:

Hm, det var fel länk, men gissar att det är pga att "Phuket model" nämns där folk blandar ihop det och tror smittan upptäcktes i Phuket, kan ju bli så om man bara läser lite hastigt?

Årligt talat nej, jag har svårt för att förstå hur man kan röra ihop det i detta fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev spooncreek:

Årligt talat nej, jag har svårt för att förstå hur man kan röra ihop det i detta fall.

Hahaha läs ett par trådar på mpr så bör du förstå........

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev spooncreek:

Årligt talat nej, jag har svårt för att förstå hur man kan röra ihop det i detta fall.

Nja, när en del är så sugna på att "ha rätt" istället för att det blir rätt, är det inte så svårt att förstå.

Sen är det lite kul att det innefattar en bm som har som vana att anklaga andra för dålig läsförståelse.....🙉

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...