Jump to content
IGNORERAD

Baren/Färjan Håkan

Fridde

Recommended Posts

• Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• honken

6

• Sabura

4

• ban_kog_wat

4

• Welder

4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det hoppas jag verkligen inte

jap.gif Khun Lasse jap.gif

Säger mannen i cowboy-hatt ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

whistle.gif ( ha ha) Det är ingen cowboy hatt, det är en gubbhattwhistle.gificon_baggirl.gificon_baggirl.gificon_baggirl.gif

jap.gif Khun Lasse Karla jap.gif

Det du uträttar i dag, det får du tillbaks i din framtid

Dela på andra sajter

Nu ska visst även di konkurrerade kanalerna hänga på med "Bonde söker fru i Udon".

Di bonnläppar ännu inte fått napp skall tydligen få gå något uppsamligsheat i Isaan.

Lisensskolkaren Arne

Dela på andra sajter

"Man kan lätt lämna nycklar och plånbok på stranden utan att vara orolig, det är så tryggt där. "

Lycka till med det Håkan!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

"Man kan lätt lämna nycklar och plånbok på stranden utan att vara orolig, det är så tryggt där. "

Lycka till med det Håkan!

Herr Chang har talat.

Haha! Den mannen har tyvärr inte alla hemma. Väldigt osäker person, men också en personlighet som man tycker synd om och gillar i vissa lägen. Inte undra på att femman är snabba att utnyttja läget! <_<

Dela på andra sajter

Dom har baren i Patong läste jag på Håkans blogg: http://kanal5.se/hakansbar

Finns en bild på nån ung svenne i baren. Ska bli kul att se hur det funkar med arbetstillståndet...

Det var ju en del snyggingar i baren också. Undrar vad Håkan tar i barfine?

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Dela på andra sajter

Var en skön kommentar i Håkan-bloggen:

"Var första gången i Thailand (Siam) 1947 och tog massor av bilder med min lådkamera, en Kodak Brownie. Slår mig för pannbenet när jag läser om alla bortskämda snorvalpar som inte fattar hur det var förr i Siam.

Vi bodde i gropar som vi grävde på stranden, inga larviga bungalows med AC som förekommer nu!

Anlände med ångslup som fraktade ris och kokosnötter, pannan sprang läck och vi blev kvar i nästan 2 månader medan reparation pågick.

Vi roade oss med de boende i närmsta byn, det var både kärlek och fest för småslantar, inga saltade priser eller sjukdomar som är dagens verklighet.

Vet hur det är nu för tiden där nere då jag senast var nere 1978 och tror inte det ändrat sig nämnvärt.

Tack för mig."

Säkert ett skämt, men annars låter det som någon som skulle passa som medlem bland alla gubbsen här på MPR.

Bå Pen Jang

Dela på andra sajter

Dom har baren i Patong läste jag på Håkans blogg: http://kanal5.se/hakansbar

Finns en bild på nån ung svenne i baren. Ska bli kul att se hur det funkar med arbetstillståndet...

Det var ju en del snyggingar i baren också. Undrar vad Håkan tar i barfine?

Det jag fann roligt var logotypen för Håkan's bar.

Ser ut som en misslyckad variant av Miami Vice, och då är det riktigt illa! :)

Same same, but different!

Dela på andra sajter

När jag var nere i oktober så hade de polisen efter sig, eller rättare sagt så var de ute efter de som gick och delade ut flyers åt dem. Först var det turistpoliserna men de kan inte göra annat än att säga till dem och ta deras flyers från dem. Men nästa dag var det full fart på utdelandet igen.

På dagarna håller de till på stranden och på kvällarna runt barer och discon. De jag såg var norrmän och svenskar runt 20 år. Det är ju ett jobb som bara thaiare får ha men det struntade de i. Efter ett tag så skulle både polisen och folk från immigration själva göra jobbet. De som blev ertappade skulle omhändertas på en gång och sedan fick de lämna landet och skulle inte få komma tillbaka på ett antal år.

Jag åkte hem sedan och vet inte vad det blev av det. Jag har inte läst något om det någonstans och vet inte hur det är nu men misstänker att det fortsätter som vanligt.

Dela på andra sajter

När jag var nere i oktober så hade de polisen efter sig, eller rättare sagt så var de ute efter de som gick och delade ut flyers åt dem. Först var det turistpoliserna men de kan inte göra annat än att säga till dem och ta deras flyers från dem. Men nästa dag var det full fart på utdelandet igen.

På dagarna håller de till på stranden och på kvällarna runt barer och discon. De jag såg var norrmän och svenskar runt 20 år. Det är ju ett jobb som bara thaiare får ha men det struntade de i. Efter ett tag så skulle både polisen och folk från immigration själva göra jobbet. De som blev ertappade skulle omhändertas på en gång och sedan fick de lämna landet och skulle inte få komma tillbaka på ett antal år.

Jag åkte hem sedan och vet inte vad det blev av det. Jag har inte läst något om det någonstans och vet inte hur det är nu men misstänker att det fortsätter som vanligt.

Får en känsla av att detta blir ett megafiasko...

Förresten. Är det någon som minns vad Håkan sa till Kapten när han sa upp sig? Jo..att han inte ville vara på sjön för han ville vara närmare sin lilla dotter som han ansåg sig missa tid med. Och så drar karln till Thailand och öppnar bar? Hm...undrar om han har dottern med sig?..nä..skulle inte tro det! Karln är full av skitsnack. Vänta bara tills han sitter nerbajsad på polisstationen i Thailand och gråter blod över att han gjort fel och att han bara vill hem.

Ändrades av Stefan66
Dela på andra sajter

Förresten. Är det någon som minns vad Håkan sa till Kapten när han sa upp sig? Jo..att han inte ville vara på sjön för han ville vara närmare sin lilla dotter som han ansåg sig missa tid med. Och så drar karln till Thailand och öppnar bar? Hm...undrar om han har dottern med sig?..nä..skulle inte tro det! Karln är full av skitsnack. Vänta bara tills han sitter nerbajsad på polisstationen i Thailand och gråter blod över att han gjort fel och att han bara vill hem.

Enligt artikel för länge sen, var hans planer att bjuda ner ex-et och ungen sin för att fira jul och nyår i Thailand.

Men sen om det blivit av är oklart.

Kanske Clion kan åka över och ge oss en match-rapport på läget.

Same same, but different!

Dela på andra sajter

Öööh! Var på beach road ligger Club Lime?

Om du kommer från Sawatdirak Road ner mot beachen så tar du till höger ca femhundra meter så ligger det där på högersidan. Det är fullt av delfiner på stranden mitt emot Club Lime. Rock City låg i närheten tidigare.

Kommer du från Bangla Road så är Sawatdirak nästa tvärgata på höger hand så då får man fortsätta framåt. Det tar ca tio minuter att gå från Bangla Road.

Dela på andra sajter

Jahaja. Så långt från Bangla brukar jag inte orka knata, om det inte är Phuket Bike week förstås.

Bå Pen Jang

Dela på andra sajter

Jahaja. Så långt från Bangla brukar jag inte orka knata, om det inte är Phuket Bike week förstås.

Nej det räcker gott och väl att se "bratsen" som håller till vid "Grabbarna grus". Vill man träffa "brats" så behöver man inte åka så långt som till Thailand.

Att starta en bar i det området skulle nog vara ohållbart om man inte har en tv-produktion i ryggen. Även om baren floppar så får han säkert en ordentlig hacka av dem så att han klarar sig.

Dela på andra sajter

Nu är det nog så att det inte är Håkan själv som står som ägare till någon bar.

Mycket av det du ser på tv är regisserat, på tal om alla hästar hemma.

Axell

Dela på andra sajter

Regisserat, knappast! Färjan är en dokumentär om livets hårda vedermödor för di sjömen som färdas över mörka vatten på di sju haven.

Optimistjollraren Arne

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...