Jump to content
IGNORERAD

Hur blir ni bemöta/accepterade av era thailändska svärfäräldrar!


maakaao

Recommended Posts

Inget illa menat alltså men hur gammal sa ni hon var ?? 106 eller??

Snygg för sin ålder ... komma en ung rik falang ... fan är det här för nåt??  unsure.gif

Det här är ju som villfarelsen om att man kan tjäna pengar i Los & skicka hem till Sverige .. det är vi vita äldre män som hämtar unga snygga tjejer i Thailand & inte tvärs om!

Solly , tror tyvärr någon har fått det hela bakom foten! wink.gif

index.php?action=dlattach;topic=653.0;attach=2444;image

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    12

  • crazyswede

    12

  • erkki

    8

  • maakaao

    4

Mest aktiva i denna tråd

106?

Hon är som en ungmö, endast 63.

Men riktig dyr i drift, helst importerad gin skall det vara.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Pontus

hur mycket kosta huset att bygga, tycker det är ett fint hus.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

106?

Hon är som en ungmö, endast 63.

Men riktig dyr i drift, helst importerad gin skall det vara.

Puss

Erkki

Okay , ja hajar , du satte ut fel bild , det vart en bild på svärmormor´n alltså ?!

Importerad Gin?? "Fina Fröken" alltså?? hahaha Introducera LaoKow du , det slinker allt ner det åxå , 90thb för en helpanna!  :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket fin fröken, förmodligen den bästa.

Garanterat aldrig arbetat i bar.

Laokao, är fina grejjer.

Trist att de blåser dig, en helpanna laokao skall endast kosta 83 bath.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om Sinsod så hör det ju till thaitraditionen att brudens föräldrar får några baht  ;D och i mitt fall så skulle det kosta 200,000 baht. Det är väl okej tänkte jag för "mamma" skulle stå för festen till 100 gäster.  :54:

Efter att allt var överstökat kom "mamma" med ett litet paket och jag blev lite fundersam ??  Jag fick 100,000 baht tillbaka!! Jag frågade varför? Hon menade på att det såg bra ut inför alla släktingar med mycket pengar  :thumbsup: när dottern gifter sig med en falang. Vi fick också en massa presenter, det mesta var pengar av släkt och vänner så bröllopet kostade mig bara 30,000 - 40,000 baht. 

Mvh Maakaao  8)

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

jag, svärmor och svärfar kommer bra överens. tyvär dog svärfar för 2 år sedan.

En bild på hennes och familjens hus och bil,ligger ej i isaan. vilket jag inte betalat ett öre på.

Dom  försörja sig själva och tjäna pengar på annat sett än kulturarbete.

huset.JPG

huset.JPG

Juan

Att märka ord är den dummes sätt att verka vis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara hålla med Kung Erkki,en härlig kvinna med smak på det goda,och varför inte när svärsonen är Kung i byn   :2: Har haft förmånen att träffa denna lilla duva och hon går inte av för hackor   :rolleyes3: förövrigt så verkar alla i Kung Erkkis by vara av den trevliga sorten,t.ex Kung Erkkis betjänt,en otroligt trevlig och hyvens kille.Kung Erkki gör mycket gott i byn och man blir bemött som man bemöter andra,15000 baht är väl en piss i Missisippi när man kan bränna betydligt mer på en kväll med grabbarna.Jag önskar dig allt väl Erkki och fortsätt du på den inslagna vägen det är du värd.Mvh Måne som ser fram emot nästa årsmöte i din by eller hos oss i vår by,hälsa frugan så mycket.Ps.du får börja träna nu om du ska ta gubben   :morgon: Ds

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Förövrigt har jag helt underbara svärföräldrar jag förstår mycket lite av vad dom säger trots så många år i byn,men med lite chang så går det betydligt bättre  :8: Mvh Måne som snart åker ner igen  :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

På tal om Sinsod så hör det ju till thaitraditionen att brudens föräldrar får några baht  ;D och i mitt fall så skulle det kosta 200,000 baht. Det är väl okej tänkte jag för "mamma" skulle stå för festen till 100 gäster.  :54:

Efter att allt var överstökat kom "mamma" med ett litet paket och jag blev lite fundersam ??  Jag fick 100,000 baht tillbaka!! Jag frågade varför? Hon menade på att det såg bra ut inför alla släktingar med mycket pengar  :thumbsup: när dottern gifter sig med en falang. Vi fick också en massa presenter, det mesta var pengar av släkt och vänner så bröllopet kostade mig bara 30,000 - 40,000 baht. 

Mvh Maakaao  8)

Man kan ju vända på steken med och säga som så här...

Följ den svenska traditionen istället... hur skulle det se ut...  :crazy:

Sinsod e som du själv beskriver det... Ett stort jäkla spel för galleriet bara anser jag iaf.

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja visst är Sinsåd lite uråldrigt kan tyckas men om vi hade haft ett bröllop i den storleken här i Sverige så hade det inte räckt långt med 40.000 baht inkl alla tillbehör kanske 40.000 kronor.

Hörde av en som gått med på att betala 400.000 bath i Sinsåd + festligheterna på hotell med 150 gäster och vad festen kostade ville han inte tala om.  :D

Mvh Maakaao  :cool2:

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Naturligtvis hade det kostat andra summor i Sverige precis som allt annat vi jämför...  :rolleyes3:

Men i Sverige e de brudens föräldrar som betalar...  ;)

Alla traditioner e olika och jag gillar det, men inte när det är för att visa upp sig och skryta...

Känns bara löjligt, och jag e evigt tacksam att jag inte har kommit in i en släkt som håller på så...

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mycket fin fröken, förmodligen den bästa.

Garanterat aldrig arbetat i bar.

Laokao, är fina grejjer.

Trist att de blåser dig, en helpanna laokao skall endast kosta 83 bath.

Puss

Erkki

Nej den damen har aldrig jobbat Bar , det förstår jag  :P & Laokao är inte dumt om man vill bli vildsint yr i huvet Hehehe

83 alt. 90 thb är ingen big deal tycker jag & jag kan inte minnas jag fått kvitto vid inköp heller .. 90 thb var väl mest taget ur huvet .. sorry om jag hade fel på 7bath men hellre det än 15,000thb i månaden 5555

Vad skojsigt är väl när dom skyltar om 3 stora Chang för 99thb , man pröjsar med en hundring men man ser aldrig röken av 1 bath:arn i den lokala Thai butiken! 

It´s just not fare!!!!  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Måne,

Jag tränar sten hårt!

Samt att gubben är ett år äldre och skröpligare, i år borde jag vinna... ;D

Frågan är bara om jag även i år måste slå hål i ditt huvud för att vinna?

Börjar sakna en Måne att sitta och grogga med.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

I år ska jag ha hjälm om jag åker bakpå dig,ett år äldre pfft,mera rutin bara.Ska på träningsläger nu,såg att du kommer en vecka efter mig så träna du det behövs  :thumbsup: hälsa alla Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan, då missar vi ju varann...

Hur har du planerat detta???

Ska inte Mats ner något då?

erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Mats och jag + två till.Jag skrev om detta för några veckor sen,men var lugn,jag banar bara väg för dig så att det blir lättare där nere,jag bygger vägen så kan du bara åka sen  :thumbsup:   :icon_redface: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej,jag och en till åker ner till Koh Samui och tjoar en vecka sen blir det Pattis sista dagarna för att inhandla frugans beställningar(läs mat)Mats kommer ev.ner oxå efter några dagar i Pattis.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...