Jump to content
IGNORERAD

MOS burger thailand central world plaza


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Är det ngn som har prövat den japanska hamburgerkedjan MOS burgers som har öppnat sin första thailänska butik i central world plaza?

Läste en positiv artikel om restaurangen i ngn engelskspråkig bangkoktidning ( den i tunnelbanan?) och har varit intresserad av att testa den men dom få gånger jag har varit till central world plaza har det inte blivit av av någon anledning.

Har jag missat ngt?

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.

Är det ngn som har prövat den japanska hamburgerkedjan MOS burgers som har öppnat sin första thailänska butik i central world plaza?

Läste en positiv artikel om restaurangen i ngn engelskspråkig bangkoktidning ( den i tunnelbanan?) och har varit intresserad av att testa den men dom få gånger jag har varit till central world plaza har det inte blivit av av någon anledning.

Har jag missat ngt?

mvh

nej du har inte missat ngt samma oätliga skit som mc,burger king, max osv

MOS Burger är en snabbmatskedja i Japan, grundat 1972 i Tokyo. Företaget är mest inriktad på hamburgare. Den är det andra största snabbmatskedjan i Japan efter Mcdonalds och har även restauranger i Taiwan, Singapore, Kina, Hongkong, Thailand, Indonesien och även fram till 2005 i Hawaii.

Företaget har sitt säte i Shinjuku, Tokyo

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Den artiklen jag läste om MOS-burgers gav dom verkligen god reklam och förmedlade en känsla av att dom lyckats kombinera den asiatiska känslan av fräscha råvaror och och den amerikanska känslan av snabbhet. men det kanske bara var snack. Dock ska jag testa en gång själv ... :) mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest gosatta

sen kan man ju fråga sig vem som längtar/strävar efter någon "asiatisk fräschet" när man är sugen på en hamburgare?? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

sen kan man ju fråga sig vem som längtar/strävar efter någon "asiatisk fräschet" när man är sugen på en hamburgare?? smile.gif

Kanske dåligt förklarat av mig:

Asiatisk fräshet: Man kombinerar 5- 7 absolut genuina råvaror och 3 minuter senare är det en maträtt!

McDonalds: Hamburgare och ett bröd serveras med ett smile, men alltid samma sak överaltt worldwide.

Mos: En kombination av båda...

Hallå vänta nu det här känner jag igen... Sorry NU sticker till morsans pannbiff... bye bye boys .

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag tycker deras burgare är mycket goda och fräscha, speciellt ketchupen/tomatsalsan.

Helt klart värt att testa, men är man en person som är skeptiskt till icke västerländskt på hamburgermenyn så bör man hålla sig till McDonalds eller Burger King.

Ett drickunderlägg jag "lånade" på obestämd framtid...

MosBurgerBKK.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Jag tycker deras burgare är mycket goda och fräscha, speciellt ketchupen/tomatsalsan.

Helt klart värt att testa, men är man en person som är skeptiskt till icke västerländskt på hamburgermenyn så bör man hålla sig till McDonalds eller Burger King.

Ett drickunderlägg jag "lånade" på obestämd framtid...

MosBurgerBKK.jpg

Hej.

Tack för info.

Söker närmast info för att få beslutsunderlag om det är värt att offra en thaimåltid mot en MOS-burgare.

McDonalds och Burger King vet jag inte är värt det.

Men om det är lite annorlunda kan det ju vara värt att avstå en thaimåltid för det. Om inte annat får man ju ett nytt intryck och en ny livserfarehet. smile.gif

Men nu blir jag mer sugen att testa .

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget fel på McDonalds och burger king. :great:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Inget fel på McDonalds och burger king. great.gif

Onekligen är du inte ensam om att tycka det. Det är ju en miljardindustri. Personligen så tilltalar det inte mig. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget fel på McDonalds och burger king. :great:

Är det säkert inte men hamburgare kan dom inte göra i alla fall

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är en hamburgare?

Ett företag som funnits sedan 1927 och tillverkat hamburgare borde väl vara en definition av just en burgare... Alltså McDonald's.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...