Jump to content
IGNORERAD

Försäkring vid resa till Sverige med UT


Hr_Arne

Recommended Posts

Hur gör man med en reseförsäkring från BKK,eftersom "hustrun" är lite gravid.(6:e Mån.)

Ser ju ej fram emot att landa i Kabul,och få betala kalaset !

M.v.h.

Arne

P.s.Lämnade in UT pappren i Mig.verket,Solna, brevlåda i Söndags och fick tillståndet på Tisdag - 2 dagar,nytt rekord ? D.s.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flertalet reseförsäkringar gäller inte efter 28:e graviditetsveckan.

Du kan även kolla med http://www.gefvert.se som har bra försäkringar.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gör man med en reseförsäkring från BKK,eftersom "hustrun" är lite gravid.(6:e Mån.)

Ser ju ej fram emot att landa i Kabul,och få betala kalaset !

M.v.h.

Arne

P.s.Lämnade in UT pappren i Mig.verket,Solna, brevlåda i Söndags och fick tillståndet på Tisdag - 2 dagar,nytt rekord ? D.s.

Du ska även vara beredd på att flygbolaget kan vägra att ta med henne på flyget.

Jag känner en som råkade ut för det i Manila med Thai Airways hon var också i 6mån.

Hon hade då varit 2år i Sverige redan och dom åkte ner på semester när hon var i 4:e mån.

Så det vart mycket trassel för dom eftersom hon vart kvar och fick föda barnet i Philippinerna.

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipsen

Skall kolla med Europeiska som jag haft att göra med tidigare.

Så här står det på Thai Airways hemsida:

Gravida kvinnor accepteras på Thai Airways Internationals flygningar fram till slutet av 34:e veckan, förutsatt att den blivande modern är helt frisk och ej haft några komplikationer i samband med graviditeten.

Efter 28:e veckan krävs läkarintyg med förväntat födelsedatum och intygande att det är en normal graviditet. Läkarintyget får ej vara utställt mer än 7 dagar innan första avresedatumet i bokningen.

Det kan finnas vissa restriktioner för inresa till ett antal länder varför flygbolaget alltid bör informeras eller rådfrågas då gravida kvinnor bokar sin resa.

M.v.h.

Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns Thailändska bolag som du kan använd.Se Svenska ambasadens hemsida i Bkk där finns dom som är godkända listade.

Lycka till.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Visade sig att Europeiska´s försäkring börjar gälla först i Sverige.

Så det blir att kolla i Ambassadhuset när vi åker dit för stämpeln.

Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...