Jump to content
IGNORERAD

1 million röda i Bangkok i November?


noBuzz

Recommended Posts

Ligger på hotellrummet i Khon Kaen här i det Abhisitcencurerade Thailand och tittar på tv-sändning från de rödas möte i Bangkok.

Konstaterar att det går lugnt till och verkar vara rätt trevligt. great.gif

Olika landsortskändisar uppträder och sjunger varvat med tal och politiska uppmaningar.

De flesta med budskapet att Prem är en skit och att Thaksin är jesus. :)

Tydligen planerar man ett nytt möte i November och ska försöka få en miljon deltagare att sluta upp då.

På något vis undrar jag om det ändå inte är bra att detta händer nu när jag ligger och tittar på bilderna.

Hoppas på något sätt att en gräsrotsrörelse kan växa fram ur detta med krav på framtida myndighetspersoner

och som förmår ställa krav på social förändring. Om man bara kunde släppa Thaksin och fokusera på något

bra och konstruktivt så skulle man vinna mycket tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Buzzen, Du är ju i Thaksindeltat, gå ut och prata med dom röda, dom är faktiskt rätt trevliga,,,,,

1 miljon röda, jo man tackar, har ju några hundratusen trampande runt fötterna varenda dag.Nä, nu överdrev jag, dom syns inte så tydligt, men skulle tro att det är ganska ohälsosamt att skrika ut något ofördelaktigt om Dr T i såväl KhonKhaen som Udon så det är bäst att stryka medhårs och hålla käften, för övrigt fick jag av damen en förklaring till varför Abhasit eller vad han heter inte är att lita på, "han har lånat en massa pengar av faranger" och dessa skall väl han ha själv och thailands befolkning skall därmed återbetala "lånet". Jaha, man lär sig lite var dag.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh tusan, en miljon demostranter på gatorna i november,hmmm, precis då jag för första ggn tänkte våga mig på att köra bilen in i Bangkok. Det för att hämta upp några från Sverige anländande släktingar. Med min tur så får jag säkert bilen uppbränd i kravaller. :)

Fast å andra sidan står det ju Surin på regplåten och då kanske man klarar sig bra, åtminstone om man inte kör in i en hop gula motdemonstranter. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa,

Tog ditt råd och gick just ut på en lite promenad och en bit mat. :)

Hann komma ungefär 200 meter från hotellet när jag hör någon högt och ilsket säga "you"!

Vänder mig om och där står en påtänd snubbe i kammobrallor med utsträckt hand och säger "give me 100 baht"!

Inte så värst jättetrevligt tänker jag. Han är nog "gul". (ps. "gul" betyder pank på sthlmslang.)

När jag ätit färdigt går jag tillbaka till hotellet och i foajen ligger också ingången till hotellets nattklubb "harem".

Utanför klubben sitter ett gäng glada och otroligt vackra coyotetjejer. De tittar på mig, ler jättefint och säger "hellooo".

Tyckte de var jättetrevliga. Tror att de minst måste ha varit lite rosa. Helt säkert var de iaf heta.

Efter en väldigt sen natt med en massa lakritsshots för 2 dagar sen hamnade jag på klubben kl 3 på morgonen.

Och jag måste säga att jag inte minns när jag såg så många snygga tjejer på samma ställe sist.

Och så de dansade! Det finns inget ställe i Pattis som är ens i närheten.

Vågar mig inte tillbaka utan sällskap av någon pålitlig kompis.

Tror iofs inte att jag får något iaf där.. det såg ut som att man måste var jätterik för att få ihop det med någon av de tjejerna.

Skulle kanske göra en "Abhisit" och låna lite pengar av hans faranger jag med. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag suttit och tittat på den röda kanalen, och sett de sms de publicerar på tv-kanalen

under sändningarna, och förstår att man försöker cencurera dem.

I början var det trevligt men nu har tonen ändrats radikalt.

Det skriks och anklagas i en otroligt aggresiv stämning och propagandan är total.

Sms meddelandena som postas är i stil med "varför åker vi inte och sparkar Abhisit av stolen?", "Strid & kämpa!",

"Alla älskar de röda", "Abhisit är ful", "Abhisit är ett spöke", "Abhisit är efterbliven", "Vi älskar Thaksin", "Vi hatar Abhisit",

"Vi är röda, vi är fattiga" etc etc.

Det handlar knappast om någon nyanserad diskussion utan enbart om ensidig och extrem propaganda.

Hatiska tal blandat med känslomässiga sånger om hur de saknar Thaksin och vill att han ska komma tillbaka.

Skrämmande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror jag har bott två ggr på det där hotellet i Khon kaen där du är. Men kan för mitt liv inte komma ihåg vad det heter. Bodde t o m i en svit på 20 våningen sist och en välklädd piccolo kom upp med en stor fruktbricka ca 15 min efter incheckningen. Nattklubben hann jag däremot inte prova någon av gångerna men ungefär samma typ av observation som du angående kvalité på coyotetjejer osv har man ju gjort även i andra landsbygdsprovinser. Motsvarande klientel i Pattis står sig slätt.

I övrigt tycker jag inte det är speciellt klädsamt att tala i fördummande termer om skaran politiska motståndare. Korkskallar finns det förstås gott om i alla politiska läger, i alla länder. Känns som för lättköpta poäng att klanka ned på några enskilda personers sms ur en massa på många miljoner.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Känns som för lättköpta poäng att klanka ned på några enskilda personers sms ur en massa på många miljoner.

:rtfm::o:blink::kort: Jag undrar om du inte missförstår rätt ofta kim

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

kvalité på coyotetjejer osv har man ju gjort även i andra landsbygdsprovinser. Motsvarande klientel i Pattis står sig slätt.

khon kaen Haremsgrottan hmmm.kanske är värt ett besök .lite bilder fins det tro :blink::crazy:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim,

Tror att du kanske tänker på hotellet som numera heter Pullman (fd Sofitel).

Det är det enda hotell jag känner till, i Khon Kaen, som är högt nog att ha 20 våningar.

Hotellet jag bor på heter just bara "Khon Kaen", alltså samma som staden, och har bara 7-8 våningar.

Angående att tala fördummande om politiska "motståndare" så kanske du läste, eller tänkte, lite för fort. :)

Mina synpunkter gällde sändningarna och den ensidiga propagandan.

Tycker inte att jag skrivit något speciellt fördummande om någon utan bara förmedlat intryck från en sändning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så är det ju så i Thailand nuförtiden, allting är antingen svart eller vitt, förlåt rött eller gult. Jag har också sett de här rödas kanal och den är lika ensidig som ASTV. Man jag kan inte påminna mig om att de hade en SMS tjänst?

Åkte in med en taxikille idag från Suvvan, snabbt kom konversationen in på Abbhisit Vs Thaksin. Killen menade att hade Dr T varit kvar hade ekonomin varit på topp. På frågan om han inte trodde att thailands ekonomi påverkades av att hela världen just genomled en ekonomisk kris hade han inget bra svar.

Men vi kom fram till att problemen för både Thakisn och Abbhisit är att deras regeringar byggde/bygger på stöd från genomkorrupta politiker som Newin och Banharn.

Fick höra en annan intressant teori idag, de gula som inte direkt diskret backas av drottningen har ju bildat ett nytt parti. Det kan inte vara så att partiet är skapat för att hon själv ska leda det den dagen det onämnbara händer?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så är det ju så i Thailand nuförtiden, allting är antingen svart eller vitt, förlåt rött eller gult. Jag har också sett de här rödas kanal och den är lika ensidig som ASTV. Man jag kan inte påminna mig om att de hade en SMS tjänst?

Tråkigt att det måste bli så i konflikter att folk blir extrema och rabiata.

Slog på tv'n och kollade och de kör SMS meddelanden hela tiden.

Såg precis någon som skrev "NGO = NO GOOD ORGANIZATION. Human right means human wrong!"

Vad har jag missat? Har några Ngo's kritiserat de röda?

post-3082-125532846828_thumb.jpg

post-3082-125532846828_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad de rödas gudfader tycker om NGO´s i allmänhet och FN i synnerhet kan väl enklast beskrivas med hans svar på kritiken han fick i samband med sitt "krig mot droger" som kostade tusentals oskyldiga livet.

"The UN is not my father"

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var nere och åt en bit mat och såg i the Nation att en Thailändsk NGO mot global uppvärmning i dagarna fått

ett domstolsutslag med sig som haltar industribyggen i Map Ta Put för ungefär 400 Miljarder baht.

ca 17000 personer riskerar sina jobb genom utslaget som både regering och näringsliv är förvånade över.

SMS'et kanske kan ha något med det att göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

rtfm.gifohmy.gifblink.gif1zgarz5.gif Jag undrar om du inte missförstår rätt ofta kim

Mitt motto är, hellre missförstå och gapa till en gång för mycket än att råka stryka en jubelidi*t medhårs. ;)

Skämt åsido, jag ska göra mitt bästa för att missförstå mindre, bara du inte begär att jag ska tycka BTT är en hyvens kille som vidsynt och skämtsamt delger oss obotligt naiva thailandsromantiker dom visa och verklighetsnära insikter han under många år i Thailand införskaffat sig om thailändska kvinnors olika fallenheter och egenskaper. Där går faktiskt gränsen. :)

Men jag har förstås uppmärksammat att BTTs stjärna är i snabbt dalande även på din himmel så det begär du kanske inte heller. ;)

NB... Nja, varken Pullman eller Sofitel är namn som får någon klocka att ringa så jag tror vi bodde på något annat ställe. Om jag inte minns fel hade det 22 vån totalt och intill entrén/lobbyn finns både restauranger, nattklubb, disco och karaoke... tror jag. Har som sagt var inte testat nattlivet någon av dom två ggr jag bott där, tredje ggn gillt kanske.

Angående röda och gula så hoppas jag i alla fall att jag slipper 1 miljon protesterande demonstranter på gatorna när jag för första ggn ångar in i Bangkok körandes bil den 7 nov. Och att dom dessutom håller sig borta fram till den 10 nov på morgonen då jag ska försöka köra ut ur staden igen.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim,

Din beskrivning låter precis som Pullman.

Hette alltså Sofitel Raja Orchid förut, har just 22 våningar och ligger typ mitt i "nöjesdistriktet".

sofitel-raja-orchid-front.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Att en beskrivning kan stämma så bra in utan att vara rätt. Blev tvungen att googla på "Khon kaen hotel" och kom då på att det ställe vi bott på heter Charoenthani Khonkaen http://www.charoenthanikhonkaen.com/

Hyfsade rum, bra bufféfrukost, centralt läge osv. Pris... hmmm... kommer inte ihåg. Här en bild från förra vintern när sonen just checkat in och letar efter något att ta sönder.

kk1.jpg

Hur som helst, tillbaka till röda och gula samt demonstranter i Bangkok, nämns några bestämda datum?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Vi anländer också i mitten av november, hoppas flygplatsen är öppen då.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Var i denna stad för 18 månaser sedan och tycker det är den lugnaste stad i hela Thai, lyckades inte hitta något roligt i detta "nöjesdistrikt" Alla ställen var stängda, hittade ett discko på Hotel Khon khaenmen där var inte faranger intressanta för damerna.

Fann dock en trevlig bar som en farang hade på stora huvudgatan strax innan ovan nämnda hotel.Låg 50 meter in från gatan, i hörnet utanför låg en trvlig massage dessutom.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Rödjävlar har vi fått nog av iom danmarks matchen... :diablo:

Det är inte Danmarks fel att Sverige inte kan spela fotboll.

Vi borde tacka danskarna, fotbolls-VM kommer bli så mycket bättre utan Sverige :party:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...