Jump to content
IGNORERAD

Norwegian planerar starta flyg till Bangkok.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Läste att Norwegian ska starta lågprisflyg på långrutter bl.a Bangkok.

Ska bli spännande att se vad priset blir, om inte annat är det ju bra med konkurens.

Mvh Isan lover

Norwegian på gång med långdistansflyg

Uppdaterad 2009-10-07 12:54

Norwegian Air Shuttle överväger att ge sig in på långdistansflygningar.

Storsatsningen skulle kunna bli aktuell redan nästa år, givet att marknadsläget tillåter.

"Norwegian tittar kontinuerligt på lönsamma rutter och jag kan bekräfta att vi noga har tittat på långdistans", säger Ann-Sisel Skånvik, Norwegians kommunikationsdirektör, till norska Finansavisen i onsdagens utgåva.

Enligt vad tidningen erfar handlar lågprisbolagets planer om att starta ett 15-tal nya långdistansrutter, från Skandinavien till storstäder i USA, Asien och Sydamerika.

Långdistansflottan skulle successivt byggas upp med leasade flygplan, antingen från Boeing eller Airbus. Det skulle handla om flygplanstypen Boeing 767, eller Airbus A330, som vardera tar cirka 300 passagerare.

De första rutterna skulle gå från Oslo till Bangkok, New York och Peking, med start senast 2011. Men om marknadsläget tillåter det redan nästa år.

Norwegian ska ha haft planer på att redan i fjol starta långdistansflygningar, men rekordhöga flygbränslepriser satte då stopp på ambitionerna.

"De här planerna har vi jobbat med sedan våren 2008. Även om de då lades på is så betyder det inte att vi utesluter en satsning på långdistanssträckor

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att vi som ser mera till priset än till komfort ser med spänning fram mot detta. Själv brukar jag ta en sömntablett och kunna sova bort många timmar av flygresan. Korsord, sudoku hjälper till att fördriva den resterande tiden.

Mvh Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Det blir ju spännande att se hur många människor dom kan packa en airbus 380 eller

Boeing 747. Dem som tycker att det är trångt att sitta i thai airways flygplan kommer

nog att tänka om.

500 i 747 an och 800 ? i A380.

:P:P

Nu skulle dom ju flyga med leasade Airbus A330 som är det populäraste långdistans planet för lågprisplyget. Quatar air asia x och dom där.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Aldrig fel med större utbud och större konkurens för konsumenten.

Borde ju kunna sänka priset för övriga bolag också.

Inte länge sen en tor till Kiruna kostade 3000. Sen dök Norweigian upp!

mvh

ps. Har flygit Norweigian ett tiotal ggr till oslo samt en gång till Warzawa. Har inga större klagomål. ds

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig kabinpersonal och en söt pilot hade de ocksågreat.gif

Norwegian.jpg

å en eller flera GT kunde man köpa drinks.gif De du Clion!!!!!

En-GT.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att vi som ser mera till priset än till komfort ser med spänning fram mot detta. Själv brukar jag ta en sömntablett och kunna sova bort många timmar av flygresan. Korsord, sudoku hjälper till att fördriva den resterande tiden.

Mvh Fritz...

Hehe, :drinks: blanda inte sömntabletterna med alkohol bara. Du vet att dem har en svartlista, flygbolagen. Även flygplatser har det.

Jag jobbar ju på flygplats. Ibland har dem en bråkig passagerare som har misslyckats med kombin sömntablett och alkhol. Då blir

det inget mer flyga på livstid för den stackaren...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland räcker det med att röka på flygplanets toalett för att bli svartlistad...inte lätt att flyga i dagens läge om man blir röksugen eller lite törstig.

Och har man riktig otur går de ner och släpper av dem...

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man förstår ju bolagen lite grann. Att sätta ner en passagerare som håller på och hotar medresenärer och som skriker i timmar.

Vi hade flygplan på bromma flygplats, Brussel airlines skulle landa här ungefär 21.40. En passagerare var så full så

piloten bestämmde sig för att landa på arlanda där det finns fler poliser och personal som är vana att hantera situationen.

Jag tror att han blev stämd och svartlistad. Nästan garanterat...

Det är farligt det där.. Flygbranshen är hårt pressad redan. Så det är klart att har 1 passagerare som betalar för en billig flygstol,

agerat farligt eller varit till fara så är det kört.. Vi hade en kille som hade checkat in surströmming på ett plan en gång.

Burken hade spruckit (antagligen av tryck förändringarna). Dem blev tvugna att sanera flygplanet och passageraren blev stämmd

på kostnaderna.

Personligen tycker jag att incheckning borde vara bättre på att tillrättavisa fulla passagerare eller kontrollfråga ifall

passagerarna har något tryckkänsligt i bagaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, drinks.gif blanda inte sömntabletterna med alkohol bara. Du vet att dem har en svartlista, flygbolagen. Även flygplatser har det.

Jag jobbar ju på flygplats. Ibland har dem en bråkig passagerare som har misslyckats med kombin sömntablett och alkhol. Då blir

det inget mer flyga på livstid för den stackaren...

Tack för informationen men Mr Fritz har ett flertal gånger lyckats med den kombinationen utan att för den skull löpa amok. Tvärtom så har han faktiskt slumrat in lugnt och stilla i sin fåtölj och sedan vaknat upp "pigg och fräsch" flera timmar senare... Därmed inte sagt att min metod passar för alla...jag är unik på många sätt mdr.gif

Mvh Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för informationen men Mr Fritz har ett flertal gånger lyckats med den kombinationen utan att för den skull löpa amok. Tvärtom så har han faktiskt slumrat in lugnt och stilla i sin fåtölj och sedan vaknat upp "pigg och fräsch" flera timmar senare... Därmed inte sagt att min metod passar för alla...jag är unik på många sätt mdr.gif

Mvh Fritz..

Ja det är tur det fritz...

Apropå ingenting... Undrar när dem här skall starta upp linje till Thailand..

AmishAirlines.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte boka med dom men avstod när jag såg att de bara hade en pilot.. :no:

Kanske ändrar mig om kampanjpriset blir billigt.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte boka med dom men avstod när jag såg att de bara hade en pilot.. no.gif

Kanske ändrar mig om kampanjpriset blir billigt.

Om vi ska vara allvarliga för en stund så har ju inte det norska flybbolaget utmärkt sig som särskilt olycksdrabbat, det finns flera välkända bolag som har sämre statistik http://di.se/Nyheter/?page=/Artiklar/Varldens_sakraste_flygbolag.aspx%3FArticleID%3D2007%255C07%255C03%255C239397%26words%3D%26SectionID%3DEttan%26menusection%3DStartsidan%3BHuvudnyheter whistle.gif

Men hur som helst så säger statistiken att du kan flyga varje dag i tusentals år innan du förväntas avlida i en flygolycka. Minns jag inte fel så lär det vara ca: 8 ggr större sannolikhet att man skadas allvarligt eller avlider på vägen till och från flygplatsen än under själva flygresan.

Mvh Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

då kanske man ska krocka lite på vägen till flygplatsen ?

då måste risken minska

Hehe...bra försök men det funkar tyvärr inte. Slumpen har nämligen inget minne. D.v.s att det flygplanet som du sätter dig på efter din lilla krock inte har en susning om vad du varit med om tidigare under dan wink.gif

Mvh Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

AmishAirlines.jpg

vart såg du att dem bara hade en pilot??

Jag såg de på bilden du bifoga.. :mdr:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

jahaaa. dom får nog satsa på lite fler häst krafter om dom skall komma iväg...

apropå det här med statistik på flygplansolyckor. Det är ju landningarna och starterna som är dem "farligaste". och i vilken väderlek/årstid man flyger. Om man slår ut detta så är det ju minst risk att krasha om man åker på en solig dag då vinden står still och man flyger direktflyg. Har nog inte så mycket med vilket flygbolag man åker med. Fast jag skulle aldrig sätta mig i en aeroflot eller LOT eller aerosvit kärra även ifall jag fick betalt. Har själv sett hur slitna däcken är och hur allmänt risig kärrorna är. Och ibland undrar jag ifall inte dem smugglar med dem där planen. Jag kom ihåg under min tid på arlanda då vi skulle öppna lastrumms luckan där fram på planet. Piloten kom springande och sa att vi absolut inte fick öppna, enligt honom skulle dem bara ha sandsäckar där fram?? Har aldrig varit med om att vi har lastat eller lastat av sand fram på en kärra. Det krävs ju ändå att flygplanet är backtungt för att den skall kunna lyfta utan passagerare. Plus att dem hade låst lastrummet. Dem har lås på tupuleveln, riktigt ryskt skit. Allting är billigt kopierat ifrån boeings kärror.

Sedan att turkish airlines är ganska olycksdrabbat skulle jag nog vilja vinkla till piloterna som flyger med kärrorna. Det är inte precis dem brightaste piloterna man har haft att göra med. Jag kom ihåg när vi fick en inhyrd frakt kärra till UPS:en då satt piloterna med varsin cigg i käften när tanksnubben kom upp med bränslebeskedet. Inte för att flygbränsle är så lätt antändligt. Men ifall det väl börjar brinna då brinner det. Speciellt om du har några kubik i brasan. Piloterna var turkish airline piloter som extra knäckte.

Det är människor som sitter bakom spakarna, och en del borde inte släppas in på ett flygplats område. Det är klart att dem har gått igenom en ganska avancerad utbildning. Men en del som jag jobbat med fungerar helt enkelt inte under stress. Det är det som oroar mig mest när jag flyger. Jag vet att det är mycket som kan gå fel och att det alltid finns ett back up system för allt. Men det är piloten som trycker på knappen... Har varit med om att flygplan har landat där piloten har klivit ut helt iskallt utan ett tecken på oro när dem har tvingats nödlanda utan att vet ifall landningstället har vecklats ut.

Har varit med om att motor nr 2 har slocknat precis efter point of no return. och piloten efter nödlandning har skojat lite med markpersonalen trots att han och 28 andra personer har varit närmre en säker död än överlevnad.

Men det är klart att det händer sällan att flygplan störtar. Och är det något flygplan som störtar så är det oftast någons fel. Men man skall inte vara allt för hård på flygbolaget. Man kommer nog aldrig kunna undvika flygplans olyckor.

Jag avslutar med ett citat som jag fick höra ifrån en pilot för inte allt för lång tid sedan: "Jag är förvånad varje gång vi lyfter att flygplanet kan flyga" och en annan kommentar som jag fick när jag berättade att bagagenätet var trasigt i lasrummet: "ja du, det är mycket som är fel på den här kärran".

Ändrades av ronoh
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Hej

Bra sida som ni länkade till DI men gammal juli 2007 Men läs komentarerna Har för mig Q-as har kört omkull efter 2007 Aeoroflot hat mig veterligt bara en stor olycka och det var traficledarens fel ( Han mördades senare av maffian)

Boffedrinks.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej..Statistik ska man vara skeptisk till. SAS ligger inte så bra till i olycksstatistiken men det beror på den tragiska olyckan i Milano 2001 då 114 personer miste livet. Orsaken till olyckan hade absolut inte SAS någon skuld till utan berodde på andra orsaker om vilka ni kan läsa här.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Linateolyckan

Mvh Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...