Jump to content
IGNORERAD

Bättre hälsa för Tsunamiöverlevare


Joints

Recommended Posts

Guest gosatta

siffran stämmer och flest i khao lak stämmer också men nästan alla tror jag är att ta i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte egentligen så att 543 svenskar anses saknade i tsunamin? Man har förstås hittat många kroppar som identifierats, men har man verkligen lyckats med 543?

543 är för övrigt kusligt nog det antal år som skiljer mellan svensk och thailändsk tidräkning...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte egentligen så att 543 svenskar anses saknade i tsunamin? Man har förstås hittat många kroppar som identifierats, men har man verkligen lyckats med 543?

543 är för övrigt kusligt nog det antal år som skiljer mellan svensk och thailändsk tidräkning...

Herr Chang har talat.

Det är ju en intressant fråga. Att man hittat alla och sedan lyckats identifiera alla borde väl vara omöjligt. Det är kanske även rimligt att anta att en eller annan passade på att försvinna. Det fanns ju enligt artikeln drygt 7.000 svenskar i de drabbade områdena.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest gosatta

nu hittar jag inga korrekta uppgifter men har för mig att det inte var mer än en handfull kroppar som inte har hittats och identifierats av svenskarna, och får för mig alla var små barn. ta det med en nypa salt men är rätt säker på att jag har läst/hört det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

542 svenskar dog i Thailand och 1 svensk dog på Sri Lanka.

Majoriteten dog i Khao Lak.

En förvånande siffra var att det bara dog totalt 279 personer av alla nationaliteter på Phuket. Med tanke på hur mycket turister där fanns under den tiden så känns det som om den siffran borde vara högre. Sen tillkommer ju flera hundra illegala immigranter som ingen verkar ha riktig koll på.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

från ambassaden i Bangkok

"Fortfarande saknas 15 svenskar, varav 10 är födda 1990 eller senare."

så visst kan det säkert finnas rum för nån / några som har valt att försvinna.

http://www.swedenabroad.com/Page____53477.aspx

Stämmer nog en fastighetsägare & byggherre från Örebro var där med sin släkt 3 generationer

barn och barnbarn tror ej att dom hittats?

Tankarna finns för alla drabbade.

MVH Svampen med familj

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

542 svenskar dog i Thailand och 1 svensk dog på Sri Lanka.

Majoriteten dog i Khao Lak.

En förvånande siffra var att det bara dog totalt 279 personer av alla nationaliteter på Phuket. Med tanke på hur mycket turister där fanns under den tiden så känns det som om den siffran borde vara högre. Sen tillkommer ju flera hundra illegala immigranter som ingen verkar ha riktig koll på.

Troligen beror det på att i Phuket såg man vågen tidigare p.g.a. att det nog är lite grundare vatten så då kom den upp lite tidigare ur havet.

Var själv där, men hade tur att jag var på väg ner till stranden, och hade kommit till vägen som går längs stranden. Alla började skrika att vi skulle springa bort så det gjorde jag och klarade mig utan problem, fysiskt.

Mentalt så var det jobbigt lång efteråt,mår fortfarande dåligt då jag tänker på det.Man vet inte hur många gånger man kan lura liemannen, det var andra gången jag har gjort detta, men det är en annan historia.Ibland undrar man om man var katt i sitt förra liv.

Angående siffran så omfattar den döda och saknade tillsammans. Det var en som avslöjades med att påstå att han var död, men det uppdagades senare.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...