Jump to content
IGNORERAD

Bra översättare i Udonthani


John Khonken

Recommended Posts

John Khonken

Jag måste ha hjälp att en engelsk språkig Thailändare. Nu ska stora stötten för att få tiracen till Sverige nästa år. Men då bör jag få kontakt med någon som kan förklara alternativen för henna och fixa alla papper så det är klart till nästa år när jag dyker upp.

MÅNGA FÖRSLAG TACK ÅKER PÅ TISDAG

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Har haft frågan uppe ett antal gg, men så vitt jag kan förstå finns ingen auktoriserad översättare i Udon så om det är dokument som skall översättas och stämplas tar det 1-2 dagar p.g.av transport via kurir till BKK, alt via fax, däremot finns det typ tolkar som kan biståmed diverse översättningar för eget bruk. Kan just nu inte namnge någon men vet var åtminstånne 2 ligger.

Hade, flyg säkert.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst finns det översättare i Udon. Jag brukar gå till den som ligger till vänster på gatan som leder upp mot vägen från centrum mot Nong Khai. Skall det legaliseras blir det dock en vända till BKK, billigast och snabbast om man kan göra det själv.

Vad är det du behöver hjälp med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte att när jag nu är i Udonthani så ska jag försöka påverka tiracen till att ta ett beslut. Hur vi ska göra och när nästa år. Jag vill alltså veta om tiracen vill komma till sverige. I så fall på antingen turistvisa eller Ut. För att förklara allt är det bäst att gå till någon som kan förklara för tiracen. Tiracen lyssnar och förstår en Thai 100 ggr bättre och litar på en thai än mig i dessa frågor. + Många fler saker som följer på detta. Papprena tänkte jag att skriva om det går när vi bestämt oss hur. Nästa år åker vi till Bankok och fixar allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...