Jump to content
IGNORERAD

Kambodja Phnom Penh


Krögarn

Recommended Posts

E där nu riktigt najs än så länge. Varit på killing fields och S21 samt några barer.

Bor på Velkommen inn ett norsktägt litet hotell

Ligger på street 104 en riktigt trevlig gata :rolleyes:

Krögarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Gata 104 är det fart på. på gata 170 vill jag minnas att det finns en norrman med.Var där för 2 år sedan och firade nyår.

Var inte på killing feelds men jag såg Tortyrskolan som ligger ganska nära parlamentet. det var ett hemskt ställe, tyckte det luktade blod fortfarande.

Det finns många små fina ställen runt floden med 2 st små i hörnet av den öppna platsen i hörnet mot floden, som ligger söder om där du bor. Tänk på att en del vill smyga lite så det kan i bland se ut som dom inte finns eller är stängda. Det är bara på gata 104 som det är fullt drag, skönt att slippa barfine där och trevliga tjejer med. Dom bästa hittar du på dom små barerna.

Ha det trevligt.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt. Har du besökt detta ställe?

Shanghaibar

Kom ihåg att i Camboidja så stämmer hemsidan mycket dåligt med verkligheten.

Vill passa på och VARNA för det europeiska hotellet ( har glömt namnet) som ligger på gata 50 Boka aldrig där, du kan inta gå ut i detta område efter 2000 på kvällen, det ligger i ett riktigt gangster område.

Det är bara norr om gata 170 samt öster om gata 51 som du kan vara ute på kvällen men åk då endast tuk tuk. Vid floden och däromkring kan man vistas och där finns det mesta.

Staden saknar belysning efter 2000 utom vid floden.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vill inte låta som en oskuldsfull "munk" när jag säger det här, men jag känner ändå att jag måste höja ett varnande finger. Använd kondom... Kambodja har fått smeknamnet "asiens afrika". Det ligger mycket i det smeknamnet...

Fast risken kanske är större att man blir rånmördad på någon bakgata.

Annars ha kul. :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom ihåg att i Camboidja så stämmer hemsidan mycket dåligt med verkligheten.

Vill passa på och VARNA för det europeiska hotellet ( har glömt namnet) som ligger på gata 50 Boka aldrig där, du kan inta gå ut i detta område efter 2000 på kvällen, det ligger i ett riktigt gangster område.

Det är bara norr om gata 170 samt öster om gata 51 som du kan vara ute på kvällen men åk då endast tuk tuk. Vid floden och däromkring kan man vistas och där finns det mesta.

Staden saknar belysning efter 2000 utom vid floden.

Shanghai bar stämmer då hemsidan på, bra ställe att värma upp på inför kvällen

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Vi började en kväll på Shanghaibar, var ett par frilansare där, annars ganska dött, ett par negrer satt i ett hörne också.

Walkabout var riktigt bra, samt en annan bar som jag inte kommer ihåg namnet på, Krögarn har det på bild så det kommer nog snart.

Vi kände oss inte alls osäkra, ingen aning vilka gator vi gick på men hem till 104 från walkabout, via ett antal andra barer var det. PP var ett höjdarställe!

Jo, de har barfine, stod överallt att de inte hade det men likförbannat skulle de ha nån jävla dollar.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi började en kväll på Shanghaibar, var ett par frilansare där, annars ganska dött, ett par negrer satt i ett hörne också.

Walkabout var riktigt bra, samt en annan bar som jag inte kommer ihåg namnet på, Krögarn har det på bild så det kommer nog snart.

Vi kände oss inte alls osäkra, ingen aning vilka gator vi gick på men hem till 104 från walkabout, via ett antal andra barer var det. PP var ett höjdarställe!

Jo, de har barfine, stod överallt att de inte hade det men likförbannat skulle de ha nån jävla dollar.

Om du tycker walkabout var bra så måste du kanske ha varit bra i gasen, det var detta ställe jag menade som INTE var så bra.Bodde där 2 nätter och i baren fanns det brudar Ja, det var som jag såg bara knarkarbrudar skulle inte vilja ta i dom med tång.Det var i februari 08.

När jag stod och packade mina saker så knakade det till i huset, jordbävning tänkte jag.Klinkers på golvet stod plötsligt på högkant såg läskigt ut, hade precis packat klart och tog mina saker och sprang ner och betalade och ut därifrån. Sa inget om detta till personalen, tänkte det blir bara problem så jag stack.

Man sa till mig att gå INTE ensam här ute på kvällen, men ni var kanske flera som jag förstod och då är det kanske bättre.Står en del skumt folk i mörkret på dom där gatorna annars.

PÅ gata 178 2-3 kvarteret från floden finns det ett bra Bar ställe, mittemot finns det en norrman som har ett mysigt hotel.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Damerna på shanghai är svårflörtade , de vill bli bjudna på drinkar men stannar på jobbet ...

Sharkey gata 130 är ett bättre ställe http://www.sharkysofcambodia.com/home.html

när det blir mörkt är det säkraste och billigaste sättet att ta sig fram på att ta en moppetaxi de beskyddar för det mesta sina kunder.

De som väntar utanför natthållen vet var man ska åka för att hitta vad man letar efter och pratar för det mesta bra engelska.

Frågar de om du vill till Martini nicka och fråga vad det kostar, 1,5-2 dollar är okej kvällstid

post-3879-125632562049_thumb.jpg

post-3879-125632562049_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Som borde framgå så bodde vi hos norrmannen på gata 104.

Vi hörde också snack om att det var knarkarbrudar på walkabout och andra ställen men då jag inte har nån som helst erfarenhet av hur de ska se ut så vet jag inte, de hade inga sprutor hängandes i armvecken iaf... Nä, då vi var där så var vi inte särskilt bra i gasen... Sharkey låter lite bekant... möjligt vi var där?

Ja, antingen är det inte så farligt eller så hade vi tur. vad vet jag? Kul som fan hade vi iaf :drinks:

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...