Chrille Columbus Inlagd December 14, 2021 Trådstartare Dela Inlagd December 14, 2021 Ok blev lite klokare på sluter men att koppla loss några anslutningar är förbjudet (ansvarsfråga) så jag kan inte lyfta så högt. Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bambam Inlagd December 14, 2021 Dela Inlagd December 14, 2021 Om du nu bor i hyresrätt så måste väl bostadsbolaget ha personal som kan göra jobbet och alla ansvarsfrågor faller på dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd December 14, 2021 Trådstartare Dela Inlagd December 14, 2021 28 minuter sedan, skrev bambam: Om du nu bor i hyresrätt så måste väl bostadsbolaget ha personal som kan göra jobbet och alla ansvarsfrågor faller på dem. Kanske räcker med en felanmälan haäå är det kundtjänst min skithustol ramlade loss. Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd December 15, 2021 Dela Inlagd December 15, 2021 Massa bra "förstår-sig-på-råd" här... var är @janne_h när man behöver honom? Jag har hittills inte sett "rätt" svar ännu, så som det står i handboken och reglerna om säkert vatten. Undra om det inte det finns en speciell yrkesgrupp som jobbar med sånt...? Hmm... JA! Jävlar ja! Det gör det ju! Rörläggarna på VVS-firmorna. Kan man inte, gör det inte! Gör man, men kan inte? Läs på första! Fråga för fan inte på ett Thaiforum... på en fredagskväll... 🤪 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd December 15, 2021 Dela Inlagd December 15, 2021 4 timmar sedan, skrev samet: Massa bra "förstår-sig-på-råd" här... var är @janne_h när man behöver honom? Jag har hittills inte sett "rätt" svar ännu, så som det står i handboken och reglerna om säkert vatten. Undra om det inte det finns en speciell yrkesgrupp som jobbar med sånt...? Hmm... JA! Jävlar ja! Det gör det ju! Rörläggarna på VVS-firmorna. Kan man inte, gör det inte! Gör man, men kan inte? Läs på första! Fråga för fan inte på ett Thaiforum... på en fredagskväll... 🤪 Finns så många experter på forumet. Så riktig yrkeskunskap är överflödig har det visat sig. 😀 Detta har inte så mycket med säker vatten att göra underförstått att man limmar. Se till att all gammal silikon är borta. Man kan använda ett rakblad. Ställ stolen på plats som den ska stå. Ta en blyertspenna och dra ett streck runt foten på stolen. Lyft bort stolen. Lägg sedan en sträng med våtrums glas silikon innanför det ritade strecket . Ställ tillbaka stolen. Och torka av runt stolsfoten med en blöt trasa. Undvik att använda stolen dom närmsta 12 timmarna. Klart. Vit silikon blir fulare om den kladdar mot porslinet. Därav glas silikon. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 15, 2021 Dela Inlagd December 15, 2021 VVS, vit van syndromet.. A syndrome that can occur on (white) van drivers due to their low education level, low salary, hurry and loneliness. It appears in anger, aggressiveness and nervousness, which often causes a van driver to speed, make dangerous maneuvers and rage against other road users, especially pedestrians and cyclists. A person having white van syndrome is called 'white van man'. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd Mars 18, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Mars 18, 2022 Kom på att det är fredag. Har en fråga men det är inte direkt en elfråga men det är sladdar och batterier inblandat. Min mobiltelefon är snart 3 1/2 ÅR gammal och batteriet börjar bli lite trött så jag har köpt en powerbank på elfjanten en goji bra för den lilla slant jag betade för den 46 svenska kronor. Men sen var det det där med laddning. Är usb sladdar för laddning "enkelriktade" ? Det finns ju korsade nätverkskablar. Det är så att jag skaffade en laddkabel Micro usb som jag trodde var defekt då det inte går att ladda mobilen från vägguttag eller powerbank. Men det går att ladda Powerbank från väggen med den. Det går heller inte att ladda mobilen med sladdstumpen som följde med power bank micro usb. Lite förvirrad, det kanske märks? Jag hah skriva lite skum svenska grammatiken. (rättade det jag såg var tokigt) så som frasen "som jag trodde inte funkade då den inte går att ladda mobilen från väggen eller powerbank " Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Mars 18, 2022 Dela Inlagd Mars 18, 2022 28 minuter sedan, skrev Chrille Columbus: Kom på att det är fredag. Har en fråga men det är inte direkt en elfråga men det är sladdar och batterier inblandat. Min mobiltelefon är snart 3 1/2 ÅR gammal och batteriet börjar bli lite trött så jag har köpt en powerbank på elfjanten en goji bra för den lilla slant jag betade för den 46 svenska kronor. Men sen var det det där med laddning. Är usb sladdar för laddning "enkelriktade" ? Det finns ju korsade nätverkskablar. Det är så att jag skaffade en laddkabel Micro usb som jag trodde var defekt då det inte går att ladda mobilen från vägguttag eller powerbank. Men det går att ladda Powerbank från väggen med den. Det går heller inte att ladda mobilen med sladdstumpen som följde med power bank micro usb. Lite förvirrad, det kanske märks? Jag hah skriva lite skum svenska grammatiken. (rättade det jag såg var tokigt) så som frasen "som jag trodde inte funkade då den inte går att ladda mobilen från väggen eller powerbank " Jag har råkat ut för liknande men det var just den mobilen som det inte funkade med, andra mobiler gick utmärkt. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 25, 2022 Dela Inlagd Mars 25, 2022 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd September 2, 2022 Trådstartare Dela Inlagd September 2, 2022 Kom just att fundera över en sak . Äter italienare pastasallad? Lite grubblerier så här på fredagsmorgonen. Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 2, 2022 Dela Inlagd September 2, 2022 2 timmar sedan, skrev Chrille Columbus: Kom just att fundera över en sak . Äter italienare pastasallad? Lite grubblerier så här på fredagsmorgonen. Naturalmente gli italiani mangiano l'insalata di pasta perché è molto buona 😉 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 2, 2022 Dela Inlagd September 2, 2022 Kan det där verkligen vara en godkänd hjälm? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goli006 Inlagd September 2, 2022 Dela Inlagd September 2, 2022 9 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Naturalmente gli italiani mangiano l'insalata di pasta perché è molto buona 😉 Kan du vara själv 😂😋 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd September 2, 2022 Dela Inlagd September 2, 2022 4 timmar sedan, skrev rolba: Kan det där verkligen vara en godkänd hjälm? Hon skulle behöva två sådana. Och sedan en godkänd till huvudet. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 9, 2022 Dela Inlagd September 9, 2022 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 9, 2022 Dela Inlagd September 9, 2022 (ändrad) Nya el-listen: Kunden vrider fast eluttagen själv https://www.elinstallatoren.se/2022/09/nya-el-listen-kunden-vrider-fast-eluttagen-sjalv/ Ändrades September 9, 2022 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd September 9, 2022 Dela Inlagd September 9, 2022 1 minut sedan, skrev Tallviking: Nya el-listen: Kunden vrider fast eluttagen själv https://www.elinstallatoren.se/2022/09/nya-el-listen-kunden-vrider-fast-eluttagen-sjalv/ Ser inte så säkert ut för barn tex Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 9, 2022 Dela Inlagd September 9, 2022 1 minut sedan, skrev berlitz: Ser inte så säkert ut för barn tex Läs artikeln..... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd September 9, 2022 Dela Inlagd September 9, 2022 27 minuter sedan, skrev Tallviking: Läs artikeln..... Gjort det,den är inte godkänd ännu iaf. Som taklist verkar den kanonbra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 9, 2022 Dela Inlagd September 9, 2022 1 minut sedan, skrev berlitz: Gjort det,den är inte godkänd ännu iaf. Som taklist verkar den kanonbra. Den är ju inte färdigutvecklad ännu men om man inte ens kan få el i sig om man petar in ett gem känns det rätt säkert. Hur många befintliga kontakter i nuvarande bostäder klarar det ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 9, 2022 Dela Inlagd September 9, 2022 1 minut sedan, skrev apknug: Jag har petsäkra uttag. Är inte det standard? Bara vid nyinstallation, min kommentar gällde befintliga uttag som tyvärr finns allt för många av i dagens hem. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 9, 2022 Dela Inlagd September 9, 2022 9 minuter sedan, skrev apknug: Fast den här listen är väl också för nyinstallation? Ja. Tror inte den finns i befintliga installationer..... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 10, 2022 Dela Inlagd September 10, 2022 20 timmar sedan, skrev Tallviking: Bara vid nyinstallation, min kommentar gällde befintliga uttag som tyvärr finns allt för många av i dagens hem. Nyistallationer sedan 60 talet då eller för nog har väl petskyddade uttag varit standard rätt länge? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd September 10, 2022 Dela Inlagd September 10, 2022 Det verkar som om jag gjorde klokt i att investera i en luft/Vatten-värmepump en gång i tiden. Nu är nog köerna ganska långa för att få en sådan installerad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 10, 2022 Dela Inlagd September 10, 2022 22 timmar sedan, skrev Tallviking: Nya el-listen: Kunden vrider fast eluttagen själv https://www.elinstallatoren.se/2022/09/nya-el-listen-kunden-vrider-fast-eluttagen-sjalv/ Vilken fantastisk uppfinning och utveckling... hoppas det går bra för dem.... "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu