thaifan Inlagd Oktober 2, 2009 Dela Inlagd Oktober 2, 2009 Hallå, Har hittills inte kunnat stanna längre än 30dgr i Thailand men har nu lyckats få ihop en längre ledighet och kommer att vara borta 8-9 veckor. Ska jag söka ett längre visum för Thailand innan jag åker, eller får jag 30 dagar till om jag t.ex. besöker Laos några dagar? /Thaifan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Oktober 2, 2009 Dela Inlagd Oktober 2, 2009 Tja. Tror det är såhär: Du får 30 dagar vid varje inresa med flyg och 15 dagar vid inresa landvägen. Annars kan du ansöka om 60 dagars visum på ambassaden så slipper du detta. Gratis t.o.m. mars? 2010. Kolla här för aktuell info : http://www.thaiembas...nsular/visa.php mvh "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaifan Inlagd Oktober 2, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 2, 2009 Tackar för infon, Trodde faktiskt det alltid var 30dgr vid inresa. Kommer att söka 60dagars innan jag reser och efter vad jag förstår spelar det sen ingen roll om jag tar någon tripp till t.ex. Laos eller Vietnam. /Thaifan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest gosatta Inlagd Oktober 2, 2009 Dela Inlagd Oktober 2, 2009 jo om du lämnar landet är det visumet förbrukat. . men flyger du får du ju 30 nya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mekong Inlagd Oktober 2, 2009 Dela Inlagd Oktober 2, 2009 Ska du lämna Thailand och återkomma igen ska du söka ett turistvisum med lika många entry som du planerar att göra annars är det förbrukat efter första utresan. Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nypan Inlagd Oktober 10, 2009 Dela Inlagd Oktober 10, 2009 Om du har 60 dagar och vill åka till Laos, så åk då till Laos, så du kommer tillbaka när du har mindre än 30 dagar kvar till du skall hem, om du flyger, landvägen är 15 dagar. "Nypan" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.