Jump to content

Sitting Bull

Bananen

Recommended Posts

• Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• andrejsdenruskige

12

• Risifrutti

7

• Boa52

7

• frogfish

5

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jösses, har verkligen indianer hört av sig och anses sig vara kränkta, man häpnar inför dårskapen.   "Glasstillverkaren: Kan komma att ta bort glassen ”Sitting Bull” Den senaste tiden h

Jag känner mig väldigt kränkt över Minnesota Vikings..... Snacka om stereotypt......

Jag ringde upp ett par Indianstammar och de är, mycket riktigt, kränkta. Nedan följer en direkt rapport av min diskussion med hövdingen Standing Lion i Nebraska:   "We don't want some fuckin

Posted Images

Risifrutti
22 minuter sedan, skrev Atom:

Jag ringde upp ett par Indianstammar och de är, mycket riktigt, kränkta. Nedan följer en direkt rapport av min diskussion med hövdingen Standing Lion i Nebraska:

"We don't want some fucking hockey team in a bloody second tier fishing city to use the name "Indians". The only Swedish team worthy to use our name is Leksand, then we would be honoured. That bloody fishing team can call themselves Frölunda Herrings."

Haha kom dom på det nu😇bara Hammarby Hockey eller Bajen fans skulle kunna vara större.

Tack för att du ringde och klarlagde det här.

• Fint 1
  • Haha 2
Tommy
7 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag tror att gemene svensson hade känt sig stolta om ett indiskt cricketlag hade använt sig av Alfred Nobel som logga.

En logga som man väljer själv bör ju inge positiva signaler.

1 timme sedan, skrev HighWai:

Fantastisk bra liknelse tycker jag. 

Och jag lovar att jag menar det också. 

Nja...

En bättre jämförelse vore om ett Hockey lag i nåt mindre land fick för sej att använda Samer i sin logga, och kalla sej tex, Geneva Lapps och ha en gubbe i lappluva i karikatyr.

Att ingen same skulle motsätta sej det finner jag otroligt.

MVH

• Ge karma 2
  • Haha 1

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

frogfish
15 minuter sedan, skrev Atom:

Eller om ett halvtaskigt fotbollslag i typ Udon Thani skulle ha en logga med en skallig gubbe med ölmage och kalla sig Udon Thani Farangs 😉

Vafan, det är ju jag! Nu j*vlar ska det stämmas!!!!

• Haha 7
Nakhon

Trodde inte ens i mina blåa ögon att det skulle sjunka så lågt att folk lämnar in klagoanmälan på en sån god glass 👇

• Ge karma 1
andrejsdenruskige
15 timmar sedan, skrev Tommy:

Nja...

En bättre jämförelse vore om ett Hockey lag i nåt mindre land fick för sej att använda Samer i sin logga, och kalla sej tex, Geneva Lapps och ha en gubbe i lappluva i karikatyr.

MVH

Visst är det en bättre jämförelse. Fast varför inte en dragspelande zigenare, när vi ändå är inne på en krigarsport....

Karikatyr?

Man använder väl sig av en logga som är någonting positivt. Det är väl inte direkt så att man fixar en liga för att håna sitt eget lag. 
Det är klart, är man same och nedvärderar sig själv så....

Skulle väl vara trevligt att hamna i någon logo-grupp bland björnar, tigrar, lejon osv. 

Nu väntar vi bara på att Japanerna ska börja gråta ut för att det står samuraj och ninja lite kors och tvärs. 

• Ge karma 3
  • Fint 1
andrejsdenruskige
15 timmar sedan, skrev Tommy:

Nja...

MVH

Helvete

Nu ska jag sitta och känna mig kränkt över Dallas Cowboys

• Haha 3
andrejsdenruskige
46 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Jag känner mig väldigt kränkt över Minnesota Vikings.....

Snacka om stereotypt......:giggle:

image.png.e42783a48c86276a6ed4763cadb66e6c.png

Var är våra rättigheter?

• Ge karma 2
  • Haha 3
Kötthandlarn
9 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Var är våra rättigheter?

VLM (Viking lives matters).......:thumbsup:

Edited by Kötthandlarn
  • Ge karma 1
  • Fint 1
  • Haha 6

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

andrejsdenruskige
19 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

VLM (Viking lives matters).......:thumbsup:

Tydligen inte då dom är utdöda sedan lång tid tillbaka. 

• Haha 1
Kötthandlarn
27 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Tydligen inte då dom är utdöda sedan lång tid tillbaka. 

Det finns en kvar i Majorna........:D

• Haha 1

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

born41

När skall Skoda förbjudas att ha ett indianhuvud som märke på sina bilar?

För att vara solidariska med Tcheckien bör vi alla klistra ett Skoda-märke på våra bilar,😆 eller kanske skall vi börja kalla Skoda-ägare för rasister?😬

Born41

• Fint 1
  • Snurrigt 1
  • Haha 1
frogfish

Då får man säga byebye till denna sköna "varelse". Blir inte riktigt samma sak med "Native american".....

image.png.3e654c214d9cc46833e6d51afdc1bd64.png

• Ge karma 4
  • Fint 1
  • Haha 3
Fritz
59 minuter sedan, skrev born41:

När skall Skoda förbjudas att ha ett indianhuvud som märke på sina bilar?

För att vara solidariska med Tcheckien bör vi alla klistra ett Skoda-märke på våra bilar,😆 eller kanske skall vi börja kalla Skoda-ägare för rasister?😬

Born41

Indianhuvud?  Snarare en pil med vingar.

Spoiler

image.png

• Ge karma 1
  • Fint 1

Det är aldrig försent att ge upp.

John Khonken

Är inte Sveriges radio rasistiskt. Det ska väl heta BLM radio. Sverige finns ju inte enligt Bilan

• Haha 1
HuaHindinnge
4 minuter sedan, skrev John Khonken:

Är inte Sveriges radio rasistiskt. Det ska väl heta BLM radio. Sverige finns ju inte enligt Bilan

Svea rikes radio.

Ohh!! nej, det blir fel. 

Hen rikes radio!

Sakhon
On 2020-07-19 at 00:30, skrev hamnoi:

Ja det har ju blivit en hederssak att kalla det för negerbollar! Ivf om man inte har negervänner. Men jag uppmanar alla hårdingar att beställa en negerboll på ett ”svart” café i t.ex Gbg för att visa var skåpet ska stå. Tills dess så är ni småfittor som tycker att så har det alltid hetat.

Jag tycker inte det har något med heder att göra överhuvudtaget.

Min svärdotter är negress, såvitt jag vet är vi vänner. F.ö. tycker jag negress är ett vackert ord, och särskilt när det gäller en vacker kvinna.

Jag tycker bara att det beklämmande att vi hela tiden skall hålla på att byta namn på allting, listan kan göras lång, bara för att göra PK-iterna till lags.

Visste inte att det fanns "svarta" cafe i Gbg, eller menar du rent allmänt invandrarägda?

Jag är ingen "hårding", och jag går ju naturligtvis inte omkring och kallar folk för neger, bara för att visa platsen för skåpet.

Men jag vill fortsätta att äta mina negerbollar, tyvärr när det ges tillfälle, så äter jag alldeles för många och snabbt så jag får ont i magen av dem.

Hehe, det var ju lustigt att just du skulle använda ordet småfitta, du brukar väl kallas "lillpitten" här på forumet?

Edited by Sakhon
  • Ge karma 7
andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Sakhon:

Jag tycker inte det har något med heder att göra överhuvudtaget.

Min svärdotter är negress, såvitt jag vet är vi vänner. F.ö. tycker jag negress är ett vackert ord, och särskilt när det gäller en vacker kvinna.

Jag tycker bara att det beklämmande att vi hela tiden skall hålla på att byta namn på allting, listan kan göras lång, bara för att göra PK-iterna till lags.

Visste inte att det fanns "svarta" cafe i Gbg, eller menar du rent allmänt invandrarägda?

Jag är ingen "hårding", och jag går ju naturligtvis inte omkring och kallar folk för neger, bara för att visa platsen för skåpet.

Men jag vill fortsätta att äta mina negerbollar, tyvärr när det ges tillfälle, så äter jag alldeles för många och snabbt så jag får ont i magen av dem.

Hehe, det var ju lustigt att just du skulle använda ordet småfitta, du brukar väl kallas "lillpitten" här på forumet?

Ja, negress borde ju vara förbjudet att använda. 
Även för mig har ordet en positiv klang. 

Vaniljglass får nog fan byta namn

• Ge karma 1
  • Fint 1
FF
4 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ja, negress borde ju vara förbjudet att använda. 
Även för mig har ordet en positiv klang. 

Vaniljglass får nog fan byta namn

Kan man kalla en vacker negress för chokladpudding?

FF

• Ge karma 2
  • Haha 5

www.easi.nu