Jump to content

Sitting Bull

Bananen

Recommended Posts

• Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• andrejsdenruskige

12

• Risifrutti

7

• Boa52

7

• Bibben

5

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jösses, har verkligen indianer hört av sig och anses sig vara kränkta, man häpnar inför dårskapen.   "Glasstillverkaren: Kan komma att ta bort glassen ”Sitting Bull” Den senaste tiden h

Jag känner mig väldigt kränkt över Minnesota Vikings..... Snacka om stereotypt......

Jag ringde upp ett par Indianstammar och de är, mycket riktigt, kränkta. Nedan följer en direkt rapport av min diskussion med hövdingen Standing Lion i Nebraska:   "We don't want some fuckin

Posted Images

Risifrutti
40 minuter sedan, skrev Bananen:

Jösses, har verkligen indianer hört av sig och anses sig vara kränkta, man häpnar inför dårskapen.

"Glasstillverkaren: Kan komma att ta bort glassen ”Sitting Bull”

Den senaste tiden har frågan om Frölunda Indians logga aktualiserats.
Nu kritiseras även Triumfglassen ”Sitting Bull” för användandet av stereotypa och kränkande bilder.
Nu kan glassen komma att tas bort, enligt företaget.
– Vi ser väldigt allvarligt på om folkgrupper känner sig kränkta, säger Felix Müntzing, försäljning- och marknadchef på Triumf Glass AB."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/glasstillverkaren-kan-komma-att-ta-bort-glassen

Varför skulle Indianerna vara kränkta? Tvärtom borde dom vara stolta att ett elitlag bär deras fana.......

Fattar ingenting?

Vad säger indianerna själva?

• Ge karma 2
LTD

Så patetiskt jvla överdrivet i Sverige nu för tiden, sicket pissland det har blivit. 

Nä fy fn va glad man är över att va strandad i Thailand. 

• Fint 3
Boa52
1 timme sedan, skrev LTD:

Så patetiskt jvla överdrivet i Sverige nu för tiden, sicket pissland det har blivit. 

tror Sverige är lika glad att du är strandad i Thailand, hoppas Thailand är glad över din närvaro där

Varför ska indianer vara stolta för att ett" elitlag" i Sverige bär deras fana. Gud så dumt. HUVA

• Buu 4
  • Ojojoj 1
  • Fint 1
  • Snurrigt 6
  • Haha 1
Risifrutti
25 minuter sedan, skrev LTD:

Sverige är rätt bra. Känner mig  rätt trygg här trots allt. Hur hade det varit och vaknat upp i Lahore tex...Ingen filt för natten och råttorna som gnager i deras skosulor för mat för dagen är vardag för dom. Inte ens hundarna vill stanna på denna plats, men till Sverige kommer dom aldrig för dom pengarna finns helt enkelt inte.

Så jäkla tragiskt att se. Vad får vi? en 6 barns familj från Somalia som aldrig i helvetet kommer att arbeta, men lyfter 30,000 kr i bidrag varje månad.

Heja Sverige -skönt att vi har öppnat våra hjärtan.......

• Ge karma 4
  • Fint 4
LTD
7 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Sverige är rätt bra. Känner mig  rätt trygg här trots allt. Hur hade det varit och vaknat upp i Lahore tex...Ingen filt för natten och råttorna som gnager i deras skosulor för mat för dagen är vardag för dom. Inte ens hundarna vill stanna på denna plats, men till Sverige kommer dom aldrig för dom pengarna finns helt enkelt inte.

Så jäkla tragiskt att se. Vad får vi? en 6 barns familj från Somalia som aldrig i helvetet kommer att arbeta, men lyfter 30,000 kr i bidrag varje månad.

Ja för att Sverige ska framstå som bra måste man jämföra med ställen som Lahore. 

• Ge karma 5
  • Fint 1
  • Haha 2
Boa52
12 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Var får du ifrån att dom får 30,000 i mån i bidrag, från luften tror jag. Vad får vi?? vad vill du ha ??

• Buu 1
  • Snurrigt 2
Risifrutti
12 minuter sedan, skrev Boa52:

Var får du ifrån att dom får 30,000 i mån i bidrag, från luften tror jag. Vad får vi?? vad vill du ha ??

Så ser det ut tyvärr i våra segregerade förorter i Sthlm. Jag vill inte ha någonting då jag jobbar och kan sköta min egen försörjning, men välkommen ner till Norra Stockholm ett par dagar så får du se verkligheten i ansikten som du inte trodde fanns där ute..............

Göm dig gärna i din koja, men du hade nog inte klarat många dagar i vårt nya klimat.....

• Ge karma 3
  • Fint 3
Risifrutti
26 minuter sedan, skrev LTD:

Ja för att Sverige ska framstå som bra måste man jämföra med ställen som Lahore. 

Det finns många fler ställen som är värre , men dom kommer aldrig till Sverige tyvärr.

• Fint 2
LTD
1 timme sedan, skrev Nineteen68:

Annars kan man göra som polarns granne. Han kontaktade kommunen och erbjöd sin kåk till uthyrning. Kommunen högg direkt, så numera bor det en somalisk 3 barnsfamilj i kåken, nyfött barn ingen har någon form av egen försörjning. Han får 20000:-/ mån för besväret...Man kan bli spyfärdig för mindre!!

Svinigt mot sina grannar 

• Ge karma 3
  • Fint 2
Alarik
10 timmar sedan, skrev Bananen:

Jösses, har verkligen indianer hört av sig och anses sig vara kränkta, man häpnar inför dårskapen.

"Glasstillverkaren: Kan komma att ta bort glassen ”Sitting Bull”

Den senaste tiden har frågan om Frölunda Indians logga aktualiserats.
Nu kritiseras även Triumfglassen ”Sitting Bull” för användandet av stereotypa och kränkande bilder.
Nu kan glassen komma att tas bort, enligt företaget.
– Vi ser väldigt allvarligt på om folkgrupper känner sig kränkta, säger Felix Müntzing, försäljning- och marknadchef på Triumf Glass AB."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/glasstillverkaren-kan-komma-att-ta-bort-glassen

Ja, indianerna har enligt en osäker källa hört av sig.

De protesterar mot att glassen heter Sitting Bull men att det är Disneys version av lille Hiawatha som pryder glassen.

Sitting Bull var, som säkert är bekant för många, hövding över Hunkpapasiouxerna medan däremot Hiawatha var hövding hos mohawkerna.

• Ge karma 4
  • Haha 2

Boa52
3 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Så ser det ut tyvärr i våra segregerade förorter i Sthlm. Jag vill inte ha någonting då jag jobbar och kan sköta min egen försörjning, men välkommen ner till Norra Stockholm ett par dagar så får du se verkligheten i ansikten som du inte trodde fanns där ute..............

Göm dig gärna i din koja, men du hade nog inte klarat många dagar i vårt nya klimat.....

Verkligheten skriver du, vet att ingen får 30000 kr i mån sen en annan sak bor jag där man inte

tycker det är bra flytta för bövelen

audirs2

Läste att någon miljömupp tyckte att korset från svenska flaggan skulle tas bort samt alla statyer som symboliserar 1500 talet skulle bort dom åxå! 

• Snurrigt 1

Sju år i folkskola, det du! Helvete, nu har adhdn tagit slut, vad skall man skylla på nu då?

Alarik

Några år sedan ansågs denna förpackning, med sitt ansikte med sneda ögon, förnedrande för kineser.

kinasnacks.jpg.d05e507cb934e6515e27c190f527314e.jpg

Så här ser förpackningen ut numera.

1561780463_Kinasnack2.jpg.9f14934c13087eef0d30361612031b5a.jpg

• Ge karma 3
  • Haha 4

Alarik

Detta är numera chokladbollar.

Chokladbollar.thumb.jpg.44a7e7286de299393eaf2f04972abd5d.jpg

Enligt Wikipedia:

Chokladboll, även kokosboll eller havreboll är ett ogräddat bakverk, vars huvudingredienser är matfett, havregryn, socker och kakao, ofta garnerad med kokosflingor, pärlsocker eller strössel. Chokladbollar är vanliga som hemmagjorda godsaker och ingår i standardutbudet på svenska kaféer.

En äldre benämning på chokladboll är negerboll. Språkrådet avråder från att använda denna benämning på grund av att ordet neger kan uppfattas som nedsättande. I Svensk ordbok anges att ordet negerboll kan uppfattas som stötande.

Edited by Alarik
  • Snurrigt 1
  • Tråkigt 1

HighWai
1 timme sedan, skrev audirs2:

Läste att någon miljömupp tyckte att korset från svenska flaggan skulle tas bort samt alla statyer som symboliserar 1500 talet skulle bort dom åxå! 

Jag är inte kristen. Varför skulle jag egentligen tycka att det är så fantastiskt att förknippas med kristet kors. 

När jag dessutom ogillar allt med religion. Tre kronor skulle väl vara snyggt? 

Vidare tycker jag att han har en poäng i att svenska styrkor utomlands har svenska korsen i flaggan kan väcka anstöt i muslimska länder. 

• Snurrigt 2
HighWai
5 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag tror att gemene svensson hade känt sig stolta om ett indiskt cricketlag hade använt sig av Alfred Nobel som logga.

En logga som man väljer själv bör ju inge positiva signaler.

Fantastisk bra liknelse tycker jag. 

Och jag lovar att jag menar det också. 

audirs2
17 minuter sedan, skrev HighWai:

Jag är inte kristen. Varför skulle jag egentligen tycka att det är så fantastiskt att förknippas med kristet kors. 

När jag dessutom ogillar allt med religion. Tre kronor skulle väl vara snyggt? 

Vidare tycker jag att han har en poäng i att svenska styrkor utomlands har svenska korsen i flaggan kan väcka anstöt i muslimska länder. 

Eller Volvo eller kanske Scania?

• Ge karma 2

Sju år i folkskola, det du! Helvete, nu har adhdn tagit slut, vad skall man skylla på nu då?

Nineteen68
1 timme sedan, skrev LTD:

Svinigt mot sina grannar 

Ähh polarn störs inte på somalierna så där... Han har sagt vad som gäller, ang poolen, tomt etc etc. Han som hyr ut har köpt en ny kåk i Eskilstuna så han bryr sig inte. Han fick inte vad han ville ha för kåken, där av skälet till uthyrningen. Inget ont om familjen, det är ju våra folkvalda och hela samhället som havererat totalt.

• Ge karma 2

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Alarik
1 timme sedan, skrev HighWai:

Jag tycker att det i dessa sammanhang är lämpligt att använda denna flagga för styrkorna.

1280px-Flag_of_the_United_Nations_svg.thumb.png.b39c326309ec207fe16b06e27ab108e2.png

• Ge karma 1

Sakhon
2 timmar sedan, skrev Alarik:

Detta är numera chokladbollar.

Chokladbollar.thumb.jpg.44a7e7286de299393eaf2f04972abd5d.jpg

Enligt Wikipedia:

Chokladboll, även kokosboll eller havreboll är ett ogräddat bakverk, vars huvudingredienser är matfett, havregryn, socker och kakao, ofta garnerad med kokosflingor, pärlsocker eller strössel. Chokladbollar är vanliga som hemmagjorda godsaker och ingår i standardutbudet på svenska kaféer.

En äldre benämning på chokladboll är negerboll. Språkrådet avråder från att använda denna benämning på grund av att ordet neger kan uppfattas som nedsättande. I Svensk ordbok anges att ordet negerboll kan uppfattas som stötande.

Fel, det är negerbollar, men det skall vara kokos utanpå!

• Ge karma 3
  • Fint 2