Jump to content
IGNORERAD

När kan man åka till Thailand?


Nicholas

Recommended Posts

38 minuter sedan, skrev lasseiudon:

På Facebook visades idag ett dokument ifrån Thailands ambassad i Stockholm, där man gick igenom alla steg för att idag få tillstånd att besöka Thailand, den var väldigt detaljerad och stämmer överens med vad en del resenärer berättat. Jag var nyss inne på ambassadens hemsida men lyckades inte hitta detta dokument? Nån som vet var det finns.

 

Vet inte om det var denna du menade. Kanske bara finns på thai.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    9

  • MaiChai

    5

  • Alarik

    5

  • LTD

    5

Mest aktiva i denna tråd

23 minuter sedan, skrev Mankan:

 

Vet inte om det var denna du menade. Kanske bara finns på thai.

Jag har sett den på engelska, men kan inte hitta den nu.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lasseiudon:

På Facebook visades idag ett dokument ifrån Thailands ambassad i Stockholm, där man gick igenom alla steg för att idag få tillstånd att besöka Thailand, den var väldigt detaljerad och stämmer överens med vad en del resenärer berättat. Jag var nyss inne på ambassadens hemsida men lyckades inte hitta detta dokument? Nån som vet var det finns.

Var det inte typ Belgiens thaiambassad som hade utförliga anvisningar? 

Har för mig att @Soengsang hade kollat upp läget. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev rolba:

Var det inte typ Belgiens thaiambassad som hade utförliga anvisningar? 

Har för mig att @Soengsang hade kollat upp läget. 

Herre gud kan ni inte ta reda på själv när man kan åka till Thailand, vet inte vad man ska kalla det

Irrgubbar, snuttegubbar, hjärndöda gubbar, skärp er ta reda på nåt själv, Huva

Eller är det bara så att ni sitter ensamma och vill skriv på forumet, är det så Ok men lätt att kolla

när man kan åka till Thai eller hur

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Boa52:

Herre gud kan ni inte ta reda på själv när man kan åka till Thailand, vet inte vad man ska kalla det

Irrgubbar, snuttegubbar, hjärndöda gubbar, skärp er ta reda på nåt själv, Huva

Eller är det bara så att ni sitter ensamma och vill skriv på forumet, är det så Ok men lätt att kolla

när man kan åka till Thai eller hur

Fritz och Surin gav mej onda ögat, Surin är inte du i Thailand då behöver du inte bry dej.

Fritz jag vet att du kan ta reda på när man kan åka till hailand själv utan ett masa tjafs

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Boa52:

Herre gud kan ni inte ta reda på själv när man kan åka till Thailand, vet inte vad man ska kalla det

Irrgubbar, snuttegubbar, hjärndöda gubbar, skärp er ta reda på nåt själv, Huva

Eller är det bara så att ni sitter ensamma och vill skriv på forumet, är det så Ok men lätt att kolla

när man kan åka till Thai eller hur

idi*t

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Boa52:

Fritz och Surin gav mej onda ögat, Surin är inte du i Thailand då behöver du inte bry dej.

Fritz jag vet att du kan ta reda på när man kan åka till hailand själv utan ett masa tjafs

Nej det vet jag inte !!  Men du som vet hur lätt man hittar svaret på frågan kan väl svara på den i stället för att bara vara otrevlig !!

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Herre gud kan ni inte ta reda på själv när man kan åka till Thailand, vet inte vad man ska kalla det

Irrgubbar, snuttegubbar, hjärndöda gubbar, skärp er ta reda på nåt själv, Huva

Eller är det bara så att ni sitter ensamma och vill skriv på forumet, är det så Ok men lätt att kolla

när man kan åka till Thai eller hur

Gnällspiken håller hov som vanligt!!

Om du nu är så jävla duktig själv så fram med bevis hur du tar fram uppgifter och lägg upp dom.

Men där spricker nog allt för dunkharry i urskogen.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Fritz:

Nej det vet jag inte !!  Men du som vet hur lätt man hittar svaret på frågan kan väl svara på den i stället för att bara vara otrevlig !!

Men Boa är Sörlänning, så det går nog inte

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Men Boa är Sörlänning, så det går nog inte

Det var nog den största förolämpling jag fått, dubbel huvaskit

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Men Boa är Sörlänning, så det går nog inte

 

1 minut sedan, skrev Boa52:

Det var nog den största förolämpling jag fått, dubbel huvaskit

De var de största FÖROLÄMPNINGAR jag någonsin fått 🥳🥳🥳

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fritz:

Nej det vet jag inte !!  Men du som vet hur lätt man hittar svaret på frågan kan väl svara på den i stället för att bara vara otrevlig !!

Tycker inte jag var otrevlig, tyckte ju att du som vettig gubbe har läst på bl.a detta forum när

man kan åka till THai. Ingen vet, juntan bestämmer så ingen vet. Svårt eller

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Boa52:

Tycker inte jag var otrevlig, tyckte ju att du som vettig gubbe har läst på bl.a detta forum när

man kan åka till THai. Ingen vet, juntan bestämmer så ingen vet. Svårt eller

Ämnet kanske är avklarat och glasklart för geniet från lappmarken. 

Men låt andra icke genier från lappmarken diskutera ämnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Boa52:

Tycker inte jag var otrevlig, tyckte ju att du som vettig gubbe har läst på bl.a detta forum när

man kan åka till THai. Ingen vet, juntan bestämmer så ingen vet. Svårt eller

Om du hänger med lite i stället för att svamla en massa skit så hade du fattat att man redan idag kan åka med rätt förutsättning. Det var det som diskuterades.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev lasseiudon:

På Facebook visades idag ett dokument ifrån Thailands ambassad i Stockholm, där man gick igenom alla steg för att idag få tillstånd att besöka Thailand, den var väldigt detaljerad och stämmer överens med vad en del resenärer berättat. Jag var nyss inne på ambassadens hemsida men lyckades inte hitta detta dokument? Nån som vet var det finns.

Kolla Thailands ambassad i Belgien, de har en bra lista med instruktioner.

Den fungerar.

https://www.thaiembassy.be/2020/07/09/application-for-certificate-of-entry-for-non-thai-nationals/?lang=en

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Boa52:

Tycker inte jag var otrevlig, tyckte ju att du som vettig gubbe har läst på bl.a detta forum när

man kan åka till THai. Ingen vet, juntan bestämmer så ingen vet. Svårt eller

Otrevlig, korkad, obildad, okunnig, opåläst, listan kan göras lång.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan kanske i stället skall vara, när kan vi utan större restriktioner än vanligt resa till Thailand, det går ju för en del redan idag att ta sig dit, men alldeles för dyrt och krångligt för mig.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg nu en artikel från Thaivisa, tydligen många ministrar som jobbar på att öppna upp för utländsk turism redan i Oktober. Vet ej om detta stämmer, men hoppas för man ju göra, längtar ner oerhört mycket, riktigt trågigt för de som har familjen där nere och sitter här i Sverige, lider verkligen med dem 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Boa52:

Herre gud kan ni inte ta reda på själv när man kan åka till Thailand, vet inte vad man ska kalla det

Irrgubbar, snuttegubbar, hjärndöda gubbar, skärp er ta reda på nåt själv, Huva

Eller är det bara så att ni sitter ensamma och vill skriv på forumet, är det så Ok men lätt att kolla

när man kan åka till Thai eller hur

Förklara gärna för oss som inte vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har det kommit några nya kontroversiella och märkliga uttalanden från hälsoministern den senaste tiden?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Boa52:

Herre gud kan ni inte ta reda på själv när man kan åka till Thailand, vet inte vad man ska kalla det

Irrgubbar, snuttegubbar, hjärndöda gubbar, skärp er ta reda på nåt själv, Huva

Eller är det bara så att ni sitter ensamma och vill skriv på forumet, är det så Ok men lätt att kolla

när man kan åka till Thai eller hur

Du pratar som du har förstånd till.

I ett forum skall man väl kunna ställa frågor till varandra?

Inte minst frågor relaterade till Thailand i ett forum med anknytning till Thailand?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Alarik:

Har det kommit några nya kontroversiella och märkliga uttalanden från hälsoministern den senaste tiden?

Näe,  men från Boa 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Näe,  men från Boa 😉

Kommer det så mycket annat från @Boa52 än kontroversiella och märkliga uttalanden.

 

 

 

 

 

 

Ändrades av Alarik

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis pratat med en upprörd svenne jag har känt ett tag.

 

Han har en condo i Thailand med gul bok, har varit gift med en thai men är det inte längre. Bott i Thailand i 24 år och varit utskriven från Sverige lika länge.

 

Han har nu varit hemma på släktbesök i Sawiden och Swiss har ställt in han flight utan motivering, han har ett pensionärsvisa med multiple entry men har fram till i våras drivit verksamhet i Thailand under 20 år med WP och hela kittet. Men nu hävdar han att han inte släpps in i Thailand längre på grund av att han har pensionärsvisa och inte ett Non-immigrant B visa lägre.

 

Kan detta stämma?

 

Kan Thailand verkligen utestänga folk som har sitt enda boende i just Thailand från att återvända dit?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev MaiChai:

Har precis pratat med en upprörd svenne jag har känt ett tag.

 

Han har en condo i Thailand med gul bok, har varit gift med en thai men är det inte längre. Bott i Thailand i 24 år och varit utskriven från Sverige lika länge.

 

Han har nu varit hemma på släktbesök i Sawiden och Swiss har ställt in han flight utan motivering, han har ett pensionärsvisa med multiple entry men har fram till i våras drivit verksamhet i Thailand under 20 år med WP och hela kittet. Men nu hävdar han att han inte släpps in i Thailand längre på grund av att han har pensionärsvisa och inte ett Non-immigrant B visa lägre.

 

Kan detta stämma?

 

Kan Thailand verkligen utestänga folk som har sitt enda boende i just Thailand från att återvända dit?

Krasst sett ja, han är ju inte medborgare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...