Jump to content
IGNORERAD

När kan man åka till Thailand?


Nicholas

Recommended Posts

Man undrar. 

 

Vi som sitter i Svedala kan inte åka dit. 

 

Dom som sitter i Thailand kan inte åka därifrån för då kommer dom inte in igen. 

 

Både Sverige (ud) och Thailand säger nej till sista augusti. 

 

 

Blir det förlängt? 

Prayuth verkar inte nämnvärt besvärad av shutdown men däremot väldigt rädd för smitta. 

 

Kanske blir stängt ett år till. 

Ser ingenting som visar på lättnader. 

 

Man kan på pappret som gift med thai åka dit. 

Försäkrad för 100KUSD och 14 dagars karantän. 

 

Styvt. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    9

  • MaiChai

    5

  • Alarik

    5

  • LTD

    5

Mest aktiva i denna tråd

2 minuter sedan, skrev Nicholas:

Man undrar. 

 

Vi som sitter i Svedala kan inte åka dit. 

 

Dom som sitter i Thailand kan inte åka därifrån för då kommer dom inte in igen. 

 

Både Sverige (ud) och Thailand säger nej till sista augusti. 

 

 

Blir det förlängt? 

Prayuth verkar inte nämnvärt besvärad av shutdown men däremot väldigt rädd för smitta. 

 

Kanske blir stängt ett år till. 

Ser ingenting som visar på lättnader. 

 

Man kan på pappret som gift med thai åka dit. 

Försäkrad för 100KUSD och 14 dagars karantän. 

 

Styvt. 

 

Dessutom ska du komma igenom nålsögat på thaiambassaden och få plats att komma in i landet.

 

Det kan ta lång tid. Särskilt när de är så skitnödiga så de stänger ner landet för varje fall som upptäcks....

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vi har ju fallet med egyptiska militären. Som tycks ha skapat panik. Så att skolor stängts, samt att typ 1600 boende nu sitter i hemkarantän. 

Detta trots att man hittills inte kunnat hitta en enda person som smittats av Egyptiern. 

Med Thailändsk logik, så kommer det en dag då landet bara öppnar som normalt igen. 

Då landet håller snart på att gå i putten. Under tiden så försöker Prayuth bli kompis med kineserna. Som lovat att importera Thailändska varor. Men att sätta sig i knät på Kina, kan ju heller inte vara en drömsits för landet i långa loppet. Vi får se om undantagstillstånd förlängs från och med augusti? 

Gör det inte det, så kanske det har större chans att återgå till det normala. Då det är corona hökarna som styr landet just nu. Och det är svårt för andra politiker att opponera sig mot detta. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också mina tvivel om att nedstängningen kan hålla i sig? speciellt när Peak season närmar sig. Ett nytt beslut ska tas 1:a oktober efter vad jag har hört, då borde det lätta, kanske man måste ha intyg på antikroppar alternativt att man är smittfri, Men dom pengarna Peak season genererar i Phuket, Khao Lak, Krabi, Pattaya etc. är stora, så det borde vara svårt att vidmakthålla nedstängnen totalt.

 

Dessutom har jag en biljett ner till nyår i Phuket 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailands strategi verkar ju vara att hålla gränsen stängd mot alla länder som fortfarande har nya fall av corona. 

Så fråga er istället när corona tar slut i Sverige så får ni svaret på när ni kan åka till Thailand. 

 

Nångång 2023 är nog en kvalificerad gissning. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer ta kontakt med thai ambassaden i Stockholm för att se hur man i praktiken kan uppfylla kraven. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev LTD:

Thailands strategi verkar ju vara att hålla gränsen stängd mot alla länder som fortfarande har nya fall av corona. 

Så fråga er istället när corona tar slut i Sverige så får ni svaret på när ni kan åka till Thailand. 

 

Nångång 2023 är nog en kvalificerad gissning. 

Fast Thailand är med i vaccin racet. Och hävdar att dom kommer ha ett vaccin klart till oktober. 

Med Thai logik så har det ju inte så stor betydelse hur effektivt viruset är. Man genomför massvaccinering. Sen är allt som vanligt. Dom eventuella fall som skulle dyka upp därefter mörkar man. Case closed på Thailändskt vis. 

Anuthin skulle tydligen ta första dosen, har han deklarerat. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand borde strunta i alarmisterna och panikfolket, och istället göra en svenne. Viruset är här för att stanna, att hoppas på att ett vaccin ska lösa det hela är lite som att be till (valfri gud).

Väldigt få blir allvarligt sjuka, sätt upp systemen att hantera detta istället.

 

Håller i stort med nedan:

 

"Thailand may need to accept a low level of cases and develop a system to handle this"

 

"Thailand should learn how to live with a few daily Covid cases, because policies aimed at eradicating the virus completely were having a high economic cost, he said on Facebook."

 

Källa: https://www.nationthailand.com/business/30391449?utm_source=homepage&utm_medium=internal_referral

 

Om vi ska anpassa världen så att ingen får dö av annat än ålder, kommer det gå åt he*vete.....

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frogfish:

Thailand borde strunta i alarmisterna och panikfolket, och istället göra en svenne. Viruset är här för att stanna, att hoppas på att ett vaccin ska lösa det hela är lite som att be till (valfri gud).

Väldigt få blir allvarligt sjuka, sätt upp systemen att hantera detta istället.

 

Håller i stort med nedan:

 

"Thailand may need to accept a low level of cases and develop a system to handle this"

 

"Thailand should learn how to live with a few daily Covid cases, because policies aimed at eradicating the virus completely were having a high economic cost, he said on Facebook."

 

Källa: https://www.nationthailand.com/business/30391449?utm_source=homepage&utm_medium=internal_referral

 

Om vi ska anpassa världen så att ingen får dö av annat än ålder, kommer det gå åt he*vete.....

 

Vad Thailand borde göra är inte särskilt intressant, bara vad dom faktiskt gör. 

Man kan ha hur mycket åsikter som helst till precis noll nytta. 

Hur tänker Thai Gov? 

Kan du påverka eller bara gilla läget... 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev janne_h:

Fast Thailand är med i vaccin racet. Och hävdar att dom kommer ha ett vaccin klart till oktober. 

Med Thai logik så har det ju inte så stor betydelse hur effektivt viruset är. Man genomför massvaccinering. Sen är allt som vanligt. Dom eventuella fall som skulle dyka upp därefter mörkar man. Case closed på Thailändskt vis. 

Anuthin skulle tydligen ta första dosen, har han deklarerat. 

Ja om du tror på detta så kan du ju köpa en biljett till Oktober. 

Jag hade inte gjort det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev LTD:

Ja om du tror på detta så kan du ju köpa en biljett till Oktober. 

Jag hade inte gjort det. 

Varför ska jag köpa en biljett?? 

Biljett till Sverige? 

 

Jag bor och befinner mig i Bangkok. 

Dock utefter vad jag ser hur tongångarna går bland befolkningen just nu, så kan det mycket väl bli så att gränsen öppnar tidigare?

Efter incidenten i Rayong, så är tongångarna mot regeringen minst sagt hög. Då dom visat att det är skillnad på folk och folk. Och när det skiter sig så kräver regeringen lock down igen. 

Resturangkedjan Shaboo har deklarerat att dom vägrar att stänga ner en gång till. Och anklagar regeringen som oansvariga inför folket i stort. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev LTD:

Vad Thailand borde göra är inte särskilt intressant, bara vad dom faktiskt gör. 

Man kan ha hur mycket åsikter som helst till precis noll nytta. 

Hur tänker Thai Gov? 

Kan du påverka eller bara gilla läget... 

Ja man kan ju fråga sig varför vi diskuterar detta över huvudtaget. Lika bra att stänga ner MPR, då det på det stora hela är onödigt. Då vi ändå inte kan göra något åt situationen..... 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev janne_h:

Varför ska jag köpa en biljett?? 

Biljett till Sverige? 

 

Jag bor och befinner mig i Bangkok. 

Dock utefter vad jag ser hur tongångarna går bland befolkningen just nu, så kan det mycket väl bli så att gränsen öppnar tidigare?

Efter incidenten i Rayong, så är tongångarna mot regeringen minst sagt hög. Då dom visat att det är skillnad på folk och folk. Och när det skiter sig så kräver regeringen lock down igen. 

Resturangkedjan Shaboo har deklarerat att dom vägrar att stänga ner en gång till. Och anklagar regeringen som oansvariga inför folket i stort. 

Märkte du av eftermiddagens/ kvällens demonstration/minirally?

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev LTD:

Vad Thailand borde göra är inte särskilt intressant, bara vad dom faktiskt gör. 

Man kan ha hur mycket åsikter som helst till precis noll nytta. 

Hur tänker Thai Gov? 

Kan du påverka eller bara gilla läget... 

Konstig kommentar. Varför skulle jag inte få ha en åsikt eller diskutera?

Detta är ett diskussionsforum. Passar det inte så är det ju valfritt.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, frogfish said:

Konstig kommentar. Varför skulle jag inte få ha en åsikt eller diskutera?

Detta är ett diskussionsforum. Passar det inte så är det ju valfritt.

Håller med; om vi inte diskuterar vad vi tycker är bra och mindre bra med Thailand så finns det inte mycket vits kvar med forumet. Dessutom kan vi ju faktiskt påverka; grupperna på FB och Twitter just nu om dubbel prissättning och tidigare forumdiskussioner om rapportering visar ju på att även Thailändska myndigheter faktiskt läser/lyssnar. Att just LTD, som funnits under andra nick på MPR och ThaiSnack i många år, inte vill ha någon diskussion om Thailand känns ju extra konstigt.

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi hade hoppas på jul/nyårs resa igen detta år men det känns omöjligt och vi har pratat om 2021 Song Kran men vi får vänta och se hur det hela utvecklas.

Att sitta på ett plan i 10 timmar när vi inte verkligen måste känns inte så lockande faktiskt.

Kommer nog att vänta tills ett vaccin eller de säger att det är säkert att resa igen.....

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev berlitz:

Märkte du av eftermiddagens/ kvällens demonstration/minirally?

Nope. 

Har inte kollat nyheter. Då jag varit hemma och tagit det lungt idag. 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3327723820600473&id=679615215411360

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev frogfish:

Konstig kommentar. Varför skulle jag inte få ha en åsikt eller diskutera?

Detta är ett diskussionsforum. Passar det inte så är det ju valfritt.

Du får ha precis hur mycket åsikter du vill 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Skulle  villja åka i December  men vågar fan inte det  sånt kaos det var i vintras  vill jag inte uppleva igen

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev clion:

Skulle  villja åka i December  men vågar fan inte det  sånt kaos det var i vintras  vill jag inte uppleva igen

Vem orsakade det kaoset? 😉 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Stoneys:

Vem orsakade det kaoset? 😉 

Singapore Air Som ställde in flyget

Ändrades av clion
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
20 timmar sedan, skrev clion:

På Facebook visades idag ett dokument ifrån Thailands ambassad i Stockholm, där man gick igenom alla steg för att idag få tillstånd att besöka Thailand, den var väldigt detaljerad och stämmer överens med vad en del resenärer berättat. Jag var nyss inne på ambassadens hemsida men lyckades inte hitta detta dokument? Nån som vet var det finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...