Jump to content
janne_h

Myggor

Recommended Posts

Tapani

Finns dessa att köpa här i Thailand 🙂

janne_h

Köpte min på homepro. 

• Ge karma 2
  • Fint 1

LTD
42 minuter sedan, skrev janne_h:

Det är myggtider just nu i och med regnen som kommer just nu i Bangkok. Då vi har en del mygg här på tomten. Så införskaffade jag en Mosqito Magnet (drivs av gasol och en tablett som bildar co2) 2018. Den lockar till sig hon myggorna. Då den avger samma som en människas utandningsluft. Vilket attraherar myggorna. 

Gick och kollade upp uppsamlings behållaren idag. Och detta var vad som mötte mig.

Effektiva grejor må jag påstå. 😀

Sist jag tömde var i början av Juni. 

20200712_153513.jpg

20200712_153506.jpg

Vän i Sverige har en sån och den kan rensa upp emot 4000 m2 helt fritt från mygg utomhus. Tar tydligen ca 2 veckor sen finns det inte en mygga att uppbringa. 

• Ge karma 5

LTD
Precis nyss, skrev janne_h:

Köpte min på homepro. 

Ah så dom finns här, kostar? 

janne_h

Den erfarenhet jag har är att man bör byta gas innan den tar helt slut. Då det verkar som det kommer en massa skit in med gasen från gas flaskan när den är slut. 

Har därför beställt en adapter så man kan se när gasen nästan är slut. Och byta den. Så man slipper få den att gå tom. 

https://shopee.co.th/POL-Propane-Gas-Gauge-Meter-Tank-Built-in-Leak-Detector-Propane-Gas-Gauge-Meters-Universal-for-Q-CC-i.100031095.7814890291

• Ge karma 5
  • Fint 1

Mankan

Dom tar då rejält betalt för mackapären. Har svårt att se att den skulle vara speciellt dyr att framställa men det är väl nått patent som ligger bakom kanske.

• Ge karma 1

Tallviking
9 minuter sedan, skrev Mankan:

Dom tar då rejält betalt för mackapären. Har svårt att se att den skulle vara speciellt dyr att framställa men det är väl nått patent som ligger bakom kanske.

Kostar 7500 kr i Sverige

https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/tradgard/myggskydd/mosquito-magnet-pioneer/1003374.16123/

Finns en Executive-version för 15500 kr också

https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/tradgard/myggskydd/mosquito-magnet-executive/1003362.16123/

• Ge karma 1

janne_h
19 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag trodde den gick på gasol

image.png.226eb11bb217688030ba1fde4475eef6.png

Fläkten och elektroniken styrs av el. Medans den använder gasol. 

• Ge karma 6

Tommy
Posted (edited)
1 timme sedan, skrev Tallviking:

Det fanns en Executive-version för 15500 kr också, men den har utgått ur sortimentet, enligt din länk.

Verkar vara en intressant maskin i vilketfall som helst,  men jag undrar som Mankan vad som motiverar de höga priset???

MVH

Edited by Tommy
  • Ge karma 1

Tommy
2 timmar sedan, skrev janne_h:

Den erfarenhet jag har är att man bör byta gas innan den tar helt slut. Då det verkar som det kommer en massa skit in med gasen från gas flaskan när den är slut. 

Har därför beställt en adapter så man kan se när gasen nästan är slut. Och byta den. Så man slipper få den att gå tom. 

https://shopee.co.th/POL-Propane-Gas-Gauge-Meter-Tank-Built-in-Leak-Detector-Propane-Gas-Gauge-Meters-Universal-for-Q-CC-i.100031095.7814890291

Hur länge räcker en flaska gas?

MVH

Galten

Som enmånadsturist som jag är så kostar det väl mycket men som pensionär om 2-3år så är det intressant.

Har provat typ svensk ultraviolettfälla men Thaimyggorna fattar ingenting. Thermacell har viss effekt men prisvärt nej. får köra med traditionella myggspray och rökspiraler tills jag blir mer bofast.

• Ge karma 2

janne_h
1 timme sedan, skrev Tommy:

Hur länge räcker en flaska gas?

MVH

30 dagar ca

• Fint 1