Jump to content
IGNORERAD

Mat i Thailand.


Guest HansG

Recommended Posts

Tror inte restaurangvalet på turistorterna är det Du ska tänka på i första hand utan att det skall vara tillagad mat a la minut. Inte färdig käk, kan som sagts ligga länge.

All seafood, utom möjligen ostron, kokas eller steks ju vid beställning.

Nötkött är väl det osäkraste, dessutom är det alltsom oftast ganska segt eller fettdrypande, medan den ofta så misstänkta kycklingen oftast genomsteks och då inte är något hot längre, men kolla att den inte fuskats fram för snabbt för att falangen ska vara nöjd. Griskött är generellt ok, samma som kycklingen, kolla.

Tveka inte att prova Er fram, Ni kommer att finna en mängd Thairätter som är helt underbara, en del kanske ser lite underliga ut men prova, ingen tvingar Er att äta det ni inte gillar.

Har i o för sig blivit lätt magsjuk i Thailand nån gång, men aldrig på KhoSamui, fisk o skaldjursälskare som man är.

Hade

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    3

  • Kim

    1

  • Sangwal

    1

  • King kong

    1

Mest aktiva i denna tråd

jag är kanske ute o cykla.men om du skulle ha vägen förbi Pattaya. Far till Pattaya Park o äter buffé på 54 floor...kostar då 300 bath /person. Kanske höjd..Men det är värd allt pengar.. Mycket mat från alla världs hörn, men största negativ som jag blev riktig lack på. Alla kines, Hongkong m.m de är totalt respektlös när det gäller kö system. De lev om värre än spräng bin, äter som de har inte ätit i flera år..!

Men annars är det jätte Tower som snurra hela tiden.en av mina palats i Pattaya...

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

jag är kanske ute o cykla.men om du skulle ha vägen förbi Pattaya. Far till Pattaya Park o äter buffé på 54 floor...kostar då 300 bath /person. Kanske höjd..Men det är värd allt pengar.. Mycket mat från alla världs hörn, men största negativ som jag blev riktig lack på. Alla kines, Hongkong m.m de är totalt respektlös när det gäller kö system. De lev om värre än spräng bin, äter som de har inte ätit i flera år..!

Men annars är det jätte Tower som snurra hela tiden.en av mina palats i Pattaya...

Kökulturen i asien är inte lika utveckad som den är i västvärlden.

Att smita före i en kö är inget konstigt eller ovanligt.  :oh:

Ibland blir jag förbannad och knuffar dom tillbaka i kön - men oftast så skrattar jag bara åt dem.

De har ju bråttom hem, där dom sedan sitter och gör ingenting...  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...