Jump to content
IGNORERAD

Internet med simkort och router.


berlitz

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev Tekkor:

Fan va sniken du är, vill man ha bra uppkoppling så är det väl bara att betala, så är det även i sverige.

 

1 timme sedan, skrev Tekkor:

En sniken ger en annan sniken ett sniket tips, och gnäller över priset.

Men vill man ha bra uppkoppling så får man betala för sig, så är det för alla.

Gäller i Thailand som sverige.

 

Edit: Men hur var det nu, 90% eller nått av mpr medlemmarna är riktigt rika i en tråd, samma personer är de som gnäller när man säger att det bara är att göra rätt för sig och betala om man vill ha en bra tjänst...  Hm.

Hur tänkte du nu? Du har på senare tid kallat mig alkoholist, egoist och nu sniken. Hur kom du nu i denna tråd fram till att jag är sniken? Jag har ju inte ens pratat om priset.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 92
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    10

  • berlitz

    9

  • Esspe

    8

  • Mankan

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Hur fungerar det med att teckna abonnemang om man har så mycket skulder till kronofogden så man inte kan ha eget boende?

Risk att man kallad sniken då gissar jag?

Har man betalningsanmärkning går det inte teckna abonnemang, varken telefon, internet eller betalTV. Är riktigt svårt iallafall.

 

Men i övrigt tycker jag mobilsurf med 4G räcker för det mesta idag, man kommer upp i 35-40 mbps och direct streaming klarar man med ca 10 mbps. Viktigaste är någ signalen, hur strong den är isåfall. Ha det bra. Amigo med 100/20 hemma via fiber, tror det är samma i Thailand, 4g visar runt 40 mbps här hemma i Södertälje.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Amigo:

Har man betalningsanmärkning går det inte teckna abonnemang, varken telefon, internet eller betalTV. Är riktigt svårt iallafall.

 

Men i övrigt tycker jag mobilsurf med 4G räcker för det mesta idag, man kommer upp i 35-40 mbps och direct streaming klarar man med ca 10 mbps. Viktigaste är någ signalen, hur strong den är isåfall. Ha det bra. Amigo med 100/20 hemma via fiber, tror det är samma i Thailand, 4g visar runt 40 mbps här hemma i Södertälje.

Själv har man så seg dator så det räcker med mobilt internet körde 100/100 förut men datorn var för seg 5555 så nu kör man med mobilt allt mellan 5-20mbps

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Amigo:

Har man betalningsanmärkning går det inte teckna abonnemang, varken telefon, internet eller betalTV. Är riktigt svårt iallafall.

Exakt, därför lite underliga kommentarer i denna tråd av vissa :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Hur fungerar det med att teckna abonnemang om man har så mycket skulder till kronofogden så man inte kan ha eget boende?

Risk att man kallad sniken då gissar jag?

Tänkte hålla igen brödfettan men..

Var ju precis rätt person att prata om att ”betala  för sig” 😂 Är väl just det man inte gjort om man hamnar hos kronofogden🙈

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

 

Hur tänkte du nu? Du har på senare tid kallat mig alkoholist, egoist och nu sniken. Hur kom du nu i denna tråd fram till att jag är sniken? Jag har ju inte ens pratat om priset.

Du får dricka hur du vill, men ta det i nån annan tråd.

 

Svar på din fråga, du skrev... och det markerade tyder på snikenhet.

"Exempel på vad jag hitta nu är "Non-stop Intrernet" men med kraftigt begränsad hastighet efter att man förbrukat 33GB. Tråkigt om det inte finns mer obegränsad Internet med oförändrad fart."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-03-30 at 21:20, skrev Mankan:

Jag körde detta för 1500 Baht nu senast vilket funkade bra. Finns ju även billigare paket som du kan hitta via länken nedan. Exempelvis Non-stop 6 Mbps för 550 Baht

 

http://www.ais.co.th/one-2-call/addon/en/nonstop.html

 

Fyller på pengar på kortet gör jag med nedanstående länk så slipper jag springa till nån AIS disk. Dom verkar inte alltid ha så bra koll på non-stop paketen heller när jag tidigare frågat, så nu knappar jag själv in vad jag vill ha för paket.

 

https://mobiletopup.com/

 

 

AISNonStop.PNG

 

33 minuter sedan, skrev Tekkor:

Du får dricka hur du vill, men ta det i nån annan tråd.

 

Svar på din fråga, du skrev... och det markerade tyder på snikenhet.

"Exempel på vad jag hitta nu är "Non-stop Intrernet" men med kraftigt begränsad hastighet efter att man förbrukat 33GB. Tråkigt om det inte finns mer obegränsad Internet med oförändrad fart."

Jag brukar köpa bästa paketet det går att få tag i med AIS när jag är nere eftersom jag vill ha så bra internet som möjligt till mitt SIM-kort. Speciellt uppskattar jag obegränsat utan strypning av hastigheten eftersom jag inte vill få slut när jag exempelvis streamar. Orkar inte heller koppla upp mig på diverse wifi vart jag än går som många gör för att spara surf. Jag betalar hellre och priset för mig spelar mindre roll eftersom jag bara stannar 1-2 månader om året. Hur du får det till sniket är för mig en gåta.

 

Ska man dessutom som TS använda detta i som "fast" lösning i sitt boende så antar jag att obegränsat utan strypning är de han vill ha. Vad han eller andra kan tänka sig betala för deras internetlösning lägger jag till skillnad från dig ingen större värdering i. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Mankan:

 

Jag brukar köpa bästa paketet det går att få tag i med AIS när jag är nere eftersom jag vill ha så bra internet som möjligt till mitt SIM-kort. Speciellt uppskattar jag obegränsat utan strypning av hastigheten eftersom jag inte vill få slut när jag exempelvis streamar. Orkar inte heller koppla upp mig på diverse wifi vart jag än går som många gör för att spara surf. Jag betalar hellre och priset för mig spelar mindre roll eftersom jag bara stannar 1-2 månader om året. Hur du får det till sniket är för mig en gåta.

 

Ska man dessutom som TS använda detta i som "fast" lösning i sitt boende så antar jag att obegränsat utan strypning är de han vill ha. Vad han eller andra kan tänka sig betala för deras internetlösning lägger jag till skillnad från dig ingen större värdering i. 

Thailändskt internet via Simkort suger. Jag har fiber här hemma i Bangkok. Och får denna hastighet.

bredband.thumb.jpg.866038c502aa056560000c1c0265544a.jpg

 

Motsvarende för AIS mobila bredband  i min telefon är ca 2-10 megabit. Skiftar verkligen mycket.

Dock så har jag så begränsat med data 2 megabyte data. Så jag kör med mitt svenska kort från Telenor, där jag får samma hastighet som AIS ungefär. Men har mycket mera data.

Ska man dessutom köra det i en router så lär det bli helsegt.

Riktigt bredband alla dagar i veckan.

Jag sitter av arbetsmässiga skäl uppkopplad med Teamviewer mot Sverige dagligen.

Oftast märks det inte någon skillnad nästan som om jag satt vid datorn i Sverige direkt.

 

Jag hade ADSL innan. Där fick jag 75 megbit om jag inte minns fel.

Problemet var då att kopparledningarna fick ofta problem när det regnade. Då dom läckte in vatten i skarvar, och drog ner hastigheten ordentligt. Men sen jag fick fiber, är internet klockrent.

AIS mobila bredband suger fett vill jag påstå.

Dock får det duga om inget annat finns naturligtvis.

Och i ditt fall har jag ännu större förståelse. Då du lär ha tillgång till Wifi på diverse hotell som gör att det fungerar ändå.

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

Thailändskt internet via Simkort suger. Jag har fiber här hemma i Bangkok. Och får denna hastighet.

bredband.thumb.jpg.866038c502aa056560000c1c0265544a.jpg

 

Motsvarende för AIS mobila bredband  i min telefon är ca 2-10 megabit. Skiftar verkligen mycket.

Dock så har jag så begränsat med data 2 megabyte data. Så jag kör med mitt svenska kort från Telenor, där jag får samma hastighet som AIS ungefär. Men har mycket mera data.

Ska man dessutom köra det i en router så lär det bli helsegt.

Riktigt bredband alla dagar i veckan.

Jag sitter av arbetsmässiga skäl uppkopplad med Teamviewer mot Sverige dagligen.

Oftast märks det inte någon skillnad nästan som om jag satt vid datorn i Sverige direkt.

 

Jag hade ADSL innan. Där fick jag 75 megbit om jag inte minns fel.

Problemet var då att kopparledningarna fick ofta problem när det regnade. Då dom läckte in vatten i skarvar, och drog ner hastigheten ordentligt. Men sen jag fick fiber, är internet klockrent.

AIS mobila bredband suger fett vill jag påstå.

Dock får det duga om inget annat finns naturligtvis.

Och i ditt fall har jag ännu större förståelse. Då du lär ha tillgång till Wifi på diverse hotell som gör att det fungerar ändå.

 

 

AIS och andras mobila näts kapacitet varierar säker en hel del beroende på vart man befinner sig. Jag har som sagt kört nedanstående ett par år och det har funkat rätt bra. Har delat internet till padda laptop och ibland vänner. Brukat bo på LK metropol i Pattis som stundtals haft rätt seg wifi och då har har det funkat betydligt bättre att dela från min mobil. Men visst det har sina begränsningar. I huset uppe i Norr har vi numera fast internet med webbkameror som verkar funka rätt bra men har pga covid 19 inte kommit dit och testat vad det egentligen går för sedan installationen.

Det finns ju naturligtvis annat en AIS som kan vara bättre (beroende på vart man är) men personligen håller jag gärna kvar vid samma telefonnummer sedan 15 år nånting. Vill man ändå i sitt boende ha mobilt går det ju att testa sig fram mellan olika leverantörer vilken som ger bäst hastighet just där.

 

image.png.aaceba87974562b058a2254e1a6e6f94.png

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

Thailändskt internet via Simkort suger. Jag har fiber här hemma i Bangkok. Och får denna hastighet.

bredband.thumb.jpg.866038c502aa056560000c1c0265544a.jpg

 

Motsvarende för AIS mobila bredband  i min telefon är ca 2-10 megabit. Skiftar verkligen mycket.

Dock så har jag så begränsat med data 2 megabyte data. Så jag kör med mitt svenska kort från Telenor, där jag får samma hastighet som AIS ungefär. Men har mycket mera data.

Ska man dessutom köra det i en router så lär det bli helsegt.

Riktigt bredband alla dagar i veckan.

Jag sitter av arbetsmässiga skäl uppkopplad med Teamviewer mot Sverige dagligen.

Oftast märks det inte någon skillnad nästan som om jag satt vid datorn i Sverige direkt.

 

Jag hade ADSL innan. Där fick jag 75 megbit om jag inte minns fel.

Problemet var då att kopparledningarna fick ofta problem när det regnade. Då dom läckte in vatten i skarvar, och drog ner hastigheten ordentligt. Men sen jag fick fiber, är internet klockrent.

AIS mobila bredband suger fett vill jag påstå.

Dock får det duga om inget annat finns naturligtvis.

Och i ditt fall har jag ännu större förståelse. Då du lär ha tillgång till Wifi på diverse hotell som gör att det fungerar ändå.

 

 

I huset hade vi BB fiber, minns inte deras exakta namn, men det fungera helt okey, när vi byte hus så fanns det bara ADSL där och det var sådär, lite som det svenska 10/1. Det mobila internet vi har är från AIS och det fungerar bra både i Bkk och tex Hua Hin, inga störningar och jämn kvalitet. Så det kan nog skifta för oss hur bra uppkoppling man får.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev janne_h:

Thailändskt internet via Simkort suger. Jag har fiber här hemma i Bangkok. Och får denna hastighet.

bredband.thumb.jpg.866038c502aa056560000c1c0265544a.jpg

 

Motsvarende för AIS mobila bredband  i min telefon är ca 2-10 megabit. Skiftar verkligen mycket.

Dock så har jag så begränsat med data 2 megabyte data. Så jag kör med mitt svenska kort från Telenor, där jag får samma hastighet som AIS ungefär. Men har mycket mera data.

Ska man dessutom köra det i en router så lär det bli helsegt.

Riktigt bredband alla dagar i veckan.

Jag sitter av arbetsmässiga skäl uppkopplad med Teamviewer mot Sverige dagligen.

Oftast märks det inte någon skillnad nästan som om jag satt vid datorn i Sverige direkt.

 

Jag hade ADSL innan. Där fick jag 75 megbit om jag inte minns fel.

Problemet var då att kopparledningarna fick ofta problem när det regnade. Då dom läckte in vatten i skarvar, och drog ner hastigheten ordentligt. Men sen jag fick fiber, är internet klockrent.

AIS mobila bredband suger fett vill jag påstå.

Dock får det duga om inget annat finns naturligtvis.

Och i ditt fall har jag ännu större förståelse. Då du lär ha tillgång till Wifi på diverse hotell som gör att det fungerar ändå.

 

 

Jag kör med True på telefonen och siffrorna jag får liknar dina. Räcker för att hålla igång 1-2 youtube och MPR :-)

True verkar iaf fungera bättre än AIS desto närmare vi kommer Lahansai, Buriram.

Finns det fiber/adsl att få bör man nog ta det men det beror kanske även på hur länge man är här.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-07-01 at 18:33, skrev Mankan:

 

Hur tänkte du nu? Du har på senare tid kallat mig alkoholist, egoist och nu sniken. Hur kom du nu i denna tråd fram till att jag är sniken? Jag har ju inte ens pratat om priset.

Vad får dig att tro att han tänker öht ?

Som jag skrev i en annan tråd, han har ingen aning om vad han har läst,vad han svarar på .

Han har helt enkelt inte den kapaciteten.

 

mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kört AIS i mobilen flera år nu och fungerar utmärkt. Har ju åkt runt mycket i Thailand och det har varit bra täckning överallt där man kan begära. Installerade deras fiber i huset förra hösten och det har inte varit ett enda problem sen dess. Däremot så är signalen för dålig längst bort från routern på andra våningen. Funderade på att köpa en Mesh router men efter kontakt med AIS meddelade dom att dom kommer i morgon och sätter dit en accesspoint - gratis. Det kallar jag service.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-07-02 at 13:53, skrev janne_h:

Thailändskt internet via Simkort suger. Jag har fiber här hemma i Bangkok. Och får denna hastighet.

bredband.thumb.jpg.866038c502aa056560000c1c0265544a.jpg

 

Motsvarende för AIS mobila bredband  i min telefon är ca 2-10 megabit. Skiftar verkligen mycket.

Dock så har jag så begränsat med data 2 megabyte data. Så jag kör med mitt svenska kort från Telenor, där jag får samma hastighet som AIS ungefär. Men har mycket mera data.

Ska man dessutom köra det i en router så lär det bli helsegt.

Riktigt bredband alla dagar i veckan.

Jag sitter av arbetsmässiga skäl uppkopplad med Teamviewer mot Sverige dagligen.

Oftast märks det inte någon skillnad nästan som om jag satt vid datorn i Sverige direkt.

 

Jag hade ADSL innan. Där fick jag 75 megbit om jag inte minns fel.

Problemet var då att kopparledningarna fick ofta problem när det regnade. Då dom läckte in vatten i skarvar, och drog ner hastigheten ordentligt. Men sen jag fick fiber, är internet klockrent.

AIS mobila bredband suger fett vill jag påstå.

Dock får det duga om inget annat finns naturligtvis.

Och i ditt fall har jag ännu större förståelse. Då du lär ha tillgång till Wifi på diverse hotell som gör att det fungerar ändå.

 

 

Hej

Att du fick 75Mb/s på ADSL är nog ett minnesfel. Den högsta möjliga teoretiska nedladdningshastigheten är 24Mb/s.

Teoretisk, eftersom denna hastighet får man i bästa fall om man är direkt ansluten mot Dslamporten på telestn.

Men nu bor man ju normalt sett ej på telestn. För varje meter kopparledning man har till bostaden så sjunker hastigheten.

Skulle man ha över 5km. lång ledning så blir ADSL-tekniken oanvändbar.

Nedtecknat av gammal televerkare......

 

mvh

biker

 

ADSL-standarder

Benämning                         Downstream rate               Upstream rate                    Godkänd år
ADSL                                    8.0 Mbit/s                            1.0 Mbit/s                              1998
ADSL Lite (G.lite)                1.5 Mbit/s                            0.5 Mbit/s                             1999-07
ADSL (G.dmt)                      8.0 Mbit/s                            1.3 Mbit/s                             1999-07
ADSL over POTS                12.0 Mbit/s                          1.3 Mbit/s                             2001
ADSL over ISDN                 12.0 Mbit/s                          1.8 Mbit/s                             2005
RE-ADSL2                           5.0 Mbit/s                            0.8 Mbit/s                             2002-07
ADSL2                                 12.0 Mbit/s                          1.3 Mbit/s                             2002-07
ADSL2                                 12.0 Mbit/s                          3.5 Mbit/s                             2002-07
Splitterless ADSL2            1.5 Mbit/s                            0.5 Mbit/s                             2002-07
ADSL2+                               24.0 Mbit/s                         1.4 Mbit/s                             2003-05
ADSL2+M                           24.0 Mbit/s                          3.3 Mbit/s                            2008

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
2 minuter sedan, skrev biker:

Hej

Att du fick 75Mb/s på ADSL är nog ett minnesfel. Den högsta möjliga teoretiska nedladdningshastigheten är 24Mb/s.

Teoretisk, eftersom denna hastighet får man i bästa fall om man är direkt ansluten mot Dslamporten på telestn.

Men nu bor man ju normalt sett ej på telestn. För varje meter kopparledning man har till bostaden så sjunker hastigheten.

Skulle man ha över 5km. lång ledning så blir ADSL-tekniken oanvändbar.

Nedtecknat av gammal televerkare......

 

mvh

biker

 

ADSL-standarder

Benämning                         Downstream rate               Upstream rate                    Godkänd år
ADSL                                    8.0 Mbit/s                            1.0 Mbit/s                              1998
ADSL Lite (G.lite)                1.5 Mbit/s                            0.5 Mbit/s                             1999-07
ADSL (G.dmt)                      8.0 Mbit/s                            1.3 Mbit/s                             1999-07
ADSL over POTS                12.0 Mbit/s                          1.3 Mbit/s                             2001
ADSL over ISDN                 12.0 Mbit/s                          1.8 Mbit/s                             2005
RE-ADSL2                           5.0 Mbit/s                            0.8 Mbit/s                             2002-07
ADSL2                                 12.0 Mbit/s                          1.3 Mbit/s                             2002-07
ADSL2                                 12.0 Mbit/s                          3.5 Mbit/s                             2002-07
Splitterless ADSL2            1.5 Mbit/s                            0.5 Mbit/s                             2002-07
ADSL2+                               24.0 Mbit/s                         1.4 Mbit/s                             2003-05
ADSL2+M                           24.0 Mbit/s                          3.3 Mbit/s                            2008

 

 

 

 

Många kör ju VDSL på telefonledningarna och där går det att få upp till 60 mbit/s

 

Förutsättningen är att man inte bor så långt från telestationen dock

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

Många kör ju VDSL på telefonledningarna och där går det att få upp till 60 mbit/s

 

Förutsättningen är att man inte bor så långt från telestationen dock

Ja, det är alldeles riktigt och sant. Men nu var det ADSL mitt inlägg handlade om.

VDSL protokollen medger betydligt högre hastigheter, men som du skriver, ledningslängden

är helt avgörande. Telia har framgångsrikt tillhandahållit VDSL i stadskärnor med kort

avstånd till kunderna.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev biker:

Hej

Att du fick 75Mb/s på ADSL är nog ett minnesfel. Den högsta möjliga teoretiska nedladdningshastigheten är 24Mb/s.

Teoretisk, eftersom denna hastighet får man i bästa fall om man är direkt ansluten mot Dslamporten på telestn.

Men nu bor man ju normalt sett ej på telestn. För varje meter kopparledning man har till bostaden så sjunker hastigheten.

Skulle man ha över 5km. lång ledning så blir ADSL-tekniken oanvändbar.

Nedtecknat av gammal televerkare......

 

mvh

biker

 

ADSL-standarder

Benämning                         Downstream rate               Upstream rate                    Godkänd år
ADSL                                    8.0 Mbit/s                            1.0 Mbit/s                              1998
ADSL Lite (G.lite)                1.5 Mbit/s                            0.5 Mbit/s                             1999-07
ADSL (G.dmt)                      8.0 Mbit/s                            1.3 Mbit/s                             1999-07
ADSL over POTS                12.0 Mbit/s                          1.3 Mbit/s                             2001
ADSL over ISDN                 12.0 Mbit/s                          1.8 Mbit/s                             2005
RE-ADSL2                           5.0 Mbit/s                            0.8 Mbit/s                             2002-07
ADSL2                                 12.0 Mbit/s                          1.3 Mbit/s                             2002-07
ADSL2                                 12.0 Mbit/s                          3.5 Mbit/s                             2002-07
Splitterless ADSL2            1.5 Mbit/s                            0.5 Mbit/s                             2002-07
ADSL2+                               24.0 Mbit/s                         1.4 Mbit/s                             2003-05
ADSL2+M                           24.0 Mbit/s                          3.3 Mbit/s                            2008

 

 

 

 

Som vanligt på MPR så är det ordmärkning. 

Dom har sålt in det som ADSL. Men förmodligen har dom kört Vdsl som tydligen kan köras upp till betydligt högre hastigheter än vad du anger. Jag hade ett 50/10 abonnemang. 

I övrigt har jag ingen större fördjupad kunskap i ämnet. Dock mätte jag upp den hastigheten vid flertal tillfällen. Både genom okla och 3BB speedtest. Kan ju varit glädje siffror? Vad vet jag? 

Fast nu fasas ju Adsl/Vdsl ut till förmån för fiber, som jag har idag. 

Och vad vet jag. Jag bor ju i Bangkok. Så det är nog ganska hyfsat nära stationen. Vilket tydligen är avgörande för hastigheten. 

Oavsett det. Så var budskapet att internet var kasst när det regnade mycket. Vilket är problem jag ej har längre, sen dom installerade fiber. 

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev janne_h:

Som vanligt på MPR så är det ordmätkning. 

Dom har sålt in det som ADSL. Men förmodligen har dom kört Vdsl som tydligen kan köras upp till betydligt högre hastigheter än vad du anger. Jag hade ett 50/10 abonnemang. 

I övrigt har jag ingen större fördjupad kunskap i ämnet. Dock mätte jag upp den hastigheten vid flertal tillfällen. Både genom okla och 3BB speedtest. Kan ju varit glädje siffror? Vad vet jag? 

Fast nu fasas ju Adsl/Vdsl ut till förmån för fiber, som jag har idag. 

Och vad vet jag. Jag bor ju i Bangkok. Så det är nog ganska hyfsat nära stationen. Vilket tydligen är avgörande för hastigheten. 

Oavsett det. Så var budskapet att internet var kasst när det regnade mycket. Vilket är problem jag ej har längre, sen dom installerade fiber. 

Nej du Janne, någon ordmärkning sysslar jag inte med.

Jävla påhopp från dig som vanligt, när du inte har en aning om vad du pratar om.

Dock kan vi vara överens om att ADSL/VDSL-teknik håller på att fasas ut i takt med att

fiberutbyggnaden framskrider.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

Som vanligt på MPR så är det ordmärkning. 

Dom har sålt in det som ADSL. Men förmodligen har dom kört Vdsl som tydligen kan köras upp till betydligt högre hastigheter än vad du anger. Jag hade ett 50/10 abonnemang. 

Varför skulle dom sälja in det som ADSL när VDSL klarar högre hastighet? Det är ju som att sälja en BMW och påstå att det är en Fiat.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Esspe:

Varför skulle dom sälja in det som ADSL när VDSL klarar högre hastighet? Det är ju som att sälja en BMW och påstå att det är en Fiat.

Av den enkla anledningen att när jag tog abonnemanget hette det adsl. Att dom sen uppgraderade det till vdsl är liksom en ickefråga för mig. Jag tackade för hastighetshöjningen. Varken mer eller mindre. 

Ungefär som att jag är tvungen att hålla reda på namnet på dom tekniska lösningarna i motorn på min mustang. Jag vet hur fort den går och hur många hästar den har. Det räcker för mig. Rolig är den att köra också. 😀

Tror dessutom inte att en Fiat skulle kunna uppgraderas till en BMW... 

 

 

 

 

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev janne_h:

Av den enkla anledningen att när jag tog abonnemanget hette det adsl. Att dom sen uppgraderade det till vdsl är liksom en ickefråga för mig. Jag tackade för hastighetshöjningen. Varken mer eller mindre. 

Ungefär som att jag är tvungen att hålla reda på namnet på dom tekniska lösningarna i motorn på min mustang. Jag vet hur fort den går och hur många hästar den har. Det räcker för mig. Rolig är den att köra ochså. 😀

Tror dessutom inte att en Fiat skulle kunna uppgraderas till en BMW... 

 

 

 

 

Det blir bara för mycket när du vecklar in dig i diskussioner som du inte har en aning om, igen och igen.

Det var säkert som du säger, en ickefråga. 😀

Dom uppgraderde utan att säga något.........

Nu är det redan söndag, så det blir svårt att få detta till en fredagstråd.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev biker:

Nej du Janne, någon ordmärkning sysslar jag inte med.

Jävla påhopp från dig som vanligt, när du inte har en aning om vad du pratar om.

Dock kan vi vara överens om att ADSL/VDSL-teknik håller på att fasas ut i takt med att

fiberutbyggnaden framskrider.

mvh

biker

 

Det är ordmärkeri eftersom du vill göra det till en teknisk diskussion om ordets betydelse. Där jag använt mig av ett uttryck som är allmänt, förutom för tekniknördar. 

Du skrev om nånting som du i och för sig har rätt i. Men i det stora hela inte har ifrågasatts.

Utifrån den synvinkel du skriver ifrån. Då man allmänt brukar kalla det för adsl som alla förstår. Då det i grunden bygger på samma teknik. 

Vad jag menar som är typiskt för MPR är att någon använder sig av ett ord. Som någon sen absolut känner sig för att göra en anklagelse om att du har minsann fel. För ordrdet har denna tekniska betydelse. Man sparkar brutalt in en öppen dörr således. 

Bara det att ordet var det minst viktiga i det jag skrev. 

Att du sen tar det som ett påhopp när jag anger din anmärkning för vad det är. 

Är ungefär lika tramsigt som om jag skulle anse att din anmärkning av mitt ordval var ett påhopp. 

Men det kanske det var enligt din mall? 

Vad vet jag?

Onödiga diskussioner om oviktiga saker, ger det i alla fall. Och ja vi kan vara överens om att det är under utfasning. 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev janne_h:

Det är ordmärkeri eftersom du vill göra det till en teknisk diskussion om ordets betydelse. Där jag använt mig av ett uttryck som är allmänt, förutom för tekniknördar. 

Du skrev om nånting som du i och för sig har rätt i. Men i det stora hela inte har ifrågasatts.

Utifrån den synvinkel du skriver ifrån. Då man allmänt brukar kalla det för adsl som alla förstår. Då det i grunden bygger på samma teknik. 

Vad jag menar som är typiskt för MPR är att någon använder sig av ett ord. Som någon sen absolut känner sig för att göra en anklagelse om att du har minsann fel. För ordrdet har denna tekniska betydelse. Man sparkar brutalt in en öppen dörr således. 

Bara det att ordet var det minst viktiga i det jag skrev. 

Att du sen tar det som ett påhopp när jag anger din anmärkning för vad det är. 

Är ungefär lika tramsigt som om jag skulle anse att din anmärkning av mitt ordval var ett påhopp. 

Men det kanske det var enligt din mall? 

Vad vet jag?

Onödiga diskussioner om oviktiga saker, ger det i alla fall. Och ja vi kan vara överens om att det är under utfasning. 

 

 

Ett jäkligt långt inlägg om något som är under utfasning.

Ja, det var ju tokigt av mig att kalla det ett påhopp.

Du snackar om en teknik som överhuvudtaget inte var det som

inlägget handlade om. Men du har rätt, det borde ju alla begripa att det du skriver 

absolut inte är det du egentligen menar? 

Man kan bli trött av mindre.

mvh

biker

biker

 

Ändrades av biker
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev biker:

Det blir bara för mycket när du vecklar in dig i diskussioner som du inte har en aning om, igen och igen.

Det var säkert som du säger, en ickefråga. 😀

Dom uppgraderde utan att säga något.........

Nu är det redan söndag, så det blir svårt att få detta till en fredagstråd.

mvh

biker

 

Nu är du där igen och försöker klistra på mig saker jag inte skrivit. Jag skaffade adsl i förra huset 2006. Nånstans på vägen har dom uppgraderat hastigheten. Troligtvis när jag var i Sverige. Eller i samband med att dom bytt modem eller något. Jag minns inte detaljerna när. Då det var ganska länge sedan. Men ska vi nu prata i termer av påhopp får du ta och lugna ner dig. 

Om du håller dig till det tekniska, så håller jag mig till vad som händer hemma hos mig. Ok? 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev biker:

Ett jäkligt långt inlägg om något som är under utfasning.

mvh

biker

 

Ja när någon är tvungen att visa sig på styva linan, och ge dom detaljerade tekniska specarna, i anklagelse för ordmissbruk. För nånting som är under utfasning. Och sen påstår sig blivit påhoppad. Så blir det lätt så. 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...