Jump to content
berlitz

Internet med simkort och router.

Recommended Posts

berlitz
Posted (edited)

Funderar på att skaffa Internet hem i Pattaya via router med simkort istället för att dra in fiber(där jag bor får man bara ansluta till cat,som är dyrt å inte så snabbt) Är detta en vettig lösning?eller...någon som vet lite om detta,jag vet inte ett dugg 🙄

Tacksam för alla input å synpunkter.

B

Edited by berlitz
  • Ge karma 1

Esspe
4 minuter sedan, skrev berlitz:

Funderar på att skaffa Internet hem i Pattaya via router med simkort istället för att dra in fiber(där jag bor får man bara ansluta till cat,som är dyrt å inte så snabbt) Är detta en vettig lösning?eller...någon som vet lite om detta,jag vet inte ett dugg 🙄

B

Du kan få Cat nu 250/250 för 350 baht/månad. Borde väl räcka och är inte så dyrt.

janne_h
9 minuter sedan, skrev berlitz:

B

Då får du med ganska stor sannolikhet, ganska kass internet.  Jag har 3bb fiber. Och detta är vad jag får i telefonen via wifi just nu i Bangkok. Kör jag samma test via datorn får jag över 500 megabit. Kolla med din telefon vilken hastighet du får? Då du inte lär få högre via en router med simkort. Screenshot_20200630-165243_Chrome.thumb.jpg.f3287ebe4461acac8603f0c1dc301b18.jpg

• Ge karma 1

berlitz
4 minuter sedan, skrev janne_h:

Då får du med ganska stor sannolikhet, ganska kass internet.  Jag har 3bb fiber. Och detta är vad jag får i telefonen via wifi just nu i Bangkok. Kör jag samma test via datorn får jag över 500 megabit. Kolla med din telefon vilken hastighet du får? Då du inte lär få högre via en router med simkort. Screenshot_20200630-165243_Chrome.thumb.jpg.f3287ebe4461acac8603f0c1dc301b18.jpg

Idén med separat router istället för telefonen som surfpunkt är att kunna använda dator samt chrome casten även Internet då jag inte är hemma.

berlitz
22 minuter sedan, skrev Esspe:

Du kan få Cat nu 250/250 för 350 baht/månad. Borde väl räcka och är inte så dyrt.

Här tar dom 200/100  1190 bht per månad samt startavgift på 1500 bht. Samt min 1 år och 6 månaders förskottsbetsla,rena maffiavilkor.

SatanG
33 minuter sedan, skrev berlitz:

B

Vad är det för router?

/ SatanG

berlitz
1 minut sedan, skrev SatanG:

Vad är det för router?

/ SatanG

Finns att köpa som man stoppar i ett simkort.

Esspe
20 minuter sedan, skrev berlitz:

Här tar dom 200/100  1190 bht per månad samt startavgift på 1500 bht. Samt min 1 år och 6 månaders förskottsbetsla,rena maffiavilkor.

Kan du inte dra in eget? Förbjuder dom det i föreningen? Det där är ju ocker.

berlitz
Precis nyss, skrev Esspe:

Kan du inte dra in eget? Förbjuder dom det i föreningen? Det där är ju ocker.

Endast cat som tydligen har ensamrätt här,har frågat 3bb mm alla säger, no can there.Ocker var ordet sa Bull.

Esspe
Posted (edited)
6 minuter sedan, skrev berlitz:

Endast cat som tydligen har ensamrätt här,har frågat 3bb mm alla säger, no can there.Ocker var ordet sa Bull.

Men om du själv drar in cat har du ju ett annat pris som jag skrev.

https://www.cattelecom.com/cat/cat-internet?lang=en_EN

Edited by Esspe

Esspe
Posted (edited)
31 minuter sedan, skrev berlitz:

Det priset är väl om du kopplar upp dig via föreningen?

Edited by Esspe

berlitz
1 minut sedan, skrev Esspe:

Men om du själv drar in cat har du ju ett annat pris som jag skrev.

https://www.cattelecom.com/cat/cat-internet?lang=en_EN

Ska åka dit imorgon och fråga,men det som som själva som har presenterat prisbilden här och sköter kontakterna. Därav min fråga om någon kan lite om Internet via router med simkort.

SatanG
30 minuter sedan, skrev berlitz:

Finns att köpa som man stoppar i ett simkort.

Ok, antar det är något 3G/4G router. 

Det viktiga borde vara vilket wifi det klarar skicka ut, jag antar det ska vara wifi du vill ha? och vilket wifi dina prylar behöver/klarar av.

Hade jag varit dig hade jag nog kört CAT som någon skrev 250/250.

/ SatanG

kenke
1 timme sedan, skrev berlitz:

B

Jag har anvant AIS 1 2 call simkort   10 upp 10 ner    i en TP link router 4 LTE    Funkat bra for mig  smidigt att ta med i bilen moppen beachen resor etc  tecknade 30 dagar i stoten  tror det kostade ca 500 B  men det var ofta special deals     man fick ladda kortet i en AIS butik

• Ge karma 1

berlitz
27 minuter sedan, skrev kenke:

Jag har anvant AIS 1 2 call simkort   10 upp 10 ner    i en TP link router 4 LTE    Funkat bra for mig  smidigt att ta med i bilen moppen beachen resor etc  tecknade 30 dagar i stoten  tror det kostade ca 500 B  men det var ofta special deals     man fick ladda kortet i en AIS butik

Kollade det idag 10/10 no limit 250 mån. Räcker det för TV etc? Någon idé ang olika routrar?

• Fint 1