Jump to content
IGNORERAD

Baka svenskt på thairåvaror.


prylf

Recommended Posts

Något som jag saknar när jag är i Thailand är gott matbröd.Finns det någon här som provat att baka

"svenskt" på råvaror som går att köpa i Thailand.

Jag borde veta bättre

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    6

  • UbonBorge

    4

  • Sam sip sam

    4

  • acmed00x

    2

Mest aktiva i denna tråd

Dom har ju inte riktigt mjöl, så baka är svårt i LOS

jo då det finns vetemjöl och lite andra sorter på dom flesta farangbutikerna

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom har ju inte riktigt mjöl, så baka är svårt i LOS

Mjöl finns lite varstanns, så baka är lätt i LOS(om man har ugn...)

Ändrades av UbonBorge
Link to comment
Dela på andra sajter

jo då det finns vetemjöl och lite andra sorter på dom flesta farangbutikerna

Mjöl finns lite varstanns, så baka är lätt i LOS(om man har ugn...)

Antar att riktigt mjöl då är lika vanligt och lätt att hitta som osthyvlar, vilket jag även påstog för några år sedan inte fanns att köpa i LOS? Märkliga där var att trots att många skrev att dom fanns, så skrev ingen var, och jag blev även ombedd att ta med mig en osthyvel av en av dom större skribenterna här som var/är bofast i LOS. Okey, riktigt mjöl finns då att köpa enligt er, då frågar jag. var?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att riktigt mjöl då är lika vanligt och lätt att hitta som osthyvlar, vilket jag även påstog för några år sedan inte fanns att köpa i LOS? Märkliga där var att trots att många skrev att dom fanns, så skrev ingen var, och jag blev även ombedd att ta med mig en osthyvel av en av dom större skribenterna här som var/är bofast i LOS. Okey, riktigt mjöl finns då att köpa enligt er, då frågar jag. var?

friendship i Pattaya har både mjöl osthyvlar och potatisskalare ,,köpte mjöl i korat i vintras nä jag var uppe där

ända skillnaden att det går åt lite mer en svenska mjölet

importerat från australien var det mjölet jag köpte ,, skulle vara svårt att baka bröd i Thailand utan mjöl

finns ju bröd överallt hotell ,restauranger 7-11 färdiga smörgåsar pizzor så är väl inget tvivel på att det finns mjöl , kan ju ta grannländerna kambodja och laos dom har ju brödkultur sedan fransmännen härjade där säljs baugetter på varenda marknad där

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

okej det finns mjöl.

men för att jag skall få det bröd som jag vill ha måste jag köpa det från huahin

men jag kan bara säga rågmjöl bakad av en tysk, är helt enormt bra. det bästa är att dom sänder det by train

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att riktigt mjöl då är lika vanligt och lätt att hitta som osthyvlar, vilket jag även påstog för några år sedan inte fanns att köpa i LOS? Märkliga där var att trots att många skrev att dom fanns, så skrev ingen var, och jag blev även ombedd att ta med mig en osthyvel av en av dom större skribenterna här som var/är bofast i LOS. Okey, riktigt mjöl finns då att köpa enligt er, då frågar jag. var?

Osthyvlar håller jag med dej om, nu vet jag inte men för några år sen var närmaste stället IKEA i Singapore.

Link to comment
Dela på andra sajter

friendship i Pattaya har både mjöl osthyvlar och potatisskalare ,,köpte mjöl i korat i vintras nä jag var uppe där

ända skillnaden att det går åt lite mer en svenska mjölet

importerat från australien var det mjölet jag köpte ,, skulle vara svårt att baka bröd i Thailand utan mjöl

finns ju bröd överallt hotell ,restauranger 7-11 färdiga smörgåsar pizzor så är väl inget tvivel på att det finns mjöl , kan ju ta grannländerna kambodja och laos dom har ju brödkultur sedan fransmännen härjade där säljs baugetter på varenda marknad där

Märkligt då att inte en enda jävla bagare i hela Thailand kan prestera ett enda riktigt bröd...

... och varför skulle det gå åt mer mjöl i Thailand för att baka om det var samma mjöl?

Bröd kan dom fixa, hört av thai att det bakas på nån form av pinnar som males till mjöl.

Blir liksom inte riktigt samma resultat av det hela ;)

Ändrades av Farang

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt då att inte en enda jävla bagare i hela Thailand kan prestera ett enda riktigt bröd...

... och varför skulle det gå åt mer mjöl i Thailand för att baka om det var samma mjöl?

Bröd kan dom fixa, hört av thai att det bakas på nån form av pinnar som males till mjöl.

Blir liksom inte riktigt samma resultat av det hela ;)

varför det gick åt mera mjöl vet jag inte kanske varmen fuktigheten har inget svar på det

men vill du ha mörkt bröd finns det på friendship för hyffsat pris var betydligt dyrar bara för några år sedan

tog med mig eget mjöl när jag hade festen hos skrapis till tårtan han bara titta på mig det finns här dumt att ta från sverige

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

varför det gick åt mera mjöl vet jag inte kanske varmen fuktigheten har inget svar på det

men vill du ha mörkt bröd finns det på friendship för hyffsat pris var betydligt dyrar bara för några år sedan

tog med mig eget mjöl när jag hade festen hos skrapis till tårtan han bara titta på mig det finns här dumt att ta från sverige

Precis,vi behöver inte ens åka in till Surin för att handla det utan det finns t.o.m i byhålan Sikhuraphum

ps. vetemjöl alltså

ps2. så bara för att Farang inte hittat det så betyder det inte att det inte finns,det riktiga Thailand är bra mycket större än farangs lilla värld i Pattaya

Ändrades av UbonBorge
Link to comment
Dela på andra sajter

Mjöl finns lite varstanns, så baka är lätt i LOS(om man har ugn...)

Om man inte har tillgång till ugn, då kan man väl ta med en sån där bakmaskin härifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

ps2. så bara för att Farang inte hittat det så betyder det inte att det inte finns,det riktiga Thailand är bra mycket större än farangs lilla värld i Pattaya

I Pattaya har jag hittat allt, utom vintersporter och gott bröd... i det riktiga Thailand har jag sett Pizza Slice på 7-Eleven, och bröd där är långt mer avlägset än i Pattis... Pözz Borge

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

men du har fortfarande inte sett broder tuk tuk,skulle inte ni drick öl den här helgen :drinks:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

I Pattaya har jag hittat allt, utom vintersporter och gott bröd... i det riktiga Thailand har jag sett Pizza Slice på 7-Eleven, och bröd där är långt mer avlägset än i Pattis... Pözz Borge

Och hur många dagar har du tillbringat utanför Pattaya totalt? är det mer en 15dygn? och att DU inte under dessa dygn har råkat på vetemjöl så betyder det alltså att det inte finns :D

PÖSS PÖSS Farang :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Var hittar man jäst :blink:

Där man hittar mjöl. Torrjäst vill säga. Ska finnas färsk till salu i en Foodland (nära Bangkapi om jag kommer ihåg rätt) men när vi kom dit var det slut. Har själv bakat både bröd och pizza i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

men du har fortfarande inte sett broder tuk tuk,skulle inte ni drick öl den här helgen :drinks:

Jo det skulle vi, men han fick förhinder...

Och hur många dagar har du tillbringat utanför Pattaya totalt? är det mer en 15dygn? och att DU inte under dessa dygn har råkat på vetemjöl så betyder det alltså att det inte finns :D

PÖSS PÖSS Farang :D

Jo för sjutton, är säkert mer än 15 dagar på bara dom senaste 2 resorna, blev för lång tid i både Krung Thep och Phuket där. Men enda goda med mackorna var påläggen... men nu vet jag Borge, vill jag ha en god macka så är det ju varken huvudstäderna eller turistorterna jag skall leta på, det är ju på landet. Frågan är bara var, har inte hittat riktigt bröd varken i Wichianburi, Prasat, Surin, Chiang Rai, Phayao, Surathani, Lopburi eller i. pözz

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det skulle vi, men han fick förhinder...

Jo för sjutton, är säkert mer än 15 dagar på bara dom senaste 2 resorna, blev för lång tid i både Krung Thep och Phuket där. Men enda goda med mackorna var påläggen... men nu vet jag Borge, vill jag ha en god macka så är det ju varken huvudstäderna eller turistorterna jag skall leta på, det är ju på landet. Frågan är bara var, har inte hittat riktigt bröd varken i Wichianburi, Prasat, Surin, Chiang Rai, Phayao, Surathani, Lopburi eller i. pözz

de senaste 2 var väl hälften av dina resor:D

ps. bara för att bussen tar en matpaus i en stad så har man inte sett hela stadens utbud ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

de senaste 2 var väl hälften av dina resor:D

ps. bara för att bussen tar en matpaus i en stad så har man inte sett hela stadens utbud ;-)

Fick tänka efter nu. så där ja... tänkt klart... blev två resor 2006 och 2 resor 2008 så... nej det var inte hälften...

ps. där bussarna stannat för matpause har jag inte ens brytt mig om att fundera över ;)

Ändrades av Farang

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det skulle vi, men han fick förhinder...

...

Haha, den dagen någon lyckas träffa BTT IRL blir den största sensationen någonsin på MPR.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, den dagen någon lyckas träffa BTT IRL blir den största sensationen någonsin på MPR.

Herr Chang har talat.

Det ryktas att han skulle dyka upp i Götet den 19:nde :whistle:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ryktas att han skulle dyka upp i Götet den 19:nde :whistle:

Vi sparar givetvis en plats på filten åt BTT! Och fru Chang ska tillaga BTTs favorit thairätt! 7-11 butiker längs Linnegatan är informerade om detta eventuella storfrämmande. Det kan till och med bli tal om extra öppethållande, och bekväma stolsdynor på stolarna utanför.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...