Jump to content
IGNORERAD

Asiatisk butik i Lund?


mikhay

Recommended Posts

Nu har jag flyttat till Lund och kan banne mig inte hitta någon asiatisk/thai-butik där jag kan inhandla de asiatiska livsmedel man numer behöver i sin matlagning. Nu menar jag inte skräpet man kan köpa på t ex ICA utan riktiga thai-grönsaker mm. Eller det ska visst finnas en "asiatisk" butik på Mårtenstorget som alla dock säger är väligt dyr. Har inte själv varit där och kollat - tänkte göra det idag. Jag vet också att det förut fanns en bakom stationen som numer verkar göras om till massageställe. Ska det vara så svårt att hitta thaimat i Lund. Restauranger finns det ju hyfsat gott om men var handlar inflyttade Noi och bihängande farang sin mat i Lund???

Malmö kryllar det ju av butiker runt Möllan men här finns ingen! Även lilla Eslöv har en butik och i Löberöd som typ har 2-3000 invånare (eller nåt sånt), har en. Men inget i Lund?

Är det någon som vet om det finns och i så fall var??? Helst inne i stan eller i närområdena så man inte behöver ta bilen och helst inte för dyr!

Kom igen Nonki mfl som ju borde veta - hjälp mig!

Denna tråd får även om ni vill användas för tips för butiker i andra städer/byar i Sverige men för min del vill jag mest veta angående Lund.

Tackar på förhand gör

Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Vad jag vet så är det bara det stället på Mårtenstorget som gäller. Har inte sprungit på någon annan. Dock inte varit inne där.

Annars får du allt ta dig till Malmö där utbudet är väldigt bra!

Jens heter jag och jag bor numera på Koh Samui..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Det finns numera ingen riktig Thai matbutik i Lund. Det fanns, precis som du säger, en bakom stationen, dvs på Byggmsätaregatan men den gick inte riktigkt bra så ägaren slog igen.

Den på Mårtenstorget tror jag inte är något att hänga i julgranen...

Thailändskorna med farangbihang åker alla in till Malmö och handlar där det finns gott om bujtiker att välja mellan.

På Möllevångstorget med kringliggande gator finns de flesta. En del är inte renodlate Thaibutiker men det mesta finns ändå. På Ystadgatan, alldeles om Hörnet finns en renodlad thaiaffär men jag har för mig att de är ganska dyra så man handlar i allmänhet i de andra.

Den jag och Chon handlade i var i allmänhet Asian Trading, belägen på torget. De har bra priser och bra sortiment och åtminstone några i personalen kan tala thai, även om de är kineser.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller sätta sig på ett Pågatåg och röra sig till Hbg borde väl funka för er också? :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo fast det blir ju ett jäkla åkande för lite grönsaker. Får väl ta antingen den som finns i Eslöv precis mittemot stationen (vilket ju blir enklast) och dessutom snabbast då det bara tar 10 min till Eslöv med tåget, eller passa på att ta de på Möllan i Malmö när man har vägarna förbi där. Tyvärr blir det rätt sällan. Får väl försöka hitta något thaifruntimmer annars som är villig att öppna butik i Lund så fixar ju det sig. Fast det är ju lite långsökt att bara för grönsakernas skull söka efter den rätta?! :dance1:

Ha det gott!!

Micke

PS Tack för svaren förresten. DS

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...