Jump to content
IGNORERAD

Beer Chang


Guest larbejo

Recommended Posts

Guest larbejo

Nyss hemkommen från Thailand,och testat beer Chang i vanlig ordning,men vilken chock! Det smakade inte gott,och inte de följande heller. Nu har jag inte testat massor av öl,men bara en Chang smakade som den skulle. Jag testade en Leo och en Chang samtidigt och tyvärr vann Leo! Jag kanske utvecklar detta i en reseskildring,men jag tror att de som senare reser till Thailand får en inte trevlig överaskning när det gäller beer Chang. En amatör gissning är att turismen minskar ,fabrikerna producerar samma mängd,massor med gammalt öl i Thailand just nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller också på och överger Changen, som flera av mina vänner här i Bangkok.

Beror inte på att den smakar illa, för jag har bara fått dålig Chang 1 gång och det var på en Engelsk restaurang på Koh Samui (kompisen blev svårt matförgiftad i samma restaurang)...

Orsaken till att flera överger Changen är bi"värk"ningarna, huvudvärk magvärk "Dagen efter", sen är den lite onödigt stark också, jag har funnit att jag hellre dricker 5-6 svagare öl än 3-4 Chang.

Changen kan vara bra att rivstarta en fylla med, men skall jag klara av att hålla mig vaken så måste jag växla till nåt 5%-igt.

Inte för att skryta, men jag mår som en prins idag trots att jag fick i mig 11 :drinks: stora Archa under gårdagen (JA, Archa e bättre än Chang), ingen värk i huvvet eller kass kista.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bara övergett "Changen" under dagtid och på mornarna. Anledningen är att jag blir så full.

Tar Leo då, sen blir det Chang, SangSom-Lippo och GT på kvällen :26:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med..Chang funkar om man vill ha en snabb återställare eller en snabb fylla..men tycker Tiger funkar bra annars,och Singha är ju inte så dum den heller..

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...