Jump to content
Amigo

Gratis är bäst!

Recommended Posts

Amigo

Hi.

Erbjuder t o r tågresa Södertälje syd 22. juni kl 14.13 till Göteborg C, return 27. juni kl 10.30 i första klass. Vill Du, får du bjuda på en middag eller lunch där nere.

Har även två st frukost voucher som kan ånjutas torsd 25. juni eller lördag morgon före 09,00 Clarion hotel Odin Göteborg. (Nu vet jag inte vad de har för frukost i dessa tider men kan återkomma senare vilken sortiment de har under korona tider.) Pm Ni kan alltså vara två st och jag blir den tredje. Kupongerna har jag haft nu i drygt halvt år o verkar inte vara till behov för mig själv så kanlika gärna ge bort dem, vet inte om de är gilltiga utan min närvaro? Tider för frukost kan ni kolla på deras hemsida: Clarion Collection® Hotel Odin -> Serviceutbud

• Ge karma 5
  • Fint 1

Amigo
2 minuter sedan, skrev KoratKalle:

Är det en kontaktannons?

Hur menar Du?

• Ge karma 2

KoratKalle
Precis nyss, skrev Amigo:

Hur menar Du?

Ja du skrev ju själv, jag kopierar in här====>  Ni kan alltså vara två st och jag blir den tredje

• Snurrigt 1
  • Haha 1

Tommy
Posted (edited)

Angående frukostarna, kan du, mer exakt berätta när vouchern gäller?

Torsdag eller Lördag innan 9, låter lite märkligt.

Med Vänlig Hälsning 

Edited by Tommy
  • Skål 1

KoratKalle
Precis nyss, skrev Tommy:

Angående frukostarna, kan du, mer exakt berätta när voucherna gäller?

Torsdag eller Lördag innan 9, låter lite märkligt.

Med Vänlig Hälsning 

De sista månaderna har jag fått hämta en frukostpåse+en mugg kaffe till frukost på svenska hotell.....

• Ojojoj 2
  • Tråkigt 2

Tommy
Precis nyss, skrev KoratKalle:

De sista månaderna har jag fått hämta en frukostpåse+en mugg kaffe till frukost på svenska hotell.....

Trist...

Jag uppskattar verkligen en bra Hotellfrukost buffé.

Vi har ibland klivit in på ett Hotell i Götet och köpt en frukostbuffé, brukar vara rimliga priser!

MVH

• Ge karma 1
  • Skål 1
  • Fint 1
  • Gilla 1

KoratKalle
Posted (edited)
10 minuter sedan, skrev Tommy:

Trist...

Jag uppskattar verkligen en bra Hotellfrukost buffé.

Vi har ibland klivit in på ett Hotell i Götet och köpt en frukostbuffé, brukar vara rimliga priser!

MVH

Buffe kan du nog glömma nu under coronatiderna, tyvärr. Ett kokt ägg och lite frukt kan man plocka med sig förutom påsen.

Edited by KoratKalle
  • Ojojoj 1
  • Tråkigt 1

Tommy
Posted (edited)
19 minuter sedan, skrev KoratKalle:

Buffe kan du nog glömma nu under coronatiderna, tyvärr

Hur tänker du nu?

Vi stängde ner Buffén på vårt Thaihak, inte på grund av regler, utan för att det var ett par riktigt dåliga dagar med få lunchgäster för nån månad sedan.

Buffén var stängd i 1 dag, sedan körde vi igång igen, våra stamgäster klagade, och riktlinjerna från FHM säger att Buffé är OK, om vi bara ser till att det inte uppstår trängsel bland kunderna.

Vi hade Kommunens "Miljö och hälsa" på en oannonserad inspektion i förra veckan (de talar aldrig om när de tänker komma, och det är helt logiskt).

Inga problem alls.

Så varför skall jag glömma en Hotellfrukost?

MVH

Edited by Tommy
  • Ge karma 1
  • Ojojoj 1
  • Fint 2

KoratKalle

Och jag skulle inte bli förvånad om vissa hotell kommer fortsätta med frukostpåse istället för buffe även efter coronan, det kapar säkert en hel del i personalkostnaden på småhotellen

• Ojojoj 2

Tommy
1 minut sedan, skrev KoratKalle:

Och jag skulle inte bli förvånad om vissa hotell kommer fortsätta med frukostpåse istället för buffe även efter coronan, det kapar säkert en hel del i personalkostnaden på småhotellen

Jo, det är nog helt sant.

MVH

• Tråkigt 1

KoratKalle
1 minut sedan, skrev Tommy:

Hur tänker du nu?

Vi stängde ner Buffén på vårt Thaihak, inte på grund av regler, utan för att det var ett par riktigt dåliga dagar med få lunchgäster för en månad sedan.

Buffén var stängd i 1 dag, sedan körde vi igång igen, våra stamgäster klagade, och riktlinjerna från FHM säger att Buffé är OK, om vi bara ser till att det inte uppstår trängsel bland kunderna.

Vi hade Kommunens "Miljö och hälsa" på en oannonserad inspektion i förra veckan (de talar aldrig om när de tänker komma, och det är helt logiskt).

Inga problem alls.

Så varför skall jag glömma en Hotellfrukost?

MVH

Fråga inte mig, ställ frågan till ansvarig personal på de olika hotellkedjorna, hur skall jag kunna veta hur de tänker....

• Fint 2

Amigo
Posted (edited)

Frukost innan corona Hotel PanoramaIMG_20190814_090410.thumb.jpg.1ee31935d5c42c8d1db850d7e3437931.jpg

Efter corona utbråttet.

IMG_20200319_065414.thumb.jpg.71d4131acefa88b90d45fd5b5640eeca.jpg

Fick kupongen för ostädat rum när jag var där, tror det var före jul 2019 o de går ju ut strax, ok om två månader.

Edited by Amigo
  • Ge karma 1
  • Ojojoj 2
  • Fint 1

Tommy
Posted (edited)
37 minuter sedan, skrev Amigo:

Torsdag ska jag var på Sahlgrenska kl 9.45 för prover o test. Lördag avgår tåget 10.30 visserligen brevid hotellet men iallafall ska jag med.

Torsdag slutar frukost 09.30 o lörd 11.00 andra kan ju fortsätta med frukost även när jag avgått för checkout.

KalleKorat, även om Du är kåt på mig så är det bara en vänlig handräckning utan krav på motprestation. Jag är en torr gammal gubbe som triv med kvinnor i intimt förhållande. Man behöver inte göra sig rolig på allt. Ha det bra.

frukkost_odin.JPG

brekkari_voucher.jpg

Verkar som att Hotell Panorama är stängt, tom 09 08 20 (jag antar att det betyder tom 2020-08-09, men är osäker).

https://www.nordicchoicehotels.se/hotell/sverige/goteborg/quality-hotel-panorama/ så jag är osäker på vad som gäller???

I vilket fall som helst tack för erbjudandet, men jag har vil inte blocka nån annan eftersom jag inte vet vilka dagar det gäller...

Inte ens IKEA vågar köra buffé-brunch för tillfället, kan vara på grund av risken för "folksamlingar över 50 pers" men 1000 pers i resten av varuhuset passerar tydligen myndigheternas granskning? Svårt att fatta.

EDIT:

OK,  såg vad du skrev nyss, men passar.

MVH

Edited by Tommy
  • Tråkigt 1