Jump to content

Vem mördade Olof Palme

Bananen

Vem mördade Olof Palme  

65 members have voted

1. 1. Vem var det som mördade Palme?

• Christer Pettersson
      13
    • Skandiamannen
      13
    • En polis
      13
    • Craig Williamson (sydafrikaspåret)
      7
    • Pkk spåret
      1
    • Ingen av de ovanstående, för det var nämnligen?
      18

Recommended Posts

Jed

Kommer det inte finnas några ovedersägliga bevis, kommer nog konspirationsteorierna med tillhörande "privatspanare" fullkommligt explodera på internet, i media etc.  

• Haha 3
  • Replies 116
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Wanchai

9

• spooncreek

8

• Soengsang

7

• Nicholas

6

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jag lutar åt att det var Stig men jag är inte övertygad. Var det Stig är jag dock 100% säker på att han inte var ensam så jag har oerhört svårt att känna att mordet på något sätt skulle vara uppklarat

Anders Tegnell...

Posted Images

spooncreek
58 minuter sedan, skrev Jed:

Kommer det inte finnas några ovedersägliga bevis, kommer nog konspirationsteorierna med tillhörande "privatspanare" fullkommligt explodera på internet, i media etc.  

Swebbtv har enligt obekräftade uppgifter redan planerat för extrasändningar resten av månaden. En privatspanare per dag, en timme per intervju. 😉

• Ge karma 1
  • Haha 4
Wanchai
36 minuter sedan, skrev spooncreek:

Swebbtv har enligt obekräftade uppgifter redan planerat för extrasändningar resten av månaden. En privatspanare per dag, en timme per intervju. 😉

Tur att någon vill använda olika informationskanaler och inte de redan betrodda, som man vet säger rätt saker.

Mångfald är bra.

Tänk om SVT ville belysa med att bjuda in alla samma!

Ser man historiskt på detta så tillät SVT många privatspanare, t.ex Ebbe Carlsson, iofs alla från rätt håll.

• Ge karma 1
Wanchai
9 timmar sedan, skrev norris55:

Tror också att det var Lisbeth. Ingen kollade väl vad hon hade i handväskan....

En massagestav och en pistol?

• Fint 1
  • Haha 1
spooncreek
5 minuter sedan, skrev Wanchai:

Tur att någon vill använda olika informationskanaler och inte de redan betrodda, som man vet säger rätt saker.

Mångfald är bra.

Tänk om SVT ville belysa med att bjuda in alla samma!

Ser man historiskt på detta så tillät SVT många privatspanare, t.ex Ebbe Carlsson, iofs alla från rätt håll.

SVT is da shit! Bättre valuta än så kan man inte få för sina skattepengar. 😉

• Snurrigt 1
  • Haha 1
B747

Inte fan var det ett parkbänksfyllo från Sollentuna som fimpade Palme.

Såg en dokumentär från Ryssland för många år sedan där dom intervjuade fd KGB gubbar,och dom skrattade när dom fick frågan om det var Pettersson.

• Ge karma 6

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

spooncreek
33 minuter sedan, skrev B747:

Inte fan var det ett parkbänksfyllo från Sollentuna som fimpade Palme.

Såg en dokumentär från Ryssland för många år sedan där dom intervjuade fd KGB gubbar,och dom skrattade när dom fick frågan om det var Pettersson.

Hoppas inte de före detta KGB-gubbarna i sin tur satt på en en rysk parkbänk och drack Jeltsinvodka. 😉.

Skämt åsido, jag håller med dig, parkbänksfyllot från Sollentuna känns fortsatt jävligt osannolik. Men snart slipper vi spekulera, en god natts sömn och sedan får vi veta vem det var...

• Fint 1
B747
1 minut sedan, skrev spooncreek:

Hoppas inte de före detta KGB-gubbarna i sin tur satt på en en rysk parkbänk och drack Jeltsinvodka. 😉.

Skämt åsido, jag håller med dig, parkbänksfyllot från Sollentuna känns fortsatt jävligt osannolik. Men snart slipper vi spekulera, en god natts sömn och sedan får vi veta vem det var...

Jag tvivlar....men hoppas naturligtvis.

• Ge karma 1
  • Fint 1

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Kötthandlarn

Jag skall skingra mörkret åt er........

Det var jag.....

Knappt två månader efter att jag fyllde 14 år fick jag en idé.......

Om jag inte kan bli känd, så kan jag bli ökänd........

Tog tåget upp till Stockholm som jag inte ens hade besökt vid den åldern och letade rätt på honom.......:rotfl:

• Ojojoj 4
  • Haha 2

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Swippe
2 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning:

Jag tror att vi aldrig får veta sanningen om vad som hände.

Om jag minns rätt så sade någon pundarpolare till Petterson att han inte var inne i stan den kvällen.

Sen kan man ju undra hur mkt denna Palmeutredning kostat skattebetalarna.

Jag minns väl hur det såg ut i Sthlm den kvällen när jag kom med lastbilen 00.30.

Har aldrig sett så många blåjlus i farten som då.

Att Palme dog betydde inte så mkt för mig .

Min pappa  dog samma natt och det var jobbigare.

Då kan du sluta undra för jag läste i Kvällsblaskan igår att det kostat 500 miljoner kr 😮 

• Snurrigt 2

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Nicholas
17 hours ago, Koh Changer said:

Palme var insyltad i mycket skit bakom kulisserna. Så det finns ett antal anledningar han skulle kunna tänkas bli mulad. Boforsaffären på mer än 8 miljarder, där Bofors betalade mutor på 260 miljoner via Schweiz, eller kanske Iran-Contras affären där Palme spelade under täcket och stödde sandinisterna via Cuba. Palmes högra hand Pierre Schori flög ogenerat resväskor fyllda med dollar till Fidel Castro i kraft av sin diplomatstatus.Han la sin stora kroknäsa i mycket som han inte hade att göra med, Det är många stora länder som hade ett ont öga till honom, med all rätt. Så frågan vem som fimpade han är nog ointressant, däremot vem gav order om det? 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Carl-Fredrik_Algernon

Bananen
3 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning:

Jag tror att vi aldrig får veta sanningen om vad som hände.

Om jag minns rätt så sade någon pundarpolare till Petterson att han inte var inne i stan den kvällen.

Sen kan man ju undra hur mkt denna Palmeutredning kostat skattebetalarna.

Jag minns väl hur det såg ut i Sthlm den kvällen när jag kom med lastbilen 00.30.

Har aldrig sett så många blåjlus i farten som då.

Att Palme dog betydde inte så mkt för mig .

Min pappa  dog samma natt och det var jobbigare.

Polisens totala kostnad för Palmeutredningen är 550 miljoner kronor.

Lite andra siffror.

Totalt har 133 personer erkänt dådet.

Över 87 000 personer förekommer i utredningen.

Det skulle ta nio år att läsa igenom allt material i Palmeutredningen.

10 225 personer är hörda.

Vill man fördjupa sig i utredningen så har Dan hörning en pod med 231 avsnitt att lyssna på.

https://poddtoppen.se/podcast/1086387447/palmemordet

• Ge karma 4
  • Fint 2

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

ReKa

Låter ju osannolikt att ett vapen är funnet.Hade jag skjutit nån hade jag kapat vapnet i små bitar, och sen slängt bitarna i olika hav och sjöar.

Men hoppas dom lägger ner utredningen iaf, kostar pengar och jag skiter i vem som mulade Palme.

• Ge karma 1
Batting

Ja inte var det jag.
Jag har ju min handel och vandel, och det ena med det fjärde.

Alarik
10 timmar sedan, skrev Bananen:

Totalt har 133 personer erkänt dådet.

12 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Det var jag.....

134

Chrille Columbus

Jag tror mest på ett modifierat Sydafrikaspår men jag tror inte att south african Institute of maritime research   åkt till kalla Sverige men att motsvarande organisation i Sverige ligger bakom mordet och har haft hjälp av Sydafrika. 

Edited by Chrille Columbus
Syntax error☕

Zapf Chancery när du tröttnat på att irritera  folk med comic sans.

Peolito

Tänk om det var foten som mördade Olof. Han var avundsjuk på Olof´s kärleksaffärer och ville hämnas genom att sätta på Lisbeth i tvåan. Bara en tanke som slog mig just nu.

• Snurrigt 1
  • Tråkigt 1
  • Haha 6
Tallviking

Första tanken jag fick i huvudet när jag fick höra på morgonnyheterna 1986 att han var död var att detta är gjort av en udda människa som hamnat på sned i samhället och hatat Palme som företrädare för "etablissemanget" och den han riktat sitt hat mot.

När han sedan råkat få se honom på stan, råkat vara beväpnad och kanske berusad/påverkad har han tagit ut sitt hat och skjutit Palme

Få se om min initiala tanke stämmer !?

• Ge karma 1

Being nice is overrated - Garfield

Enis

Fiasko om man har foliehatt

/Enis

• Ge karma 1

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Tallviking

Stig Engström, Skandiamannen, pekas i dag ut som den person som mördade statsminister Olof Palme, av chefsåklagare Krister Petersson.

– Eftersom Stig Engström är avliden kan jag inte väcka åtal eller hålla förhör, säger Krister Petersson under dagens pressträff.
Expressens Fredrik Sjöshult säger att beskedet är väntat. 

Under åren har 788 vapen provskjutits, men det är enligt Nationellt Forensiskt Centrum omöjligt att koppla rätt vapen till kulorna.

– Det är så få spår på dem att det inte ens går att säga att kulorna är utskjutna av samma vapen, säger spaningsledare Hans Melander.

Chefsåklagare Krister Petersson meddelar att förundersökningen nu läggs ned.

• Ge karma 2

Being nice is overrated - Garfield

Amigo

Det var svagt o en besvikelse, trodde han skulle komma med nåt konkret. Bara antaganden. Liksom GW, sågar även jag hela föreställningen. De vill bara avskriva ärendet o punkt.

• Ge karma 5

--- Karma är garanterat---