Jump to content

Vem mördade Olof Palme

Bananen

Vem mördade Olof Palme  

65 members have voted

1. 1. Vem var det som mördade Palme?

• Christer Pettersson
      13
    • Skandiamannen
      13
    • En polis
      13
    • Craig Williamson (sydafrikaspåret)
      7
    • Pkk spåret
      1
    • Ingen av de ovanstående, för det var nämnligen?
      18

Recommended Posts

Bananen
Posted (edited)

Dom verkar ha hittat mordvapnet nu, så vem tror ni mördade eller låg bakom mordet på Olof Palme?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/g7b6r9/aftonbladet-erfar-att-regeringen-informerats-de-har-mordvapnet

Edited by Bananen
  • Ge karma 2

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

• Replies 116
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Wanchai

9

• spooncreek

8

• Soengsang

7

• Nicholas

6

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jag lutar åt att det var Stig men jag är inte övertygad. Var det Stig är jag dock 100% säker på att han inte var ensam så jag har oerhört svårt att känna att mordet på något sätt skulle vara uppklarat

Anders Tegnell...

Posted Images

frogfish

Jäkligt spännande iaf. Som historienörd ser jag fram mot avslöjandet.

Är ju upplagt för en riktig bomb, eller ett stort antiklimax.....

• Ge karma 3
Enis

Ja måtte de kunna knyta ihop säcken i detta ärende nu....

/Enis

• Ge karma 1
  • Fint 1

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Nicholas

Gissar Skandiamannen.

Efter allt (S)chabel av Ingvar Carlsson, Anna-Greta Leijon, Hans Holmer, Ebbe Carlsson et al.

Tar många år att få ordning på (S)chabel.

Synd att inte ordinare polis fick lösa det där och då.

• Ge karma 2
Jed

Eller så kan dom inte "knyta ihop säcken"! och kommer med någon sorts nödlösning som ingen tror på :sure:. Men dom vill avsluta utredningen nu. 

• Ge karma 5
stefan5300

Det var nog Richard Kuklinski.

• Ge karma 1

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

audirs2

Fanns någon finne åxå som var misstänkt, tror han hette Urho Kekkonen!

• Tråkigt 1
  • Haha 2

Sju år i folkskola, det du! Helvete, nu har adhdn tagit slut, vad skall man skylla på nu då?

Bananen
11 minuter sedan, skrev audirs2:

Fanns någon finne åxå som var misstänkt, tror han hette Urho Kekkonen!

Finlands president 1956–1982, nja, då tror jag nog mer på att det var någon polis inblandad i det hela..

• Ge karma 3

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Siamkap

Svårt att hitta en mördare på ett mord som inte begåtts

• Ge karma 1
  • Snurrigt 1

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Swippe

För att det ska anses vara löst så får man väl säga att de måste ha tillräckliga bevis som skulle ha hållit i en rättegång för att sätta dit någon för mordet och då krävs det:

1: Någon som med bestämdhet kan peka ut mördaren

2: Mordvapnet med den utpekade mördarens DNA på.

Lisbeth Palme har redan pekat ut Christer Pettersson och han blev ju till slut friad i Hovrätten, hade man däremot haft mordvapnet där och då med hans DNA eller fingeravtryck som man gick efter på den tiden så hade han garanterat blivit fälld.

Så egentligen så finns det bara en person man med säkerhet skulle kunna sätta fast för mordet och det är Christer Pettersson. Hade Skandiamannen levt och man hittat hans DNA på mordvapnet så hade hans advokat fått han friad genom att åberopa att Lisbeth pekat ut en helt annan person som mördaren och att Skandiamannen bara hållit i vapnet vid ett annat tillfälle och därför så fanns hans DNA på det. Ett annat viktigt vittne som sett mördaren, han som kallades "Chevamannen" säger med bestämdhet att det INTE var Skandiamannen han såg springa iväg efter mordet på Palme, även detta vittne skulle så klart användas av Skandiamannens försvar. Så även om det är Skandiamannens DNA på mordvapnet så hade han aldrig blivit fälld för mordet på Palme.

• Ge karma 1

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Captain Morgan

Det var SÄPO som knäppte gubben. Han var livsfarlig för vårt lands framtid med kompisar som Salvador Allende, Korea-Kim, Castro, Mugabe och Ho Chi Min. 

• Ge karma 1
ragson
2 timmar sedan, skrev Swippe:

För att det ska anses vara löst så får man väl säga att de måste ha tillräckliga bevis som skulle ha hållit i en rättegång för att sätta dit någon för mordet och då krävs det:

1: Någon som med bestämdhet kan peka ut mördaren

2: Mordvapnet med den utpekade mördarens DNA på.

Lisbeth Palme har redan pekat ut Christer Pettersson och han blev ju till slut friad i Hovrätten, hade man däremot haft mordvapnet där och då med hans DNA eller fingeravtryck som man gick efter på den tiden så hade han garanterat blivit fälld.

Så egentligen så finns det bara en person man med säkerhet skulle kunna sätta fast för mordet och det är Christer Pettersson. Hade Skandiamannen levt och man hittat hans DNA på mordvapnet så hade hans advokat fått han friad genom att åberopa att Lisbeth pekat ut en helt annan person som mördaren och att Skandiamannen bara hållit i vapnet vid ett annat tillfälle och därför så fanns hans DNA på det. Ett annat viktigt vittne som sett mördaren, han som kallades "Chevamannen" säger med bestämdhet att det INTE var Skandiamannen han såg springa iväg efter mordet på Palme, även detta vittne skulle så klart användas av Skandiamannens försvar. Så även om det är Skandiamannens DNA på mordvapnet så hade han aldrig blivit fälld för mordet på Palme.

Japp...Pettersson är det. 

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

janne_h

Var inte Christer Pettersson, och skandiamannen polare? 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

hasseryd

Blir nog ett antiklimax och dom nu har bindande bevis mot Krille Pettersson  

norris55
1 timme sedan, skrev Wanchai:

Det var Lisbeth Palme för alla andra kvinnor.

Tror också att det var Lisbeth. Ingen kollade väl vad hon hade i handväskan....

• Ge karma 1
  • Haha 5

Skickat från en Galaxy S 20 Ultra, så de så...

Wangthong

Nu har nyheterna spekulerat i flera veckor, vem och vad de kommer att säga på onsdag.

Verkar som nyheterna inte har några nyheter och därför bara spekulerar.

• Fint 1
Soengsang

Garderar 

Troligast

49D4DBDA-7A5E-4D22-8902-57E34C00248B.jpeg.3df70a39cab3380d8466c4005a95bd7e.jpeg

Eller

AD023687-A85B-48B9-8BFA-BF5FE16C4D84.jpeg.3732076cb7d2d55131400bc210baf4b8.jpeg

• Ge karma 1

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Amigo

Ingen av dem på riktigt. Men är glad om lösning finns o ärendet kan avskrivas.

• Fint 2

--- Karma är garanterat---

John Khonken

Min känsla är som vanligt. Ville man egentligen hitta mördaren. Svaret för mig är nej. Då är frågan varför. Alldeles för många slumpar för att vara korrekt.

• Ge karma 1
  • Fint 2