Jump to content
IGNORERAD

Vem mördade Olof Palme

Bananen

Vem mördade Olof Palme  

71 röster

1. 1. Vem var det som mördade Palme?

• Christer Pettersson
      14
    • Skandiamannen
      13
    • En polis
      13
    • Craig Williamson (sydafrikaspåret)
      7
    • Pkk spåret
      1
    • Ingen av de ovanstående, för det var nämnligen?
      23

Recommended Posts

2 minutes ago, Jive said:

Att jämföra Palme med dagens språkrör är som att jämföra atombomben med en kinapuff.

Jag förstår inte ditt inlägg; har någon jämfört Palme med ett språkrör? Och om någon skulle ha gjort det; förändrar det faktumet att man i civiliserade länder inte skjuter folkvalda?

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

• Svar 148
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Nicholas

11

• spooncreek

10

• Wanchai

10

• Alarik

9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

15 minuter sedan, skrev Atom:

Jag förstår inte ditt inlägg; har någon jämfört Palme med ett språkrör? Och om någon skulle ha gjort det; förändrar det faktumet att man i civiliserade länder inte skjuter folkvalda?

Det är klart att det inte gör.

Det var bara mitt palmehat som poppade upp, när du nämnde honom.  

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

2 hours ago, Atom said:

Jag var för ung för att ha någon uppfattning om Palme medans han var i livet men så här i efterhand så ogillar jag både hans politik och hans person. 

Han var dock vår valde statsminister och i civiliserade länder så röstar man bort ledare man inte gillar, man skjuter dem inte. Att uttrycka gillande, eller ens förståelse, för att någon skjuter en folkvald ledare övergår mitt förstånd och är det inte kriminellt så borde det vara det.

Jag ogillar starkt politiken från Löfven, Dadgostar, Åkesson och vilka nu de senaste språkrören är; några av dem verkar dessutom väl korkade och/eller otrevliga. Om någon dåre skulle skjuta dem så skulle jag dock bli ordentligt upprörd. 

Att inte förbehållslöst fördöma våld mot folkligt valda tyder på ett oerhört talibanskt tänkande och något alla som aldrig knullat en get eller gått minst 4 år i skolan borde avstå från.

När det gäller Wanchai, så är det inte förvånande att han tycker att den/de som mördade Palme gjorde något bra och agerade i nationens intresse, som han uttryckte det nu i sitt senaste inlägg. Han har uttryckt sig så förr och kommer att göra det igen. Kanske kan ursäktas, om man är på bra humör, med att  han har en diagnos.

En del andra i tråden som snurrar farligt nära att tycka detsamma har dock inte samma möjlighet till försvar. Trist är det.

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

När det gäller Wanchai, så är det inte förvånande att han tycker att den/de som mördade Palme gjorde något bra och agerade i nationens intresse, som han uttryckte det nu i sitt senaste inlägg. Han har uttryckt sig så förr och kommer att göra det igen. Kanske kan ursäktas, om man är på bra humör, med att  han har en diagnos.

En del andra i tråden som snurrar farligt nära att tycka detsamma har dock inte samma möjlighet till försvar. Trist är det.

Jag såg ett program på Swebbtv häromdan, där en kille (kommer inte ihåg namnet) fick lägga fram sin story hur det gick till när Palme "mördades", eller som han påstod - inte mördades.

Han har också givit ut en bok som beskriver vad som hände ( enligt honom).

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Jive:

Jag såg ett program på Swebbtv häromdan, där en kille (kommer inte ihåg namnet) fick lägga fram sin story hur det gick till när Palme "mördades", eller som han påstod - inte mördades.

Lär vara Claes Hedberg

Enligt Claes Hedberg var det i själva verket skådespelaren Jan-Olof Strandberg som förklädd till Olof Palme föll ihop på Sveavägen.

Boken heter: "En oväntad vändning"

Dela på andra sajter

23 minutes ago, Jive said:

12 minutes ago, Alarik said:

Lär vara Claes Hedberg

Enligt Claes Hedberg var det i själva verket skådespelaren Jan-Olof Strandberg som förklädd till Olof Palme föll ihop på Sveavägen.

Boken heter: "En oväntad vändning"

Jo, Palmemordets så kallade  privatspanare är ju som en dumskallarnas sammansvärjning så jag är inte ett dugg förvånad. Men jag förstår inte vad det har med mitt inlägg att göra?

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jo, Palmemordets så kallade  privatspanare är ju som en dumskallarnas sammansvärjning så jag är inte ett dugg förvånad. Men jag förstår inte vad det har med mitt inlägg att göra?

Jag skulle ju givetvis inte ha klickat på "citera".

Kan du förlåta mig?

Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev spooncreek:

Eftersom du nu citerade mig - så svarade jag på Jives inlägg och inte på ditt.

Dela på andra sajter

Palme tyckte inte om uteserveringar. 

Det fanns inte på 80talet i Stockholm. 

Sossar gillar inte sånt.

Passar inte betonghäckar. 

Fri radio och tv motarbetade Palme oxå. 

Stenbeck var enemy of the state. 

Hyllningstelegramen till Honecker var legio. 

Lätt att glömma vår bakgrund i öststatsblocket.

Dela på andra sajter

Olof Palme erkände och samarbetade med palestina. Det var ett av hans viktigaste hjärtefråga.

Vem kunde tyckas vara mest emot detta??  Jag tänker inte nämna det förbjudna. 

Men jag kan nämda det vad dom som bor och har bott i Palestina och vad som Arafat. Menade.

OBS. Jag vet ingenting. Detta är bara hörsegen.

Dom är helt övertygade att det var Mussad.

Dela på andra sajter

Något som förvånar mig är sönerna Palmes reaktion.
Först säger de sig vara säkra på att Christer Pettersson är mördaren, "Jo mamma har pekat ut honom, och då är det han", eller något sådant.
Sedan när Palmegruppen anklagar Stig Engström för dådet så köper de det rakt av, "Jo men, det var säkert han!"....!?
Det känns på något vis lite repeterat...   :76: 

Ändrades av Batting
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev BanFang:

Olof Palme erkände och samarbetade med palestina. Det var ett av hans viktigaste hjärtefråga.

Vem kunde tyckas vara mest emot detta??  Jag tänker inte nämna det förbjudna. 

Men jag kan nämda det vad dom som bor och har bott i Palestina och vad som Arafat. Menade.

OBS. Jag vet ingenting. Detta är bara hörsegen.

Dom är helt övertygade att det var Mussad.

Fullt möjligt!

Och det hade ju inte vart första gången israeliterna mördade en svensk...

Jag menar förstås mordet på Folke Bernadotte 1948 https://popularhistoria.se/samhalle/brott-straff/mordet-pa-folke-bernadotte

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Bättre än så har kan vi. Lätt offer tyvärr.

Vid 1:57 i youtuben, säger Christer Pettersson vad jag tror...

"Vem tror du kan ha haft motiv att mörda Palme?"

Pettersson "Hans fru kanske"

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Captain Morgan
18 hours ago, Atom said:

Jag var för ung för att ha någon uppfattning om Palme medans han var i livet men så här i efterhand så ogillar jag både hans politik och hans person. 

Han var dock vår valde statsminister och i civiliserade länder så röstar man bort ledare man inte gillar, man skjuter dem inte. Att uttrycka gillande, eller ens förståelse, för att någon skjuter en folkvald ledare övergår mitt förstånd och är det inte kriminellt så borde det vara det.

Jag ogillar starkt politiken från Löfven, Dadgostar, Åkesson och vilka nu de senaste språkrören är; några av dem verkar dessutom väl korkade och/eller otrevliga. Om någon dåre skulle skjuta dem så skulle jag dock bli ordentligt upprörd. 

Att inte förbehållslöst fördöma våld mot folkligt valda tyder på ett oerhört talibanskt tänkande och något alla som aldrig knullat en get eller gått minst 4 år i skolan borde avstå från.

För att enkelt förstå vem Olof Palme verkligen var kan man begrunda vilka hans vänner var på den globala arenan, Robert Mugabe, Salvador Allende, Fidel Castro & Co. 

Dela på andra sajter

Det har gått ett år sedan Palmeutredningen lades ner men fortfarande jobbar fem jurister på heltid hos polisen för att hantera förfrågningar om att ta del av de allmänna handlingarna  rapporterar Sveriges Radio Ekot..

Totalt har polisen tagit emot 900 förfrågningar, och vid varje förfrågan måste de göra en sekretessprövning för att skydda enskilda som förekommer i utredningen.

Dela på andra sajter

• 2 månader senare...

Nyligen utlämnade dokument visar att en hemlig Säpo-operation kallad ”Cosi fan tutte” pågick i centrala Stockholm samma natt som statsminister Olof Palme mördades, berättar skribenten Jan Almäng i Kvartal. 

Det framkommer av ett PM som skrevs över två år efter dådet. 

Operationens syfte är höljt i dunkel och regeringen har nekat Jan Almäng att få ut handlingarna kring den. 

– Det som har påståtts av Palmeutredningen förut spricker nu i viktiga avseenden, säger journalisten och författaren Gunnar Wall.

Dela på andra sajter

On 2021-08-21 at 12:20, skrev Jive:

Att jämföra Palme med dagens språkrör är som att jämföra atombomben med en kinapuff.

Är inte heller någon beundrare av Palme (milt sagt). Men han var en otroligt skicklig agitator med ett skarpt intellekt. Det kan man inte säga om dagens språkrör. Att jämföra Palme och dagens språkrör är en i mitt tycke omöjlig uppgift. Men atombomben och kinapuff visar väl hur långt de är ifrån varandra. Fast den skada som dagens språkrör kan tillfoga Sverige är nog i samma magnitud som den Palme kunnat tillfoga. 

Detta säger kanske mer om Sveriges väljare än hur språkrören egentligen är!

Dela på andra sajter

......

Ändrades av hobbe
Såg inte att du citerat någon ,sorry my bad

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Dela på andra sajter

7 hours ago, Wangthong said:

Är inte heller någon beundrare av Palme (milt sagt). Men han var en otroligt skicklig agitator med ett skarpt intellekt. Det kan man inte säga om dagens språkrör. Att jämföra Palme och dagens språkrör är en i mitt tycke omöjlig uppgift. Men atombomben och kinapuff visar väl hur långt de är ifrån varandra. Fast den skada som dagens språkrör kan tillfoga Sverige är nog i samma magnitud som den Palme kunnat tillfoga. 

Detta säger kanske mer om Sveriges väljare än hur språkrören egentligen är!

Dagens språkrör vill ingenting. 

Dom vill bara sitta på sina poster. 

Hur går det för Fridolin, lyckas han få nån ambassadörstjänst nån gång? 

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
4 minuter sedan, skrev Nicholas:

Dagens språkrör vill ingenting. 

Dom vill bara sitta på sina poster. 

Hur går det för Fridolin, lyckas han få nån ambassadörstjänst nån gång? 

Nä, Fridolin gjorde det enda ärliga, som är svårt att finna hos andra politiker......

Inte för att jag gillade honom, eller MP:s politik men hade ju ändå ryggraden att gå tillbaka till sitt gamla yrke (lärare) och inte suga ut riksdagspension i allt tid och evighet......

Där fick jag en smula respekt för honom......

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

6 minutes ago, Kötthandlarn said:

Nä, Fridolin gjorde det enda ärliga, som är svårt att finna hos andra politiker......

Inte för att jag gillade honom, eller MP:s politik men hade ju ändå ryggraden att gå tillbaka till sitt gamla yrke (lärare) och inte suga ut riksdagspension i allt tid och evighet......

Sant. 

Han har gjort lite trevare dock. 

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Undra om han inte gjorde en missräkning där. Tror att han trodde att han skulle få medlidande, sympatier och erbjudanden om han gick tillbaka till sitt gamla jobb. Men naturligtvis har jag ingen aning om hur han egentligen tänkt, kan tom. vara att han verkligen är rakryggad.

Dela på andra sajter

9 minutes ago, Wangthong said:

Undra om han inte gjorde en missräkning där. Tror att han trodde att han skulle få medlidande, sympatier och erbjudanden om han gick tillbaka till sitt gamla jobb. Men naturligtvis har jag ingen aning om hur han egentligen tänkt, kan tom. vara att han verkligen är rakryggad.

"regeringens särskilda utredare i skolbiblioteksfrågan, Gustav Fridolin"

Han är där och gnager på ett litet ben. 

Verkar som han inte behöver jobba. 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...