Jump to content
IGNORERAD

Vem mördade Olof Palme

Bananen

Vem mördade Olof Palme  

71 röster

1. 1. Vem var det som mördade Palme?

• Christer Pettersson
      14
    • Skandiamannen
      13
    • En polis
      13
    • Craig Williamson (sydafrikaspåret)
      7
    • Pkk spåret
      1
    • Ingen av de ovanstående, för det var nämnligen?
      23

Recommended Posts

Dom verkar ha hittat mordvapnet nu, så vem tror ni mördade eller låg bakom mordet på Olof Palme?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/g7b6r9/aftonbladet-erfar-att-regeringen-informerats-de-har-mordvapnet

Ändrades av Bananen

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

• Svar 148
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Nicholas

11

• spooncreek

10

• Wanchai

10

• Alarik

9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jäkligt spännande iaf. Som historienörd ser jag fram mot avslöjandet.

Är ju upplagt för en riktig bomb, eller ett stort antiklimax.....

Dela på andra sajter

Ja måtte de kunna knyta ihop säcken i detta ärende nu....

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Gissar Skandiamannen.

Efter allt (S)chabel av Ingvar Carlsson, Anna-Greta Leijon, Hans Holmer, Ebbe Carlsson et al.

Tar många år att få ordning på (S)chabel.

Synd att inte ordinare polis fick lösa det där och då.

Dela på andra sajter

Eller så kan dom inte "knyta ihop säcken"! och kommer med någon sorts nödlösning som ingen tror på :sure:. Men dom vill avsluta utredningen nu. 

Dela på andra sajter

Fanns någon finne åxå som var misstänkt, tror han hette Urho Kekkonen!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev audirs2:

Fanns någon finne åxå som var misstänkt, tror han hette Urho Kekkonen!

Finlands president 1956–1982, nja, då tror jag nog mer på att det var någon polis inblandad i det hela..

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

Svårt att hitta en mördare på ett mord som inte begåtts

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Dela på andra sajter

För att det ska anses vara löst så får man väl säga att de måste ha tillräckliga bevis som skulle ha hållit i en rättegång för att sätta dit någon för mordet och då krävs det:

1: Någon som med bestämdhet kan peka ut mördaren

2: Mordvapnet med den utpekade mördarens DNA på.

Lisbeth Palme har redan pekat ut Christer Pettersson och han blev ju till slut friad i Hovrätten, hade man däremot haft mordvapnet där och då med hans DNA eller fingeravtryck som man gick efter på den tiden så hade han garanterat blivit fälld.

Så egentligen så finns det bara en person man med säkerhet skulle kunna sätta fast för mordet och det är Christer Pettersson. Hade Skandiamannen levt och man hittat hans DNA på mordvapnet så hade hans advokat fått han friad genom att åberopa att Lisbeth pekat ut en helt annan person som mördaren och att Skandiamannen bara hållit i vapnet vid ett annat tillfälle och därför så fanns hans DNA på det. Ett annat viktigt vittne som sett mördaren, han som kallades "Chevamannen" säger med bestämdhet att det INTE var Skandiamannen han såg springa iväg efter mordet på Palme, även detta vittne skulle så klart användas av Skandiamannens försvar. Så även om det är Skandiamannens DNA på mordvapnet så hade han aldrig blivit fälld för mordet på Palme.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Dela på andra sajter

Koh Changer

Palme var insyltad i mycket skit bakom kulisserna. Så det finns ett antal anledningar han skulle kunna tänkas bli mulad. Boforsaffären på mer än 8 miljarder, där Bofors betalade mutor på 260 miljoner via Schweiz, eller kanske Iran-Contras affären där Palme spelade under täcket och stödde sandinisterna via Cuba. Palmes högra hand Pierre Schori flög ogenerat resväskor fyllda med dollar till Fidel Castro i kraft av sin diplomatstatus.Han la sin stora kroknäsa i mycket som han inte hade att göra med, Det är många stora länder som hade ett ont öga till honom, med all rätt. Så frågan vem som fimpade han är nog ointressant, däremot vem gav order om det? 

Pessimist blir inte besviken

Dela på andra sajter

Captain Morgan

Det var SÄPO som knäppte gubben. Han var livsfarlig för vårt lands framtid med kompisar som Salvador Allende, Korea-Kim, Castro, Mugabe och Ho Chi Min. 

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Swippe:

För att det ska anses vara löst så får man väl säga att de måste ha tillräckliga bevis som skulle ha hållit i en rättegång för att sätta dit någon för mordet och då krävs det:

1: Någon som med bestämdhet kan peka ut mördaren

2: Mordvapnet med den utpekade mördarens DNA på.

Lisbeth Palme har redan pekat ut Christer Pettersson och han blev ju till slut friad i Hovrätten, hade man däremot haft mordvapnet där och då med hans DNA eller fingeravtryck som man gick efter på den tiden så hade han garanterat blivit fälld.

Så egentligen så finns det bara en person man med säkerhet skulle kunna sätta fast för mordet och det är Christer Pettersson. Hade Skandiamannen levt och man hittat hans DNA på mordvapnet så hade hans advokat fått han friad genom att åberopa att Lisbeth pekat ut en helt annan person som mördaren och att Skandiamannen bara hållit i vapnet vid ett annat tillfälle och därför så fanns hans DNA på det. Ett annat viktigt vittne som sett mördaren, han som kallades "Chevamannen" säger med bestämdhet att det INTE var Skandiamannen han såg springa iväg efter mordet på Palme, även detta vittne skulle så klart användas av Skandiamannens försvar. Så även om det är Skandiamannens DNA på mordvapnet så hade han aldrig blivit fälld för mordet på Palme.

Japp...Pettersson är det. 

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

Var inte Christer Pettersson, och skandiamannen polare? 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Blir nog ett antiklimax och dom nu har bindande bevis mot Krille Pettersson  

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wanchai:

Det var Lisbeth Palme för alla andra kvinnor.

Tror också att det var Lisbeth. Ingen kollade väl vad hon hade i handväskan....

Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka...

Dela på andra sajter

Nu har nyheterna spekulerat i flera veckor, vem och vad de kommer att säga på onsdag.

Verkar som nyheterna inte har några nyheter och därför bara spekulerar.

Dela på andra sajter

Garderar 

Troligast

49D4DBDA-7A5E-4D22-8902-57E34C00248B.jpeg.3df70a39cab3380d8466c4005a95bd7e.jpeg

Eller

AD023687-A85B-48B9-8BFA-BF5FE16C4D84.jpeg.3732076cb7d2d55131400bc210baf4b8.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Ingen av dem på riktigt. Men är glad om lösning finns o ärendet kan avskrivas.

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

John Khonken

Min känsla är som vanligt. Ville man egentligen hitta mördaren. Svaret för mig är nej. Då är frågan varför. Alldeles för många slumpar för att vara korrekt.

Dela på andra sajter

Nu måste det till ovedersägliga bevis

annars kommer nästa bok att, i korthet, ha följande handling:

Olof Palme mördades, precis som i boken En oväntad vändning, aldrig. Men han flydde helt riktigt från Sverige eftersom han inte orkade mer. Behövde så att säga en time out. Alltså inte på grund av någon skamlig sjukdom som det har spekulerats i.

Han tog sig till Buenos Aires. Träffade Anna Maria Schicklgruber, dotter till en känd tysk diktator som också flytt till Argentina, och inledde ett förhållande med henne. Tillsammans fick de sonen Juan Domingo.

Ändrades av Alarik

Dela på andra sajter

Kommer det inte finnas några ovedersägliga bevis, kommer nog konspirationsteorierna med tillhörande "privatspanare" fullkommligt explodera på internet, i media etc.  

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...