Jump to content
IGNORERAD

Annandagsträffen I Udon Thani.


sarne

Recommended Posts

Många här på MPR säger ju att det "riktiga Thailand" är Isaan.

Mvh :wai:

Kenthamon

Trevligt att du skall kika in det riktiga Thailand med riktiga gubbar :crazy:

Men va f-n bryr jag mig för, jag e ju hemma på Volvo när gamlingarna dricker Chang :drinks:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • sarne

    173

  • Baa

    166

  • Maitan

    96

  • Avregistrerad clion

    72

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Kenthamon

Trevligt att du skall kika in det riktiga Thailand med riktiga gubbar :crazy:

Men va f-n bryr jag mig för, jag e ju hemma på Volvo när gamlingarna dricker Chang :drinks:

Tack.

Jag är ju inte så gammal ännu, ska fira min 53-årsdag i Thailand. Jag kommer att leva i 40 år till, eller mer.

Gammalt krut förbränns inte så lätt, sägs det. :whistle:

Gubbarna är säkert trevliga, fastän att jag känner ingen av dessa. :great:

Min erfarenhet är att alla killar, gubbar, som gillar Thailand liksom jag är "bra".

Vet inte varför, men alla som jag känner som gillar Thailand eller lever med en thaitjej, trivs jag väldigt bra med. Jag inbillar mig att det beror på "good heart", som thaiare säger. Kanske är det god karma. :great:

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack.

Jag är ju inte så gammal ännu, ska fira min 53-årsdag i Thailand. Jag kommer att leva i 40 år till, eller mer.

Gammalt krut förbränns inte så lätt, sägs det. :whistle:

Gubbarna är säkert trevliga, fastän att jag känner ingen av dessa. :great:

Min erfarenhet är att alla killar, gubbar, som gillar Thailand liksom jag är "bra".

Vet inte varför, men alla som jag känner som gillar Thailand eller lever med en thaitjej, trivs jag väldigt bra med. Jag inbillar mig att det beror på "good heart", som thaiare säger. Kanske är det god karma. :great:

Mvh :wai:

Kenthamon

Dom jag har träffat e 100% trevliga gubbar.Passa dig bara för Clion för den lille f-n kan hitta på bus sóm inte frugan uppskattar.

Mvh L64 från ett najs Frankfurt o som e avundsjuk på er som kan gå på Annandagsträffen

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Dom jag har träffat e 100% trevliga gubbar.Passa dig bara för Clion för den lille f-n kan hitta på bus sóm inte frugan uppskattar.

Mvh L64 från ett najs Frankfurt o som e avundsjuk på er som kan gå på Annandagsträffen

Jag förstår. Jobbar man på Volvo och kör en fransk bil, måste det vara nåt lurt, det förstår även jag och då måste man vara på sin vakt.. :giggle:

Å andra sidan gillar jag när saker ting händer som inte förväntas. :crazy:

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag visade min tjej lite bilder på MPR från Udon Thani. Tydligen händer en hel del i denna stad. Hon har inte varit där på 4-5 år, trots att hon är född där. Vi ska besöka hennes släkting i Udon Thani, en lärarare, innan vi drar vidare till Nam Som? där hennes mamma har ett hus.

Jag tycker det skall bli spännande att besöka detta Isaan, som jag läst så mycket om här på MPR. Jag har tidigare bara besökt turistorter i Thailand.

Många här på MPR säger ju att det "riktiga Thailand" är Isaan.

Mvh :wai:

Kenthamon

Att Issan är det riktiga Thailand vill jag nog inte säga.Men åk upp till Udon och du kommer förhoppningsvis att upptäcka att det är ett riktigt trevligt ställe.Allt beror ju givetvis på vad man söker och trivs med. Själv gillar jag ställen som Udon,Surin,Ranong mm.Sen att kalla det riktiga Thailand vetefan,allt är väl riktiga Thailand som ligger inom dess gränser.Kan så vara att vissa platser blivit påverkat av turism,men nog ligger dom kvar i riktiga Thailand ändå. Att åka ut till landsbyggden långt utanför turist stråken passar ju knappast alla utan det är ju upp till den som gör det.Men Udon är iof ganska turistigt det med :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Att Issan är det riktiga Thailand vill jag nog inte säga.Men åk upp till Udon och du kommer förhoppningsvis att upptäcka att det är ett riktigt trevligt ställe.Allt beror ju givetvis på vad man söker och trivs med. Själv gillar jag ställen som Udon,Surin,Ranong mm.Sen att kalla det riktiga Thailand vetefan,allt är väl riktiga Thailand som ligger inom dess gränser.Kan så vara att vissa platser blivit påverkat av turism,men nog ligger dom kvar i riktiga Thailand ändå. Att åka ut till landsbyggden långt utanför turist stråken passar ju knappast alla utan det är ju upp till den som gör det.Men Udon är iof ganska turistigt det med :crazy:

Jag ser fram emot att kolla in Isaan och Udon, men även Nam Som, som måste vara mer landsbyggd.

Jag älskar Thailand och känner som jag kommit hem när jag landar där.

Jag hoppas att jag en vacker dag kan lära känna hela Thailand. :)

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser fram emot att kolla in Isaan och Udon, men även Nam Som, som måste vara mer landsbyggd.

Jag älskar Thailand och känner som jag kommit hem när jag landar där.

Jag hoppas att jag en vacker dag kan lära känna hela Thailand. :)

Mvh :wai:

Kenthamon

Om du mest bara har varit på turist orter så kommer du kanske uppleva Udon som lite annorlunda.Nam Som kommer du med all säkerhet uppleva som något annorlunda om man nu jämför med turistorter.Men hoppas du kommer att trivas där :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Om du mest bara har varit på turist orter så kommer du kanske uppleva Udon som lite annorlunda.Nam Som kommer du med all säkerhet uppleva som något annorlunda om man nu jämför med turistorter.Men hoppas du kommer att trivas där :drinks:

Jag kommer att åka med min tjejs mamma och hennes två grabbar. Jag har träffat dom tidigare men bara en gång Jag är övertygad om att allt kommer att gå bra. Det är ju Thailand :) . Amazing Thailand. :crazy:

Tror :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår. Jobbar man på Volvo och kör en fransk bil, måste det vara nåt lurt, det förstår även jag och då måste man vara på sin vakt.. :giggle:

Å andra sidan gillar jag när saker ting händer som inte förväntas. :crazy:

Mvh :wai:

Kenthamon

Kör fransk bil?

Han kör ju för tusan tysk lyxbil också wink.gif

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Kör fransk bil?

Han kör ju för tusan tysk lyxbil också wink.gif

/Sarne

Tysk bil låter som ett bättre val.

Själv föredrar japansk eller koreansk kvalitet, t.ex Mitsubishi. :)

Mvh

Kenthamon :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Jag förstår. Jobbar man på Volvo och kör en fransk bil, måste det vara nåt lurt, det förstår även jag och då måste man vara på sin vakt.. :giggle:

Å andra sidan gillar jag när saker ting händer som inte förväntas. :crazy:

Mvh :wai:

Kenthamon

Klart du ska komma mycke trevligt folk om du behöver Hotel så pma löjnant baa så fixar han det :great:

Mercedesägarn

mvh qvislingen

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

programmet börjar i matsalen på nb och där får du hålla tal och presentera dig 555555

det var därför clirre blev försenad förra året :giggle: 55555

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

programmet börjar i matsalen på nb och där får du hålla tal och presentera dig 555555

det var därför clirre blev försenad förra året :giggle: 55555

Att presentera mig själv går fort, det enda som möjligen kan vara av intresse för andra är om jag skulle få en finne på nästippen som ser lustig ut. ;)

Ha en go dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Att presentera mig själv går fort, det enda som möjligen kan vara av intresse för andra är om jag skulle få en finne på nästippen som ser lustig ut. ;)

Ha en go dag!

:wai:

042-321999

goggla lite tror de e telnr till nb hotell

annars ligger väl di flesta rävarna på top Mansion

Själv ligger vi på Thomas Resort hotell

post-3713-0-11309600-1290317428_thumb.jp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag förstår. Jobbar man på Volvo och kör en fransk bil, måste det vara nåt lurt, det förstår även jag och då måste man vara på sin vakt.. :giggle:

Å andra sidan gillar jag när saker ting händer som inte förväntas. :crazy:

Mvh :wai:

Kenthamon

Har säkert med Volvo/Renault affären att göra

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Som jag förstår träffas alla 12:00 på N.B hotel, blir det något program sedan eller tas deagen som den kommer? :)

PS. Är det någon som har telefonnummner till N.B Hotel? Vill boka rum så snart som möjligt :)

Ha en gör go dag!

:wai:

Stjp,

Fjolårets övning finns beskriven av vår fältkorrespondent Mange Udon på sida 16 i denna tråd.

Årets träff kommer att följa samma mönster, med ett par nya programpunkter.

Lite Googlande gav detta Telephone no: +66-42-321999

Välkommen.

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Det är baa som rekomenderade detta stället.och det är tydligen i närheten av löjtnantens residens :giggle: så krypavstånd är det nog inte men det fixar monsiör baa :giggle:

men de e ju nära till efterfesten :drinks::heat::gasp::party1::fan1::ironi:

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ligger Thomas Resort Hotel till i förhållande till den troliga avslutningspunkten(Udon Day & Night)? Gång-/krypavstånd?

På min PC fungerade inte Kenneths länk. Därför kan jag tala om att Thomas Resort ligger "ute på landet" öster om Udon. Drygt en halvmil in till centrum. Dagtid inga problem med att åka ut-in, det finns ju songteo. Med de slutar ju gå när mörkret faller.

Sedan gäller tuktuk som har tillräckligt med bensin. Fråga Baa, han vet dance1.gif

Eller privat chaufför.

Charoen Hotel är annars ett säkert, klassiskt kort i Udon. Nära till allt, har pool.

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är baa som rekomenderade detta stället.och det är tydligen i närheten av löjtnantens residens :giggle: så krypavstånd är det nog inte men det fixar monsiör baa :giggle:

men de e ju nära till efterfesten :drinks::heat::gasp::party1::fan1::ironi:

Man vill ju inte släppa Clirrtoken för långt ifrån sig, han skall ju skjutsas både från o till flyget och då är det säkrast att inhysa honom långt från pinglorna i city...

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...