Jump to content
IGNORERAD

Annandagsträffen I Udon Thani.


sarne

Recommended Posts

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • sarne

    173

  • Baa

    166

  • Maitan

    96

  • Avregistrerad clion

    72

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

DE VA FASIKEN VA KUL EN DEL HAR. OCH EN ANNAN STACKARE HAR INGET INTERNET, TROLIGEN ETT FYLLO SOM SNOTT KABELN.

PS HAR INTE LANAT PUTTES DATOR, DEN HAR AR INTE OMSTALLBAR DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Å fasiken har saknat dej

Det blir till å lätta på lädret :giggle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då är det 28 dagar tills man sitter på flyget med Drivern upp till Udom Thani, då blir

det att hälsa på Changtornen och de snygga servetriserna :whistle: . Det riktigt vattnas

i.... :dance1::dance: Hej åhå. :clapping: Maitan. :great:

Vadå snygga servetriser,jag har min snygga fru och söta dotter med mig ju :friends:

Link to comment
Dela på andra sajter

DE VA FASIKEN VA KUL EN DEL HAR. OCH EN ANNAN STACKARE HAR INGET INTERNET, TROLIGEN ETT FYLLO SOM SNOTT KABELN.

PS HAR INTE LANAT PUTTES DATOR, DEN HAR AR INTE OMSTALLBAR DS

Funderade på om Vicekonstapeln deserterat....Placera ut post runt området för att förhindra dylika angrepp.

Verkställ.

GM

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men Drivern jag vet du har en snygg fru plus dotter, man vill ju ej åka på stryk. :ironi: Maitan. :friends:

Jag går aldrig på någon större än mig själv,vet la du,därför aldrig boxats.

mvh kortvuxne Drivern

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderade på om Vicekonstapeln deserterat....Placera ut post runt området för att förhindra dylika angrepp.

Verkställ.

GM

/Sarne

Njaaa, korpralskan har iförskaffat koppel, påstår att det är till hundvalpen, men.. :whoco5:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Njaaa, korpralskan har iförskaffat koppel, påstår att det är till hundvalpen, men.. :whoco5:

Förståndig Korpralska...whistle.gif

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då är det 28 dagar tills man sitter på flyget med Drivern upp till Udom Thani, då blir

det att hälsa på Changtornen och de snygga servetriserna :whistle: . Det riktigt vattnas

i.... :dance1::dance: Hej åhå. :clapping: Maitan. :great:

TG 10 om jag inte e helt fel ute :drinks:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahahahahah det där vet du bättre än mig Lamaien, ja är ju bara bellboy för Drivern. Maitan. :drinks:

Inte toyboy då iaf :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte toyboy då iaf :crazy:

Skit i flygnummer och titlar, se till att maka Dig iväg upp hit på träffen Din Stolle...

Uppviglaren Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Vi funderar på att komma på träffen i Udon och samtidigt göra ett besök i Laos. Men, hur fungerar det med visumet, vi har 30 dagars turistvisum "on arrival" när vi kommer tillbaka till Thailand från Laos får vi då bara 15 dagars visum?

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan.

Ni är mycket välkomna till Annandagsträffen.

12.00 26/12 på NB Hotel.

Det finns säkert några här på forumet som kan tala om vilka visaregler som gäller vid inresa från Laos.

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Vi funderar på att komma på träffen i Udon och samtidigt göra ett besök i Laos. Men, hur fungerar det med visumet, vi har 30 dagars turistvisum "on arrival" när vi kommer tillbaka till Thailand från Laos får vi då bara 15 dagars visum?

//S

Ja precis, när du återvänder till Thailand så får du bara 15 dagars visum. Tidigare så fick man ju 30 dagar.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Vi funderar på att komma på träffen i Udon och samtidigt göra ett besök i Laos. Men, hur fungerar det med visumet, vi har 30 dagars turistvisum "on arrival" när vi kommer tillbaka till Thailand från Laos får vi då bara 15 dagars visum?

//S

Om du åker till Thailändska ambassaden och lämnar in ansökan pass etc.

för 2 månaders multi visum

och sover en natt återvänder till ambassaden dagen efter

så har du 2 mån visum sedan köper du en månad på immigration office

sedan en snabb tur till kambodja för en stämpel och 2 nya månader och sedan

tillbaka till immigration office och köpa en månad till = 6 månader

detta vill säga om du ska stanna så länge-annars bortkastad tid

15 dagar får du,om du bara vänder i tullen och skaffar en stämpel i passet-landvägen.

30 dagar om du flyger ur landet fram och tillbaka.

Jag har gjort detta ett flertal ggr nu. suck varför inte som i vietnam - köp ett 6 mån visum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Vi funderar på att komma på träffen i Udon och samtidigt göra ett besök i Laos. Men, hur fungerar det med visumet, vi har 30 dagars turistvisum "on arrival" när vi kommer tillbaka till Thailand från Laos får vi då bara 15 dagars visum?

//S

Om ni funderar på att besöka Luang Prabang så går det att flyga med Lao Airlines till Udon Thani på hemvägen och på så sätt få 30 nya dagar.

UTH

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Tack för svaren! Vi får nog hoppa över resan till Laos denna gång också, såg det som en liten bonus resa, men inte värt besväret med visum. Nu återstår bara problemet att få tjejen att tycka att en resa till Udon är något som hon själv kommit på!!!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Enklast att skaffa ett turistvisum hemifrån (double entry) om ni hinner, gratis just nu och tar runt en vecka att få.

Då får ni 60 dagar när ni kommer in i Thailand igen från Laos. Annars som sagt kan man få det på ambassaden i Vientiane, tar en dag att fixa.

Angående flyget från Udon till Luang Prabang så undrar jag om det inte är lades ner tidigare i år. Jag är inte hundra men försökte hitta flyg tidigare på Lao Airlines hemsida till Luang Prabang men fick inte upp några.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Tack för svaren! Vi får nog hoppa över resan till Laos denna gång också, såg det som en liten bonus resa, men inte värt besväret med visum. Nu återstår bara problemet att få tjejen att tycka att en resa till Udon är något som hon själv kommit på!!!

//S

Ge henne en liten hint om det nya, väldigt flotta shoppingcentrat UD town, finns icke en av kvinna född Thailändska som ratar det..

Btr. flyget Udon LuangPrabang så har dessvärre Gorocco rätt, nedlagt, dock förväntas man göra en drive igen, möjligen under nästkommande vinter.

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa hur lång tid tar det att åka upp gränsen till Lao.. :dance1: Maitan. :whoco5:

Från udon till nongkhay fixar du på 30-45 minuter beroende på trafiken

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...