Lars12 Inlagd Juni 4, 2020 Dela Inlagd Juni 4, 2020 SÄg att Lidl kommer sÀlja sill med smak av Thailand , letade efter ett recept pÄ internet , har ni nÄgot eget recept ? FisksÄs ? https://receptfavoriter.se/recept/thai-sill-inlagd-sill-pa-thaivis.html Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juni 4, 2020 Dela Inlagd Juni 4, 2020 12 minutes ago, Lars12 said: SÄg att Lidl kommer sÀlja sill med smak av Thailand , letade efter ett recept pÄ internet , har ni nÄgot eget recept ? FisksÄs ? https://receptfavoriter.se/recept/thai-sill-inlagd-sill-pa-thaivis.html Dom sÄlde den redan före jul.   Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juni 4, 2020 Dela Inlagd Juni 4, 2020 Finns fortfarande att köpa  manstekerliksom.com "patraska = hÀll en skumpa över en smÄsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bÀst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!    Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 4, 2020 Dela Inlagd Juni 4, 2020 11 minuter sedan, skrev Bibben: Finns fortfarande att köpa  @Bibben hur sĂ„g det pĂ„ hyllorna gĂ€llande denna sort đ   Enis "Om du inte Ă€r en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
kenke Inlagd Juni 4, 2020 Dela Inlagd Juni 4, 2020 Denna inlaggningen ar fantastiskt god  du blir inte besviken   3 dl vatten 2 dl socker 1 dl Àttiksprit (12%) 3 - 3 1/2 cm ingefÀra 4 vitlöksklyftor 1 röd chilifrukt 2 inlÀggningssill (à 420 g) anvander willys egna i plastforpackning 1 kruka koriander   Gör sÄ hÀr Koka upp vatten, socker och Àttika. Skala och skiva ingefÀra och vitlök. Dela, kÀrna ur och skiva chilin. LÀgg detta i lagen och lÄt svalna. SkÀr sillen i sneda bitar och blanda med lagen. Grovhacka koriandern och blanda i. LÀgg i en burk med lock. LÄt stÄ i kylskÄpet 1 dygn före servering. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juni 4, 2020 Dela Inlagd Juni 4, 2020 14 minuter sedan, skrev Enis: @Bibben hur sĂ„g det pĂ„ hyllorna gĂ€llande denna sort đ   Enis  SlutsĂ„lt, gjorts stora inköp till Invaliden och Obygden ryktas det. manstekerliksom.com "patraska = hĂ€ll en skumpa över en smĂ„sparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bĂ€st" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!    Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
biran Inlagd Juni 5, 2020 Dela Inlagd Juni 5, 2020 6 timmar sedan, skrev kenke: Denna inlaggningen ar fantastiskt god  du blir inte besviken   3 dl vatten 2 dl socker 1 dl Àttiksprit (12%) 3 - 3 1/2 cm ingefÀra 4 vitlöksklyftor 1 röd chilifrukt 2 inlÀggningssill (à 420 g) anvander willys egna i plastforpackning 1 kruka koriander   Gör sÄ hÀr Koka upp vatten, socker och Àttika. Skala och skiva ingefÀra och vitlök. Dela, kÀrna ur och skiva chilin. LÀgg detta i lagen och lÄt svalna. SkÀr sillen i sneda bitar och blanda med lagen. Grovhacka koriandern och blanda i. LÀgg i en burk med lock. LÄt stÄ i kylskÄpet 1 dygn före servering. AnvÀnd 24 procentig Àttika 0,5 dl. Mycket krispigare och frÀschare smak. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
kenke Inlagd Juni 5, 2020 Dela Inlagd Juni 5, 2020 Har du gjort en likadan inlaggning och jamfort 12 och 24 procent Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juni 5, 2020 Dela Inlagd Juni 5, 2020 3 timmar sedan, skrev biran: AnvÀnd 24 procentig Àttika 0,5 dl. Mycket krispigare och frÀschare smak. I min vÀrld Àr att blanda ut 24 procentig med 50 procent vatten lite samma sak som att anvÀnda en 12 procentig. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
biran Inlagd Juni 5, 2020 Dela Inlagd Juni 5, 2020 34 minuter sedan, skrev Mankan: I min vÀrld Àr att blanda ut 24 procentig med 50 procent vatten lite samma sak som att anvÀnda en 12 procentig. Just dÀrför tar man endast 0,5 dl 24 procentig det blir skillnad. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Juni 5, 2020 Dela Inlagd Juni 5, 2020 11 timmar sedan, skrev kenke: 3 dl vatten 2 dl socker 1 dl Àttiksprit (12%) 22 minuter sedan, skrev biran: Just dÀrför tar man endast 0,5 dl 24 procentig det blir skillnad. IstÀllet för 0,3 vatten + 0,1 12% borde bli bra mycket mera smak Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Juni 5, 2020 Dela Inlagd Juni 5, 2020 Byt ut vattnet i alla sillinlÀggningar mot nÄgot mer vÀlgörande. I detta fallet gÀrna Godfather Platinum Vodka frÄn Armenien  Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Lars12 Inlagd Juni 5, 2020 TrÄdstartare Dela Inlagd Juni 5, 2020 1 timme sedan, skrev Alarik: Byt ut vattnet i alla sillinlÀggningar mot nÄgot mer vÀlgörande. I detta fallet gÀrna Godfather Platinum Vodka frÄn Armenien Dyrt vatten !! https://www.systembolaget.se/dryck/sprit/godfather-8232701 Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Juni 5, 2020 Dela Inlagd Juni 5, 2020 6 timmar sedan, skrev HuaHindinnge: IstÀllet för 0,3 vatten + 0,1 12% borde bli bra mycket mera smak Om man bara har 12%-varianten i skafferiet sÄ ger.vÀl 0,25 vatten och 0,1 12% samma resultat? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Juni 5, 2020 Dela Inlagd Juni 5, 2020 11 minuter sedan, skrev GreenValley: Om man bara har 12%-varianten i skafferiet sÄ ger.vÀl 0,25 vatten och 0,1 12% samma resultat? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Juni 5, 2020 Dela Inlagd Juni 5, 2020 38 minuter sedan, skrev GreenValley: Om man bara har 12%-varianten i skafferiet sÄ ger.vÀl 0,25 vatten och 0,1 12% samma resultat? Bara rent 0,5 l 24% Àr vÀl mer Àn 0,1 l 12 % utsÀtt med 0,3 l vatten? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Juni 5, 2020 Dela Inlagd Juni 5, 2020 16 minuter sedan, skrev HuaHindinnge: Bara rent 0,5 l 24% Àr vÀl mer Àn 0,1 l 12 % utsÀtt med 0,3 l vatten? Det hÀr kan utvecklas till en riktigt bra fredagstrÄd.  Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Juni 5, 2020 Dela Inlagd Juni 5, 2020 Jag anvÀnder varken 12 eller 24 %-ig Àttika, en inlÀggningslag ska ligga pÄ 6 % enligt recepten. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Lars12 Inlagd Juni 5, 2020 TrÄdstartare Dela Inlagd Juni 5, 2020  Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Juni 5, 2020 Dela Inlagd Juni 5, 2020 5 timmar sedan, skrev Lars12: Dyrt vatten !! https://www.systembolaget.se/dryck/sprit/godfather-8232701 VÀrt varenda krona och sÄ gÄr det gÄr ju bara Ät tre dl till inlÀggningen..  Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
kenke Inlagd Juni 5, 2020 Dela Inlagd Juni 5, 2020 3 timmar sedan, skrev stefan5300: Jag anvĂ€nder varken 12 eller 24 %-ig Ă€ttika, en inlĂ€ggningslag ska ligga pĂ„ 6 % enligt recepten. om du tar bort vattnet ifran lagen och beroende pa inlaggnings produkt  ar det sa du tanker   jag brukar i nodfall anvanda dessa  5 eller 6 procent attika produkter i Thailand  men tar da bort vattnet helt for att fa en 1 2 3 lag for hallbarhetens skull  pa sill iallafall    đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 5, 2020 Dela Inlagd Juni 5, 2020 25 minuter sedan, skrev kenke: om du tar bort vattnet ifran lagen och beroende pa inlaggnings produkt  ar det sa du tanker   jag brukar i nodfall anvanda dessa  5 eller 6 procent attika produkter i Thailand  men tar da bort vattnet helt for att fa en 1 2 3 lag for hallbarhetens skull  pa sill iallafall    đ Gör som dig i Thailand och i Sverige denna  âNever argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
KoratKalle Inlagd Juni 5, 2020 Dela Inlagd Juni 5, 2020 Jag kör med 11,2% Àttika 0,43 blandar jag, samma som ABBAS och det blir bÀst tycker jag Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Juni 5, 2020 Dela Inlagd Juni 5, 2020 5 timmar sedan, skrev kenke: om du tar bort vattnet ifran lagen och beroende pa inlaggnings produkt  ar det sa du tanker   jag brukar i nodfall anvanda dessa  5 eller 6 procent attika produkter i Thailand  men tar da bort vattnet helt for att fa en 1 2 3 lag for hallbarhetens skull  pa sill iallafall    đ 3 dl vinĂ€ger 2 dl socker, blandar jag i vatten hĂ„ller ju inte lagen 6% men jag har bĂ„de 12 och 24 % Ă€ttika pĂ„ hyllan om jag behöver det. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna pÄ riktigt.
Du mÄste vara medlem för att kommentera pÄ forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. LĂ€tt gjort...!
Registrera dig pÄ forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in hÀr.
Logga in nu