Jump to content
IGNORERAD

Mat i allmänhet?


TomYam

Recommended Posts

Ok här kommer e del frågor om mat i allmänhet för er som har koll,,

1:Nam Powder är tydligen något skoj,,blanda till det i köttfärs tillsammans med chili vitlök och annat så får man tydligen en rätt god ölkorvpå 24 timmar ,,fattas bara att röka den lite,,,så blir det en rätt bra whisky pinne

Någon som vet vad det är för något??

2:LAKRITS SALMIAK e det något era nära och kära thai gillar,,mina hatar det så till den milda grad att dom nästa spyr,,var i går till danmark,,köpte djungelvrål,häxvrål.och lakrisal,,absolut hat från deras sida ???

3:Har försökt med falangfood till barnen typ korv med mos,spaghetti köttfärsås,fiskpinnar,tacos,pyttipanna ,,INGET FUNKAR

det enda dom vill ha är torrt ris med ett stekt ägg,,,hjälp vad gör man ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok här kommer e del frågor om mat i allmänhet för er som har koll,,

1:Nam Powder är tydligen något skoj,,blanda till det i köttfärs tillsammans med chili vitlök och annat så får man tydligen en rätt god ölkorvpå 24 timmar ,,fattas bara att röka den lite,,,så blir det en rätt bra whisky pinne

Någon som vet vad det är för något??

Nam betyder så vitt jag vet vatten. Att göra en wiskeypinne på vattenpuder låter som en svår konst. Berätta gärna när du forskat klart.

2:LAKRITS SALMIAK e det något era nära och kära thai gillar,,mina hatar det så till den milda grad att dom nästa spyr,,var i går till danmark,,köpte djungelvrål,häxvrål.och lakrisal,,absolut hat från deras sida ???

Lakris har aldrig kittlat mina smaknerver och min fru har aldrig visat något större intresse för det. Däremot tycker hon om svenska rätter så som all sorts sill och lax.

3:Har försökt med falangfood till barnen typ korv med mos,spaghetti köttfärsås,fiskpinnar,tacos,pyttipanna ,,INGET FUNKAR

det enda dom vill ha är torrt ris med ett stekt ägg,,,hjälp vad gör man ?

Hur har du försökt? Jag har lärt mig en teori med barn och mat och det är att låta dem laga maten själv. En annan teori som funkar bra om barnen är väldigt små är att förbjuda dem att äta den maten du äter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur har du försökt? Jag har lärt mig en teori med barn och mat och det är att låta dem laga maten själv. En annan teori som funkar bra om barnen är väldigt små är att förbjuda dem att äta den maten du äter.

STOP ,,,

Just det jag pratar om ,snart skall dom i skolan så då blir dom ju tvugna att äta svensk mat,,och eller iallafall internationell mat

såsom kålpudding,makaroner,potatis med falukorv,etc etc ,,hur f--an skall detta gå då ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

STOP ,,,

Just det jag pratar om ,snart skall dom i skolan så då blir dom ju tvugna att äta svensk mat,,och eller iallafall internationell mat

såsom kålpudding,makaroner,potatis med falukorv,etc etc ,,hur f--an skall detta gå då ???

Om skolmaten är lika äcklig som när jag gick i skolan så lär det ju gå åt helvete. Du får väl göda dem hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...