Jump to content
Leni

Polis med thailändsk fru misstänks ha bordell

Recommended Posts

Swippe
1 minut sedan, skrev Jive:

Polis eller grönsakshandlare, så tycker jag man borde reagera på hallicksvinens exploatering av tjejerna.

Aha, antar att du aldrig besökt en bar i Thailand där det finns bartjejer heller då, för du vill väl inte gynna hallicksvinens exploatering av tjejerna? Du la märke till att jag utgick ifrån att tjejerna som sålde sex på massagesalongen gjorde det helt av egen fri vilja och att de annars hade sålt sex i Thailand eller i något annat land. Skulle tro att måste man välja mellan pest eller kolera så skulle jag gissa att det är ett bättre val för en Thaitjej att sälja sex på en massagesalong i Sverige jämfört med att sälja sex på en inhemsk bordell i Thailand där hon tjänar en spottstyver för samma jobb. För nu är det ju så att det finns människor som har valt som yrke att sälja sex och har man ingen egen lokal så får man nog räkna med att vara anställd där någon annan tar en del av kakan för det jobb man utför. Gäller nog de flesta yrken, inte bara sexarbetare. 

• Ge karma 6

audirs2
2 minuter sedan, skrev janne_h:

Allt detta med betalt sex är en sådan dubbelmoral. Att besöka en prostituerad är aja baja. Och i allmänhetens ögon så är den prostituerade alltid ett offer som dragits till Sverige i håret. eller lurats att åka till Sverige.

Samtidigt som det visas nätporr som aldrig för. Där skådespelare x och skådespelare x får betalt för att utföra sexuella handlingar framför kameran. Det är helt ok enligt svensson.  Jag förstår inte den moraliska skilnaden faktiskt om jag ska vara ärlig.

Eller unga tjejer som följer med killar från krogen som bjuder på det ena eller det andra. 

Läste om en svensk tjej som jobbade som prostituerad i Amsterdam. Hon vart rent förbannad när folk påstod att dom köpte hennes kropp. Hon menade på att ingen köper hennes kropp. Utan hon säljer en tjänst.

Det handlar ju ytterst om att kvinnliga politiker lärt sig att det ger makt att stigmatisera sex. Och sådant vågar ingen politiker gå emot, för att inte få en skamstämpel på sig, och bli diskvalificerad från politiken.

Politiken är deras eviga levebröd!

• Ge karma 3
  • Fint 1

Jed
9 minuter sedan, skrev janne_h:

Allt detta med betalt sex är en sådan dubbelmoral. Att besöka en prostituerad är aja baja. Och i allmänhetens ögon så är den prostituerade alltid ett offer som dragits till Sverige i håret. eller lurats att åka till Sverige.

Samtidigt som det visas nätporr som aldrig för. Där skådespelare x och skådespelerska x får betalt för att utföra sexuella handlingar framför kameran. Det är helt ok enligt svensson.  Jag förstår inte den moraliska skilnaden faktiskt om jag ska vara ärlig.

Eller unga tjejer som följer med killar från krogen som bjuder på det ena eller det andra. 

Läste om en svensk tjej som jobbade som prostituerad i Amsterdam. Hon vart rent förbannad när folk påstod att dom köpte hennes kropp. Hon menade på att ingen köper hennes kropp. Utan hon säljer en tjänst.

Det handlar ju ytterst om att kvinnliga politiker lärt sig att det ger makt att stigmatisera sex. Och sådant vågar ingen politiker gå emot, för att inte få en skamstämpel på sig, och bli diskvalificerad från politiken.

Tilläggas skall också att sen lagen infördes i Sverige så har "sexhandeln" mångdubblats, så jag kan inte förstå hur våra politiker kan påstå att lagen är en succe?? såvda nu inte lagen är avsedd för att just klämma åt "vissa torskar" typ Paolo 😉

• Ge karma 5
  • Fint 1
  • Haha 1

frogfish
Posted (edited)
3 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Pensionsräddare i full aktion.

Skjut fanskapet.

Nu var det inte hans beteende som var mitt fokus, och om han ska skjutas finns det många pundare av alla sorter (och nationaliteter) som jag utgår från att du tycker ska hanteras likadant.

Det var polisernas (brist på) agerande jag ville visa. Den enda som verkar veta vad den gör är ju killen som tar ner gm, men polisen är ju snabbt framme och tar bort honom innan gm är bojad. Totalt hjärnsläpp enligt mig....

Men nu är vi långt från topic. Sorry för det.

Edited by frogfish
  • Ge karma 3

Mr Ning Ning
Precis nyss, skrev Jed:

Tilläggas skall också att sen lagen infördes i Sverige så har "sexhandeln" mångdubblats, så jag kan inte förstå hur våra politiker kan påstå att lagen är en succe?? såvda nu inte lagen är avsedd för att just klämma åt "vissa torskar" typ Paolo 😉

Sverige i ett nötskal.

Samma med knivförbudet mm mm.

• Ge karma 3
  • Fint 1

Mr Ning Ning
Precis nyss, skrev frogfish:

Nu var det inte hans beteende som var mitt fokus, och om han ska skjutas finns det många pundare av alla sorter (och nationaliteter) som jag utgår från att du tycker ska hanteras likadant.

Det var polisernas (brist på) agerande jag ville visa. Den enda som verkar veta vad den gör är ju killen som tar ner gm, men polisen är ju snabbt framme och tar bort honom innan gm är bojad. Totalt hjärnsläpp enligt mig....

Men nu är vi långt från topic. Sorry för det.

Jag sa skjut ..inte döda.

Ett skott i benet så lägger han av.

Man eller kvinna som polis är nog oviktigt.

Det är vad dom "får" göra som avgör utgången även i detta fall.

Jämför med polisen i USA där bara ett hot mot polis ger allvarliga konsekvenser.

• Ge karma 5

frogfish
Posted (edited)
12 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Jag sa skjut ..inte döda.

Ett skott i benet så lägger han av.

Man eller kvinna som polis är nog oviktigt.

Det är vad dom "får" göra som avgör utgången även i detta fall.

Jämför med polisen i USA där bara ett hot mot polis ger allvarliga konsekvenser.

Jag skrev inte heller döda, var fick du det ifrån?

Dock helt obefogat att skjuta en obeväpnad man när det finns 3 poliser på plats (plus en man som hjälper till). Vi bor inte i USA, och det är inte den vägen jag vill gå för att stoppa oregerliga människor. Då är det bättre med bra utbildade poliser, där dessa har de förutsättningar (både fysiska och i huvet) som behövs.

Puffran ska användas endast i nödfall, och detta var långt ifrån en sån situation. Man kan aldrig ersätta riktiga poliser med fjantar med vapen.

Och med riktiga poliser hade denna situation varit slut på 30 sek, eller aldrig uppstått då gm sett vad han stod inför.

Sen vill jag förtydliga att det inte finns nåt kvinnohat (eller liknande) inblandat i min åsikt angående detta. Om kvinnor har de fysiska och mentala förutsättningar som behövs som polis, ser jag inga som helst hinder för det.

Edited by frogfish
  • Ge karma 5
  • Ojojoj 1
  • Fint 1

Jive
44 minuter sedan, skrev Swippe:

Aha, antar att du aldrig besökt en bar i Thailand där det finns bartjejer heller då, för du vill väl inte gynna hallicksvinens exploatering av tjejerna? Du la märke till att jag utgick ifrån att tjejerna som sålde sex på massagesalongen gjorde det helt av egen fri vilja och att de annars hade sålt sex i Thailand eller i något annat land. Skulle tro att måste man välja mellan pest eller kolera så skulle jag gissa att det är ett bättre val för en Thaitjej att sälja sex på en massagesalong i Sverige jämfört med att sälja sex på en inhemsk bordell i Thailand där hon tjänar en spottstyver för samma jobb. För nu är det ju så att det finns människor som har valt som yrke att sälja sex och har man ingen egen lokal så får man nog räkna med att vara anställd där någon annan tar en del av kakan för det jobb man utför. Gäller nog de flesta yrken, inte bara sexarbetare. 

I alla skriverierna i svensk media, så reagerar jag över att det nästan bara snackas om sexköparna och tjejerna, men väldigt lite om hallickarna, som är de stora svinen och som gör enorma pengar.

• Ge karma 4
  • Fint 2

Mr Ning Ning
1 minut sedan, skrev frogfish:

Helt obefogat att skjuta en obeväpnad man när det finns 3 poliser på plats (plus en man som hjälper till). Vi bor inte i USA, och det är inte den vägen jag vill gå för att stoppa oregerliga människor. Då är det bättre med bra utbildade poliser, där dessa har de förutsättningar (både fysiska och i huvet) som behövs.

Puffran ska användas endast i nödfall, och detta var långt ifrån en sån situation. Man kan aldrig ersätta riktiga poliser med fjantar med vapen.

Och med riktiga poliser hade denna situation varit slut på 30 sek, eller aldrig uppstått då gm sett vad han stod inför.

Sen vill jag förtydliga att det inte finns nåt kvinnohat (eller liknande) inblandat i min åsikt angående detta. Om kvinnor har de fysiska och mentala förutsättningar som behövs som polis, ser jag inga som helst hinder för det.

Återigen..Ge polisen rättigheter.

Nu har dom mest skyldigheter.

Inte konstigt att kriminaliteten ökar lavinartat i Sverige.

Trams och gullande verkar vara det bästa enl vissa och vi ser ju hur det fungerar.

Facit varje dag är skrämmande.

Nog om detta och åter till ämnet.

• Ge karma 7
  • Fint 1

audirs2
34 minuter sedan, skrev frogfish:

Så här går det när man kvoterar till polisutbildningen, istället för att gå på tester för att få fram mest lämpliga poliser:

Tur att dom svenska speznaz poliserna inte blev av med sina vapen!:lipa:

• Ge karma 4
  • Fint 2
  • Haha 2

frogfish
1 minut sedan, skrev Mr Ning Ning:

Återigen..Ge polisen rättigheter.

Nu har dom mest skyldigheter.

Inte konstigt att kriminaliteten ökar lavinartat i Sverige.

Trams och gullande verkar vara det bästa enl vissa och vi ser ju hur det fungerar.

Facit varje dag är skrämmande.

Nog om detta och åter till ämnet.

Polisen har alla rättigheter och befogenheter de behöver för att lösa en sån här situation, fel person på fel plats löses inte genom att ge dem större vapen (som ska avlossas oftare).

I min mening ska skjutvapen endast användas i nödfall, detta var inte ett sånt. Där skiljer sig våra åsikter verkar det som.

Men jag håller med om att vi återgår till topic.

• Ge karma 2

Mr Ning Ning
3 minuter sedan, skrev audirs2:

Tur att dom svenska speznaz poliserna inte blev av med sina vapen!:lipa:

Hade det varit finska kvinnliga polisii så hade han inte kastat en enda sten eller annat.

Dom moppsar man sig inte mot på detta sätt.

• Ge karma 3
  • Fint 4