Jump to content
IGNORERAD

Polis med thailändsk fru misstänks ha bordell


Leni

Recommended Posts

  • Svar 160
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Wanchai

    19

  • Swippe

    11

  • Bike

    11

  • Tommy

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hade han inte varit polis så hade jag inte sagt så mycket, kan inte klandra folk för att de försöker tjäna cash även om det betyder att man bryter mot lagen. Alla har ett val,man får vara beredd att ta straffet om man bryter mot lagen. Då utgår jag givetvis ifrån att kvinnorna som sålde sex gjorde det helt av fri vilja och att de annars hade sålt sex hemma i Thailand eller någon annanstans. Med andra ord så tycker jag att sexköpslagen är fel, det borde vara som i t ex Danmark och Tyskland. Hade varit bättre för de kvinnor och män som säljer sex om det var en helt laglig verksamhet de arbetade på. De hade kunnat betala skatt, få sjukpenning om de var sjuka, A-kassa osv.

 

Men en polis ska följa lagen, i synnerhet så ska man inte bedriva bordellverksamhet för det är ett allvarlig brott i Sverige och något som bedrivits med syfte att tjäna pengar på brottslig verksamhet! 

 

Tycker man att det är ok att driva en bordell så ska man inte jobba som polis, då har man helt fel värderingar som polis. Hoppas han får ett rejält straff och aldrig mer får jobba som polis för han är en skam för alla poliser i Sverige. 

 

Sen är det synd att ännu en gång så dras Thailändska kvinnor i smutsen och pekas ut som kvinnor som gillar att sälja sex. Det är ett h-vete för många massageställen som INTE erbjuder sexuella tjänster, att ens få frågan om de erbjuder nåt "extra" är en kränkning som de råkar ut för ofta. Men vi kan ju inte klandra nån annan än de Thaitjejer som säljer sex, de förstör för sina väninnor i Sverige, vi kan inte klandra torskarna eller massmedia som skriver om det.

 

 

 

 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det inte en svensk polis som för några år sedan blev utbuad i pressen för han ägde bar i Pattaya?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
1 timme sedan, skrev SatanG:

Var det inte en svensk polis som för några år sedan blev utbuad i pressen för han ägde bar i Pattaya?

 

/ SatanG

Det var väl en brandman.

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Swippe:

Hade han inte varit polis så hade jag inte sagt så mycket, kan inte klandra folk för att de försöker tjäna cash även om det betyder att man bryter mot lagen. Alla har ett val,man får vara beredd att ta straffet om man bryter mot lagen. Då utgår jag givetvis ifrån att kvinnorna som sålde sex gjorde det helt av fri vilja och att de annars hade sålt sex hemma i Thailand eller någon annanstans. Med andra ord så tycker jag att sexköpslagen är fel, det borde vara som i t ex Danmark och Tyskland. Hade varit bättre för de kvinnor och män som säljer sex om det var en helt laglig verksamhet de arbetade på. De hade kunnat betala skatt, få sjukpenning om de var sjuka, A-kassa osv.

 

Men en polis ska följa lagen, i synnerhet så ska man inte bedriva bordellverksamhet för det är ett allvarlig brott i Sverige och något som bedrivits med syfte att tjäna pengar på brottslig verksamhet! 

 

Tycker man att det är ok att driva en bordell så ska man inte jobba som polis, då har man helt fel värderingar som polis. Hoppas han får ett rejält straff och aldrig mer får jobba som polis för han är en skam för alla poliser i Sverige. 

 

Sen är det synd att ännu en gång så dras Thailändska kvinnor i smutsen och pekas ut som kvinnor som gillar att sälja sex. Det är ett h-vete för många massageställen som INTE erbjuder sexuella tjänster, att ens få frågan om de erbjuder nåt "extra" är en kränkning som de råkar ut för ofta. Men vi kan ju inte klandra nån annan än de Thaitjejer som säljer sex, de förstör för sina väninnor i Sverige, vi kan inte klandra torskarna eller massmedia som skriver om det.

 

 

 

 

Det här borde vara ett klockrent exempel i tråden "Ångrar ni era inlägg".

Det räcker ju med första meningen....Hade han inte varit polis.......

 

Du kan bättre Swippe, hoppas jag.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett räkneexempel byggt på antaganden, men som jag tror ligger nära sanningen:

En hallick har köpt en lägenhet med tre rum på Östermalm för 7 mille.

I lägenheten har han tre tjejer, som vardera har 10 sexköpare/dygn.

Varje kund betalar 1500 kr (lågt räknat).

Tjejen får behålla 300 kr och hallicken 1200  kr.

Hallickens förtjänst: 3x10x1200= 36 000/dag - 1 080 000/mån - ca 13 milj/år skattefritt.

Och detta för att endast tillhandlahålla lokal som gör det möjligt för tjejerna att sälja sex.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

En polis som driver bordellverksamhet i en thaimassage salong blir nog inte medlem i Mensa 😀

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
5 timmar sedan, skrev Swippe:

Hade han inte varit polis så hade jag inte sagt så mycket, kan inte klandra folk för att de försöker tjäna cash även om det betyder att man bryter mot lagen. Alla har ett val,man får vara beredd att ta straffet om man bryter mot lagen. Då utgår jag givetvis ifrån att kvinnorna som sålde sex gjorde det helt av fri vilja och att de annars hade sålt sex hemma i Thailand eller någon annanstans. Med andra ord så tycker jag att sexköpslagen är fel, det borde vara som i t ex Danmark och Tyskland. Hade varit bättre för de kvinnor och män som säljer sex om det var en helt laglig verksamhet de arbetade på. De hade kunnat betala skatt, få sjukpenning om de var sjuka, A-kassa osv.

 

Men en polis ska följa lagen, i synnerhet så ska man inte bedriva bordellverksamhet för det är ett allvarlig brott i Sverige och något som bedrivits med syfte att tjäna pengar på brottslig verksamhet! 

 

Tycker man att det är ok att driva en bordell så ska man inte jobba som polis, då har man helt fel värderingar som polis. Hoppas han får ett rejält straff och aldrig mer får jobba som polis för han är en skam för alla poliser i Sverige. 

 

Sen är det synd att ännu en gång så dras Thailändska kvinnor i smutsen och pekas ut som kvinnor som gillar att sälja sex. Det är ett h-vete för många massageställen som INTE erbjuder sexuella tjänster, att ens få frågan om de erbjuder nåt "extra" är en kränkning som de råkar ut för ofta. Men vi kan ju inte klandra nån annan än de Thaitjejer som säljer sex, de förstör för sina väninnor i Sverige, vi kan inte klandra torskarna eller massmedia som skriver om det.

 

 

 

 

Varför kan man inte klandra torskarna som efterfrågar sexulla tjänster eller tror du att alla de som besöker massageställen bara är ute efter massage.

Undrar hur många certifierade thailändska massöser det finns i Sverige, ägare och anställda. Det skulle väl gå att kräva svenskt certifikatutbildning för att få arbeta på massageställen, tror inte att en thailändsk elektriker skulle få starta en elfirma i Sverige hur som helst utan svensk utbildning.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Jive said:

Ett räkneexempel byggt på antaganden, men som jag tror ligger nära sanningen:

En hallick har köpt en lägenhet med tre rum på Östermalm för 7 mille.

I lägenheten har han tre tjejer, som vardera har 10 sexköpare/dygn.

Varje kund betalar 1500 kr (lågt räknat).

Tjejen får behålla 300 kr och hallicken 1200  kr.

Hallickens förtjänst: 3x10x1200= 36 000/dag - 1 080 000/mån - ca 13 milj/år skattefritt.

Och detta för att endast tillhandlahålla lokal som gör det möjligt för tjejerna att sälja sex.

Nää

Jag låter brudarna ta hälften. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag skrev i en annan tråd så har polisen dessutom försökt överklaga kvoteringen av kvinnor till polishögskolan. En kompis har rekat lite på Flashback om han, tydligen lite av en rättshaverist i det lilla.  

 

Jag kan faktiskt hålla med om att genus inte ska vara en avgörande orsak till att komma in på polishögskolan, eller någon högskola alls faktiskt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Jive:

Det här borde vara ett klockrent exempel i tråden "Ångrar ni era inlägg".

Det räcker ju med första meningen....Hade han inte varit polis.......

 

Du kan bättre Swippe, hoppas jag.

Vad menar du? Jag har inte problem med folk som bryter mot lagen, ja när det gäller vissa typer av brott givetvis. Jag har inga problem med att nån driver en massagesalong där det erbjuds sexuella tjänster mot betalning så länge de som säljer sex gör det av egen fri vilja. Det borde ju enligt min mening vara lagligt, precis som många andra saker som är straffbara enligt Svensk lag borde vara lagliga enligt min högst personliga åsikt. 

 

Men en polis som företräder lagen ska givetvis inte bryta mot densamma, det går liksom inte ihop på något sätt överhuvudtaget.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Swippe:

Vad menar du? Jag har inte problem med folk som bryter mot lagen, ja när det gäller vissa typer av brott givetvis. Jag har inga problem med att nån driver en massagesalong där det erbjuds sexuella tjänster mot betalning så länge de som säljer sex gör det av egen fri vilja. Det borde ju enligt min mening vara lagligt, precis som många andra saker som är straffbara enligt Svensk lag borde vara lagliga enligt min högst personliga åsikt. 

 

Men en polis som företräder lagen ska givetvis inte bryta mot densamma, det går liksom inte ihop på något sätt överhuvudtaget.

Polis eller grönsakshandlare, så tycker jag man borde reagera på hallicksvinens exploatering av tjejerna.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

Varför kan man inte klandra torskarna som efterfrågar sexulla tjänster eller tror du att alla de som besöker massageställen bara är ute efter massage.

Undrar hur många certifierade thailändska massöser det finns i Sverige, ägare och anställda. Det skulle väl gå att kräva svenskt certifikatutbildning för att få arbeta på massageställen, tror inte att en thailändsk elektriker skulle få starta en elfirma i Sverige hur som helst utan svensk utbildning.

Nu menade jag ju vem som förstör för Thaitjejer i Sverige, vem som späder på fördomarna om att många Thaitjejer på massagesalonger säljer sex. Det är väl inte så konstigt att det finns män som efterfrågar det när det är så otroligt vanligt förekommande att det erbjuds såna tjänster på massageställen. Hade inga massageställen i Sverige erbjudit såna tjänster så tror jag knappast att speciellt många män hade vågat fråga efter det. Nu står det i tidningarna titt som tätt om Thaitjejer som erbjuder sexuella tjänster och räcker med att gå in på Flashback för att finna en massa inlägg där folk beskriver sina erfarenheter av sexköp på Thaimassageställen i Sverige. 

 

På vilket sätt skulle man kunna kräva ett Svensk certifikat att man är utbildad massös? Och på vilket sätt skulle det hjälpa menar du? Vem som helst kan gå en kort utbildning i Sverige eller i Thailand och kunna kalla sig utbildad massör, flera av de som driver massageställen har redan nån form av utbildning, antingen ifrån Sverige eller i Thailand. Du menar att det går att jämföra med att en elektriker måste ha en godkänd utbildning för att jobba med el??? Hmmm, inte riktigt samma sak kanske 😉

 

Om nån jobbar med el så kan man döda människor om man gör fel, men om man inte är utbildad massör så lär man knappast kunna ha ihjäl varken sig själv eller någon annan.

 

 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Jive:

Polis eller grönsakshandlare, så tycker jag man borde reagera på hallicksvinens exploatering av tjejerna.

Aha, antar att du aldrig besökt en bar i Thailand där det finns bartjejer heller då, för du vill väl inte gynna hallicksvinens exploatering av tjejerna? Du la märke till att jag utgick ifrån att tjejerna som sålde sex på massagesalongen gjorde det helt av egen fri vilja och att de annars hade sålt sex i Thailand eller i något annat land. Skulle tro att måste man välja mellan pest eller kolera så skulle jag gissa att det är ett bättre val för en Thaitjej att sälja sex på en massagesalong i Sverige jämfört med att sälja sex på en inhemsk bordell i Thailand där hon tjänar en spottstyver för samma jobb. För nu är det ju så att det finns människor som har valt som yrke att sälja sex och har man ingen egen lokal så får man nog räkna med att vara anställd där någon annan tar en del av kakan för det jobb man utför. Gäller nog de flesta yrken, inte bara sexarbetare. 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Swippe:

Aha, antar att du aldrig besökt en bar i Thailand där det finns bartjejer heller då, för du vill väl inte gynna hallicksvinens exploatering av tjejerna? Du la märke till att jag utgick ifrån att tjejerna som sålde sex på massagesalongen gjorde det helt av egen fri vilja och att de annars hade sålt sex i Thailand eller i något annat land. Skulle tro att måste man välja mellan pest eller kolera så skulle jag gissa att det är ett bättre val för en Thaitjej att sälja sex på en massagesalong i Sverige jämfört med att sälja sex på en inhemsk bordell i Thailand där hon tjänar en spottstyver för samma jobb. För nu är det ju så att det finns människor som har valt som yrke att sälja sex och har man ingen egen lokal så får man nog räkna med att vara anställd där någon annan tar en del av kakan för det jobb man utför. Gäller nog de flesta yrken, inte bara sexarbetare. 

Allt detta med betalt sex är en sådan dubbelmoral. Att besöka en prostituerad är aja baja. Och i allmänhetens ögon så är den prostituerade alltid ett offer som dragits till Sverige i håret. eller lurats att åka till Sverige.

Samtidigt som det visas nätporr som aldrig för. Där skådespelare x och skådespelerska x får betalt för att utföra sexuella handlingar framför kameran. Det är helt ok enligt svensson.  Jag förstår inte den moraliska skilnaden faktiskt om jag ska vara ärlig.

Eller unga tjejer som följer med killar från krogen som bjuder på det ena eller det andra. 

Läste om en svensk tjej som jobbade som prostituerad i Amsterdam. Hon vart rent förbannad när folk påstod att dom köpte hennes kropp. Hon menade på att ingen köper hennes kropp. Utan hon säljer en tjänst.

Det handlar ju ytterst om att kvinnliga politiker lärt sig att det ger makt att stigmatisera sex. Och sådant vågar ingen politiker gå emot, för att inte få en skamstämpel på sig, och bli diskvalificerad från politiken.

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev janne_h:

Allt detta med betalt sex är en sådan dubbelmoral. Att besöka en prostituerad är aja baja. Och i allmänhetens ögon så är den prostituerade alltid ett offer som dragits till Sverige i håret. eller lurats att åka till Sverige.

Samtidigt som det visas nätporr som aldrig för. Där skådespelare x och skådespelare x får betalt för att utföra sexuella handlingar framför kameran. Det är helt ok enligt svensson.  Jag förstår inte den moraliska skilnaden faktiskt om jag ska vara ärlig.

Eller unga tjejer som följer med killar från krogen som bjuder på det ena eller det andra. 

Läste om en svensk tjej som jobbade som prostituerad i Amsterdam. Hon vart rent förbannad när folk påstod att dom köpte hennes kropp. Hon menade på att ingen köper hennes kropp. Utan hon säljer en tjänst.

Det handlar ju ytterst om att kvinnliga politiker lärt sig att det ger makt att stigmatisera sex. Och sådant vågar ingen politiker gå emot, för att inte få en skamstämpel på sig, och bli diskvalificerad från politiken.

Politiken är deras eviga levebröd!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jed:

Som jag skrev i en annan tråd så har polisen dessutom försökt överklaga kvoteringen av kvinnor till polishögskolan. En kompis har rekat lite på Flashback om han, tydligen lite av en rättshaverist i det lilla.  

 

Jag kan faktiskt hålla med om att genus inte ska vara en avgörande orsak till att komma in på polishögskolan, eller någon högskola alls faktiskt. 

Så här går det när man kvoterar till polisutbildningen, istället för att gå på tester för att få fram mest lämpliga poliser:

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
2 minuter sedan, skrev frogfish:

Så här går det när man kvoterar till polisutbildningen, istället för att gå på tester för att få fram mest lämpliga poliser:

 

 

Pensionsräddare i full aktion.

Skjut fanskapet.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev janne_h:

Allt detta med betalt sex är en sådan dubbelmoral. Att besöka en prostituerad är aja baja. Och i allmänhetens ögon så är den prostituerade alltid ett offer som dragits till Sverige i håret. eller lurats att åka till Sverige.

Samtidigt som det visas nätporr som aldrig för. Där skådespelare x och skådespelerska x får betalt för att utföra sexuella handlingar framför kameran. Det är helt ok enligt svensson.  Jag förstår inte den moraliska skilnaden faktiskt om jag ska vara ärlig.

Eller unga tjejer som följer med killar från krogen som bjuder på det ena eller det andra. 

Läste om en svensk tjej som jobbade som prostituerad i Amsterdam. Hon vart rent förbannad när folk påstod att dom köpte hennes kropp. Hon menade på att ingen köper hennes kropp. Utan hon säljer en tjänst.

Det handlar ju ytterst om att kvinnliga politiker lärt sig att det ger makt att stigmatisera sex. Och sådant vågar ingen politiker gå emot, för att inte få en skamstämpel på sig, och bli diskvalificerad från politiken.

Tilläggas skall också att sen lagen infördes i Sverige så har "sexhandeln" mångdubblats, så jag kan inte förstå hur våra politiker kan påstå att lagen är en succe?? såvda nu inte lagen är avsedd för att just klämma åt "vissa torskar" typ Paolo 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Pensionsräddare i full aktion.

Skjut fanskapet.

Nu var det inte hans beteende som var mitt fokus, och om han ska skjutas finns det många pundare av alla sorter (och nationaliteter) som jag utgår från att du tycker ska hanteras likadant.

 

Det var polisernas (brist på) agerande jag ville visa. Den enda som verkar veta vad den gör är ju killen som tar ner gm, men polisen är ju snabbt framme och tar bort honom innan gm är bojad. Totalt hjärnsläpp enligt mig....

 

Men nu är vi långt från topic. Sorry för det.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Precis nyss, skrev Jed:

Tilläggas skall också att sen lagen infördes i Sverige så har "sexhandeln" mångdubblats, så jag kan inte förstå hur våra politiker kan påstå att lagen är en succe?? såvda nu inte lagen är avsedd för att just klämma åt "vissa torskar" typ Paolo 😉

Sverige i ett nötskal.

Samma med knivförbudet mm mm.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Precis nyss, skrev frogfish:

Nu var det inte hans beteende som var mitt fokus, och om han ska skjutas finns det många pundare av alla sorter (och nationaliteter) som jag utgår från att du tycker ska hanteras likadant.

 

Det var polisernas (brist på) agerande jag ville visa. Den enda som verkar veta vad den gör är ju killen som tar ner gm, men polisen är ju snabbt framme och tar bort honom innan gm är bojad. Totalt hjärnsläpp enligt mig....

 

Men nu är vi långt från topic. Sorry för det.

Jag sa skjut ..inte döda.

Ett skott i benet så lägger han av.

Man eller kvinna som polis är nog oviktigt.

Det är vad dom "får" göra som avgör utgången även i detta fall.

Jämför med polisen i USA där bara ett hot mot polis ger allvarliga konsekvenser.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Jag sa skjut ..inte döda.

Ett skott i benet så lägger han av.

Man eller kvinna som polis är nog oviktigt.

Det är vad dom "får" göra som avgör utgången även i detta fall.

Jämför med polisen i USA där bara ett hot mot polis ger allvarliga konsekvenser.

Jag skrev inte heller döda, var fick du det ifrån?

 

Dock helt obefogat att skjuta en obeväpnad man när det finns 3 poliser på plats (plus en man som hjälper till). Vi bor inte i USA, och det är inte den vägen jag vill gå för att stoppa oregerliga människor. Då är det bättre med bra utbildade poliser, där dessa har de förutsättningar (både fysiska och i huvet) som behövs.

 

Puffran ska användas endast i nödfall, och detta var långt ifrån en sån situation. Man kan aldrig ersätta riktiga poliser med fjantar med vapen.

Och med riktiga poliser hade denna situation varit slut på 30 sek, eller aldrig uppstått då gm sett vad han stod inför.

 

Sen vill jag förtydliga att det inte finns nåt kvinnohat (eller liknande) inblandat i min åsikt angående detta. Om kvinnor har de fysiska och mentala förutsättningar som behövs som polis, ser jag inga som helst hinder för det.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...