Jump to content
Sign in to follow this  
Leni

Polis med thailändsk fru misstänks ha bordell

Recommended Posts

SatanG

Var det inte en svensk polis som för några år sedan blev utbuad i pressen för han ägde bar i Pattaya?

/ SatanG

stefan5300
1 timme sedan, skrev SatanG:

Var det inte en svensk polis som för några år sedan blev utbuad i pressen för han ägde bar i Pattaya?

/ SatanG

Det var väl en brandman.

• Fint 2

Jive
5 timmar sedan, skrev Swippe:

Hade han inte varit polis så hade jag inte sagt så mycket, kan inte klandra folk för att de försöker tjäna cash även om det betyder att man bryter mot lagen. Alla har ett val,man får vara beredd att ta straffet om man bryter mot lagen. Då utgår jag givetvis ifrån att kvinnorna som sålde sex gjorde det helt av fri vilja och att de annars hade sålt sex hemma i Thailand eller någon annanstans. Med andra ord så tycker jag att sexköpslagen är fel, det borde vara som i t ex Danmark och Tyskland. Hade varit bättre för de kvinnor och män som säljer sex om det var en helt laglig verksamhet de arbetade på. De hade kunnat betala skatt, få sjukpenning om de var sjuka, A-kassa osv.

Men en polis ska följa lagen, i synnerhet så ska man inte bedriva bordellverksamhet för det är ett allvarlig brott i Sverige och något som bedrivits med syfte att tjäna pengar på brottslig verksamhet! 

Tycker man att det är ok att driva en bordell så ska man inte jobba som polis, då har man helt fel värderingar som polis. Hoppas han får ett rejält straff och aldrig mer får jobba som polis för han är en skam för alla poliser i Sverige. 

Sen är det synd att ännu en gång så dras Thailändska kvinnor i smutsen och pekas ut som kvinnor som gillar att sälja sex. Det är ett h-vete för många massageställen som INTE erbjuder sexuella tjänster, att ens få frågan om de erbjuder nåt "extra" är en kränkning som de råkar ut för ofta. Men vi kan ju inte klandra nån annan än de Thaitjejer som säljer sex, de förstör för sina väninnor i Sverige, vi kan inte klandra torskarna eller massmedia som skriver om det.

Det här borde vara ett klockrent exempel i tråden "Ångrar ni era inlägg".

Det räcker ju med första meningen....Hade han inte varit polis.......

Du kan bättre Swippe, hoppas jag.

• Ge karma 1

Jive

Ett räkneexempel byggt på antaganden, men som jag tror ligger nära sanningen:

En hallick har köpt en lägenhet med tre rum på Östermalm för 7 mille.

I lägenheten har han tre tjejer, som vardera har 10 sexköpare/dygn.

Varje kund betalar 1500 kr (lågt räknat).

Tjejen får behålla 300 kr och hallicken 1200  kr.

Hallickens förtjänst: 3x10x1200= 36 000/dag - 1 080 000/mån - ca 13 milj/år skattefritt.

Och detta för att endast tillhandlahålla lokal som gör det möjligt för tjejerna att sälja sex.

• Ge karma 3

Kenneth4618
Posted (edited)

En polis som driver bordellverksamhet i en thaimassage salong blir nog inte medlem i Mensa 😀

Edited by Kenneth4618
  • Ge karma 1
  • Haha 3

stefan5300
5 timmar sedan, skrev Swippe:

Hade han inte varit polis så hade jag inte sagt så mycket, kan inte klandra folk för att de försöker tjäna cash även om det betyder att man bryter mot lagen. Alla har ett val,man får vara beredd att ta straffet om man bryter mot lagen. Då utgår jag givetvis ifrån att kvinnorna som sålde sex gjorde det helt av fri vilja och att de annars hade sålt sex hemma i Thailand eller någon annanstans. Med andra ord så tycker jag att sexköpslagen är fel, det borde vara som i t ex Danmark och Tyskland. Hade varit bättre för de kvinnor och män som säljer sex om det var en helt laglig verksamhet de arbetade på. De hade kunnat betala skatt, få sjukpenning om de var sjuka, A-kassa osv.

Men en polis ska följa lagen, i synnerhet så ska man inte bedriva bordellverksamhet för det är ett allvarlig brott i Sverige och något som bedrivits med syfte att tjäna pengar på brottslig verksamhet! 

Tycker man att det är ok att driva en bordell så ska man inte jobba som polis, då har man helt fel värderingar som polis. Hoppas han får ett rejält straff och aldrig mer får jobba som polis för han är en skam för alla poliser i Sverige. 

Sen är det synd att ännu en gång så dras Thailändska kvinnor i smutsen och pekas ut som kvinnor som gillar att sälja sex. Det är ett h-vete för många massageställen som INTE erbjuder sexuella tjänster, att ens få frågan om de erbjuder nåt "extra" är en kränkning som de råkar ut för ofta. Men vi kan ju inte klandra nån annan än de Thaitjejer som säljer sex, de förstör för sina väninnor i Sverige, vi kan inte klandra torskarna eller massmedia som skriver om det.

Varför kan man inte klandra torskarna som efterfrågar sexulla tjänster eller tror du att alla de som besöker massageställen bara är ute efter massage.

Undrar hur många certifierade thailändska massöser det finns i Sverige, ägare och anställda. Det skulle väl gå att kräva svenskt certifikatutbildning för att få arbeta på massageställen, tror inte att en thailändsk elektriker skulle få starta en elfirma i Sverige hur som helst utan svensk utbildning.

• Ge karma 5
  • Haha 1

Nicholas
2 hours ago, Jive said:

Ett räkneexempel byggt på antaganden, men som jag tror ligger nära sanningen:

En hallick har köpt en lägenhet med tre rum på Östermalm för 7 mille.

I lägenheten har han tre tjejer, som vardera har 10 sexköpare/dygn.

Varje kund betalar 1500 kr (lågt räknat).

Tjejen får behålla 300 kr och hallicken 1200  kr.

Hallickens förtjänst: 3x10x1200= 36 000/dag - 1 080 000/mån - ca 13 milj/år skattefritt.

Och detta för att endast tillhandlahålla lokal som gör det möjligt för tjejerna att sälja sex.

Nää

Jag låter brudarna ta hälften. 

• Haha 1

Jed

Som jag skrev i en annan tråd så har polisen dessutom försökt överklaga kvoteringen av kvinnor till polishögskolan. En kompis har rekat lite på Flashback om han, tydligen lite av en rättshaverist i det lilla.  

Jag kan faktiskt hålla med om att genus inte ska vara en avgörande orsak till att komma in på polishögskolan, eller någon högskola alls faktiskt. 

• Ge karma 1
  • Fint 2

Jive
11 minuter sedan, skrev Swippe:

Vad menar du? Jag har inte problem med folk som bryter mot lagen, ja när det gäller vissa typer av brott givetvis. Jag har inga problem med att nån driver en massagesalong där det erbjuds sexuella tjänster mot betalning så länge de som säljer sex gör det av egen fri vilja. Det borde ju enligt min mening vara lagligt, precis som många andra saker som är straffbara enligt Svensk lag borde vara lagliga enligt min högst personliga åsikt. 

Men en polis som företräder lagen ska givetvis inte bryta mot densamma, det går liksom inte ihop på något sätt överhuvudtaget.

Polis eller grönsakshandlare, så tycker jag man borde reagera på hallicksvinens exploatering av tjejerna.

• Ge karma 2

Swippe
2 timmar sedan, skrev stefan5300:

Varför kan man inte klandra torskarna som efterfrågar sexulla tjänster eller tror du att alla de som besöker massageställen bara är ute efter massage.

Undrar hur många certifierade thailändska massöser det finns i Sverige, ägare och anställda. Det skulle väl gå att kräva svenskt certifikatutbildning för att få arbeta på massageställen, tror inte att en thailändsk elektriker skulle få starta en elfirma i Sverige hur som helst utan svensk utbildning.

Nu menade jag ju vem som förstör för Thaitjejer i Sverige, vem som späder på fördomarna om att många Thaitjejer på massagesalonger säljer sex. Det är väl inte så konstigt att det finns män som efterfrågar det när det är så otroligt vanligt förekommande att det erbjuds såna tjänster på massageställen. Hade inga massageställen i Sverige erbjudit såna tjänster så tror jag knappast att speciellt många män hade vågat fråga efter det. Nu står det i tidningarna titt som tätt om Thaitjejer som erbjuder sexuella tjänster och räcker med att gå in på Flashback för att finna en massa inlägg där folk beskriver sina erfarenheter av sexköp på Thaimassageställen i Sverige. 

På vilket sätt skulle man kunna kräva ett Svensk certifikat att man är utbildad massös? Och på vilket sätt skulle det hjälpa menar du? Vem som helst kan gå en kort utbildning i Sverige eller i Thailand och kunna kalla sig utbildad massör, flera av de som driver massageställen har redan nån form av utbildning, antingen ifrån Sverige eller i Thailand. Du menar att det går att jämföra med att en elektriker måste ha en godkänd utbildning för att jobba med el??? Hmmm, inte riktigt samma sak kanske 😉

Om nån jobbar med el så kan man döda människor om man gör fel, men om man inte är utbildad massör så lär man knappast kunna ha ihjäl varken sig själv eller någon annan.

Nicholas

Lagligt att spela in porrfilm? 

• Ge karma 2
  • Fint 1
  • Haha 1