Jump to content
IGNORED

Jag väljer Sverige

Herr Chang

Recommended Posts

Boa52
1 timme sedan, skrev spooncreek:

Det är värre med kylan när den infaller, än med värmen. Allt under 20 är ju görkallt. I Sin City händer det i alla fall några dagar om året att temperaturen kryper under 20-strecket, trist nog. Isan eller ännu mer norrut är än värre vintertid, då för man pälsa på sig ordentligt under vintermånaderna.

Du menar - 20 grader då måste man ta på sej sockar😶

• Haha 2
  • Replies 233
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Mr Ning Ning

15

• Tommy

15

• janne_h

15

• Soengsang

14

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jag valde att flytta till Thailand för att:   1. Det har varit, och är ännu, relativt lätt att kunna få bo här som pensionär. Men det kanske ändras...   2. Klimatet. Man kan vistas

Detta är ett Thailandsforum, och jag borde inte vara förvånad över att många här strävar efter att bo i Thailand. Hellre än i Sverige. Det finns fördelar med Thailand, men också nackdelar. Samma med S

Jag bor här inte heltid utan bara 6-7 månader om året men jag kanske är kvalificerad att svara ändå.   Klimatet, klimatet, klimatet. Våren och sommaren i Sverige kan vara väldigt fina - ibla

Posted Images

Stoneys
3 timmar sedan, skrev Tallviking:

Bor man som vi nära havet slipper man de extrema temperaturerna och ligger på 28-33 hela året

Ni bor väl i Sverige? 

Och inte är där 28-33 grader året om. 

• Ojojoj 1
  • Fint 1

Pattaya

Wanchai
On 2020-06-16 at 12:48, skrev mrkinkhao:

För en del är det de riktiga Thailand men både havet och norra Thailand är bra😎

Att kalla Isaan för det riktiga Thailand blir lite lustigt. De har väl mer gemensamt med Laos. Kanske "riktiga Laos" vore mer passande.

• Ge karma 2
Rillex
42 minuter sedan, skrev Wanchai:

Att kalla Isaan för det riktiga Thailand blir lite lustigt. De har väl mer gemensamt med Laos. Kanske "riktiga Laos" vore mer passande.

Eller "Wannabe" Laos. 😄

• Ge karma 1
  • Haha 1
mrkinkhao
1 timme sedan, skrev Wanchai:

Jag kallar inte issan för riktiga Thailand håller till norr om Nakonsawan är nog minst lika varmt där 

• Ge karma 1
thomas001
38 minutes ago, mrkinkhao said:

Jag kallar inte issan för riktiga Thailand håller till norr om Nakonsawan är nog minst lika varmt där 

Hur långt norr om NakonSawan. Jag bor ca 7 mil norr om NakonSawan?

mrkinkhao
1 timme sedan, skrev thomas001:

Hur långt norr om NakonSawan. Jag bor ca 7 mil norr om NakonSawan?

Det heter Kharomton ligger söder omSalokbath det kan inte vara mer en 3 till 4 mil till dig nästan grannar 

• Ge karma 1
mrkinkhao
1 minut sedan, skrev mrkinkhao:

Det heter Kharomton ligger söder omSalokbath det kan inte vara mer en 3 till 4 mil till dig nästan grannar 

Kartomthon ska det vara

• Ge karma 1