Jump to content
IGNORERAD

Jag väljer Sverige

Herr Chang

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev Boa52:

För-b fint väder i Tavelsjö just nu men varmast i världen och tur är väl det, Nä men dj skönt ute

:morgon: jag noterar...

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

• Svar 230
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• janne_h

15

• Tommy

15

• Mr Ning Ning

15

• andrejsdenruskige

14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nineteen68
21 minuter sedan, skrev Boa52:

Det du skriver tror du nån tror på det, svammel.Thailand ett av dom varmaste länderna på jorden

skit snack duvet lite du bara fantiserar

Det där är snudd på Rinkebysvenska 😂

Ändrades av Nineteen68

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
On 2020-05-19 at 00:07, skrev samet:

Wow... fick han världens stöt av 220 volt... snälla du som kam och vet... hur får man väldens stöt av 220 volt... 

En del kan mycket om elektricitet, andra är duktiga på att stava ord rätt.

Dela på andra sajter

Hej! Det bästa tror jag är 3 till 6 månader i Thailand heltid funkar inte för mig!!

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev mrkinkhao:

Hej! Det bästa tror jag är 3 till 6 månader i Thailand heltid funkar inte för mig!!

Varför inte? 

Dela på andra sajter

Därför att jag redan har provat och jag kom fram till att vår och sommar är skönt samt att 42grader i Thailand inte är så skönt

Dela på andra sajter

On 2020-05-22 at 20:40, skrev Nicholas:

Har bott både i San Diego, Santa Clara och Miami. 

Men visst det är kallt i stilla havet och poolen blir nästan aldrig varm i Santa Clara. 

San Diego är bättre, men hade rimfrost på vindrutan några morgnar om året men kl 10 var det nice igen. 

Funkade att spela golf året runt. 

Miami däremot är förvånansvärt ruggigt på vintern, men det är nog mest psykologiskt då man förväntar sig varmare. 

Cuba är ju ungefär samma som Miami. 

Thailand är varmare men Thailand är ju ett av jordens varmaste länder. 

Maten i USA vinner över Thailand. 

Tycker det är helt ok med Stockholm / Thailand som combo. 

Nja...

Enligt denna sidan är Thailand inte ens med bland de 15 varmaste i världen, Kambodja hamnar dock på nionde plats, resten ligger mest i Afrika.

https://www.swedishnomad.com/sv/varldens-varmaste-lander/

Men Bangkok är kanske världens varmaste Huvudstad!

https://www.aftonbladet.se/resa/a/p6QR7j/Bangkok-hett-hetsigt-harligt

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

On 2020-05-17 at 08:48, skrev Jive:

Jag vill passa på att ta upp det här eviga göteborgsgnället om stockholmare, som du inledningsvis är inne på.

Jag har bott i/ runt Stockholm i 30 år och min erfarenhet är, att urstockholmarna är minst lika goa som göteborgarna. Det är de inflyttade, mitt i karriärenfolket från olika landsdelar, som har åstadkommit den här malligstämpeln på stockholmarna

Stockholm - Göteborg   0-5 😁

Dela på andra sajter

On 2020-05-17 at 08:48, skrev Jive:

Jag vill passa på att ta upp det här eviga göteborgsgnället om stockholmare, som du inledningsvis är inne på.

Jag har bott i/ runt Stockholm i 30 år och min erfarenhet är, att urstockholmarna är minst lika goa som göteborgarna. Det är de inflyttade, mitt i karriärenfolket från olika landsdelar, som har åstadkommit den här malligstämpeln på stockholmarna

Du menar inflyttade Norrlänningar, antar jag?

Känner några goa gubbar från Göteborg, Skåne och Småland som flyttat till Stockholm och de är inte helt odrägliga, ännu...

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Det är svårare att komma in i den göteborgska värmen, än i den stockholmska.

Många göteborgska fördomar måste motbevisas innan man blir accepterad i Göteborg.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev mrkinkhao:

Därför att jag redan har provat och jag kom fram till att vår och sommar är skönt samt att 42grader i Thailand inte är så skönt

42 grader, då har du väl varit långt norr om Bkk, det är inte Thailand 😉

Dela på andra sajter

ArneMorales
15 timmar sedan, skrev mrkinkhao:

40 grader eller varmare är det väldigt få dagar i Thailand, och då alltid på eftermiddagen.

Vid dessa tillfällen stannar jag alltid inne, har ACn på och tar en  kall Chang.

Dela på andra sajter

För en del är det de riktiga Thailand men både havet och norra Thailand är bra😎

Dela på andra sajter

Jag väljer, eller rättare sagt har valt Thailand.

Med högre ålder följer färre vänner o släkt man har gemensamma intressen med och det är lätt att bli sittande overksam.

Generationsklyftan som jag upplever det är större i Sverige än här,  att bara sticka ut huvudet genom dörren o hojta om man vill ha hjälp med något fungerar här men mer sällsynt i Sverige. Livet känns enklare och ju äldre man blir ju mer uppskattar man det.

Resa till Sverige t o r var tidigare ett avbrott i vardagen man såg fram emot, nu känns det som en plåga bara att tänka på det, och för min del blir det inga fler. Det finns fortfarande platser och saker ogjorda här, räcker åt mig.

Förstår mycket väl er som fortfarande vill och orkar med dobbelboende, men som sagt, jag känner mig klar med den...

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev ArneMorales:

40 grader eller varmare är det väldigt få dagar i Thailand, och då alltid på eftermiddagen.

Vid dessa tillfällen stannar jag alltid inne, har ACn på och tar en  kall Chang.

Bott i Thailand i 8 år och aldrig varit med om mer än 36-37, gäller ju å bo i det riktiga Thailand 🙃

Dela på andra sajter

12 minutes ago, LTD said:

Bott i Thailand i 8 år och aldrig varit med om mer än 36-37, gäller ju å bo i det riktiga Thailand 🙃

Här där jag bor är det inte ovanligt med temperaturer runt 40-44 grader vid denna tiden på året. Vi bor ca 35 mil nordväst om Bangkok utmed

A1 som går mellan Bangkok och Changmai.

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Esspe:

Välkommen till Isaan mars-maj.

Tack men jag håller mig i Thailand. 

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev thomas001:

Här där jag bor är det inte ovanligt med temperaturer runt 40-44 grader vid denna tiden på året. Vi bor ca 35 mil nordväst om Bangkok utmed

A1 som går mellan Bangkok och Changmai

Där jag bor söder om Bkk är det extremt ovanligt med högre temperaturer än 36gr, runt 34 brukar det ligga när det är som värst, 35-36 enstaka dagar. 

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Esspe:

Bangla Rd i Phuket då antar jag ;)

Phuket e fint men alldeles för varmt där också. 

Dela på andra sajter

Bor man som vi nära havet slipper man de extrema temperaturerna och ligger på 28-33 hela året

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Det är värre med kylan när den infaller, än med värmen. Allt under 20 är ju görkallt. I Sin City händer det i alla fall några dagar om året att temperaturen kryper under 20-strecket, trist nog. Isan eller ännu mer norrut är än värre vintertid, då för man pälsa på sig ordentligt under vintermånaderna.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Det är värre med kylan när den infaller, än med värmen. Allt under 20 är ju görkallt. I Sin City händer det i alla fall några dagar om året att temperaturen kryper under 20-strecket, trist nog. Isan eller ännu mer norrut är än värre vintertid, då för man pälsa på sig ordentligt under vintermånaderna.

Du menar - 20 grader då måste man ta på sej sockar😶

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tallviking:

Bor man som vi nära havet slipper man de extrema temperaturerna och ligger på 28-33 hela året

Ni bor väl i Sverige? 

Och inte är där 28-33 grader året om. 

Pattaya

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev spooncreek:

Det här är fan i mig görkallt, 19 December förra året

78959048_3713232845368662_1269628788380008448_n.jpg.8583167e9ce990c2f2db0ab2b82208a3.jpg

Och det här är görvarmt vilket jag hellre föredrar, 6 Maj i år.

95500093_4233464383345503_5664835613136781312_o.thumb.jpg.4664932edd4b238e9b5ea099a5140435.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...