Jump to content
IGNORERAD

syster vill stanna


in-ka

Recommended Posts

hjälp med into tack, min tiraks syster har problem med sin slusk till man, hon har snart varit här i 2 år och vill stanna här men mannen vill inte förlänga visat altså skriva på, han super konstant och jag tror att han missköter jobbet kör bil på fyllan, hur göra? jag och min tirak har sagt att hon kan få bo hos oss tills hon hittar en annan bättre man eller om hon väljer att bo ensam, fråga, kan jag skriva på som garant eller kan hon få stanna ändå, egen ansökan, är det någon som vet hur göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom systern kom till Sverige på grund av anknytning till sin man (slusken) måste hon resa hem om förhållandet upphör. Hittar hon en ny man kan hon dock få fortsätta på sitt uppehållstillstånd om Migrationsverket finner det nya förhållandet seriöst.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Annars kanske man kan hinta till "slusken" att om inte han skriver på, så kan ju polisen lätt få ett tips om hans fyllekörning.

Sen hoppas jag givetvis att polisen får det tipset ändå efter att det är klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Annars kanske man kan hinta till "slusken" att om inte han skriver på, så kan ju polisen lätt få ett tips om hans fyllekörning.

Sen hoppas jag givetvis att polisen får det tipset ändå efter att det är klart.

Om hon någonsin vill kunna komma hit igen är det mycket viktigt att Hon ej krånglar med migrationsverket, om de väljer att avslå eventuell ansökan nu kan hon givetvis överklaga men det gäller att för framtiden ej försöka lura migrationsverket eller gömma sig för dem eller motsätta sig hemresa om hon förvägras uppehålls tillstånd.

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...