Peolito Inlagd April 28, 2020 Dela Inlagd April 28, 2020 13 timmar sedan, skrev Boa52: lite olika ,Haliboop som jag har412-9987 har inget mera på telia nu. På fakturan jag fick 5014-1100 och det påstår telia dom har. Det roliga var att vi fick ett telenr var som inte går att ringa till ex 075-1040722 det står på fakturan Bankgirot tillhör Telia men telefonnumret verkar inte registrerat. Ring Telia på deras växel 90 200 och be att bli kopplad vidare till lämplig mottagare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 28, 2020 Dela Inlagd April 28, 2020 27 minuter sedan, skrev Peolito: Bankgirot tillhör Telia men telefonnumret verkar inte registrerat. Ring Telia på deras växel 90 200 och be att bli kopplad vidare till lämplig mottagare. 075 är virtuella nummer, kopplas via iptelefoni osv. Används av försäljare och liknande. Men absolut, ringa 90200 och få det utrett. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 28, 2020 Dela Inlagd April 28, 2020 1 minut sedan, skrev Soengsang: 075 är virtuella nummer, kopplas via iptelefoni osv. Används av försäljare och liknande. Men absolut, ringa 90200 och få det utrett. Stämmer, när jag har ringt till tex Trygg Hansa så tar det en minut efter samtalet och då ringer det från 075 och vill veta hur jag upplevde samtalet med Tryggis! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 28, 2020 Dela Inlagd April 28, 2020 59 minuter sedan, skrev Soengsang: 075 är virtuella nummer, kopplas via iptelefoni osv. Används av försäljare och liknande. Men absolut, ringa 90200 och få det utrett. Då lärde jag mig något nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 28, 2020 Dela Inlagd April 28, 2020 3 minuter sedan, skrev Peolito: Då lärde jag mig något nytt Var tvungen att googla 075, då jag tycker det dykt upp mer och mer de sista åren. Samt att man inte fick någon träff på det nummer Bos nämner. Så jag lärde mig det igår Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 28, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 28, 2020 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Soengsang: Var tvungen att googla 075, då jag tycker det dykt upp mer och mer de sista åren. Samt att man inte fick någon träff på det nummer Bos nämner. Så jag lärde mig det igår Försökt ringa polisen flera ggr nu. kö på minst en halvtimme, suck. Och fel av mej det är 076 och det går till Telia. Har ringt Telia och anmält det som bedrägeri. Killen jag prata med var mest snorkig Ändrades April 28, 2020 av Boa52 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mek Inlagd April 28, 2020 Dela Inlagd April 28, 2020 hej Fick för 2 veckor sen sms från "Telia" att jag hade 2 st obetalda fakturor inga större belopp kanske 900;- totalt men i detta fallet var jag rätt säker på att jag betalt, och jag loggade även in på telias mina sidor och kollade och hade inga obetalda samma där kollade även bankgirot och verkade stämma med telia. Men öppnade aldrig länken i sms'et och ringde även telia och tydligen rätt många som fått samma. mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 28, 2020 Dela Inlagd April 28, 2020 15 minuter sedan, skrev Boa52: Försökt ringa polisen flera ggr nu. kö på minst en halvtimme, suck. Och fel av mej det är 076 och det går till Telia. Har ringt Telia och anmält det som bedrägeri. Killen jag prata med var mest snorkig Trist att höra. När det gäller att sälja något är de på tårna, men vid reklamation eller problem är det ett elände att nå dem. Det numret du har 076****** har du provat att googla det, kan ge någon info? Nästa steg är väl att anmäla det som bedrägeri hos polisen. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 28, 2020 Dela Inlagd April 28, 2020 11 minuter sedan, skrev mek: hej Fick för 2 veckor sen sms från "Telia" att jag hade 2 st obetalda fakturor inga större belopp kanske 900;- totalt men i detta fallet var jag rätt säker på att jag betalt, och jag loggade även in på telias mina sidor och kollade och hade inga obetalda samma där kollade även bankgirot och verkade stämma med telia. Men öppnade aldrig länken i sms'et och ringde även telia och tydligen rätt många som fått samma. mvh Får dagligen liknande bedrägeri försök i jobbmailen nu, de verkar vara aktiva nu under pandemin. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd April 28, 2020 Dela Inlagd April 28, 2020 4 timmar sedan, skrev audirs2: Stämmer, när jag har ringt till tex Trygg Hansa så tar det en minut efter samtalet och då ringer det från 075 och vill veta hur jag upplevde samtalet med Tryggis! Och Felia kör med 0104439950 Skanova, Farsta Men min regel är att aldrig svara på nummer jag inte känner igen på Teliafonen. Telia har ju sålt sina register till hela d-j#vla världens alla scammers och försäljare av olika sorter. Har en oreggad Comviq kontant fon och det är så gött att man slipper försäljare på den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd April 28, 2020 Dela Inlagd April 28, 2020 Sitter med ca 50-75 st fakturor i mån. Toppen på fuskfakturorna brukar va på sommaren i sem tider, Men sett en ökning nu i cov19 tider. När det gäller Telia så fick jag ett mail om att de skulle byta bankgiro, O då måste man se upp ringer alltid o kollar när jag blir osäker . Blivit blåst en gång på ca 20 år på 3,500kr men de åkte fast fick jag höra efteråt.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd April 28, 2020 Dela Inlagd April 28, 2020 4 timmar sedan, skrev Boa52: Försökt ringa polisen flera ggr nu. kö på minst en halvtimme, suck. Och fel av mej det är 076 och det går till Telia. Har ringt Telia och anmält det som bedrägeri. Killen jag prata med var mest snorkig Finns en hel drös med snorkiga ynglingar numera. Men inte på exempelvis Kjell & Co. Härliga grabbar där. Antingen är de särskilt utvalda eller också har de genomgått en jättebra internutbildning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd April 28, 2020 Dela Inlagd April 28, 2020 5 timmar sedan, skrev Alarik: Finns en hel drös med snorkiga ynglingar numera. Men inte på exempelvis Kjell & Co. Härliga grabbar där. Antingen är de särskilt utvalda eller också har de genomgått en jättebra internutbildning. Håller med där. Träffade en kille som var butikschef på K&C som jag pratade länge med. Mycket internutbildning och focus mot kvalitet berättade han, Selectivitet pratade vi ej om. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu