Boa52 Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 Vet inte om detta är nåt jag kan få hjälp av er, provar. Fick förra veckan 2 fakturor från Telia på nåt mobil abbonemang. Både min fru och jag mars och april mån drygt 4000 styck. Vi har inte beställt nåt sånt, vi har inte behov av nåt sånt, min fru har en telefone som hon bara kan ringa med, vill inte ha nåt mera. Ringde Telia och bedrägeri anmälde, ska man ringa Polisen också. Vi hade för ca 3 -4 veckor sen några som var och kollade i brevlådorna i tavelsjö. Ok en mil härifrån men så what Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 (ändrad) 6 minuter sedan, skrev Boa52: Vet inte om detta är nåt jag kan få hjälp av er, provar. Fick förra veckan 2 fakturor från Telia på nåt mobil abbonemang. Både min fru och jag mars och april mån drygt 4000 styck. Vi har inte beställt nåt sånt, vi har inte behov av nåt sånt, min fru har en telefone som hon bara kan ringa med, vill inte ha nåt mera. Ringde Telia och bedrägeri anmälde, ska man ringa Polisen också. Vi hade för ca 3 -4 veckor sen några som var och kollade i brevlådorna i tavelsjö. Ok en mil härifrån men så what Vad svarade Telia? Ändrades April 27, 2020 av HuaHindinnge Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 Om du misstänker bedrägeri ska det polisanmälas. Det bergriper vilken sörlänning som helst “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 27, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 27, 2020 10 minuter sedan, skrev HuaHindinnge: Vad svarade Telia? Det blev en anmälan om bedrägeri hos Telia. Telia tog alla uppgifter om faktururna så vet inte om det räcker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 (ändrad) 3 minuter sedan, skrev Boa52: Det blev en anmälan om bedrägeri hos Telia. Telia tog alla uppgifter om faktururna så vet inte om det räcker Har du Telia från förut? I så fall kolla på PG eller BG numret om dom är samma!! Detta här hände mig en gång på 90 talet när Nigeria breven kom igång,,såg juste ut med rätt firma logo och allt, me men, BG stämde inte! Ändrades April 27, 2020 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 8 minuter sedan, skrev Boa52: Det blev en anmälan om bedrägeri hos Telia. Telia tog alla uppgifter om faktururna så vet inte om det räcker 15 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Om du misstänker bedrägeri ska det polisanmälas. Det bergriper vilken sörlänning som helst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 27, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 27, 2020 5 minuter sedan, skrev audirs2: Har du Telia från förut? I så fall kolla på PG eller BG numret om dom är samma!! Detta här hände mig en gång på 90 talet när Nigeria breven kom igång,,såg juste ut med rätt firma logo och allt, me men, BG stämde inte! Har Hallebopp, min fru betalkort, har haft Telia förut Ok Haleboop är telia, Bg var ett nytt nummer men Telia sa dom ändrat skumt. Fick även nu en kreditfaktura på 501 kr ???? bara jag inte min fru. Har inte bet in 501 kr, Haleboop är på 149 i män Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 12 minuter sedan, skrev Boa52: Har Hallebopp, min fru betalkort, har haft Telia förut Ok Haleboop är telia, Bg var ett nytt nummer men Telia sa dom ändrat skumt. Fick även nu en kreditfaktura på 501 kr ???? bara jag inte min fru. Har inte bet in 501 kr, Haleboop är på 149 i män Logga in i ditt internet bank, registrera ett nytt mottagare o kolla vem står för kontot. Eller fråga banken via telefon vem som är mottagare. Hoppas det löser för Dig o din fru på bästa sättet. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 Fick en skum teleräkning till firman denna veckan, som vanligt, PLUS 2 Betal-samtal till "Blocket" på exakt 37 sekunder båda 2, som kostade i runda slänga 190 kr styck... Har inte kollat upp det mer än att det är till ett okänt 08-nummer... Nån som råkat ut för liknande? MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 27, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 27, 2020 9 minuter sedan, skrev Amigo: Logga in i ditt internet bank, registrera ett nytt mottagare o kolla vem står för kontot. Eller fråga banken via telefon vem som är mottagare. Hoppas det löser för Dig o din fru på bästa sättet. BG är telia påstår dom i alla fall så motagare måste vara Telia, har inte internetbank längre så förstår inte Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 7 minuter sedan, skrev Boa52: BG är telia påstår dom i alla fall så motagare måste vara Telia, har inte internetbank längre så förstår inte https://www.bankgirot.se/sok-bankgironummer/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 Telia har BG: 820-0040. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 17 minuter sedan, skrev Tommy: Fick en skum teleräkning till firman denna veckan, som vanligt, PLUS 2 Betal-samtal till "Blocket" på exakt 37 sekunder båda 2, som kostade i runda slänga 190 kr styck... Har inte kollat upp det mer än att det är till ett okänt 08-nummer... Nån som råkat ut för liknande? MVH Ja en väldig massa samtal från 08-nummer. Ids fan inte svara på dem längre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 27, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 27, 2020 10 minuter sedan, skrev Knasen: Telia har BG: 820-0040. lite olika ,Haliboop som jag har412-9987 har inget mera på telia nu. På fakturan jag fick 5014-1100 och det påstår telia dom har. Det roliga var att vi fick ett telenr var som inte går att ringa till ex 075-1040722 det står på fakturan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 7 minuter sedan, skrev Boa52: lite olika ,Haliboop som jag har412-9987 har inget mera på telia nu. På fakturan jag fick 5014-1100 och det påstår telia dom har. Det roliga var att vi fick ett telenr var som inte går att ringa till ex 075-1040722 det står på fakturan Det verkar gå till Telia enl sökmotorn ovan. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 Du har väl handlat nått skit i fyllan och glömt bort det.😂 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 59 minuter sedan, skrev Boa52: lite olika ,Haliboop som jag har412-9987 har inget mera på telia nu. På fakturan jag fick 5014-1100 och det påstår telia dom har. Det roliga var att vi fick ett telenr var som inte går att ringa till ex 075-1040722 det står på fakturan Halibop ägs ju av Telia, det är ju moderbolaget... Men underligt att man inte får några träffar på telefonnumret du nämner "075-1040722"? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 15 minuter sedan, skrev Soengsang: Halibop ägs ju av Telia, det är ju moderbolaget... Men underligt att man inte får några träffar på telefonnumret du nämner "075-1040722"? Ofta är 075 något bolag som säljer eller gör marknads undersökningar. Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 2 minuter sedan, skrev audirs2: Ofta är 075 något bolag som säljer eller gör marknads undersökningar. Personliga nummertjänster är en typ av telefonnummer som inte är knutna till en särskild telefon utan är virtuellt och kan vidarekopplas till flera andra telefonlinjer. I Sverige har de riktnummer 075. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 2 timmar sedan, skrev Boa52: Vet inte om detta är nåt jag kan få hjälp av er, provar. Fick förra veckan 2 fakturor från Telia på nåt mobil abbonemang. Både min fru och jag mars och april mån drygt 4000 styck. Vi har inte beställt nåt sånt, vi har inte behov av nåt sånt, min fru har en telefone som hon bara kan ringa med, vill inte ha nåt mera. Ringde Telia och bedrägeri anmälde, ska man ringa Polisen också. Vi hade för ca 3 -4 veckor sen några som var och kollade i brevlådorna i tavelsjö. Ok en mil härifrån men så what Ta ett snack även med Postis, för de brukar åka strax efter dem när de vittjar brevlådor, kanske ge han ditt nr ifall han ser det igen så kan möta upp vid brevlådan och fota efterföljande bil med förare... https://www.skatteverket.se/tempblaforsokmotorn/sparrapersonnummer.4.3f4496fd14864cc5ac9e8.html "Om du misstänker att någon kapat och använt ditt personnummer ska du polisanmäla händelsen. Dessutom bör du kontakta de stora kreditupplysningsföretagen och be dem spärra ditt personnummer. " ps. strunta att skaffa kivra, säker postadress, för då hamnar statliga mail där och hur kul är det att missa tex trängselskatten, för inte har man lust vatt logga in på kivra var och varannan dag. Lyck till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 1 timme sedan, skrev Tommy: Fick en skum teleräkning till firman denna veckan, som vanligt, PLUS 2 Betal-samtal till "Blocket" på exakt 37 sekunder båda 2, som kostade i runda slänga 190 kr styck... Har inte kollat upp det mer än att det är till ett okänt 08-nummer... Nån som råkat ut för liknande? MVH Visst var det vanligt i semestertider eller som nu coronatider att skicka ut en massa räkningar till småföretag och hoppas att de bara betalar utan att kolla. Kanske ta ett snack med länsman ifall du måste bestrida det på laglig väg så det inte blir krångel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 (ändrad) 5 minuter sedan, skrev Tekkor: Ta ett snack även med Postis, för de brukar åka strax efter dem när de vittjar brevlådor, kanske ge han ditt nr ifall han ser det igen så kan möta upp vid brevlådan och fota efterföljande bil med förare... https://www.skatteverket.se/tempblaforsokmotorn/sparrapersonnummer.4.3f4496fd14864cc5ac9e8.html "Om du misstänker att någon kapat och använt ditt personnummer ska du polisanmäla händelsen. Dessutom bör du kontakta de stora kreditupplysningsföretagen och be dem spärra ditt personnummer. " ps. strunta att skaffa kivra, säker postadress, för då hamnar statliga mail där och hur kul är det att missa tex trängselskatten, för inte har man lust vatt logga in på kivra var och varannan dag. Lyck till. Nordbaggarna vet inte vad trängselskatt är.😋 Ändrades April 27, 2020 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 8 minuter sedan, skrev Tekkor: Visst var det vanligt i semestertider eller som nu coronatider att skicka ut en massa räkningar till småföretag och hoppas att de bara betalar utan att kolla. Kanske ta ett snack med länsman ifall du måste bestrida det på laglig väg så det inte blir krångel. Nu kom ju räkningen från Tele2, som alltid, men de dyra samtalen som påstås vara från Blocket har aldrig dykt upp tidigare. MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 1 timme sedan, skrev Tommy: Nu kom ju räkningen från Tele2, som alltid, men de dyra samtalen som påstås vara från Blocket har aldrig dykt upp tidigare. MVH Har Blocket ringt dig? Margareta din galning, vad rimmar på Blocket betalning.....från reklamen på internet med poeten Ranelid! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Tommy: Nu kom ju räkningen från Tele2, som alltid, men de dyra samtalen som påstås vara från Blocket har aldrig dykt upp tidigare. MVH Okey, även de vanliga bolagen kan strula, men man bör ringa dem omgående. Själv ändra jag nyligen lite hos telia och även stängde av morsans telefon då hon gått bort. Jag skulle även få bekräftelsemejl sas det, men de kom aldrig. Rätt som det var kom en påminnelse till morsan om utebliven betalning, ringde upp dem och fick svaret "Ojdå" De lova att rätta till det och dessutom skicka oss de överskjutande pengar de fått tidigare... Tar nån till ett par veckor sas det. Så nu får man ha koll så de verkligen utför det de lovat... Man kan inte lita på nån idag. Ändrades April 27, 2020 av Tekkor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu