Jump to content
IGNORERAD

Hur förmögna är MPR-medlemmarna


Atom

Nettoförmögenhet  

172 röster

  1. 1. Nettoförmögenhet

    • Tyvärr, mindre än 0
      17
    • 0-100,000 SEK
      12
    • 100,000 till 1 miljon SEK
      49
    • 1-10 miljoner SEK
      70
    • Mer än 10 miljoner SEK
      24


Recommended Posts

27 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Det blev lika obegripligt med google translate 


Trego më shumë
Ata që shajnë me shofer, çiklistët janë drejtuesit më të këqij të makinave, ata që ndjekin të njëjtat ligje si bursa kur trafiku funksionon

Så går det när man inte kan och vet vilket språk man ska översätta till, gå om skolan är du snäll, börja med första klass

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 426
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Atom

    35

  • Boa52

    32

  • andrejsdenruskige

    28

  • Soengsang

    24

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618
3 minuter sedan, skrev Boa52:

Så går det när man inte kan och vet vilket språk man ska översätta till, gå om skolan är du snäll, börja med första klass

Screenshot_2020-04-26-18-50-37-367.jpeg.206bd676df04ccae26addb5b8b13161c.jpeg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
29 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Screenshot_2020-04-26-18-50-37-367.jpeg.206bd676df04ccae26addb5b8b13161c.jpeg

Ja, det var ett riktigt självmål du gjorde 

Ormen har faktiskt rätt, du valde helt fel språk. 

 

Självklart skulle du ha valt något av följande

 

Dunkiska 

Inavelska 

Förmångaölska 

Huvaiska 

 

Men ja, de finns inte på Google translate ännu så jag har viss förståelse för att du valde ett helt random språk. 

 

😂🤣

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Screenshot_2020-04-26-18-50-37-367.jpeg.206bd676df04ccae26addb5b8b13161c.jpeg

Självmål har du använt, vet inte hur många ggr hitta på nåt nytt eller som jag skrev gå om skolan så hittar du på nått nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Precis nyss, skrev Boa52:

Självmål har du använt, vet inte hur många ggr hitta på nåt nytt eller som jag skrev gå om skolan så hittar du på nått nytt

Screenshot_2020-04-26-18-50-37-367.jpeg.9f9e9771026022ca6ae2107fd02e898e.jpeg

Igen

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Självmål har du använt, vet inte hur många ggr hitta på nåt nytt eller som jag skrev gå om skolan så hittar du på nått nytt

Skruva på korken nu, och gå på sängen!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev HuaHindinnge:

Ja, det var ett riktigt självmål du gjorde 

Ormen har faktiskt rätt, du valde helt fel språk. 

 

Självklart skulle du ha valt något av följande

 

Dunkiska 

Inaveliska 

Förmångaöliska 

Huvaiska 

 

Men ja, de finns inte på Google translate ännu så jag har viss förståelse för att du valde ett helt random språk. 

 

😂🤣

Om dom inte finns på google translate hur tusan kan man översätta då, fjås gubbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Skruva på korken nu, och gå på sängen!

Du om nån ska inte tala om för mej när jag ska gå på sängen 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Du om nån ska inte tala om för mej när jag ska gå på sängen 😠

Någon behöver göra det om inte din mamma gör det, se till o skruva på korken också, helgen är slut!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Någon behöver göra det om inte din mamma gör det, se till o skruva på korken också, helgen är slut!!

Min mamma är död sen 7 år tillbaka, tror det är du som ska sluta svamla, fyllgubbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Någon behöver göra det om inte din mamma gör det, se till o skruva på korken också, helgen är slut!!

Sedan ska han öva rodellkörning med mamma hela dagen i morgon. Då gäller det att vara allert

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Sedan ska han öva rodellkörning med mamma hela dagen i morgon. Då gäller det att vara allert

Innan du svarar måste du läsa föregående inlägg det missar du många ggr därför blir det ofta tokfel

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
17 minuter sedan, skrev Boa52:

Om dom inte finns på google translate hur tusan kan man översätta då, fjås gubbe

Det finns faktiskt andra sätt än google translate.

Ett sätt är att gå i skola och lära sig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
2 minuter sedan, skrev Boa52:

Innan du svarar måste du läsa föregående inlägg det missar du många ggr därför blir det ofta tokfel

3 - 0 nu

Screenshot_2020-04-26-18-50-37-367.jpeg.96d659dd198acd932a7981f72bb6cd73.jpeg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Innan du svarar måste du läsa föregående inlägg det missar du många ggr därför blir det ofta tokfel

Ed Alkmaar GIF by Alcmaria Victrix

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
3 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Det finns faktiskt andra sätt än google translate.

Ett sätt är att gå i skola och lära sig. 

Boa har kört i skolmognadsprovet 60 år i rad så han är ursäktad för eventuella brister i allmänbildningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 hours ago, clion said:

 

Ja ja så kan det gå samma som de som funderar på traktor till familjen mm inget jag rekomenderar typ köpa  traktor mm till familjen

Traktorer det är grejer det...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Innan du svarar måste du läsa föregående inlägg det missar du många ggr därför blir det ofta tokfel

T!

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev audirs2:

T**********************************************a!😥

Tänk dig för, du kan fortfarande radera det....det var ett slag under bältet, finns gränser!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den som har ett hus för 10 mkr, lån på 5 mkr och sparkapital på 5 mkr har alltså lägre nettoförmögenhet än någon som bor i en hyresrätt och har 10 kr på sparkontot?

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minutes ago, Krille said:

Den som har ett hus för 10 mkr, lån på 5 mkr och sparkapital på 5 mkr har alltså lägre nettoförmögenhet än någon som bor i en hyresrätt och har 10 kr på sparkontot?

 

/Krille

Stämmer, det är, så vitt jag vet, hur nettoförmögenhet definieras. Det kan givetvis ifrågasättas men skulle tro att tanken är att någonstans ska man ju bo och hur bra man bor står oftast i relation till hur mycket pengar man har. En miljardär lär inte sälja sin paradvåning på Strandvägen för att flytta in i en hyresetta i Akalla utan när han flyttar så köper han något liknande, därav har ens primära boende inget ekonomiskt värde. Jag har dock sett definitioner där också värdet av ens bostad (minus lånet) räknas med.

 

För någon som snart går i pension och tänkt sälja sin bostadsrätt innanför tullarna för att flytta ut i en sommarstuga i Vittangi kan det givetvis bli ett väldigt tillskott men jag antar att världens banker anser att dessa fall är så få att det inte är värt att försvåra definitionen. Annars skulle man ju även kunna ta med de som dyker upp vart femte år på Antikrundan med en ovanligt dyr byrå eller de som har en speciell fallenhet för dragspel och en dag kan bli en Youtubesuccee som de drar in en miljon USD på; helt enkelt för många möjliga undantag.

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Atom:

Stämmer, det är, så vitt jag vet, hur nettoförmögenhet definieras. Det kan givetvis ifrågasättas men skulle tro att tanken är att någonstans ska man ju bo och hur bra man bor står oftast i relation till hur mycket pengar man har. En miljardär lär inte sälja sin paradvåning på Strandvägen för att flytta in i en hyresetta i Akalla utan när han flyttar så köper han något liknande, därav har ens primära boende inget ekonomiskt värde. Jag har dock sett definitioner där också värdet av ens bostad (minus lånet) räknas med.

 

För någon som snart går i pension och tänkt sälja sin bostadsrätt innanför tullarna för att flytta ut i en sommarstuga i Vittangi kan det givetvis bli ett väldigt tillskott men jag antar att världens banker anser att dessa fall är så få att det inte är värt att försvåra definitionen. Annars skulle man ju även kunna ta med de som dyker upp vart femte år på Antikrundan med en ovanligt dyr byrå eller de som har en speciell fallenhet för dragspel och en dag kan bli en Youtubesuccee som de drar in en miljon USD på; helt enkelt för många möjliga undantag.

På det här forumet borde det väl finnas en del som sålt boende och allt de har för att flytta ner till Thailand vid pension så det kanske förklarar alla miljonärer.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Knasen:

På det här forumet borde det väl finnas en del som sålt boende och allt de har för att flytta ner till Thailand vid pension så det kanske förklarar alla miljonärer.

Är  det inte ett sörlänningsyndrom, här flyttar ingen till Thai som är tillsammans med en Thaidam. Vi lever tillsammans

som vanliga par, jag och min fru 18 år sen vi träffades, 16 sen hon flyttade hit. Har inte träffat nån man och Thaikvinna

som flyttat till Thai. Känner nu inte alla i Umeå är inte ute i den svängen men 8 - 10 känner jag och umgås lite med

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Är  det inte ett sörlänningsyndrom, här flyttar ingen till Thai som är tillsammans med en Thaidam. Vi lever tillsammans

som vanliga par, jag och min fru 18 år sen vi träffades, 16 sen hon flyttade hit. Har inte träffat nån man och Thaikvinna

som flyttat till Thai. Känner nu inte alla i Umeå är inte ute i den svängen men 8 - 10 känner jag och umgås lite med

Tänk att allt som avviker från din lilla inskränkta värld är sörlänningsrelaterat :rotfl:  

 

Finns ju en hel drös svenska pensionärer som bor nere i Thailand och en del av dem är nog medlemmar här och har sålt av allt dom äger och har i Sverige innan flytten till Thailand. Kan ge mig fan på att det även finns någon norrlänning bland dessa 🙂

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...