Jump to content
IGNORERAD

Hur förmögna är MPR-medlemmarna


Atom

Nettoförmögenhet  

172 röster

  1. 1. Nettoförmögenhet

    • Tyvärr, mindre än 0
      17
    • 0-100,000 SEK
      12
    • 100,000 till 1 miljon SEK
      49
    • 1-10 miljoner SEK
      70
    • Mer än 10 miljoner SEK
      24


Recommended Posts

andrejsdenruskige
Låter här som om motortrafik bör förbjudas norr om Dalälven. Lite samma problem här i Thailand; känns som det är få utanför Greater Bangkok som borde få köra. 
 
Jag antar att ni i norra Sverige får återgå till era renar och att folket ute i Thailands provinser får plocka fram sina gamla elefanter igen; kan ju dessutom bli en turismekonomisk succé och kanske kommer vi upp i 15% dollarmiljonärer här på MPR[emoji6]

Ja, men man behöver ju inte förbjuda folk från att köra bil. Boa och hans inavlade vänner kan gärna få köra bil, på inhägnat område och deras privata mark. Folk som inte är inavlade (födda) i Umeå kan gärna få disponera vägnätet fritt.

Över till pengarna

Här lever vi som att det vore sista dagen på jorden.
Sparkontot fylls på samma dag som lönen kommer, sedan lever vi på sparkontot innan det tömmes totalt dagarna innan nästa lön.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 426
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Atom

    35

  • Boa52

    32

  • andrejsdenruskige

    28

  • Soengsang

    24

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

njaaa tycker många ggr att thaiarna får  all för mycket skit i trafiken, träffat på många bra bilförare . Kan dom sen ge fan i alkoholen och införa bilprovnings

kontroller så blir det än bättre. Sett många skickliga buss å lastbilschaffisar manövrera på trånga soier som jag tror en svensk chaufför troligen helst undviket.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:


Umebor på cykel!?!?
Om bilisterna suger så är det ju ännu värre med dessa cyklister.
Det enda som verkar hålla på med i Umeå är ju någon jävla genusforskning.

Då återstår ju bara ULTRA! Fast de är ju inte mycket att lita på när det kommer snö och blir halt.

Utegångsförbud och genusforskning då.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

Dessutom är ju alla svenskar som jobbat huvuddelen av sitt liv i Sverige miljonärer den dagen de går i pension. Har dålig koll men antar att de flesta idag får ut en 16-17,000 i månaden eller 200 kSek om året. Räknar man på att leva i ytterligare 20 år så har man ju 4 miljoner bara där. Detta ingår dock inte i nettoförmögenheten då man inte kan kvittera ut pengarna när man vill. Dessutom får väl mina jämnåriga i allmänhet en betydligt mindre summa.

Vet ej hur du tänker men de flesta människor har även utgifter. En del har även mer utgifter än inkomster. 

Dessutom hälften av befolkning är belånade upp över öronen.

Troligvist är svenskar mest belånade i världen.

På mitt gamla jobb fanns bara några få som har pengar i någon form på banken de flesta lever på lån.

Folk köper 10 år gamla bilar på avbetalning, tv-apparater, stereo, tvättmaskin allt på avbetalning. För att de inte har råd att spara ett par tusen till den lilla utgiften. 

folk får lön den 25 och om en vecka lånar de till vardagsutgifter.

Svenskarnas skuldsättning är 380,000 kr per person om vi räknar på varje individ som bor i Sverige och 621,000 kr om vi istället räknar på åldrarna 18-65.

Räkna då att de som inte är skuldsatta belastas i statistiken med skulder från andra. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minutes ago, JJC said:

Vet ej hur du tänker men de flesta människor har även utgifter. En del har även mer utgifter än inkomster. 

Dessutom hälften av befolkning är belånade upp över öronen.

Troligvist är svenskar mest belånade i världen.

På mitt gamla jobb fanns bara några få som har pengar i någon form på banken de flesta lever på lån.

Folk köper 10 år gamla bilar på avbetalning, tv-apparater, stereo, tvättmaskin allt på avbetalning. För att de inte har råd att spara ett par tusen till den lilla utgiften. 

folk får lön den 25 och om en vecka lånar de till vardagsutgifter.

Svenskarnas skuldsättning är 380,000 kr per person om vi räknar på varje individ som bor i Sverige och 621,000 kr om vi istället räknar på åldrarna 18-65.

Räkna då att de som inte är skuldsatta belastas i statistiken med skulder från andra. 

 

 

Jag har läst ditt inlägg tre gånger nu men har fortfarande ingen aning om varför du citerade mig.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Vet ej hur du tänker men de flesta människor har även utgifter. En del har även mer utgifter än inkomster. 
Dessutom hälften av befolkning är belånade upp över öronen.
Troligvist är svenskar mest belånade i världen.
På mitt gamla jobb fanns bara några få som har pengar i någon form på banken de flesta lever på lån.
Folk köper 10 år gamla bilar på avbetalning, tv-apparater, stereo, tvättmaskin allt på avbetalning. För att de inte har råd att spara ett par tusen till den lilla utgiften. 
folk får lön den 25 och om en vecka lånar de till vardagsutgifter.
Svenskarnas skuldsättning är 380,000 kr per person om vi räknar på varje individ som bor i Sverige och 621,000 kr om vi istället räknar på åldrarna 18-65.
Räkna då att de som inte är skuldsatta belastas i statistiken med skulder från andra. 
 
 

Visst kanske folk i Sverige inte är fullskärmsläge av stålar, men är det verkligen så illa?
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, andrejsdenruskige said:


Visst kanske folk i Sverige inte är fullskärmsläge av stålar, men är det verkligen så illa?

Mycket porrsurfande när rättstavningen föreslår ”fullskärmsläge” för ”fullskitna” 😀

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Mycket porrsurfande när rättstavningen föreslår ”fullskärmsläge” [emoji6]

Ja, eskimofisting var det första förslaget, så jag ändrade till fullskärmsläge.
Fullsketna hade varit ett annat alternativ, men...
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, andrejsdenruskige said:


Ja, eskimofisting var det första förslaget, så jag ändrade till fullskärmsläge.
Fullsketna hade varit ett annat alternativ, men...

Eskimofisting i fullskärmsläge låter som något för Naturrutan eller kanske något Richard Attenborough skulle gå igång på😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Eskimofisting i fullskärmsläge låter som något för Naturrutan eller kanske något Richard Attenborough skulle gå igång på[emoji6]

Men vem går inte igång på uppfläkta inuitvulvor?
Har ni inga böjelser?
Link to comment
Dela på andra sajter

De är  nog en hel del som har lyckats

Ingen avundsjuka  från mig 

BARA lite ha ha

Hade ju kulor men sattsade på mark och husbygget  i Bangsaray

Hade sattsat på Rysland fonder hade 5millar exet fick ett telefon samtal från äldste brodern en dam ville sälja mark biligt 500.tusen bath 2004 nu ligger marken på 1 mille

Byggde stugan för 500 tusen bath

Nu ligger de på miljonen

Hennes förälldrar bode i ett rukel i Naklua en av exets pojkar ja han var väll  5 år då fullständigt sönerbiten av mygg pga en damm som låg jämte ruklet

Fick ta han till Bankok Hospital där sprutade de in massa goja i han 

Fortfarande har han är efter mygg betten

Sen köpte jag en fiskebåt tyvär sket det sig pga att äldste brodern lånnade pengar av kambodjanerna som arbetade på båten 

Och hans son strulade med narkotika och pappan fick lösa ut han

Och han betalade inte tillbaka med på följ att båten låg vid kajen 

Ja ja så kan det gå samma som de som funderar på traktor till familjen mm inget jag rekomenderar typ köpa  traktor mm till familjen

Ändrades av clion
Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
3 timmar sedan, skrev Atom:

Dessutom är ju alla svenskar som jobbat huvuddelen av sitt liv i Sverige miljonärer den dagen de går i pension. Har dålig koll men antar att de flesta idag får ut en 16-17,000 i månaden eller 200 kSek om året. Räknar man på att leva i ytterligare 20 år så har man ju 4 miljoner bara där. Detta ingår dock inte i nettoförmögenheten då man inte kan kvittera ut pengarna när man vill. Dessutom får väl mina jämnåriga i allmänhet en betydligt mindre summa.

Du verkar vara bekymrad över resultatet i din egen undersökning :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
21 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Förmögenheten är allt annat än imponerande men imon när jag rättar Lottot, då jävlar kommer jag bocka i det högsta alternativet i frågan.......🤣

DSCN2239.thumb.JPG.1edbaa2ca7f9f3d28ad8f0e02a26a459.JPG

 

Ja!!!! Där satt den.......

Eller inte.......🤬

19:- blev det och med tanke på insatsen för nästa vecka ligger numera min förmögenhet på minus 221:-

Varför finns det inget svarsalternativ för detta??.......🤣

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Folk i Umeå kan fan inte köra i rondeller. Dom är helt bedrövliga och jag tror och hoppas att Umeå har de sämsta bilförarna i Sverige. Jag hoppas att man inte är lika värdelösa i hela Sverige. 

Umeå har väl flest rondeller per capita.

Kanske de har lärt sig om en tio år eller så. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:


Umebor på cykel!?!?
Om bilisterna suger så är det ju ännu värre med dessa cyklister.
Det enda som verkar hålla på med i Umeå är ju någon jävla genusforskning.

Dom som gnäller på bilister, cyklister är dom sämsta bilförare, dom som följer samma lagar som börs då funkar trafiken

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Umeå har väl flest rondeller per capita.
Kanske de har lärt sig om en tio år eller så. 

Förhoppningsvis sållar darwinismen bort en del odugligare.
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Dom som gnäller på bilister, cyklister är dom sämsta bilförare, dom som följer samma lagar som börs då funkar trafiken

Har din mamma sagt det åt dig?
Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Boa52:

Dom som gnäller på bilister, cyklister är dom sämsta bilförare, dom som följer samma lagar som börs då funkar trafiken

Hade du tänkt att någon skulle förstå det där eller?

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Hade du tänkt att någon skulle förstå det där eller?

 

Är det svårt att förstå vi har lagar vi ska följa i trafiken följer alla dom så funkar det, helst med blinkers. Tur du kör en barkbåt

och inte möter så mycke trafik

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:


Har din mamma sagt det åt dig?

I bland är du dum eller är du full 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
I bland är du dum eller är du full [emoji34]

Kan jag inte vara både och?
Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
19 minuter sedan, skrev Boa52:

Är det svårt att förstå vi har lagar vi ska följa i trafiken följer alla dom så funkar det, helst med blinkers. Tur du kör en barkbåt

och inte möter så mycke trafik

blinkers1.jpg

En blinker som man varken ser till höger eller vänster

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minutes ago, conservator said:

Du verkar vara bekymrad över resultatet i din egen undersökning :-)

Inte alls, det var bara en annan infallsvinkel; väldigt många svenskar har sin absolut största del av ”rikedomen” uppbunden i pensioner.

 

Något fler ”fattiga” och ”rika”, och därmed färre ”i mitten”, än vad jag hade trott men inte särskilt överraskad. Dels kan det ju vara så men dessutom ger de flesta ”opinionsundersökningar” på nätet ett något mer ”extremt” resultat än verkligheten; känner man sig lite småfattig så kryssar man ”fattig” och känner man sig lite smårik så kryssar man ”rik”. Precis som i debatter; det finns bara V och SD, allt däremellan är för tråkigt att ta ställning för och det är så mycket enklare att bara slå åt ett håll istället för att behöva titta både vänster och höger innan man går över gatan 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:


Förhoppningsvis sållar darwinismen bort en del odugligare.

Då blir det ändå mer rondeller/kapita. Inför då fyrvägsstopp och fyrvägslämnaföreträde på ersboda, söderslätt och mariehem.  Då kommer 60% av de infödda stå där i flera dagar varje gång de passerar korsningarna för att försöka lista ut vem som ska köra först. Snart nog ger de upp och tar bussen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
3 timmar sedan, skrev Boa52:

Dom som gnäller på bilister, cyklister är dom sämsta bilförare, dom som följer samma lagar som börs då funkar trafiken

Det blev lika obegripligt med google translate 

Trego më shumë
Ata që shajnë me shofer, çiklistët janë drejtuesit më të këqij të makinave, ata që ndjekin të njëjtat ligje si bursa kur trafiku funksionon

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...