Jump to content
IGNORERAD

Hur förmögna är MPR-medlemmarna


Atom

Nettoförmögenhet  

172 röster

  1. 1. Nettoförmögenhet

    • Tyvärr, mindre än 0
      17
    • 0-100,000 SEK
      12
    • 100,000 till 1 miljon SEK
      49
    • 1-10 miljoner SEK
      70
    • Mer än 10 miljoner SEK
      24


Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev Issanbonde:

Å hur räknar man skokartongen?

Rolba hur gör du med den?😎🍺

Den håller frugan koll på.🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 426
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Atom

    35

  • Boa52

    32

  • andrejsdenruskige

    28

  • Soengsang

    24

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

8 timmar sedan, skrev Soengsang:

YouGov, grejer det 👍

Enligt IF:s undersökning var det 74% av männen som tyckte dom körde bättre än genomsnittet

https://www.vibilagare.se/nyheter/manga-proffs-i-trafiken-37684

 

Finns ännu värre resultat också. Tror det värsta jag såg var 90%

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tallviking:

Enligt IF:s undersökning var det 74% av männen som tyckte dom körde bättre än genomsnittet

https://www.vibilagare.se/nyheter/manga-proffs-i-trafiken-37684

 

Finns ännu värre resultat också. Tror det värsta jag såg var 90%

Skaffa dig en hobby 😛

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Enligt IF:s undersökning var det 74% av männen som tyckte dom körde bättre än genomsnittet

https://www.vibilagare.se/nyheter/manga-proffs-i-trafiken-37684

 

Finns ännu värre resultat också. Tror det värsta jag såg var 90%

Självklart är Gävleborgarna de bästa bilförarna, ses ju tydligt i tabellen. 

 

Vore intressant att se hur Thailändarna fyllde i. Om de har 90% bättre än genomsnittet, kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

10% av de som röstat anger mindre än Noll.

innebär det att ni har med skulder och lån än likvida medel?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Wangthong:

Självklart är Gävleborgarna de bästa bilförarna, ses ju tydligt i tabellen. 

 

Vore intressant att se hur Thailändarna fyllde i. Om de har 90% bättre än genomsnittet, kanske.

Naturligtvis är Gävleborgarna i topp, konstigt att Stockholm inte hamnade helt längst ned, men med tanke på att det är en nästan 10 år gammal artikel så har de nog halkat ned med tanke på alla raketforskare bakom ratten i Stockholm numera.

I absoluta botten finnar man Västebottningar, dvs Boa, Flygarn mm  :)

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Soengsang:

Naturligtvis är Gävleborgarna i topp, konstigt att Stockholm inte hamnade helt längst ned, men med tanke på att det är en nästan 10 år gammal artikel så har de nog halkat ned med tanke på alla raketforskare bakom ratten i Stockholm numera.

I absoluta botten finnar man Västebottningar, dvs Boa, Flygarn mm  :)

Du ska inte börja dricka sprit så tidigt på söndags morgonen, då svamlar du så mycket 🙃

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Du ska inte börja dricka sprit så tidigt på söndags morgonen, då svamlar du så mycket 🙃

Som sagt Gävleborg bäst och Västerbotten sämst i denna lista :)

 

1.Gävleborg:   30 %      1 %
2.Dalarna:   27 %      1 %
3.Halland:   25 %      3 %
4.Kalmar:   24 %      1 %
5.Skåne:   23 %      2 %
6.Värmland:   23 %       2 %
7.Västmanland:   22%       1 %
8.Norrbotten:   22 %      3 %
9.Blekinge:   21 %       2 %
10.Stockholm:   21 %      5 %
11.Västernorrland:   20 %      1 %
12.Kronoberg:   20 %      2 %
13.Södermanland:   20 %      3 %
14.Västra Götaland:   19 %      2 %
15.Uppsala:   19 %      5 %
16.Gotland:   18 %      1 %
17.Örebro:   18 %      1 %
18.Östergötland:   18 %      1 %
19.Jönköping:   18 %      3 %
20.Jämtland:   16 %      2 %
21.Västerbotten:   16 %      3 %

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Som sagt Gävleborg bäst och Västerbotten sämst i denna lista :)

 

1.Gävleborg:   30 %      1 %
2.Dalarna:   27 %      1 %
3.Halland:   25 %      3 %
4.Kalmar:   24 %      1 %
5.Skåne:   23 %      2 %
6.Värmland:   23 %       2 %
7.Västmanland:   22%       1 %
8.Norrbotten:   22 %      3 %
9.Blekinge:   21 %       2 %
10.Stockholm:   21 %      5 %
11.Västernorrland:   20 %      1 %
12.Kronoberg:   20 %      2 %
13.Södermanland:   20 %      3 %
14.Västra Götaland:   19 %      2 %
15.Uppsala:   19 %      5 %
16.Gotland:   18 %      1 %
17.Örebro:   18 %      1 %
18.Östergötland:   18 %      1 %
19.Jönköping:   18 %      3 %
20.Jämtland:   16 %      2 %
21.Västerbotten:   16 %      3 %

Vad visar den där listan, promille eller, 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Boa52:

Vad visar den där listan, promille eller, 

Promille är för amatörer. 

Listan visar procent.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
25 minuter sedan, skrev Soengsang:

Som sagt Gävleborg bäst och Västerbotten sämst i denna lista :)

 

1.Gävleborg:   30 %      1 %
2.Dalarna:   27 %      1 %
3.Halland:   25 %      3 %
4.Kalmar:   24 %      1 %
5.Skåne:   23 %      2 %
6.Värmland:   23 %       2 %
7.Västmanland:   22%       1 %
8.Norrbotten:   22 %      3 %
9.Blekinge:   21 %       2 %
10.Stockholm:   21 %      5 %
11.Västernorrland:   20 %      1 %
12.Kronoberg:   20 %      2 %
13.Södermanland:   20 %      3 %
14.Västra Götaland:   19 %      2 %
15.Uppsala:   19 %      5 %
16.Gotland:   18 %      1 %
17.Örebro:   18 %      1 %
18.Östergötland:   18 %      1 %
19.Jönköping:   18 %      3 %
20.Jämtland:   16 %      2 %
21.Västerbotten:   16 %      3 %

Folk i Umeå kan fan inte köra i rondeller. Dom är helt bedrövliga och jag tror och hoppas att Umeå har de sämsta bilförarna i Sverige. Jag hoppas att man inte är lika värdelösa i hela Sverige. 

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Folk i Umeå kan fan inte köra i rondeller. Dom är helt bedrövliga och jag tror och hoppas att Umeå har de sämsta bilförarna i Sverige. Jag hoppas att man inte är lika värdelösa i hela Sverige. 

Är det inte så att dom som tror sej vara storpojka i en Porche, Audi, Volvo och större bilar tror dom har företräde överallt

Vad jämför du med för stad när du menar Umeå är sämst, kör du i många städer, flyger du inte mest. Vad som jag tycker är

viktigast i trafiken, rondeller är att, som min mamma sa tala om vart du ska så blir allt bra, blinkers, hon mena inte blinkers

men jag hoppas du förstår, Visa vart man ska

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Är det inte så att dom som tror sej vara storpojka i en Porche, Audi, Volvo och större bilar tror dom har företräde överallt

Vad jämför du med för stad när du menar Umeå är sämst, kör du i många städer, flyger du inte mest. Vad som jag tycker är

viktigast i trafiken, rondeller är att, som min mamma sa tala om vart du ska så blir allt bra, blinkers, hon mena inte blinkers

men jag hoppas du förstår, Visa vart man ska

Då förstår jag. Ni kör som muppar i rondellerna och tror att allt är ok bara man använder blinkers.

Jag räknar med att din mamma är född i början av sekelskiftet. Själv ska jag fördjupa mig i trafikens konst genom att bläddra i antika grekiska böcker.

 

Edit: Peugeot 307 verkar ha de sämsta förarna...eller så är dom fulla vid framförandet av dessa franska ingenjörsmissar

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Boa52:

Är det inte så att dom som tror sej vara storpojka i en Porche, Audi, Volvo och större bilar tror dom har företräde överallt

Vad jämför du med för stad när du menar Umeå är sämst, kör du i många städer, flyger du inte mest. Vad som jag tycker är

viktigast i trafiken, rondeller är att, som min mamma sa tala om vart du ska så blir allt bra, blinkers, hon mena inte blinkers

men jag hoppas du förstår, Visa vart man ska

Kan du bara köra när Mamma år med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker ni tolkar resultatet från undersökningen fel.

Procentsiffrorna som redovisas är ju på dom som svarade och det är en  liten del av MPR.

I verkligheten är det gissningsvis bara någon procent som är miljonärer.

 

Finns det ingen statistiker på MPR som kan göra en vetenskaplig undersökning för att utröna hur läget är?

Är det möjligt att göra ett slumpmässigt urval eller sätter Surin P3 stopp för det?

 

Born41

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vi i dag avhända oss all egendom till dagspris hamnar vi gott väl över 10 miljoner men i kontanta tillgångar långt under 100 tkr.

Allt vi äger är placerat i fast egendom och aktier, och hur det nu går i Coronatider är det ingen som kan förutspå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittar inte någon exakt statistik, sedan förmögenhetsskatten togs bort så finns inte statistiken hos SCB längre. Mediannettoförmögenheten i Sverige verkar dock ligga på ett par hundratusen kronor och uppskattningen verkar vara att 5% är rika, alltså en nettoförmögenhet på över 10 miljoner kronor.

 

Här har vi 13% som är rika och det kan givetvis vara sant även om det är möjligt att några skämtat eller överdrivit, räknat in sitt husvärde eller kanske familjens förmögenhet istället för sin egen. Medianåldern på forumet är givetvis bra mycket högre än i samhället och majoriteten är födda i Sverige; två faktorer som kraftigt påverkar möjligheten att vara rik, så kanske stämmer det.

 

Kanske P3 kan använda detta underlag till att sälja annonser till Schweiziska banker, Michelinrestauranger och 6-stjärniga hotell 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Då förstår jag. Ni kör som muppar i rondellerna och tror att allt är ok bara man använder blinkers.

Jag räknar med att din mamma är född i början av sekelskiftet. Själv ska jag fördjupa mig i trafikens konst genom att bläddra i antika grekiska böcker.

 

Edit: Peugeot 307 verkar ha de sämsta förarna...eller så är dom fulla vid framförandet av dessa franska ingenjörsmissar

Du förstog inte som vanligt, tala om vart du ska, gäller i rondeller och i övrig trafik. Dom man ser inte göra det är dom

som tror dom är storpojka

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Du förstog inte som vanligt, tala om vart du ska, gäller i rondeller och i övrig trafik. Dom man ser inte göra det är dom
som tror dom är storpojka

Det är du som ute förstår. Bara för att man använder blinkers så betyder det inte att man gör saker och ting rätt.
Gissar att det hör till att köra i fel färdriktning på motorvägen också, bara man blinkar när man ska ut.
Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom är ju alla svenskar som jobbat huvuddelen av sitt liv i Sverige miljonärer den dagen de går i pension. Har dålig koll men antar att de flesta idag får ut en 16-17,000 i månaden eller 200 kSek om året. Räknar man på att leva i ytterligare 20 år så har man ju 4 miljoner bara där. Detta ingår dock inte i nettoförmögenheten då man inte kan kvittera ut pengarna när man vill. Dessutom får väl mina jämnåriga i allmänhet en betydligt mindre summa.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Folk i Umeå kan fan inte köra i rondeller. Dom är helt bedrövliga och jag tror och hoppas att Umeå har de sämsta bilförarna i Sverige. Jag hoppas att man inte är lika värdelösa i hela Sverige. 

Håller med, Umeborna ska hålla sig till cyckel och ge fan i bilen. Fast Sundsvallsborna är ännu sämre bilförare än Umeborna. Varken rondel, enkelriktat, filkörning eller högerregel fungerar. Det har gått så långt att de tvingats införa både fyrvägsstopp och fyrvägslämnaföreträde, fast det skiter sig eftersom de inte förstår hur de fungerar heller. Å andra sidan vem begriper sig på finessen med dessa absurda stopp och lämnaföreträden. Möjligen någon cykelivrare på trafikverket. Fast det med cyklar begriper dom inte heller i Sundsvall. När det gäller cyckelinfrastruktur är de en ustad. Även när det gäller lokaltrafik ligger lokaltrafiken i Umeå långt fram jämfört med Sundsvall.

 

Blinkers verkar det som de är förbjudna här, eller så är förarna här så svaga att de inte orkar påverka spaken. Kan också vara att alla dessa trafikregler blir för mycket att hålla i huvudet så att man inte klara av att både tänka på trafikregler och blinkers samtidigt. Det som styrker den tanken är att de bruka stanna först och sedan blinka när de ska göra vänstersväng. Tyder inte det på bristande simultanförmåga. Särskilt jobbigt är detta i mindre korsningar med trafikljus där både de som ska rakt fram och de som ska svänga vänster ligger i samma fil. Ibland kan det vara riktigt intressant att se hur de ska reda ut de situationer som kan uppkomma när de står där vid rödljuset å är så koncentrerad på om det kommer att slå om till grönt att de inte kan planera mer än att de ska släppa bromsen, (koppling) och gasa när det blir grönt. Att två - tre meter senare panikbromsa för att stanna innan man kan slå ut blinkersen för att visa att man ska svänga vänster. Sånt beteende har jag aldrig stöt på i Ume. Frågan är ju om det är bättre oblinke eller att först stanna och sedan blinka. Är det något nytt man lär ut på trafikskolorna i Sundsvall tro?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Naturligtvis är Gävleborgarna i topp, konstigt att Stockholm inte hamnade helt längst ned, men med tanke på att det är en nästan 10 år gammal artikel så har de nog halkat ned med tanke på alla raketforskare bakom ratten i Stockholm numera.

I absoluta botten finnar man Västebottningar, dvs Boa, Flygarn mm  :)

Nu var det ju självskattning. Jag trodde nog att gävleborgarna hade bättre självbild än Stockholmarna. Att västerbottningarna är både försiktiga, blyga och mindre skrytsamma är ju svårt att tro när man bedömer efter andrejs, flygarn och Boa. Men tänk Ingemar Stenmark blir det mera sansat! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter här som om motortrafik bör förbjudas norr om Dalälven. Lite samma problem här i Thailand; känns som det är få utanför Greater Bangkok som borde få köra. 
 

Jag antar att ni i norra Sverige får återgå till era renar och att folket ute i Thailands provinser får plocka fram sina gamla elefanter igen; kan ju dessutom bli en turismekonomisk succé och kanske kommer vi upp i 15% dollarmiljonärer här på MPR😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Håller med, Umeborna ska hålla sig till cyckel och ge fan i bilen. Fast Sundsvallsborna är ännu sämre bilförare än Umeborna. Varken rondel, enkelriktat, filkörning eller högerregel fungerar. Det har gått så långt att de tvingats införa både fyrvägsstopp och fyrvägslämnaföreträde, fast det skiter sig eftersom de inte förstår hur de fungerar heller. Å andra sidan vem begriper sig på finessen med dessa absurda stopp och lämnaföreträden. Möjligen någon cykelivrare på trafikverket. Fast det med cyklar begriper dom inte heller i Sundsvall. När det gäller cyckelinfrastruktur är de en ustad. Även när det gäller lokaltrafik ligger lokaltrafiken i Umeå långt fram jämfört med Sundsvall.
 
Blinkers verkar det som de är förbjudna här, eller så är förarna här så svaga att de inte orkar påverka spaken. Kan också vara att alla dessa trafikregler blir för mycket att hålla i huvudet så att man inte klara av att både tänka på trafikregler och blinkers samtidigt. Det som styrker den tanken är att de bruka stanna först och sedan blinka när de ska göra vänstersväng. Tyder inte det på bristande simultanförmåga. Särskilt jobbigt är detta i mindre korsningar med trafikljus där både de som ska rakt fram och de som ska svänga vänster ligger i samma fil. Ibland kan det vara riktigt intressant att se hur de ska reda ut de situationer som kan uppkomma när de står där vid rödljuset å är så koncentrerad på om det kommer att slå om till grönt att de inte kan planera mer än att de ska släppa bromsen, (koppling) och gasa när det blir grönt. Att två - tre meter senare panikbromsa för att stanna innan man kan slå ut blinkersen för att visa att man ska svänga vänster. Sånt beteende har jag aldrig stöt på i Ume. Frågan är ju om det är bättre oblinke eller att först stanna och sedan blinka. Är det något nytt man lär ut på trafikskolorna i Sundsvall tro?

Umebor på cykel!?!?
Om bilisterna suger så är det ju ännu värre med dessa cyklister.
Det enda som verkar hålla på med i Umeå är ju någon jävla genusforskning.
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...