Jump to content
IGNORERAD

Hur förmögna är MPR-medlemmarna


Atom

Nettoförmögenhet  

172 röster

  1. 1. Nettoförmögenhet

    • Tyvärr, mindre än 0
      17
    • 0-100,000 SEK
      12
    • 100,000 till 1 miljon SEK
      49
    • 1-10 miljoner SEK
      70
    • Mer än 10 miljoner SEK
      24


Recommended Posts

2 minutes ago, samet said:

Jag har alltid haft en tes om detta med pengar som skickas... 

 

Det den svenska mannen erkänner skall tredubblas för att få sanningen.

 

Det den thailändska kvinnan säger sig få skall delas i tre för att få sanningen. 

 

För hur många gånger har man inte hört dess skrythistorier om hur mycket mannen skickar och allt extra han ger. För att när man sedan träffar mannen få en helt annan historia...

 

Samma tes gäller för antalet sexpartners... 😉

I ditt fall pratar vi 6 dubbelt... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 426
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Atom

    35

  • Boa52

    32

  • andrejsdenruskige

    28

  • Soengsang

    24

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minut sedan, skrev bob:

I ditt fall pratar vi 6 dubbelt... 😉

Minst! 😉

 

Du har ju sett hur snygg min snärta är och hur ful jag är. Så nog fan får jag betala för mig. Å när jag dessutom lurade på henne en miniSamet, ja, då är det lika bra att skriva över alltsammans direkt... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
5 minuter sedan, skrev samet:

Minst! 😉

 

Du har ju sett hur snygg min snärta är och hur ful jag är. Så nog fan får jag betala för mig. Å när jag dessutom lurade på henne en miniSamet, ja, då är det lika bra att skriva över alltsammans direkt... 😄

Du får det Paolo gjorde låta så obefintligt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
5 hours ago, Atom said:

Jag har flera gånger läst om medlemmar som själva, eller genom sin fru, ombetts att hitta lämplig make i Sverige för en intresserad thailändska. Under drygt 20 år har detta aldrig hänt mig; kanske är det åsynen av mig som gjort dem tveksamma till svenskar 😉.

 

Idag hände det dock, nästan så man kan tro att Google har transfererat resultatet av de många rika MPR-medlemmarna till frugans Line-grupper och därigenom skapat ett intresse. Jag har flera gånger varit med på fester med frugans klasskompisar som gick ut 9:an tillsammans, hennes gymnasiekompisar, universitetspolare och släktingar. Flera är intresserade av hur saker och ting fungerar i Sverige och ganska många har hyfsad koll. Idag var det dock en kvinna i byn, året äldre än frugan, som kom på besök. Frugan har egentligen aldrig känt henne och aldrig sagt mer än "hej" så ett ganska oväntat besök. Kvinnan gick dock rakt på sak; hon hade en kompis, vars kompis, hade flyttat till Sverige och hon visste ju att jag var från Sverige. Kompisens kompis fick 50,000 Baht varje månad att skicka hem till Thailand, dessutom var han yngre än kompisens kompis, riktigt snygg och de kunde resa vart de ville när de ville; det fanns det åtskilliga Facebookbevis på. Så, kunde jag skaffa fram något liknande? 

 

Hon ser ut som den stereotypiska 43 åriga Nid i småstaden med den typiska examen från ett No Name University och den typiska ungen med en No Name Father och ett jobb på en litet No Name Company. Jag förklarade att många av mina barndomskompisar inte tjänar så mycket mer än 50,000 Baht i månaden efter skatt och att de sällan kan lägga undan ens 10,000 Baht efter kostnader. Det tyckte hon lät jättekonstigt. Jag sade också att visst finns det de som kan lägga undan 50,000 Baht i månaden men för att de ska vara villiga att skicka 50,000 till ditt konto i Thailand så ska ni nog ha bott ihop ett tag och han måste nog ha minst 200,000 Baht över varje månad och det är inte så många som har den typen av inkomst. Hon ville absolut inte jobba och inte ha någon som var äldre än 45 och jag förklarade att i de flesta fallen som jag känner till så bidrar även frugan till inkomsten om de ska ha råd att skicka några pengar till Thailand. 

 

Jag kunde verkligen se förtvivlan i hennes ögon, det här var säkert något hon drömt om och funderat över en längre tid. Efter en längre tystnad säger hon något i stil med "om jag tar en riktigt gammal gubbe, då kan han väl skicka 50,000 Baht?" "Kanske, om du också jobbar", svarade jag. "Om han är nästan 60 då?" 

 

Jag sade att jag skulle höra med mina kompisar och frågade om hon kunde någon engelska. Det kunde hon inte direkt men hon kunde ta en kurs om den tilltänkte mannen skickade ner lite pengar. 

 

Internet och social media ger oss absolut möjligheten att förstå världen bättre men också möjligheten att missförstå något vi annars aldrig ens hade haft en tanke på att försöka förstå.

En gång på alla år här i bak-och-fram landet har jag fått frågan om jag kände någon farang som var redo för ett seriöst thai förhållande.

Det var en kompis frus unga och nästan orörda kusin uppe i Isaan som sökte en generös farang men med tanke på hur snabbt min kompis fru spenderade hans lön så var det svårt att rekommendera någon.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Amigo:

Jag är fattig men ikväll blir det ändring, jävlar.

Det blev det inte, jävlar. Det är bara vänta till nästa helg.

win.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
30 minuter sedan, skrev Amigo:

Det blev det inte, jävlar. Det är bara vänta till nästa helg.

win.JPG

Många bäckar små....... 

Screenshot_2020-06-06-19-51-19-550.thumb.jpeg.9b861d4b1474a6647faedc3793115f18.jpeg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Många bäckar små....... 

 

Du missade samma avd som jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
15 minuter sedan, skrev Amigo:

Du missade samma avd som jag.

Inte jag men Harry 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har vänt på varje krona i 30 år nu tror jag. Känns som det iaf 🤫

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-04-25 at 18:49, skrev Atom:

Runt 50% säger att de har en miljon SEK eller mer. Med tanke på åldersstrukturen på MPR är det nog inte så konstigt. Att ha gnetat ihop en miljon SEK när man är 60 är trots allt ganska normalt och det är nog inte särskilt många Michelin-kunder bland dem; min far hamnar trots allt i den gruppen och han klagade i julas på att Tibro Bar & Grill höjt priset på en kebabtalltik från 65 till 70 kronor.

 

De som hamnar över 10 miljoner kronor är dock officiellt rika då de har en net wealth över 1 miljon USD. Dock är de kanske, typ Kamprad, rika för att de är snåla 😉

Varför är du som är så rik så snål? 

Därför jag är rik...

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
31 minuter sedan, skrev LTD:

Varför är du som är så rik så snål? 

Därför jag är rik...

Fattiga lever som om de vore rika. Rika lever som om de vore fattiga. 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Atom

Kan möjligheterna vara så att när vi träffade våra nära och kära. Hur vi behandlar dom när vi träffades i början. Har du stora spenderbyxan på dig får damen  en mycket fel bild av dig och din ekonomi. Sedan i Sverige kommer den grå vardagen

 

Frugan berättar sanningen för sina vänner i Thailand tror jag. Hon säger så. Men vad vet jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
14 minuter sedan, skrev John Khonken:

Atom

Kan möjligheterna vara så att när vi träffade våra nära och kära. Hur vi behandlar dom när vi träffades i början. Har du stora spenderbyxan på dig får damen  en mycket fel bild av dig och din ekonomi. Sedan i Sverige kommer den grå vardagen

 

Frugan berättar sanningen för sina vänner i Thailand tror jag. Hon säger så. Men vad vet jag.

This! Min numera avlidna vän fick ett sexmånaders besök av sin thailändska flickvän. I Thailand umgicks de hela dagarna, satt på stranden under ett parasoll och gosade. Åt ute varje kväll. De var så kära. I Sverige så var hon ensam på dagarna, och när han så kom hem från jobbet så ville hon "hitta på något" medans han var trött efter en arbetsdag. Och äta ute gjorde de blott varje lördag. Det gick som det gick, efter sex månader var hon tillbaka i baren, och där var hon fortfarande kvar för några månader sedan när jag gick förbi...

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-05-02 at 04:50, skrev biker:

Om jag äger en liten skogsfastighet med ett förmodat försäljningsvärde på 20 miljoner.

Har jag då en nettoförmögenhet på 20 miljoner just nu?

Eller har jag det den dag en försäljning inbringar 20 miljoner?

mvh

biker

 

 

Självklart räknar man in precis allt man äger som är enkelt att omsätta i pengar. 

När jag räknar på hur mycket pengar jag har för framtida leverne så inte fan går jag till banken å låter dom räkna enligt atoms ramar. 

 

Nä du måste fortsätta jobba till 75 för du har ju inga pengar. 

 

Skit på dig säger jag å säger upp mig på stående fot å säljer huset för 10 mille och drar till Thailand å hyr mig ett rum å lever loppan. Sen kan dom på banken klia sig i huvet å fundera hur jag hade råd med det jag som ingen förmögenhet hade. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 hours ago, SatanG said:

Har fått uppfattningen att det finns en del hyffsat välbetalda som är intresserade av faranger men de vill knappast gänga sig med någon som är tung på flaskan eller outbildad. 

Jag har många gånger hört om tjejer ”utifrån” som pluggat hårt, lyckats ta sig till Bkk, en examen från ett bra universitet och sedan jobbat hårt och fått en bra lön, bara för att inse att de inte har någon att gifta sig med.

 

I Thailand ”måste” en tjej gifta upp sig och har hon en riktigt bra lön blir givetvis urvalet litet. Få snubbar från landet har drivit att göra karriär i Bkk och Bangkoksnubbarnas morsor vill inte att sonen gifter sig med en tjej från Söder, Norr eller Isaan och tjejen varken kan eller vill flytta hem igen. I det läget är det nog väldigt många tjejer som ser en hyfsat jämnårig, hel, ren och ekonomiskt stabil Västerlänning, eller för all del annan Asiat, som ett mycket bra alternativ.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

Jag har många gånger hört om tjejer ”utifrån” som pluggat hårt, lyckats ta sig till Bkk, en examen från ett bra universitet och sedan jobbat hårt och fått en bra lön, bara för att inse att de inte har någon att gifta sig med.

 

I Thailand ”måste” en tjej gifta upp sig och har hon en riktigt bra lön blir givetvis urvalet litet. Få snubbar från landet har drivit att göra karriär i Bkk och Bangkoksnubbarnas morsor vill inte att sonen gifter sig med en tjej från Söder, Norr eller Isaan och tjejen varken kan eller vill flytta hem igen. I det läget är det nog väldigt många tjejer som ser en hyfsat jämnårig, hel, ren och ekonomiskt stabil Västerlänning, eller för all del annan Asiat, som ett mycket bra alternativ.

Ja vi har det rätt bra i Thailand 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, LTD said:

Självklart räknar man in precis allt man äger som är enkelt att omsätta i pengar. 

När jag räknar på hur mycket pengar jag har för framtida leverne så inte fan går jag till banken å låter dom räkna enligt atoms ramar. 

 

Nä du måste fortsätta jobba till 75 för du har ju inga pengar. 

 

Skit på dig säger jag å säger upp mig på stående fot å säljer huset för 10 mille och drar till Thailand å hyr mig ett rum å lever loppan. Sen kan dom på banken klia sig i huvet å fundera hur jag hade råd med det jag som ingen förmögenhet hade. 

 

Det är klart att du får räkna så; vilket jag också skrivit 3-4 gånger i tråden. Jag ser det som en fuck-it-förmögenhet; alltså vad du kan skrapa ihop om du säljer allt och bara drar, och det är nog också en summa som kan vara bra att ha koll på. 
 

De allra flesta som har en villa för 10 miljoner med en Bentley på uppfarten har dock förmodligen det för att de tycker att det berikar deras liv; att byta till en hyreslägenhet och en Suzuki Swift skulle förmodligen inverka menligt på deras välbefinnande. Därav den definition jag använde men, som sagt, alla får använda precis den definition de tycker passar deras situation bäst.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

 

De allra flesta som har en villa för 10 miljoner med en Bentley på uppfarten har dock förmodligen det för att de tycker att det berikar deras liv; att byta till en hyreslägenhet och en Suzuki Swift skulle förmodligen inverka menligt på deras välbefinnande.

Jag tillhör dem som har valt att berika mitt liv och investera min förmögenhet i en villa.

 

100_3892.thumb.jpg.7dae99d0c8d0fda31cf264fb96f7240b.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor i en lägenhet, har en Suzuki Swift, äger en 50 fots segelbåt, ett par miljoner kronor i fonder.

Har råd att skicka 50000 bath varje månad utan att det skulle påverka min ekonomi.

Bil är ingen status grej. Jag behöver ta mig till jobbet. Nu när jag byte jobb behöver inte ens bil.

Köpte en elektrisk sparkcykel. 

Jag bor i lägenhet för att jag har ingen behöv av 120 kvadratmeter. de 70 vi har är tillräckligt.

Segelbåten var en kul renoverings objekt som kommer att säljas efter när försäkringsbolag är klart 

med värdering. Den kommer att tillbringa minst en miljon i vinst efter ca 300 timmars arbetet.

Att köpa på sig massor med prylar är inte min melodi. Däremot resor är något vi älskar.

Vi hade en välgörenhets projekt i Chiang Mai där vi skapade utbildning och jobb och försörjnings möjligheter till

ca 40 personer (utveckling störda, och handikappade ) 2 personer övervakar. kostnad 250 tusen sek.  

Många gånger blir jag tillfrågad varför jag som har råd köper inte ett stort hus och bättre bil.

Jag har inte de behöv att visa för folk att jag har råd.

Frugan har berättat om tjejer som skryter om att farang skickar 50000 bath varje månad. 

Men de flesta försvinner i några veckor, troligen befinner de sig på ställe där de kan mjölka faranger.

Sedan kommer de och skryter med sina pengar.

 

 

 

20140902_181938a.jpg

20200522_150222.jpg

20200522_141815.jpg

20200515_213848.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan


Det är inte bara thaikärringarna som går vilse i den ekonomiska och juridiska farangvärlden.
 

Försökte förklara Paolos problem för en manlig thaibekant när jag satt och läste om Paolos olyckliga bravader:
"Vad är problemet?" undrade han.
"Han åkte fast i en polisrazzia."

"För vadå?"
"Han var på 'Happy ending massage'."

"Okay?"

"Problemet är att snuten tog honom", svarade jag.

"Betalade han inte?"

"Jo, det var det som var problemet. Han betalade."
"Då fick väl snuten sina procent?"

"Det tror jag inte och det funkar inte så", svarade jag och försökte istället att förklara sexköpslagen.

"I Sverige får man inte betala för sex", förklarade jag istället.

"Schysst, jag vet att ni får mycket gratis av staten men det här är ju suveränt ", tyckte han.

"Vadå suveränt?"
"Ja, att man får k**lla gratis." tyckte han.

Jag gav upp!
 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Captain Morgan:


Det är inte bara thaikärringarna som går vilse i den ekonomiska och juridiska farangvärlden.
 

Försökte förklara Paolos problem för en manlig thaibekant när jag satt och läste om Paolos olyckliga bravader:
"Vad är problemet?" undrade han.
"Han åkte fast i en polisrazzia."

"För vadå?"
"Han var på 'Happy ending massage'."

"Okay?"

"Problemet är att snuten tog honom", svarade jag.

"Betalade han inte?"

"Jo, det var det som var problemet. Han betalade."
"Då fick väl snuten sina procent?"

"Det tror jag inte och det funkar inte så", svarade jag och försökte istället att förklara sexköpslagen.

"I Sverige får man inte betala för sex", förklarade jag istället.

"Schysst, jag vet att ni får mycket gratis av staten men det här är ju suveränt ", tyckte han.

"Vadå suveränt?"
"Ja, att man får k**lla gratis." tyckte han.

Jag gav upp!
 

Alldeles för många tror att mycket i Sverige är gratis.  Vi höjer skatter så mer blir gratis.

Jag slutade att diskutera de saker utomlands med utlänningar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
18 minuter sedan, skrev JJC:

Alldeles för många tror att mycket i Sverige är gratis.  Vi höjer skatter så mer blir gratis.

Jag slutade att diskutera de saker utomlands med utlänningar. 

Free sex har de trott att det är i många år

Link to comment
Dela på andra sajter

lucifer711

Jag tror man kan dela in befolkningen som nu närmar sig pensionen i två kategorier. De som nu bor runt de stora städerna och skaffade sig en bostad eller bostadsrätt och fick del av prisuppgången på bostaden de sista 30 åren och blev multimiljonärer.

En del av min bekantskaps krets som hade mediokra löner men ägde sina bostäder blev plötsligt  mångmiljonärer när bostadspriserna skenade och har nu även billigt boende.

 

De som i sann sosseanda fortsatte betala dyr hyra i hyresrätt är nu fattiga som kyrkråttor. Antingen har området gått ner sig och har otrygghet, kriminalitet och därför låg hyra.

Andra som bor i mer lugna områden med hyresrätt får plötsligt ett brev om att hyresvärden ska lyxsanera fastigheten och att hyran höjs 5-6000 per månad eller så har du att flytta.

 

Inte lätt om du har medioker inkomst boende runt de större städerna där det nu är bostadsbrist och hyrorna ofta kan vara skyhöga....och inte kan betala för en bostadsrätt.

 

En tvåa/trea bostadsrätt runt de större städerna kostar idag mer än vad ett villakvarter gör utanför storstadsregionerna.

 

De ungdomar som nu växer upp består av två kategorier även de. De som får ett arv på miljoner efter sina föräldrar när de säljer villan/bostadsrätten och de som inte får ett nickel.

Ändrades av lucifer711
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev lucifer711:

Jag tror man kan dela in befolkningen som nu närmar sig pensionen i två kategorier. De som nu bor runt de stora städerna och skaffade sig en bostad eller bostadsrätt och fick del av prisuppgången på bostaden de sista 30 åren och blev multimiljonärer.

En del av min bekantskaps krets som hade mediokra löner men ägde sina bostäder blev plötsligt  mångmiljonärer när bostadspriserna skenade och har nu även billigt boende.

 

De som i sann sosseanda fortsatte betala dyr hyra i hyresrätt är nu fattiga som kyrkråttor. Antingen har området gått ner sig och har otrygghet, kriminalitet och därför låg hyra.

Andra som bor i mer lugna områden med hyresrätt får plötsligt ett brev om att hyresvärden ska lyxsanera fastigheten och att hyran höjs 5-6000 per månad eller så har du att flytta.

 

Inte lätt om du har medioker inkomst boende runt de större städerna där det nu är bostadsbrist och hyrorna ofta kan vara skyhöga....och inte kan betala för en bostadsrätt.

 

En tvåa/trea bostadsrätt runt de större städerna kostar idag mer än vad ett villakvarter gör utanför storstadsregionerna.

 

De ungdomar som nu växer upp består av två kategorier även de. De som får ett arv på miljoner efter sina föräldrar när de säljer villan/bostadsrätten och de som inte får ett nickel.

Hur blev de både multimiljonärer och samtidigt fick billigt boende?


 

Link to comment
Dela på andra sajter

lucifer711
8 minuter sedan, skrev M33:

Hur blev de både multimiljonärer och samtidigt fick billigt boende?


 

Bostaden blev färdigbetald. Inga räntor och amorteringar och värd runt 5-8m. När den köptes kostade den kanske 1m som idag är amorterat. Kvar är el vatten och sophämtning att betala.

Ändrades av lucifer711
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...