Jump to content
IGNORERAD

Trevligt forum numera.


janne_h

Recommended Posts

  • Svar 225
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Knasen

    32

  • Soengsang

    23

  • janne_h

    20

  • Mankan

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Finns många corona trådar redan och denna blev en till! Men frågade frugan hur många som dött på äldreboendet där hon jobbar, hon säger att det kan hon svara på!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev audirs2:

Finns många corona trådar redan och denna blev en till! Men frågade frugan hur många som dött på äldreboendet där hon jobbar, hon säger att det kan hon svara på!

Så vad svarade hon då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite intressant nu, då finska hälsoministern går ut och säger att smittspridningen går för långsamt. Verkar som dom sneglar mot Sverige ändå. Vilket ställer den stora frågan? Vad tänkte dom att nedstängnings av samhället skulle leda till. Känns som fler och ledare börjar ångra strategin av total nedstängning? 

 

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/beskedet-fran-finland-smittan-bromsats-in-mer-an-vi-hade-tankt/

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev janne_h:

Lite intressant nu, då finska hälsoministern går ut och säger att smittspridningen går för långsamt. Verkar som dom sneglar mot Sverige ändå. Vilket ställer den stora frågan? Vad tänkte dom att nedstängnings av samhället skulle leda till. Känns som fler och ledare börjar ångra strategin av total nedstängning? 

 

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/beskedet-fran-finland-smittan-bromsats-in-mer-an-vi-hade-tankt/

Hade varit mycket bättre om Sverige hade stängt ner helt, så det kunde bli en rejäl bostadskrasch nu när jag snart ska flytta.😉

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Jive:

Hade varit mycket bättre om Sverige hade stängt ner helt, så det kunde bli en rejäl bostadskrasch nu när jag snart ska flytta.😉

Ska du flytta tillbaka till Sverige? 

Varför då? 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev janne_h:

Ska du flytta tillbaka till Sverige? 

Varför då? 

Sista fasen i livet på hemmaplan.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev janne_h:

Lite intressant nu, då finska hälsoministern går ut och säger att smittspridningen går för långsamt. Verkar som dom sneglar mot Sverige ändå. Vilket ställer den stora frågan? Vad tänkte dom att nedstängnings av samhället skulle leda till. Känns som fler och ledare börjar ångra strategin av total nedstängning? 

 

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/beskedet-fran-finland-smittan-bromsats-in-mer-an-vi-hade-tankt/

Ser inte att Aino-Kaisa Pekonen har gått ut och sagt det där. Däremot Mika Salminen som är Finlands motsvarighet till Tegnell. Men han är ingen av de ledare som du hänvisar till som skulle börjat ångra sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Jive:

Sista fasen i livet på hemmaplan.

Tråkigt men sånt händer. Kommer nog aldrig släppa Sverige helt. Då det finns klara fördelar med att pendla. Dock får man väl se hur länge man orkar. Då jag trots allt vid 55 har några år kvar. Hade dessutom hellre varit i Sverige just nu. Då Thailand är ganska tråkigt just nu. Men så är det när flygen ställs in 

Vi får se om finnair håller vad dom lovar och börjar flyga igen. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Knasen:

Ser inte att Aino-Kaisa Pekonen har gått ut och sagt det där. Däremot Mika Salminen som är Finlands motsvarighet till Tegnell. Men han är ingen av de ledare som du hänvisar till som skulle börjat ångra sig.

Kan det betyda att han och politikerna inte är överens om hur det hela borde skötas? 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev janne_h:

Kan det betyda att han och politikerna inte är överens om hur det hela borde skötas? 

Det betyder iallafall att han inte är någon hälsominister som du svamlade om 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev janne_h:

Tråkigt men sånt händer. Kommer nog aldrig släppa Sverige helt. Då det finns klara fördelar med att pendla. Dock får man väl se hur länge man orkar. Då jag trots allt vid 55 har några år kvar. Hade dessutom hellre varit i Sverige just nu. Då Thailand är ganska tråkigt just nu. Men så är det när flygen ställs in 

Vi får se om finnair håller vad dom lovar och börjar flyga igen. 

Har trivts och haft ett bra liv i Thailand, men Sverige är Sverige. Mitt land, min kultur, mitt språk och min mat.

Men det är sannerligen inget lätt projekt när frugan skall med och reglerna för visum skall uppfyllas. Det känns ibland som det skulle vara bättre att ta omvägen via Somalien och skaffa flyktingstatus.😁

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Knasen:

Det betyder iallafall att han inte är någon hälsominister som du svamlade om 😉

Istället för att upprepa dig, kan du väl svara på frågan istället. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frogfish:

Så vad svarade hon då?

Jäkla dyslexi asså, menar ju att hon i n t e kunde och fick svara pg sekretess! Jag och Clion har nog gått i samma skola!😂

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev janne_h:

Istället för att upprepa dig, kan du väl svara på frågan istället. 

Vilken skräll att du inte ens kan göra en liten rättelse när du sktivit något som inte stämmer :rolleyes:

 

Angående frågan så har jag inte sett Mika Salminen uttryckt några större protester över de restriktioner Finland införde. Han har vid tidigare tillfällen sagt att det är tack vare dessa som Finland ligger betydligt bättre till än tex Sverige. Vidare så har han sagt, i likhet med experter i andra länder som är på väg att öppna upp, att det är viktigt att det sker gradvis och kontrollerat. Vilket är ganska stor skillnad mot tex Sverige som i jämförelse knappt har några restriktioner.

 

Bara för att man öppnar upp länder igen, efter att kraftigt begränsat och fått lite kontroll på smittspridning, innebär inte det per automatik att man tycker Sverige gjort rätt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Ken:

Att märka ord är den dummes sätt att verka intelligent ...

Eller att utbilda den dumme ....................

 

mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev hobbe:

Eller att utbilda den dumme ....................

 

mvh Hobbe

Ken är född supersmart, men det är inte hans fel!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev audirs2:

Jäkla dyslexi asså, menar ju att hon i n t e kunde och fick svara pg sekretess! Jag och Clion har nog gått i samma skola!😂

Har ingen bokstäveriordningsjuka alls men jag förstod dig direkt... Men dyslexi är väl när omgivningen inte har så bra läsförståelse och inte förstår vad vi skriver...  Kippis.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev spooncreek:

PM Nilsson för ett intressant resonemang kring hur det kunde bli såhär, att USA, EU (Sverige inkluderat) ägnat sig åt ekonomiskt självskadebeteende och handlat på ett annat sätt än deras egna riktlinjer föreskriver inför en pandemi, som alltså inte förespråkar några lockdowns som vi sett under coronapaniken.

 

Mitt i sin ledare i DI med rubriken "Aldrig mer en lockdown" ställer han den intressanta frågan: "Varför blev det den kinesiska lockdown-modellen som vann i de demokratiska marknadsekonomierna?"

 

Hans svar kommer på slutet efter en genomgång av de policies som fanns (WHO och FMH mfl) innan Covid 19 slog till, men som inte följts:

 

"Eftersom det inte fanns några internationella eller svenska planer på att göra vad man gjorde går det inte att frigöra sig från tanken på att det inledande förloppet präglades av stor osäkerhet och lika stor improvisation, samt av det kinesiska exemplet.

---

"Kina hade ju resolut visat hur man kunde kväva denna epidemi och fick plötsligt översvallande beröm från WHO:s Kinavänlige chef, trots att WHO hade rekommenderat rakt motsatt modell. En förmildrande omständighet är att smittan inledningsvis bedömdes som mycket farlig och att den allmänna opinionen uttryckte stor oro. Men faktum är att den demokratiska världen - med undantag för några asiatiska demokratier - lutade sig mot kinesiskt smittskydd. Samtidigt frånhände sig USA internationellt ledarskap i smittbekämpningen och EU fanns knappt i inledningen av krisen. 

 

Regeringarna var utlämnade åt sina egna inre demoner, vitala oppositioner, allmänna opinioner och nyckfulla massmedier. Så blev det som det blev.

 

När den demokratiska världen nu söker sin väg ut ur sina självpåtagna nedstängningar är det bra att snabbt revidera vad vi egentligen har gjort, annars finns risken att man i panik gör om samma sak igen när nästa våg kommer. Kinas sak är inte vår."

 

https://www.di.se/ledare/kinas-modell-ar-inte-var/

Vore ju intressant om någon kunde presentera trovärdiga siffror på hur många som dött i Wuhan och andra delar av Kina? 

Att vi ska börja svetsa igen dörrar till äldreboenden, lägenheter och skolor etc. i Sverige tvivlar jag på att det ger så mycket jubel! 

 

Men kul att det finns facit!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Demokrati är bara ivägen för snabba beslut...

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Nineteen68:

Demokrati är bara ivägen för snabba beslut...

Så är det, en massa dividerande utan att komma till skott, den svenska vägen är känd för just det.

Fasar när demokratin och feminismen nått full takhöjd inom Försvaret... Då blir det ingen action alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Wangthong:

Vore ju intressant om någon kunde presentera trovärdiga siffror på hur många som dött i Wuhan och andra delar av Kina? 

Att vi ska börja svetsa igen dörrar till äldreboenden, lägenheter och skolor etc. i Sverige tvivlar jag på att det ger så mycket jubel! 

 

Men kul att det finns facit!!

Ökningen var väl enorm gällande försäljningen av urnor i Wuhan, sen när de beordrade massgravar försvann väl den marknaden.

Men det finns en del tecken på att det är långt fler döda än de har erkänt i Kina. Tror de även gick att se på antalet avstängda mobiltelefoner, de stänger ju ner dem direkt när man dör i Kina...

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

Att märka ord är den dummes sätt att verka intelligent ...
Nej, det heter, att märka ord är den ointelligentes sätt att göra sig märkvärdig på. [emoji849]

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Demokrati är bara ivägen för snabba beslut...
Just därför blir vi överkörda av diktaturer.
Främst Kina.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Nicholas:

Just därför blir vi överkörda av diktaturer.
Främst Kina.

Just nu hade jag gärna härstammat från vilken diktatur som helst, gärna Kina...... Sverige är numera sinnessjukt, översvämmat av fullkomliga idi*ter!

Heja Leksand!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...